3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 14-06-2018, 18:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650
3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
Net nieuw hier en het hele forum aan het afzoeken naar een gelijkwaardige klacht,
nu kom ik dit tegen met reactie's uit 2016
Ik heb een Vstrom 650 sinds een jaar en sinds enkele weken spontaan gelijkwaardige klacht
voor dat ik lid werd van dit forum ,gegoogled naar een evt oplossing en dit ergens gevonden naar ik dacht op dit forum .
Nu kan ik dit niet weer terug vinden maar dus gelezen dat de klacht kan komen door een defecte lamba sonde ????
Het was in eerste instantie te verhelpen door een stekkertje los te nemen ,
Wie oh wie kan me raad geven in dit ,of verwijzen naar de juiste plek op dit forum
bvd m.vr.groet Dolf
nu kom ik dit tegen met reactie's uit 2016
Ik heb een Vstrom 650 sinds een jaar en sinds enkele weken spontaan gelijkwaardige klacht
voor dat ik lid werd van dit forum ,gegoogled naar een evt oplossing en dit ergens gevonden naar ik dacht op dit forum .
Nu kan ik dit niet weer terug vinden maar dus gelezen dat de klacht kan komen door een defecte lamba sonde ????
Het was in eerste instantie te verhelpen door een stekkertje los te nemen ,
Wie oh wie kan me raad geven in dit ,of verwijzen naar de juiste plek op dit forum
bvd m.vr.groet Dolf
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: 3500 toeren en stoten?
Hoi Dolf,
Meestal open je met een nieuwe vraag een nieuw topic.
Maar jouw bijkomend voordeel is dat anderen nu een notificatie van een reactie krijgen haha.
Sowieso is dat dus de raad die ik je kan geven, wellicht dat een moderator beide reacties voor nu even kunnen verplaatsen naar een nieuw topic.
Daarnaast kan het aan talloze zaken liggen, zo basaal als je ketting maar ook gewoon de algehele staat van onderhoud, dan wel een probleem met lucht, brandstof of ontsteking. Een lambdasobde hoort daar ook bij, maar kan zeker niet meteen als directe oorzaak aangewezen worden!
Ook de 650 is gevoelig voor zijn afstelling, wanneer zijn de gasklephuizen gesynchroniseerd? Wanneer was het laatste onderhoud en wat is er toen uitgevoerd, heeft de motor stil gestaan en hoe lang dan? Bouwjaar, km stand?
Overigens blijft het onwijs lastig om via een afstand een diagnose te stellen. Enige kennis en/of wil om het te leren moet er dus wel zijn.
Maar begin eens met het controleren van de kettingspanning
Eventueel of de rubbers waar de gasklephuizen in klemmen even controleren, die ploffen nog wel eens los met valse lucht tot gevolg.
Meestal open je met een nieuwe vraag een nieuw topic.
Maar jouw bijkomend voordeel is dat anderen nu een notificatie van een reactie krijgen haha.
Sowieso is dat dus de raad die ik je kan geven, wellicht dat een moderator beide reacties voor nu even kunnen verplaatsen naar een nieuw topic.
Daarnaast kan het aan talloze zaken liggen, zo basaal als je ketting maar ook gewoon de algehele staat van onderhoud, dan wel een probleem met lucht, brandstof of ontsteking. Een lambdasobde hoort daar ook bij, maar kan zeker niet meteen als directe oorzaak aangewezen worden!
Ook de 650 is gevoelig voor zijn afstelling, wanneer zijn de gasklephuizen gesynchroniseerd? Wanneer was het laatste onderhoud en wat is er toen uitgevoerd, heeft de motor stil gestaan en hoe lang dan? Bouwjaar, km stand?
Overigens blijft het onwijs lastig om via een afstand een diagnose te stellen. Enige kennis en/of wil om het te leren moet er dus wel zijn.
Maar begin eens met het controleren van de kettingspanning
Eventueel of de rubbers waar de gasklephuizen in klemmen even controleren, die ploffen nog wel eens los met valse lucht tot gevolg.
