All-road rijden

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

All-road rijden

Bericht door Eikie »

We rijden allemaal een all-road motorfiets, maar wie heeft er nog nooit op een bospad gereden en zou dat stiekem toch een keertje willen doen?

Op het Transalp / Africa-Twin forum kwam ik een leuk topic tegen wat ik met jullie strom(m)ers wil delen :

Quote:

Kwam dit tegen op allroadmaniacs, ben niet bekend met het terrein, maar misschien wel leuk om een keer met de allroad rond te rijden.

Info van de site: http://www.actionplanet.nl/activiteit/motordagen/

Elke 2e zondag van de maand, kosten 25 euro.

MOTORDAGEN
Eindelijk is het dan zover, naast het 4×4 rijden met quads en auto´s gaat ActionPlanet voor het eerst in haar bestaan een serie motordagen organiseren.
Hierdoor krijgen in 2019 mensen de gelegenheid om offroad te rijden met hun eigen motor.

Naar aanleiding van de try outs die wij samen met Motorservice IJmuiden (een Allroad motordag) hebben georganiseerd en de hoeveelheid vragen die wij per mail ontvangen blijkt dat er veel interesse is in een plek waar er Offroad gereden kan worden met eigen motor.

Het vrijrijden met eigen motor is mogelijk op iedere 2e zondag van de maand tussen april en november en wordt begeleid door Arno Groot van Motorservice IJmuiden. Op een aantal van deze dagen bieden we ook de mogelijkheid om een Basic Trial Training te volgen bij Alex van den Broek.

Belangrijk: Ons terrein is niet geschikt voor de hardcore Enduro rijders maar meer voor de Allroad Motoren.
U mag wel met uw Enduro motor aan deze activiteit mee doen, maar wij vragen u dan rustig te rijden en rekening mee te houden met de Allroad Motoren.

LET OP: Vrijrijden zonder aanmelding vooraf is niet mogelijk. We ontvangen graag uiterlijk een week van tevoren uw aanmelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: All-road rijden

Bericht door Calimero »

Lijkt me inderdaad wel leuk om te doen en het is ook nog eens heel redelijk geprijsd.

Ben wel benieuwd of dat met mijn Metzeler Tourance Next banden te doen is of dat je dan toch maar beter de echte noppenbanden onder je motor moet hebben.
Groeten,
Adri
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: All-road rijden

Bericht door Margon »

Leuk om te doen
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Davidhund
DL650 berijder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 16-05-2018, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650XTA 2018
Woonplaats: Doorwerth
Contacteer:

Re: All-road rijden

Bericht door Davidhund »

Ik zou ook graag wat meer ervaring off/all-road opdoen en dit lijkt mij een mooie/leuke manier.
Het is echter wel een beetje 'uit de route' voor me...

Noppen zullen uiteraard beter gaan, maar de site geeft aan dat het vooral op 'all-road' motoren gericht is, waarmee ik vermoed dat het te doen moet zijn op all-road banden (heb zelf de A40).
Het zal ook veel afhangen van het weer: in de modder wordt het snel ondoenlijk, lijkt me.

Is er in het verleden vanuit dit forum, niet eens een All-Road Introductie Tour georganiseerd voor v-strom liefhebbers?
“Progress, not perfection…”
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: All-road rijden

Bericht door Frank »

Calimero schreef: ma 18-02-2019, 22:22 Ben wel benieuwd of dat met mijn Metzeler Tourance Next banden te doen is of dat je dan toch maar beter de echte noppenbanden onder je motor moet hebben.
MTN doen het prima op zand- en bospaden! ;-) Ik heb nu de A41, maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in als ik met de MTN had...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: All-road rijden

Bericht door Eikie »

Davidhund schreef: ma 25-02-2019, 11:15
Het is echter wel een beetje 'uit de route' voor me

Is er in het verleden vanuit dit forum, niet eens een All-Road Introductie Tour georganiseerd voor v-strom liefhebbers?
Uit de route? Op een Vstrom is alles binnen de route. Je hebt toch niet voor niets een tourfiets gekocht.

Ik kan het mij niet herinneren of er een All-Road tour gereden is. Wel een paar ritten waar we op bospaden konden rijden.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: All-road rijden

Bericht door Calimero »

Daring Red Frank schreef: ma 25-02-2019, 19:09 MTN doen het prima op zand- en bospaden! Ik heb nu de A41, maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in als ik met de MTN had...
Geldt dit alleen voor de onverharde wegen of ook op het asfalt?

Op zich ben ik heel tevreden over de MTN's, veel grip, ook in koude toestand en natte omstandigheden, maar ik volg met interesse alle bevindingen over de A41.
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: All-road rijden

Bericht door Frank »

A41 is ook een hele goeie band. Heb er nog niet zo heel veel offroad mee gereden. Kan tussen de oren zitten, maar op een zandpad denk ik minder stabiliteit te hebben dan met de MTN...
Op het asfalt zijn ze beiden gewoon goed..
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie