Pagina 1 van 1

Last van het koppelingsprobleem?

Geplaatst: vr 13-04-2018, 09:36
door Rickvanakkeren
Hallo allemaal,

Sinds een klein jaar in het bezit van een mooie Vstrom 1000. Deze is afgeleverd begin 2007, ik weet eigenlijk niet precies welk model het dan is.

Ik zit met een dingetje dat wellicht lijkt op het bekende koppelingsprobleem bij de Vstrom, maar misschien zit ik in een soort 'tunnel' waardoor ik de symptomen bij voorbaat daaraan al toeschrijf. Daarom graag jullie expertise:

- de koppeling 'ratelt' behoorlijk als ik deze los laat (in zn vrij). Bij intrekken is het geluid verdwenen
- het schakelen lijkt de laatste tijd wat minder makkelijk te gaan. Ik heb tevens het idee dat de koppeling wat zwaarder is geworden (of ik heb te lang niet gereden...)
- vanaf ca. 4k toeren begint het blok wat te trillen (in iedere versnelling, ook in vrij).

Zijn dit typische Vstrom verschijnselen? Toch de koppeling na laten kijken? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Alvast bedankt!
Rick

Re: Last van het koppelingsprobleem?

Geplaatst: vr 13-04-2018, 10:04
door Eikie
Gebruik de zoekfunctie rechtsboven eens.

Korf, koppeling, koppelingskorf etc.

Moet je eens opletten wat er allemaal te lezen valt

Re: Last van het koppelingsprobleem?

Geplaatst: vr 13-04-2018, 13:06
door RedStrom
Onderdelen voor weinig vind je misschien hier http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=16&t=14580

Re: Last van het koppelingsprobleem?

Geplaatst: zo 15-04-2018, 20:06
door Rickvanakkeren
Bedankt voor het meedenken. Ik heb juist gezocht op het koppelingsprobleem. Mijn vraag was of jullie ook vinden dat mijn symptomen overeen komen met die van het koppelingsprobleem. Waar ik me met name zorgen om maak, is dat het trillen over het hele toerengebied is vanaf 4.000 toeren tot 9.000, en niet alleen tussen de 3 en 4 duizend (zoals ik begrepen heb bij een versleten koppelingskorf). Wat zou het nog meer kunnen zijn?

Re: Last van het koppelingsprobleem?

Geplaatst: zo 27-05-2018, 12:02
door Sanscorp
Helaas geen korfdelen meer, maar wel een goed adres voor een modificatie: vvmracing.com

Als je ratel verdwijnt bij het inknijpen van de koppeling dan is het de korf.

Trilling over het hele gebied, het is en blijft een v-twin, een beetje trillen hoort er bij.

Alles goed afgesteld conform habdleiding? Zo niet, begin daar eens mee.

Ook iets rijker zetten wil nog wel eens helpen, vooral in het lage gebied loopt de motor arm. Ik heb een yoshbox maar weet niet of dat goed gaat i.c.m. een k7 (of k6)....