Duurtest Bridgestone Battlax A41

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 17:34
Mijn motor is een: 2017 DL650XTA

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars » di 15 mei 2018, 21:12

Is idd heel bijzonder ;)
Curiosity killed the Cat

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 5177
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door RedStrom » za 02 jun 2018, 10:16

Een doorrijder van hier is niet zo blij met de A41. En dan met name in gebieden als het Luxemburgse en de Eifel.
Op FB zijn er ook wat van die geluiden.
Een instructeur in de Eifel reed hem in 3 weken en 4000 kilometer helemaal op. Ik heb de foto's gezien. Op een Africa Twin overigens.
En dan de zijkanten eerder dan het midden. Overigens is met die kale band nog heel goed te rijden. De eigenschappen blijven wel.
Dat dual compound is niet voor iedereen geschikt. Het geeft minder stijfheid aan de band en slijt eerder lijkt het.
Zelf heb ik alleen de A41 achterband (A40 voor) en heb behalve een paar kleine stapjes zijwaarts op slecht of nat wegdek nog niet veel gemerkt.
Maar mijn rijkunsten zijn niet zo als van beide genoemde personen.

Peter, Frank, gaan jullie nog testen daar waar het er toe doet ?
Al was het alleen maar omdat het leuk is om daar te rijden. :wink:
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 468
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Locatie: Tilburg

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Phony123 » za 02 jun 2018, 19:49

Hoi Redstrom,

Tja,,ik herken het (nog) niet. Maar we gaan verder met de duurtest en gaan het zien. Ik vind de A41 nog steeds super en ik schrijf binnenkort weer een test update.
Mijn rijstijl is gemiddeld denk ik zo..als ik met een Brabant toertocht mee rij ervaar ik dat tenminste. En idd ik ken ook de verhalen van vstrommers die hun banden onder de 10000km oprijden en kettingsets bij 12000km.
Of het grootspraak is of idd een zeer sportieve rijstijl. Zelf rij ik gemiddeld 15000km met een set banden en de ketting onderhoud ik zeer goed. (Scottoiler en veel schoonmaken) maar gemiddeld is mijn ketting “op” tussen de 30 en 40 duizend km.

Dus tja,, we gaan verder met testen en gaan het zien.
Mvg Frank.

Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 17:34
Mijn motor is een: 2017 DL650XTA

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars » za 02 jun 2018, 20:19

Ik ben tevreden als ik bij iedere beurt, dus om de 12.000 km, een nieuwe bandenset mag laten monteren.
Nu kan dat altijd wel, maar ik bedoel natuurlijk dat ze tegen die tijd pas versleten zijn.
Curiosity killed the Cat

RedboyChefke
Berichten: 341
Lid geworden op: za 20 aug 2016, 18:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Locatie: Tukkerland

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door RedboyChefke » za 09 jun 2018, 19:55

Ben ook weer terug bij BD, moet zeggen de 1ste meters, bevallen al goed.
Bandje wordt al mooi op Temperatuur !
Weinig last gehad van het glijdende van de nieuwe achterband.

Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 17:34
Mijn motor is een: 2017 DL650XTA

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars » za 09 jun 2018, 22:01

Het heeft ook nog niet geregend.
Ben pas echt overtuigd als de wielen niet wegglijden op natte reparatiestukken.
Curiosity killed the Cat

RedboyChefke
Berichten: 341
Lid geworden op: za 20 aug 2016, 18:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Locatie: Tukkerland

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door RedboyChefke » zo 10 jun 2018, 09:21

Heb Persoonlijk nog nooit mee gemaakt.
Dat een Band nooit ging GLIJDEN op zo'n reparatie stuk.
Is inprecipe gewoon kaal stuk , waar je geen grip op hebt...

Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 17:34
Mijn motor is een: 2017 DL650XTA

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars » zo 10 jun 2018, 14:14

Tuurlijk moet je daar wel grip op hebben.
Op mijn andere motor heb ik de Metzeler Roadtec 01 die wel grip heeft op deze reparatie stukken.
Voorheen had ik ook de Bridgestone's onder maar dat was ook altijd glibberen.
Curiosity killed the Cat

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 5177
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door RedStrom » zo 10 jun 2018, 18:19

Dwars schreef:
za 09 jun 2018, 22:01
Het heeft ook nog niet geregend.
Ben pas echt overtuigd als de wielen niet wegglijden op natte reparatiestukken.
Als regen in 1 rit valt gelijk aan wat er normaal in een maand valt telt, dan heb ik geen glijpartij meegemaakt op het natte.
En dat ging best snel (training Luxemburg) en richels, teerstrepen en putdeksel (wel die met beton gevuld) gingen prima.
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 17:34
Mijn motor is een: 2017 DL650XTA

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars » zo 10 jun 2018, 18:32

Duzz is de 41 beter dan de 40 op teerstrepen in de regen begrijp ik.
Mooi, hoop dat ik het in de Alpen binnenkort niet hoef uit te testen :mrgreen:
Curiosity killed the Cat

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 5177
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door RedStrom » zo 10 jun 2018, 18:51

Ik vond de A40 ook niet verkeerd. Maar de A41 heeft merkbaar meer grip.
Je kunt een band pas iets verwijten als je exact hetzelfde moment met andere banden herhaalt en als die het dan wel goed doen.
Niet ieder teerstreepje is hetzelfde.
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

RedboyChefke
Berichten: 341
Lid geworden op: za 20 aug 2016, 18:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Locatie: Tukkerland

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door RedboyChefke » zo 10 jun 2018, 19:42

Precies, moet je gewoon met 5 verschillende banden gaan rijden in de bocht met teer strepen en nat :P

Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 17:34
Mijn motor is een: 2017 DL650XTA

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars » ma 11 jun 2018, 14:23

RedStrom schreef:
zo 10 jun 2018, 18:51
Ik vond de A40 ook niet verkeerd. Maar de A41 heeft merkbaar meer grip.
Je kunt een band pas iets verwijten als je exact hetzelfde moment met andere banden herhaalt en als die het dan wel goed doen.
Niet ieder teerstreepje is hetzelfde.
Ik heb 2 rotonde's bij mij in de omgeving die ik gebruik/kan gebruiken als ijkpunt.
Waar de BT ging glijden bij nat wegdek deed de Metzeler dat niet.
Curiosity killed the Cat

Gebruikersavatar
FidesNL
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door FidesNL » ma 11 jun 2018, 15:58

Reparatiestukken zijn echt niet gladder dan andere stukken wegdek. Ik snap die angst niet van mensen. Volgens mij zijn ze gewoon veel te veel gewend aan het formule 1 wegdek in Nederland.
Tuurlijk, je motor reageert op het verschillende soorten wegdek, maar je hoeft niet direct bang te zijn voor glijpartijen of iets dergelijks.

Hier in Zuid Amerika heb je echt veel verschillende soorten “pavimento”. Ik heb door sporen gereden van meer dan 20cm diep, waarbij mijn reservebanden die aan de valbeugels hangen zelfs af en toe de grond raken, wegdek met meer reparatiestukken dan origineel asfalt e.d. je motor reageert erop, maar je kunt gewoon doorrijden.

Wat ze hier bijvoorbeeld doen is als de sporen in het wegdek te diep zijn, het wegdek recht frezen. Je rijdt dan 100’en over gefreesd wegdek. Ja, je banden zoeken en het is even wennen maar je kunt eenvoudig doorrijden met snelheden boven de 100km/u.

Ik heb eerder al cursussen gevolgd bij de KNMV, maar hier rijden is next level. Als je twijfels hebt bij het motorrijden over de capaciteit van het wegdek, kan ik je alleen maar adviseren om een cursus te volgen. Je leert ontzettend veel en het is ook nog leuk + je krijgt korting bij je verzekering.

Overigens rijd ik met K60 scout hier.

