olie lekkage waterpomp as

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

olie lekkage waterpomp as

Bericht door Hessel »

hya,

mijn vstrom 1000 (2016) heeft de gewoonte om als ik hem langere tijd niet gebruikt heb tijdens het opwarmen een beetje olie te zweten uit het slangetje waaruit hij ook zou lekken als de waterpomp keerring stuk is.
Het rare is dat als ik hem vaak gebruik hij niet lekt.
Ik heb al een mailtje gestuurd en ze bestellen me de hele reut om het ding te vervangen (pakkiingen,keerringen en asje en lager) maar ik vraag me af of ik nu spoken aan het najagen ben?
Is dit iets wat die dingen enigzins doen als ze een paar weken hebben gestaan of is dit echt de moeite waard om los te trekken?
Ik heb geen zin om me werk op de hals te halen voor jan l*l natuurlijk.
De dealer kon me dat niet zeggen en zij hadden zoiets van we bestellen de complete pomp voor garantie..
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: olie lekkage waterpomp as

Bericht door Eikie »

Hessel. Je hebt 3 jaar fabrieksgarantie ! Laat je dealer het lekker oplossen zou ik zeggen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: olie lekkage waterpomp as

Bericht door Hessel »

dat willen ze met alle plezier voor me doen maar zie ik niet zitten (zie enkele van mijn andere posts alhier)
mijn heeft overigens nog garantie tot juli 2019 (dit ivm dat ik hem zwaar overjarig gekocht heb en hij in 2016 op kenteken is gekomen.)....daar was de prijs ook naar....

tussen de regels lezend maak ik uit jou reactie op dat het niet normaal is dus?

Binnenkort krijg ik wel een mailtje dat de spullen er zijn.
Als het weer dan minder wordt maar even het deksel eraf en de boel vervangen...
ik wissel alles incl as, lager en mechanical seal....beetje overkill wellicht maar ik houdt er niet van om dingen 2x te moeten doen....
Plaats reactie