Dolomieten 2019

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Dolomieten 2019

Bericht door Peettomaat »

Van 14 t/m 22 september gaan mijn motormaatje en ik naar de Dolomieten mits dat het geen dramatisch weer is die week. Het plan is om als uitval basis Canazei te kiezen, camping Marmolada of Miravalle.
We proberen hier in 1 dag naar toe te rijden ( 1075 km) vroeg vertrekken en als we niet teveel last van baustelle hebben moet dat te doen zijn. 3 dagen vanuit Canazei elke dag een mooie route rijden en dan woensdag verkassen naar Prad am stilfersjoch. Ik heb 2 dag tochten daar bedacht, een naar via Stelvio-gavia-tonnale-ss42-meran-prad en de andere naar Timmelsjoch-Solden-Fiss-Reschen-Prad. Dan zaterdag alvast weer richting huis om zondag niet een al te lange reisdag te hebben.
Iemand nog mooie routes liggen vanuit omgeving Canazei ?
Vaak foto"s tegen gekomen hier van die pas met die tunnel/haarspeldbochten boven elkaar, nu even niet te vinden, hoe heet die ?

Andere ideen opties ?
Misschien wel even handig om te vermelden dat mijn maat met auto en aanhanger rijdt en ik op de motor , dus we moeten op de heen en terug weg rekening houden met wegen geschikt voor aanhanger.

gr peet
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Margon »

Peet ,
waarom niet met zijn tweeen met de auto ?
Huur van eventuele andere trailer heb je er uit. Iets gezelligger ook , tenzij je maat niet zo gezellig is :o)
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Peettomaat »

Haha maat is gezellig genoeg hoor Margon.
Maar het is (nog) een kronkel in mijn hoofd die zegt motorvakantie doe je op de motor vanaf huis en niet eerst met de auto + aanhanger. Ik weet alle voordelen van auto + aanhanger misschien valt het kwartje nog eens......maar voorlopig uit en thuis op de motor.


Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Emile »

Je bedoelt de San Boldo Pas.

Afbeelding

Of ergens rond 5:10 in de video.
Staan ook routes op mijn site...

https://www.bumabuma.nl/motor/the_alps_ ... omites.php

Veel plezier!
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Iron Horse »

Peettomaat schreef: zo 18-08-2019, 10:52 We proberen hier in 1 dag naar toe te rijden ( 1075 km) vroeg vertrekken en als we niet teveel last van baustelle hebben moet dat te doen zijn.
Wanneer je samen met iemand in de auto met een aanhanger (80 km/hr) rijdt is dat niet echt prettig en schiet niet op. Als jullie apart rijden en elkaar op de aankomstplek treffen is het beter te doen. Maar ik blijf 1075 km op een dag met de motor toch wel een aardige opgaaf vinden. Beetje Iron Butt rit. Dan is mijn idee van een motorvakantie toch iets anders en relaxter. Maar ieder zo z'n ding natuurlijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Motormuus »

Dat is het enige nadeel. Dat 80 door Oostenrijk. In nl 90. België 120 Duitsland 100 (onze aanhanger is gekeurd) anders 80..

Maar ik vind het ideaal. Mijn vrouw kan geen lange stukken motorrijden. Ivm reuma. Vandaar dat we samen in de auto zitten en de motoren op de aanhanger. Om de 3 uur even wisselen van plaats. En karren maar. Tevens gaan we pas motorrijden daar waar het ook echt leuk is.
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Peettomaat »

@Emile,ja die bedoelde ik San Boldo pass. Is het de moeite waard om die mee te nemen in een route ? Leuk filmpje , had hem al eens gezien maar nu het voor ons dichterbij komt nog maar eens bekeken.
Onze rijstijl is wel wat rustiger hoor.
Iron Horse schreef: ma 19-08-2019, 11:46 Wanneer je samen met iemand in de auto met een aanhanger (80 km/hr) rijdt is dat niet echt prettig en schiet niet op.
Vorig jaar niet echt last van gehad maar toen ging het meeste door Frankrijk en daar mag je wat harder zeker met aanhanger ?
En Rob , het is wat je zegt ieder zijn ding. Tot nu toe gaat het me vrij makkelijk af grote afstanden te rijden.

Mannen bedankt voor het meedenken.

Genoeg over de aanhanger , iemand nog dagroutes omgeving Canazei ? altijd welkom :-)} :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Stroompje »

Heerlijk Tornanti's rijden........ :duim: Totdat je denkt "en nu please....een stukkie rechtdoor :mrgreen: "
Mijn route's waren toen nog *itn bestanden via/vanuit Schwangau DE naar en vanuit Nova Ponente/Deutschnofen.
Ik heb er nog een paar maar weet niet of je daar wat aan hebt.
Er gaan er 2 iig door Canazei.

Met MRA eenvoudig om te zetten naar wat je nodig hebt.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Peettomaat »

Stroompje schreef: di 20-08-2019, 09:28 Heerlijk Tornanti's rijden........ :duim: Totdat je denkt "en nu please....een stukkie rechtdoor :mrgreen: "
Inderdaad herkenbaar Heleen , pas een klein stukje in de omgeving van Aosta gereden en dat bleef ook maar doorgaan...

Als je de routes nog ergens hebt zou ik deze graag willen ontvangen
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Stroompje »

Via mijn phone nu even niet handig,
hoewel als je MRA gebruikt kan je er hiervandaan bij.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Peettomaat »

Ga ik vanavond proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Dolomieten 2019

Bericht door Emile »

Peettomaat schreef: ma 19-08-2019, 21:29 @Emile,ja die bedoelde ik San Boldo pass. Is het de moeite waard om die mee te nemen in een route ? Leuk filmpje , had hem al eens gezien maar nu het voor ons dichterbij komt nog maar eens bekeken.
Onze rijstijl is wel wat rustiger hoor.
De pass zelf ben je in 5 min doorheen, dus daar zou ik het niet voor doen! Het hoogte verschil is niet zo groot en met de tunneltjes heb je dat ook direct overbrugd.
De route erheen is wel de moeite waard. Duran en Cibiana Pass zijn zeker de moeite waard. Je zou mijn roze route kunnen pakken en daar het de meest oostenlijke loop van skippen (is toch niet zo mooi), dus heen vanuit jouw hotel rechtstreeks naar Mel en via de Via Corin naar de San Boldo. Vervolgens de paarse route volgen en na de Cibiana Pass noordelijk afsteken (via San Vito di Cadore). Dan heb je een mooie dagrit!

En ondanks dat we af en toe even doorrijden valt onze rijstijl wel mee hoor. Mijn routes zijn over het algemeen 5 a 5,5 uur per dag en daar doen we dan ook de hele dag over ;-)
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Plaats reactie