T.T.O.E.R?!?

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Chally

T.T.O.E.R?!?

Bericht door Chally »

The. Turkije. Oost. Europa. Rally...........

Ga in de zomer voor dik een maand via Dusseldorf (autoslaaptrein tot Bolonza) Italie Ancona(boot) Igoumenstia Griekenland naar Turkije Marmaris. De route heen is geen probleem 2100 km rijdend op motor in 7 dagen tot Marmaris is zo goed als uitgestippeld.
Vanaf daar willen we niet meer tijdsgebonden zijn en relax de tour af maken De route terug heb ik mij alleen nog maar globaal naar gekeken op wereld kaart. Bedoeling is in die 3 weken via binneland Turkije naar Istanbul-via Bulgarije-Roemenie-Hongarije-Tjchegie-Slowakije-Duitsland-naar Nederland terug te rijden.
Weet dat de km teller zo rond de 10000 km komt (afspraak dealer grote beurt nieuwe banden en kettingset is al gemaakt). Heeft iemand ervaring in deze gebieden en weet iemand of het handig is om mijn 2de hands StreetpilotIII mee te nemen en (ik Leek) uit vogelen, updaten is voor die landen.
Dus Tips en/of ervaringen van andere zijn welkom.
Vast bedankt Chally
Korsan

Bericht door Korsan »

Te gek! Ik heb de rit per auto gedaan in 2005 op weg naar vakantie in Kusadasi. Ook via de boot in Brindisi naar Turkije en vice versa. Wil/ga hopelijk dit jaar volledg over land, want scheelt behoorlijk op kosten voor de boot. Maar ja, niet te vergelijken met wat jij gaat doen: OP DE MOTOR.

Turkije is schitterend en heel veel zijdig qua landschap. Heb ook vele groepen gezien op de motor. Sluit sowieso een goede verzekering af voor jezelf en de motor. Verwacht natuurlijk wel ene kompleet reisverslag met foto's e.d.

Veel plezier alvast, maar eerst je motor weer in orde maken.
Plaats reactie