IJzerroute 2007.

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

IJzerroute 2007.

Bericht door Jambo »

Belgische vrienden,

Ik wil met 4 collega's 27 en 28 april een route rijden in " Flanders Field" en het museum in Ieper bezoeken.

Hebben jullie ervaring, praktische tips of eventueel al eens een route gereden in het desbetreffende gebied?

Bij voorbaat dank voor informatie en tips.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Tuke

Bericht door Tuke »

Heb er nog nooit gereden....voor zover ik me kan herinneren.

maar wellicht levert deze link wat op (zie de tabbladen)?
http://www.toerismewesthoek.be/westhoek ... x?id=22860

edit: oeps zie dat het betaalde routes zijn... en dan vooral voor fietsen, lopen en paarden. Nou ja, die laatste kan je met een V-strom toch ook gebruiken?
V-Mac

Bericht door V-Mac »

Hey Hans, route nog niet gereden, en het is reeds lang geleden dat ik daar in de streek nog geweest ben, maar 1 ding, het is absoluut de moeite :D Wel opletten want kan er zeer winderig en zeer nat zijn 8)
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

V-mac en Tuke,

Bedankt voor jullie reactie.
Tuke bij de betaalde routes zat er een van een 80 km. ijzerroute.
Dat zal hem worden.


Groet,

Hans
Hakuna Matata
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo V-mac en Tuke,

Twee euro en vijftig cent voor de route. Dat is te doen dacht ik.
In vergelijk met 2008 scheelt dat toch weer zo'n 60 euro.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Slurfke

ijzerroute

Bericht door Slurfke »

Hey Hans...

Ben regelmatig op pad in de westhoek...en af en toe pak ik er een stukje Frans Vlaanderen bij...ik start en eindig dan steeds in het oergezellig MotoLoftHotel Groenedijk in Oudenburg. Hier ontmoet je steeds zielsgenoten die op doorreis zijn en kan je ervaringen uitwisselen En t moet gezegd worden " het eten is prijs/kwaliteit okéééé ".

Jefke
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Jefke,

Bedankt voor je reactie. De ideale manier via het forum om aan leuke adressen te komen. Geef een seintje wanneer je eens naar Noord-Holland-Friesland en/of Groningen wilt komen.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Martin

Bericht door Martin »

Hoi,

naast mn v-strom liefhebberij ook nog geinteresserd in WOI. Als ik het goed begrijp heb je de route(boekje) al in je bezit. Ik heb hem indertijd ook gereden met de auto helaas.
Ik raad je aan om vooraf een aantal zaken op internet op te zoeken en met voorkennis de route te gaan rijden. Ter plaatse vind je niet altijd de informatie die je zou willen hebben. Ik denk hierbij aan Hill 60 en 62, The Caterpillar. De derde slag bij Ieper(passchendeale), Hoge Crater en natuurlijk de Menenpoort waar nog iedere avond de lastpost wordt geblazen.
Mocht je nog wat meer willen weten...misschien kan ik je helpen. Het museum in Flanders Field is een prima plek om te starten. Ik zou er een lange dag van maken anders red je het niet om de meeste zaken te gaan zien.
Groet,
Martin
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Flanders Fields

Bericht door Jambo »

Hallo Martin,

Bedankt voor jouw tips. Het bezoek van mij aan het museum in Ieper enige jaren geleden was de aanleiding om het geheel nog eens te bekijken.
De route van 80 km. leent zich uitstekend voor de motor. Wij hebben al onderdak in Ieper in een pension met motorstalling. 35 euro p.p.p.n. inclusief ontbijt.

Ja, het is ook de bedoeling om dag 1 te beindigen met een bezoek aan het museum om zo dag twee de route te rijden en daarna weer op huis te gaan.

Ik heb boeken van WO.1 van Lyn Macdonald en John Keegan, eigenlijk alles tussen Somme 1916 en de strijd voorjaar 1918.

Bedankt voor jouw reactie.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Killahrooster

Re: Flanders Fields

Bericht door Killahrooster »

Dipper schreef:Hallo Martin,

Bedankt voor jouw tips. Het bezoek van mij aan het museum in Ieper enige jaren geleden was de aanleiding om het geheel nog eens te bekijken.
De route van 80 km. leent zich uitstekend voor de motor. Wij hebben al onderdak in Ieper in een pension met motorstalling. 35 euro p.p.p.n. inclusief ontbijt.

Ja, het is ook de bedoeling om dag 1 te beindigen met een bezoek aan het museum om zo dag twee de route te rijden en daarna weer op huis te gaan.

Ik heb boeken van WO.1 van Lyn Macdonald en John Keegan, eigenlijk alles tussen Somme 1916 en de strijd voorjaar 1918.

Bedankt voor jouw reactie.

Groet,

Hans
Ik maak steeds gebruik van de gelegenheid om mee te kijken als 1 van de meegaande collega's van Hans. Ik heb zijn boekje geleend en de route in Mapsource gezet zodat de Garmin vertelt waar we moeten zijn.
Het is idd wel handig om vooraf een aantals POI's in de GPS te zetten. Je wordt dan vanzelf gewaarschuwd zodra je bij zo'n punt bent aangekomen.

Ik heb er veel zin in en hoop goed weer te hebben en tips zijn altijd welkom

Peter
Plaats reactie