Duurtest Bridgestone Battlax A41

ja, die twee stukjes rubber...
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Weerman »

A40 22000km en heb je er nog 2,5mm op zitten?
Ik heb mijn banden net op gemeten voor zit nog 2,8mm en achter 3,4mm en heb er 12000km mee gereden zelf vindt ik dat ik rustig :-)}.

Wim.
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Drewman »

Ik heb een soortgelijke vraag gesteld in een andere post, aangezien deze post over de A41 gaat toch maar hier ook gepost (als dat niet de bedoeling is graag tag, dan verwijderd ik mijn vraag)

Ik moet pas over een +- 3-4dKM de motorband vervangen maar ik ben alvast wat research aan het doen. Op de motorbeurs een motorband specialist gesproken. De specialist heeft mij echter de Dunlop roadsmart III geadviseerd i.p.v. de battleaxeA41. Met als onderbouwing dat de motorband meer levensduur en betere wegligging zou hebben als de A41.

Ik had de opmerking gegeven dat de V-strom standaard nu met battlewing of A41 uit de fabriek komt, de meneer heeft aangegeven dat het moet omdat de motor een adventure (allroud bike is) en daarop komen dus dergelijke type banden. Dat als ik lange woon/werk rij en levensduur en grip in het nat belangrijk vind hij de Roadsmart III een goede band, kwa overal preformance beter als de michellin road 5.

De A41 (90/10) band zou die 10% meer helpen bij zand of andere troep op de weg? en als ik voornamelijk woonwerk verkeer rij moet ik dan beter idd kijken naar een road (sporttour?) band.

(Extra info)
Mijn oude triumph 800 XC had A41 onder liggen. Ik moet wel vertellen dat ik de motor heb ingeruild voor de V-strom omdat ik me vertrouwder voelde op de V-strom. Dit had meer met "feedback te maken" van de motor. Ik ree een keer over een brede reparatie strip en had totaal geen grip en veel wheel spin op het achterband, en op de A9 richting A2 heb je een lange bocht over een brug met van die dubbele wegnaden geen idee hoe je het noemt. zelfs als het niet nat is maar vooral op het nat dropt de stuur ALTIJD. dat gaf ook niet echt veel vertrouwen..

moet zeggen dat de v-strom met de battlewing voel je er eigenlijk bijna niks van (ook niet op als je iets harder de bocht neemt).
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars »

Wiens brood men eet wiens woord men spreekt...
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Drewman »

Zou je denken.. echter had hij wel 10 verschillende motorbanden in verschillende segmenten... ik kon soms wel horen welke motoren i.c.m. gebruik van men voormij op de beurs en die kregen wel verschillend advies.. :roll: ben benieuwd of anderen ook voor roadband hebben gekozen en daar ook veel KM's mee kunnen maken.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 24-02-2020, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars »

Hij zal je altijd die banden verkopen waar hij de meeste winst op maakt, het is tenslotte een handelaar.
Bij hem moet de schoorsteen immers ook roken.

In Motoplus 14 van 2019 hebben ze 6 Allroad banden getest.
Als beste kwam eruit de Continental Trail Attack 3, met 2x een 1e plaats voor rijden op een droge weg en de minste slijtage.
Op een natte weg scoorde hij een 3e plek.
De Bridgestone Battlax A41 kwam niet verder dan een plek 4 op een droge weg, de laatste plaats (plek 6) op een natte weg en de 4e plek voor slijtage.
Samen met de Metzeler Tourace Next kwamen beide banden niet verder dan als oordeel "goed".
De Conti, Dunlop, Michelin en Pirelli Scorpion Trail 2 scoorden allen "Zeer Goed".
Zelf heb ik gekozen voor de Pirelli (3x plaats 2) maar dat was in november en omdat de Conti niet eerder geleverd kon worden dan januari.
De dealer heeft inmiddels wel een setje Conti's voor mij op voorraad liggen.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Eikie »

.... en Motoplus is gelukkig geheel onpartijdig en heeft geen financiële banden met de merken natuurlijk. Commercieel blad... die gaan voor de centjes

Motoplus NL heeft een grote broer in Duitsland. De Duitse motoren winnen ook vaak ‘onpartijdige’ testen. Laat Continental nu ook een Duits merk zijn. Toeval ? Voormij niet.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Motormuus »