Back on topic.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 5177
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door RedStrom » ma 11 jun 2018, 23:39

Je bent lekker bezig. Na deze reis is alles appeltje eitje.
Respect hoor.
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 17:34
Mijn motor is een: 2017 DL650XTA

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars » di 12 jun 2018, 06:57

FidesNL schreef:
ma 11 jun 2018, 15:58
Reparatiestukken zijn echt niet gladder dan andere stukken wegdek. Ik snap die angst niet van mensen. Volgens mij zijn ze gewoon veel te veel gewend aan het formule 1 wegdek in Nederland.
Tuurlijk, je motor reageert op het verschillende soorten wegdek, maar je hoeft niet direct bang te zijn voor glijpartijen of iets dergelijks.

Hier in Zuid Amerika heb je echt veel verschillende soorten “pavimento”. Ik heb door sporen gereden van meer dan 20cm diep, waarbij mijn reservebanden die aan de valbeugels hangen zelfs af en toe de grond raken, wegdek met meer reparatiestukken dan origineel asfalt e.d. je motor reageert erop, maar je kunt gewoon doorrijden.

Wat ze hier bijvoorbeeld doen is als de sporen in het wegdek te diep zijn, het wegdek recht frezen. Je rijdt dan 100’en over gefreesd wegdek. Ja, je banden zoeken en het is even wennen maar je kunt eenvoudig doorrijden met snelheden boven de 100km/u.

Ik heb eerder al cursussen gevolgd bij de KNMV, maar hier rijden is next level. Als je twijfels hebt bij het motorrijden over de capaciteit van het wegdek, kan ik je alleen maar adviseren om een cursus te volgen. Je leert ontzettend veel en het is ook nog leuk + je krijgt korting bij je verzekering.

Overigens rijd ik met K60 scout hier.

Back on topic.
Gelukkig ben ik niet bang en geef zelf cursussen in Voortgezette Rijopleidingen en Trainingen in Verhoogde rijvaardigheid waarbij o.a. ingegaan wordt op het berijden van verschillende soorten wegen en wegdekken, dus daar zal het niet aan liggen.
Ik heb alleen aangegeven dat bij gelijke omstandigheden de ene band (en voornamelijk alleen op teerstrepen) een stuk gevoeliger is dan de ander gebaseerd op ervaringen uit het verleden.
Curiosity killed the Cat

Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 468
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Locatie: Tilburg

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Phony123 » wo 13 jun 2018, 19:24

Reparatiestukken zijn echt niet gladder dan andere stukken wegdek......

Afgelopen weekend nog ervaren dat het echt wel zeker te weten zo is. Zowel ik met mijn dl1000 als mijn vrouw met haar dl650 weren in de zelfde bocht verrast en werden even weggezet. En dat was toch echt zo een reparatie streepje in combinatie met warm weer.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 5177
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door RedStrom » do 14 jun 2018, 15:55

Zojuist voor een A41 laten monteren, de F. De A41 achter heeft inmiddels 4000 km goed gepresteerd met daarin 3x een weekendje Luxemburg/Eifel.
Er zat nog 1,8-2,0 mm op de A40, maar met de Dolomieten volgende week in het vooruitzicht, toch maar vast laten vervangen.
De A40 heeft dan bijna 14000 km zijn best gedaan.
Wat er na deze set op komt zien we volgende jaar wel weer. Ik hoop niet eerder, want dan is er iets mis.
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 17:34
Mijn motor is een: 2017 DL650XTA

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Dwars » do 14 jun 2018, 17:23

Of je hebt veel gereden..
Curiosity killed the Cat

Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 468
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Locatie: Tilburg

Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41

Bericht door Phony123 » vr 15 jun 2018, 12:29

RedStrom schreef:
do 14 jun 2018, 15:55
Zojuist voor een A41 laten monteren, de F. De A41 achter heeft inmiddels 4000 km goed gepresteerd met daarin 3x een weekendje Luxemburg/Eifel.
Er zat nog 1,8-2,0 mm op de A40, maar met de Dolomieten volgende week in het vooruitzicht, toch maar vast laten vervangen.
De A40 heeft dan bijna 14000 km zijn best gedaan.
Wat er na deze set op komt zien we volgende jaar wel weer. Ik hoop niet eerder, want dan is er iets mis.
Inmiddels heb ik met de set A41 banden ongeveer 7500km gereden..en nog steeds tevreden. Komend weekend meet ik weer profiel diepte en post de gegevens.

Plaats reactie