Normandie

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
The V

Normandie

Bericht door The V »

Ik ben van plan om binnenkort nog een paar dagen richting Frankrijk te gaan. Ik ben van plan om dan Normandie te gaan bekijken. ik ben zelf al een beetje een route aan het uitzoeken. Maar wie heeft dit al eens gedaan en heeft er misschien een panklare route al klaarliggen? Formaat maakt niet uit. Uiteraard wil ik daar de historische D-Day locaties bezoeken. Suggesties en tips zijn uiteraard ook welkom!
Bonelli

Normandie

Bericht door Bonelli »

Ik ben er 4 dagen geweest in zomer van 2004. Een week voor de 60 jarige gedenkingen. We hadden prachtig weer, 4 dagen strak blauwe lucht. Hierdoor hebben we natuurlijk ook schitterende foto's.

Helaas heb ik geen kant en klaar reisschema voor je. We hebben toen geslapen in Ettretat en hebben van daaruit de omgeving verkent.

We zijn langs alle stranden gereden en het verste was naar St. Mere Eclise met het kerkje waar de parachutist aan heeft gehangen.

Ik kan het je zeker aanraden. Het is een prachtige omgeving met schitterende goede wegen.

Heel veel plezier.
:wink:
The V

Bericht door The V »

Ben van plan om in oktober even een dag of drie te gaan en dan in het voorjaar nog een keer en dan wat langer. Lijkt me erg mooi daar en zeer interressant. Ben een beetje aan het kijken wat ik wil bezoeken. Daar maak ik een lijstje van en dan een leuke route erbij maken. Dus suggesties zijn welkom.
Pink

Bericht door Pink »

Er zijn 8 gemarkeerde routes uitgezet die langs de bezienswaardigheden leiden. De borden zijn voorzien van kleuren zodat je weet om welke route het gaat. Een gidsje kun je daar overal kopen. Ik heb er nog eentje liggen van 2005 met mijn aantekeningen. Als je me een mailtje stuurt met je adres dan wil ik het je wel toesturen.
The V

Bericht door The V »

Pink schreef:Er zijn 8 gemarkeerde routes uitgezet die langs de bezienswaardigheden leiden. De borden zijn voorzien van kleuren zodat je weet om welke route het gaat. Een gidsje kun je daar overal kopen. Ik heb er nog eentje liggen van 2005 met mijn aantekeningen. Als je me een mailtje stuurt met je adres dan wil ik het je wel toesturen.
Deze routes bedoel je:
Afbeelding
Ik heb ze vandaag alle 8 handmatig omgezet met MTP zodat ik Tommie kan gebruiken met alle bezienswaardigheden zoals ze op http://www.normandiememoire.com/NM60Ang ... rcours.htm" onclick="window.open(this.href);return false; beschreven staan. Nou maar hopen dat het in de praktijk ook gaat lukken dit keer. Op de kaart te zien wel :wink:

Toch zou ik wel graag dat boekje met jouw aantekeningen wel even willen inkijken. Mogelijk voor een leuke aanpassing op mijn routes :wink:
Pink

Bericht door Pink »

The V schreef:
Pink schreef:Er zijn 8 gemarkeerde routes uitgezet die langs de bezienswaardigheden leiden. De borden zijn voorzien van kleuren zodat je weet om welke route het gaat. Een gidsje kun je daar overal kopen. Ik heb er nog eentje liggen van 2005 met mijn aantekeningen. Als je me een mailtje stuurt met je adres dan wil ik het je wel toesturen.
Deze routes bedoel je:

Ik heb ze vandaag alle 8 handmatig omgezet met MTP zodat ik Tommie kan gebruiken met alle bezienswaardigheden zoals ze op http://www.normandiememoire.com/NM60Ang ... rcours.htm" onclick="window.open(this.href);return false; beschreven staan. Nou maar hopen dat het in de praktijk ook gaat lukken dit keer. Op de kaart te zien wel :wink:

Toch zou ik wel graag dat boekje met jouw aantekeningen wel even willen inkijken. Mogelijk voor een leuke aanpassing op mijn routes :wink:
Ja, die bedoel ik. Stuur me even een mail of pb met je adres.
Killahrooster

Re: Normandie

Bericht door Killahrooster »

Hallo,

ik ben dit jaar in Normandië geweest. Heb daar 3 dagen rond gezworven, met bezoek aan de nodige musea, stranden en begraafplaatsen.
Daarna heb ik de "voie de la liberté" gereden. Dit is de route die generaal Patton heeft afgelegd.
Ongeveer 1200 km van Utah beach naar Bastogne. Heeft in 2004 in de Promotor gestaan en via internet heb ik deze route ook op gps gevonden
en deze zelf nog wat gewijzigd. http://www.horizon-taal.nl/verhalen/patton/1.htm
Ook de replica van de kaart heb ik gekocht. Was even zoeken op internet, maar uiteindelijk gevonden en op laten sturen
De gereden routes heb ik op gps beschikbaar (Garmin) en reis verslag staat op vind je ophttp://www.v-oorschot.nl

Peter
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Normandie

Bericht door Aad900 »

Een leuk verslag met mooie foto's Peter :worship:
Ik heb je site gelijk bij mijn favorieten gezet, want ik zie nog meer interessante verhalen staan. Ga ik allemaal op mijn gemak eens bekijken. Kwam al wat bekende gebieden tegen, behalve Normandie, oa Lake District en Schotland :mrgreen:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Hansvstrom

Re: Normandie

Bericht door Hansvstrom »

Ben onder indruk, mooi hoor. :worship:
Killahrooster

Re: Normandie

Bericht door Killahrooster »

Hansvstrom schreef:Ben onder indruk, mooi hoor. :worship:
Dank je. Het was zeker de moeite waard. Alleen het weer was jammer, maar dat heeft ons niet weerhouden van een heerlijke vakantie.

Dit jaar staat Zwitserland op het programma. Ben benieuwd hoe dat gaat met z'n tweetjes in de bergen.

Voor dit jaar nog prettige feestdagen en alvast een gezond 2009 motor jaar toegewenst O:-)
Peter
Plaats reactie