(vrij uit) routes gezocht dolomieten

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
V-instructeur

(vrij uit) routes gezocht dolomieten

Bericht door V-instructeur »

Ik wil dit jaar in Juni naar Italie gaan en een week gaan touren vanuit een hotel in de dolomieten b.v. in Ortisei(st Ulrich).

Vorig jaar ben ik in de Oostenrijkse alpen geweest en had ik een hotel in Nauders (Alpin-Spahotel), geboekt bij Vrij Uit - Motorvakanties.
Hotel en de routes zijn daar geweldig :D :!:
Ik heb daar de routes van bewaard en grotendeels staan ze ook nog in mijn TT-Rider.

:arrow: Nu zoek ik routes voor de dolomieten op papier of GPS-TT :?: :!:

Ook suggesties voor goede hotels aldaar zijn welkom. Iemand al in Hotel Alpenheim(Ortisei) geweest :?:

Alvast bedankt, Groeten Eric
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

hoi Eric,.

wij zijn vorig jaar in de Dolo's wezen spelen..... en hoewel mijn TTR ons in Italie in de steek heeft gelaten zal ik eens kijken wat er nog aan route's instaan.....
Wij hadden als vertrek plaats Hotel Regelbergerhof in Deutschnofen/Nova Ponente :!:
Gezien de wegen in de Dolo's kan je ook zeer eenvoudig zelf je route's maken met je TTR een paar tussen punten zijn voldoende om over de Passo's te geraken.....
Ik zou niet teveel passen op een dag nemen want het is een overweldigende ervaring.....ze zijn allemaal anders en de moeite waard om ze uitgebreid te nemen...... :wink:
Op mijn websitestaan een paar van onze route's op kaart.
Zuuuuuuuuuuuuuuucht........ lekker hè, dat plannen en dromen van bergen, bochten en mooi weer........

De TTR routes vanuit Nauders zou ik wel graag in mijn mailbox ontvangen...... bvd. :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Kijk ook even in de route db 'in het buitenland' van dit forum, daar staan een paar routekaarten (8 of 9 stuks), kun je zo overnemen in je gps. hier.
Een aantal routes en als je verder leest zie ook de verwijzing naar Gasthof zum Hirschen in de buurt van Meran. fantastische omgeving. Onze planning is om in de laatste week van mei te gaan. Alvast veel plezier met plannen :wink:
Groet, Robert |
V-instructeur

(vrij uit) routes gezocht dolomieten

Bericht door V-instructeur »

Alvast bedankt voor alle tips :!:
Ik ben intussen ook bezig geweest met het programma ONROUTE en heb er nog een hoop mooie routes erbij vanuit Ortisei.
1 week gaat te kort worden :D

En voor Heleen, de routes vanuit Nauders ga ik proberen op de mail te zetten.

Groeten Eric
Bhodi

Re: (vrij uit) routes gezocht dolomieten

Bericht door Bhodi »

V-instructeur schreef:Ik wil dit jaar in Juni naar Italie gaan en een week gaan touren vanuit een hotel in de dolomieten b.v. in Ortisei(st Ulrich).

Vorig jaar ben ik in de Oostenrijkse alpen geweest en had ik een hotel in Nauders (Alpin-Spahotel), geboekt bij Vrij Uit - Motorvakanties.
Hotel en de routes zijn daar geweldig :D :!:
Ik heb daar de routes van bewaard en grotendeels staan ze ook nog in mijn TT-Rider.

:arrow: Nu zoek ik routes voor de dolomieten op papier of GPS-TT :?: :!:

Ook suggesties voor goede hotels aldaar zijn welkom. Iemand al in Hotel Alpenheim(Ortisei) geweest :?:

Alvast bedankt, Groeten Eric
Hi Eric,

op de motor nog niet al te veel ervaring in het gebied. Ben er vanuit St Christina wel veel geweest om te klimmen (Sella, Rosengarten en iets verder uit de buurt de BrentaDolomieten). Uiteraard mogen de Passo Pordoi, Campolungo niet ontbreken maar die had je vast al gevonden lijkt me zo. Ga zelf in september naar Levico, wellicht een tip voor volgend jaar :)

Veel voorpret in ieder geval vast!
Grtz Marieke
Henk

Bericht door Henk »

V-instructeur,

Dat is inderdaad een mooi gebied,
Ga zelf 2 sept via vrijuit naar de dolemieten toe voor totaal 9 dagen.
Via gpstracks.nl staan ook volgens mij enkele routes naar de dolemieten.
Deze kun je ook downloaden en dan op je gps zetten.

ZOals geschreven ga ik zelf in sept., dus ik kan je helaas niet aan die route helpen. Ben wel benieuwd hoe het was ?