Als die tests zeggen mij helemaal niks.
De a41 heb ik er na 4503km afgehaald waardeloze band. Paar jaar geleden de anakee 2. Na 7000km eraf gehaald waardeloze band. Beide banden stonden goed aangeschreven.
Sinds een jaar of 3 staan onze motoren op conti. Slijten wel wat harder. Maar dat boeit mij niet. Ik zoek grip. Hoe en wanneer ik ook lomp op het gas ga. Heb geen fluwelen hand. Ik rij voor mijn plezier..
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars »

Dit is toch min of meer een bevestiging van van Motoplus test?
De A41 kwam er niet goed uit en de Conti als beste.
Mij maakt het natuurlijk niets uit wat iemand anders onder zijn motor legt, ik heb er het geld en de tijd niet voor om eerst alle banden uitgebreid te testen om te controleren of de gegevens van Motoplus wel kloppen..
Dus ga ik in eerste instantie uit van professionals die jaarlijks op veel verschillende motoren rijden, zowel naast als op de weg, op circuits en wat al niet meer. Mensen dus die de hele dag alleen maar met motoren bezig zijn en dus weten waar ze het over hebben.
Zo kijk ik voor mijzelf wat ik daarvan het belangrijkste vind.
En als ik dan een keuze moet maken in november (en de Conti niet voor 2020 te leveren was) ga ik voor een band die goed scoort in de regen en dat is dan de Pirelli geworden met 3 x een 2e plaats.
Heb ik er spijt van? Nee. 100% tevreden? Nee ook niet, banden komen nl bij koude temperatuur maar moeilijk op temperatuur.
Vandaar mijn keuze om al een setje Cont's te bestellen en al op voorraad te leggen.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 25-02-2020, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Gerry
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 16-05-2018, 08:44
Mijn motor is een: XT 600 e
Woonplaats: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Gerry »

Eikie schreef: ma 24-02-2020, 19:25 Motoplus NL heeft een grote broer in Duitsland. De Duitse motoren winnen ook vaak ‘onpartijdige’ testen. Toeval ? Voor mij niet.
Nou ja,, daar worden er ook 10x zoveel van verkocht,, dus (als je de prijs niet mee laat rekenen)
Dan is dat misschien ook wel zo..
.............................
Ik lees alleen maar goeie recensies over de Michelin Adventure.. Offroad, regen en droog Afbeelding
Een enkeling vind ze wat veel herrie maken,, maar dat is dan ook wel het enige negative wat ik er over lees..
Beter Laat Dan Niet @ Gerry Afbeelding
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Eikie »

Voor de rijders die een nieuwe Bridgestone band gaan aanschaffen :

https://www.motoplus.nl/nieuws/twee-jaa ... ieuwsbrief

Doe er je voordeel mee. Ik heb mijzelf in ieder geval aangemeld.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Heppie »

Gerry schreef: di 25-02-2020, 10:53
Eikie schreef: ma 24-02-2020, 19:25 Motoplus NL heeft een grote broer in Duitsland. De Duitse motoren winnen ook vaak ‘onpartijdige’ testen. Toeval ? Voor mij niet.
Nou ja,, daar worden er ook 10x zoveel van verkocht,, dus (als je de prijs niet mee laat rekenen)
Dan is dat misschien ook wel zo..
.............................
Ik lees alleen maar goeie recensies over de Michelin Adventure.. Offroad, regen en droog Afbeelding
Een enkeling vind ze wat veel herrie maken,, maar dat is dan ook wel het enige negative wat ik er over lees..
Maandag gaan bij mij de Anakee Adventure er onder
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dendrummer »

Bij mij komen de Michelin Road 5 Trail er binnenkort erop ,de orginele A40 hebben 13500km gelopen niet slecht maar wegligging niet zo goed vond ik.Heb ervoor de road 4 gehad en dat was voor mij al een top band bij nat en droog weer en de Road5 is nog beter geworden.
Zo heeft toch ieder zijn eigen keuze.

greetz
gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
lsn1953
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12-08-2019, 16:46
Mijn motor is een: DL 1000 A XT 2019
Woonplaats: Midden van het land

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door lsn1953 »

Phony123 schreef: di 29-01-2019, 18:23 De oude Dropbox link werkt niet meer,,deze wel.

https://www.dropbox.com/s/iz0fufuatpaj5 ... .docx?dl=0
Bedankt, heel duidelijk verslag. Vandaag ook de 41 achter laten monteren als vervanging van de BW. Daar was ik trouwens ook heel tevreden over.
Plaats reactie