Oostenrijk september 2020

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Oostenrijk september 2020

Bericht door Peettomaat »

Na de Route des Grand Alpes in 2018 en vorig jaar de Dolomieten willen ik en mijn motor maat dit jaar naar Oostenrijk. Het plan is om, mocht het allemaal nog kunnen, half september voor 8/9 dagen te gaan.
Nu ken ik van mijn racefiets verleden de Franse alpen en de Dolomieten vrij goed en heb op de mtb de grossglockner gedaan en een wandel vakantie rondom Ehrwald maar verder ben ik totaal ( nog) niet bekend met Oostenrijk. Ik zie hier klinkende pass namen voorbijkomen en zou deze graag in verschillende dagen/routes willen rijden. Mijn vraag ; wat is een geschikte uitvalsbasis (camping) in Oostenrijk om hiervanuit dagtochten te maken ( evt. uitstap naar CH ? )
Ik ben benieuwd….
Pensionada
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 05-02-2018, 15:58
Mijn motor is een: Vstrom 650
Woonplaats: voorburg

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Pensionada »

Verleden jaar twee weken gekampeerd in de buurt van Villach. Ook in september en het was heerlijk rustig op de camping. wij zaten in het dorpje St.Georgen im Gailtal. In dit plaatsje vindt je twee campings en div. hotelletjes en vakantiehuisjes. vanuit daar kan je prachtige passen rijden tot je een ons weegt. Ook Slovenië is naast de deur waar het prachtig rijden is. Raadpleeg google maps maar dan zul je zien wat de mogelijheden zijn. Italië is dan ook in een half uurtje te bereiken waar je je verloren kan rijden. Veel plezier met je voorbereiding en wens je mooi weer toe! :duim:
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Peettomaat »

Thx, bedankt voor de info ik heb hem genoteerd.
Wat is aan te raden voor een dikke week, 1 plaats of nog een keer verkassen ?
Alles te doen gaat niet lukken dat weet ik maar je probeert toch het maximale uit zo'n week te halen hè

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Pensionada
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 05-02-2018, 15:58
Mijn motor is een: Vstrom 650
Woonplaats: voorburg

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Pensionada »

Vanaf de genoemde plaats is alles eigenlijk vrij dichtbij. Max een uurtje rijden, maar dat is in die omgeving echt geen straf.
Pensionada
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 05-02-2018, 15:58
Mijn motor is een: Vstrom 650
Woonplaats: voorburg

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Pensionada »

Ik noem er toch een paar op. De Nockalmstrasse, Plockenpass, Nassfeldstrasse/pass, Eggeralmstrasse. De weg van Kranjska Gora, de 206, naar Bovec en dan via de 203 naar Tarvissio. Tip: zoek een plaatsje op de kaart en neem op de TT de kronkelroute versie, altijd goed :D
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Heppie »

Misschien heb je hier wat aan.
https://www.karinthie.com/activiteiten/ ... orrijders/
https://motorrad.kaernten.at/?_ga=2.200 ... 1573107024

Deze site geeft ook veel info over passen.

https://www.alpentourer.nl/alpenpassen- ... ostenrijk/


Ik was vorige maand op weg naar deze camping omdat ik de omgeving ken.
Maar door de Corona maatregelen en de vreselijke drukte op de wegen ben ik weer terug gegaan.
Niet dat het niet kon,maar had er geen goed gevoel bij.
https://www.camping-max.com/
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Peettomaat »

Zo dan mannen ik geloof dat er inderdaad zat te doen is in die omgeving :duim:
Ik zal me eens flink in gaan lezen en blijf natuurlijk open staan voor meer suggesties
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Jan1966 »

Ik ben zelf net met de motor in Fiss geweest.
Als je wilt kamperen is deze vlakbij Fiss gelegen camping misschien wat:

https://www.aktiv-camping.at/

Deze locatie is dichtbij Italië en Zwitserland.

In de buurt zijn een aantal mooie routes te rijden zoals:
-Silvretta Hochalpstrasse,
-Kaunertaler Gletscherstrasse,
-Timmelsjoch,
-Stelvio enz.

Hieronder mijn motor 3 weken geleden bovenaan bij de Gletscher in het Kaunertal (2750 meter)

Afbeelding

Gr. Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Peettomaat »

Dankje Jan,

Ik heb de camping genoteerd

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Polderstrom
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11-04-2020, 15:54
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K7

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Polderstrom »

De camping in Prutz is nogal massaal geworden door de tijd. Wel een mooi uitgangspunt voor mooi ritjes. Voordeel is ook dat je de brug over gaat en gelijk in het dorpje en bij de winkels bent. Je zou ook nog iets verder door kunnen rijden. Net achter Pfunds ligt camping Via Agustasee. Vind ik persoonlijk een mooiere camping. Nadeel is dat je iets verder van het dorp af zit. Als je dat geen punt vindt, kan je ook bij Kajetansbrücke richting Zwitserland rijden. Na een stukje "niemandsland" kom je in Zwitserland. In het tweede dorpje na de grens (Strada) ligt een over het algemeen heel rustige camping. Een soort veredelde boerencamping, wel met zwembadje. Ook een goed uitgangspunt voor mooie tochten in Oostenrijk, Italië en Zwitserland zelf. En dan zijn er nog wel enkele campings in die regio. Keuze genoeg.
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Peettomaat »

Thx,
Ook die regio heb ik genoteerd.
Waarschijnlijk gaat het toch een soort van rondrit worden met elke keer een nacht of 2/3 op dezelfde plek.
Mijn motormaat wil nog naar Berchtesgaden dus ik denk dat we daar in de buurt wat zoeken en vandaar uit naar het zuiden richting Villach om dan weer naar het westen terug te draaien.
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Peettomaat »

Slovenie gaat hem niet worden dit jaar :(

Reisadvies Slovenië | Ministerie van Buitenlandse Zaken

Laatst gewijzigd op: 21-08-2020 | Nog steeds geldig op: 22-08-2020
Slovenië heeft besloten per 21 augustus opnieuw reisbeperkingen in te stellen voor reizigers uit Nederland omdat het aantal besmettingen in Nederland is toegenomen. Bij aankomst in Slovenië geldt voor reizigers uit Nederland een strikte thuisquarantaine van 14 dagen. De kleurcode van het land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Als u vanuit Slovenië terugkomt in Nederland hoeft u NIET in thuisquarantaine te gaan.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Oostenrijk september 2020

Bericht door Motormuus »

Klopt. Die hebben wij ook al doorgestreept. Ach ja. Dan doen we die volgendjaar.
Plaats reactie