Henk
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Henk schreef:V-instructeur,

Dat is inderdaad een mooi gebied,
Ga zelf 2 sept via vrijuit naar de dolemieten toe voor totaal 9 dagen.
Via gpstracks.nl staan ook volgens mij enkele routes naar de dolemieten.
Deze kun je ook downloaden en dan op je gps zetten.

ZOals geschreven ga ik zelf in sept., dus ik kan je helaas niet aan die route helpen. Ben wel benieuwd hoe het was ?


Henk
Hi Henk,
toevallig de groepsreis naar Levico met overnachting in Nordlingen?
Grtz Marieke
Henk

Bericht door Henk »

ja helemaal

In Nordlingen overnachten en dan crossen met de strom in de dolemieten.
Jij ook dan.

Dat zal dan voor het eerst zijn dat ik een mede Strommer op een route
van vrijuit tegenkom.

Henk
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Henk schreef:ja helemaal

In Nordlingen overnachten en dan crossen met de strom in de dolemieten.
Jij ook dan.

Dat zal dan voor het eerst zijn dat ik een mede Strommer op een route
van vrijuit tegenkom.

Henk
Grappig,

eerste tochtgenoot gevonden :D
Eigenlijk de 2e aangezien een collega van kantoor ook mee gaat.
Grtz Marieke
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Bhodi,

Dat is inderdaad leuk , wat rij je een 650 of 1000cc
Wij gaan ook met zijn tweeen , een vrienden ikzelf.
Jullie gaan zoals ik het begrijp ook via vrijuit en de groepsreis van 2 sept ?

Wij gaan de dag daarvoor al weg , misschien leuk om tegen die tijd wat af te spreken over samenrijden ?
We zien elkaar dan tenslotte ook in het hotel.

groeten,

Henk
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Hi Henk,

...eeh rij nu even nog niets :wink: De Scaver (BMW) staat in de garage omdat 'ie uit de verzekering is tot 1 maart ( en wordt ingeruild). De Vstrom heb ik afgelopen zaterdag gekocht. Kan morgen bellen wanneer ze hem komen brengen.
Het is een zwarte DL 1000 GT K5, moest nog het e.e.a. aan verlaagd worden :)

Collega van kantoor (ook een Henk) en ik rijden ook de dag ervoor aan zodat we in Nordlingen overnachten.
Samenrijden lijkt me prima, misschien vind je het leuk om van te voren nog een keer ergens te gaan rijden op n zondag of zo. Lekdijk blijft erg leuk en is vanuit Zwolle denk ook goed te doen qua kilometers. Ben nog niet zo'n scheurneus, heb pas net een half jaar m'n rijbewijs :P . Ga voor september nog ff wat ervaring opdoen...

Grtz Marieke
Henk

Bericht door Henk »

hee marieke,

Lijkt me een leuk idee, ook mijn dame staat in de winterstalling tot 1 maart a.s
Ik weet niet of jullie ook naar friesland komen op 21 april a.s maar anders zien we nog wel even.
Zelf rijd ik ook op een 1000 GT uit 2004 en ben ook niet een echte scheermuis.
Wel zullen we de dag ernaar toe over de autobahn gaan en ergens in de omgeving overnachten.

We hebben nog wel contact

Henk
V-instructeur

hotel in nordlingen

Bericht door V-instructeur »

Heb vorig jaar ook overnacht in Nordlingen(Dui), via VRIJ UIT.
Prima hotel met uitgebreid ontbijt. :P Vandaar is het al mooi rijden naar je hotel in de alpen/dolomieten.
Strompel

Bericht door Strompel »

Heerlijk de Dolomieten, ga er zeker nog een keertje naar toe.
Ben er 2 jaar geleden naar toe geweest.
De hotels daar hebben in de zomer veel minder te doen dus hebben ze veel mooie aanbiedingen voor motorrijders. Wij zijn naar Welschnofen - Nova Levante geweest en da`s een perfekte lokatie voor menig trip. Bij aankomst krijg je een aantal gelamineerde routes mee die je over de mooiste wegen en passen leidden. We hebben 4 dagen overnacht op basis van halfpension in http://www.castellatemar.it" onclick="window.open(this.href);return false; (check voor prijzen)en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo lekker heb gegeten. Echt een aanrader!
Vanuit Enschede via de Autobahn naar Kassel - Wurzburg, even een uitstapje naar het prachtige Bamberg en toen door naar Munchen voor een overnachting in Pfaffenhoven, Zimmer frei. Van daaruit door Munchen om vervolgens via b-wegen door Oostenrijk naar de Penserpass om langs Bolzano naar het hotel te rijden, echt prachtig. Zo kan ik nog uren doortypen, maar goed. Mocht iemand het Zimmerfrei adres ( €15,= incl. ontbijt) met tel. nr. willen hebben...mail me dan.
Plaats reactie