- F2ride2001
- Berichten: 347
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 14-06-2018, 18:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650
Re: 3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
Allereerst excuus voor het niet goed plaatsen van een (nieuw) topic
Bedankt voor de reactie's (die 2)
maar het betreft een V strom uit 2008 met net 41000 op de teller
de klacht kwam spontaan enkele weken geleden ineens , de kettingspanning is goed en verder prima onderhouden .
Via google kwam ik ergens de opmerking tegen over een evt defecte lambasonde ,helaas kan ik dat niet direct terug vinden .
verder geen lekkende rubbers en of valse lucht .
dolf
Bedankt voor de reactie's (die 2)
maar het betreft een V strom uit 2008 met net 41000 op de teller
de klacht kwam spontaan enkele weken geleden ineens , de kettingspanning is goed en verder prima onderhouden .
Via google kwam ik ergens de opmerking tegen over een evt defecte lambasonde ,helaas kan ik dat niet direct terug vinden .
verder geen lekkende rubbers en of valse lucht .
dolf
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: 3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
En de overige vragen die ik gesteld heb?
Er is zo vanaf het forum geen diagnose te stellen, alleen tips waarbij je zelf op onderzoek uit zult moeten gaan.
Indien dat niet lukt zou je wellicht een afspraak bij/met Chiel kunnen maken als hij dat nog doet.
Bij gebrek aan kennis en andere hulpbronnen rest er helaas niets anders dan een garage opzoeken.
Je kunt de dealer modus even activeren, daar heb je alleen een paperclip voor nodig, is veel info over te vinden hoe en wat.
Maar een zgn sporadisch probleem is zo al veel lastiger uit te lezen omdat het foutgeheugen gewist wordt bij uitzetten contact.
Er is zo vanaf het forum geen diagnose te stellen, alleen tips waarbij je zelf op onderzoek uit zult moeten gaan.
Indien dat niet lukt zou je wellicht een afspraak bij/met Chiel kunnen maken als hij dat nog doet.
Bij gebrek aan kennis en andere hulpbronnen rest er helaas niets anders dan een garage opzoeken.
Je kunt de dealer modus even activeren, daar heb je alleen een paperclip voor nodig, is veel info over te vinden hoe en wat.
Maar een zgn sporadisch probleem is zo al veel lastiger uit te lezen omdat het foutgeheugen gewist wordt bij uitzetten contact.
- F2ride2001
- Berichten: 347
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: 3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
Ik weet niet waar je zit, maar je bent welkom langs te komen.
Ik kan je computer uitlezen (ook live)
Dan zie je vlug genoeg iets.
Groetjes Marc
Ik kan je computer uitlezen (ook live)
Dan zie je vlug genoeg iets.
Groetjes Marc
TL1000 forever
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: 3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
Met welke hardware doe je dat?
- F2ride2001
- Berichten: 347
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: 3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
Suzuki SDS tool
Werkt tot 2017 modellen. 2018 dus niet.....
Werkt tot 2017 modellen. 2018 dus niet.....
TL1000 forever
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: 3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
K2 en k3 ook niet geloof ik. 16bit ecu
- F2ride2001
- Berichten: 347
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: 3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
kwestie van uit proberen.
Anders een kwestie van meten. Zo lastig is een lamda sensor ook niet.
2 draden voor heating, kun je ohms door meten, 2 draden voor signaal. Scoop erop en zien wat ie doet. Kwestie van de juiste meetinstrumenten.
Anders een kwestie van meten. Zo lastig is een lamda sensor ook niet.
2 draden voor heating, kun je ohms door meten, 2 draden voor signaal. Scoop erop en zien wat ie doet. Kwestie van de juiste meetinstrumenten.
TL1000 forever
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 20-07-2018, 10:57
- Mijn motor is een: V-Strom 1000
Re: 3500 toeren en stoten....Een defecte lamba sonde ????
Bij een defecte lamdasonde geeft hij een FI melding/ code in dealermodus!! Zo niet dan is het dus wat anders!! Grz Herman