Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn )

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn )

Bericht door Stroompje »

Op facebook kwam ik dit tegen gisteravond :arrow: Nieuws van Tyre en dus nog geen software upgrade van Tomtom.......
Vanaf nu kunt u Garmin gpx routes met één muisklik kopiëren naar uw TomTom. Dat betekent dat de route in uw TomTom 100% hetzelfde is als de Garmin route. Nooit meer de discussie ‘volgen we de TomTom of volgen we de Garmin’, want het is exact dezelfde route! Alleen voor Tyre-Pro bezitters. Klik hier voor meer informatie en klik hier om de Tyre-Pro te bestellen.


Kan het nog niet uitproberen aangezien ik de plus versie heb maar overweeg nu wel bij afloop van mijn licentie jaar de pro versie te nemen.
Het zou veel handmatig aanpaswerk schelen, als het werkt.......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door RedStrom »

Van Nieuwsmotor.nl

''TomTom introduceert de "Niet tevreden? Geld Terug garantie" voor de aankoop van de nieuwe TomTom Rider bij de gerenommeerde motorspeciaalzaken in Nederland. Mocht u binnen 30 dagen na aankoop niet tevreden zijn over de TomTom Rider, dan geeft TomTom u uw geld terug. Deze actie geldt van 1 april 2013 tot 30 juni 2013, exclusief bij de motorspeciaalzaak!''

TomTom begint een offensief lijkt het wel.
De functie boven is via gratis legale software ook wel te regelen, maar niet zo gemakkelijk als boven beschreven.
Kost je wel een pro-abonnement, maar die zijn niet zo duur geloof ik.
Nu Garmin nog: via Basecamp rechtstreeks een itn bestand plaatsen.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Bacchus »

Volgens mij kon het omzetten van Garmin bestanden naar Tomtom bestanden al langer. Heb geruime tijd geleden gewerkt met de oude Tyre. Toen was er alleen nog 1 versie en gratis. Daar heb ik al eerder bestanden geconverteerd. Googlen voor een oude versie van het programma dus :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Stroompje »

Klopt helemaal, ik doe dat ook al jaren!!
Alleen was het nooit een 100% goede omzetting..... en moest je handmatig nog het een en ander aanpassen, is mijn ervaring.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Hans Vaessen »

Kleine nuancering wellicht:

Tenzij ik het zelf verkeerd begrepen heb (zou kunnen!) gaat het hier om een techniek die ook wel bekend staat als 'Hermanizer'. Betekent dat een route omgezet wordt in een set van POI's die op de kaart getoond worden. Het volgen van de route is een kwestie van van POI naar POI rijden. Je krijgt ook géén navigatieaanwijzingen.

De techniek is vooral bedoeld voor de TomTom's die géén ITN bestanden aankunnen (de meeste auto-TT's). Of je het prettig vind rijden zal ook persoonlijk zijn; give it a try!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Wullebolle »

Tussendoor even 2 vraagjes aan de kenners van Tyre ... (6.2 versie)

* Heb een TTR5 aangeschaft, moet ik voor TyrePro dan een afzonderlijke licentie aanschaffen of zit deze bij de TTR5 inbegrepen? Zoja hoe activeer je dat dan?
Dat vind ik dus nergens terug. Geen probleem om geld uit te geven voor de Pro, maar als ik al via tomtom heb "betaald", hoef ik niet dubbel te betalen.

* Bij het uitzetten van een route op Tyre, klikkerdeklik waypoint, komt een venstertje piepen om het gekozen punt toe te voegen, en dan komt een extra ambetant venstertje om die waypoint een nieuwe naam te geven (meestal overbodig) en dan nog een derde very annoying venstertje met de vraag of ik daar een hotel wil boeken etc ... kun je die tweede/derde pop-up uitschakelen? Of kan dit enkel met de pro versie?
Ik vind dit zo vervelend om bij elke klik die totaal overbodige en hoogst irritante laatste pop-up te krijgen, dat indien dit niet weg te krijgen valt, ik Tyre gewoonweg overboord kieper en men routes met andere software ga maken.

Thanks for your help.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Stroompje »

Wullebolle, je krijgt zoals iedereen toegang tot de Basic versie. De 'plus' of de 'pro' kan je kopen via de tyre site..
Gisteren de 6.3 update gehad voor mijn plus versie.

In Tyre zelf is het eerste venster na het aanklikken van een routepunt een keuze uit toevoegen/verwijderen /inzoomen en is een keuze maken nodig! Het tweede venster wat dan verschijnt vind ik ook een beetje irritant want "henoemen" doe ik als ik een route voor mijzelf maak nooit. Je krijgt dit toch niet te zien in je TT ( alleen in het route bestand)
Het 3e venster (over hotel boeken) kan je negeren en gewoon verdergaan . Deze verdwijnt dan vanzelf!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Framomile »

@wulle, je zou ook kunnen proberen on de ontwikkelaar van het programma te contacten, die moeten wel een goed advies kunnen geven.

Alhoewel ik er zelf niet mee werk snap ik je punt, lijkt mij ook heel irritant van die ongewenste opties.

Succes er mee,

Gr Franc
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Hans Vaessen »

Wullebolle schreef:hoogst irritante laatste pop-up te krijgen, dat indien dit niet weg te krijgen valt
Ben de laatste tijd me ook wat intensiever met Tyre aan het bezighouden. En daarbij ook korte lijntjes met de ontwikkelaars.
Die pop-ups vond ik ook knap irritant en dat heb ik gesignaleerd. Daarop meteen de reactie: hou de ctrl-knop ingedrukt terwijl je dubbelkikt en je krijgt geen pop-up. En dat werkt!

Maar jongens, kan dat niet nog iets makkelijker?? En jawel hoor: kennelijk is Jan daar meteen mee aan de slag gegaan want de nieuwste update heeft links van het kaartscherm een extra knop: als je die een keer aanklikt ben je vervolgens helemaal van de pop-ups af. Tyre is al een leuk programma, de alertheid van de ontwikkelaars een grote plus!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Stroompje »

Thx Hans, wel de update binnengehaald en ermee gewerkt maar niet gekeken/gezien wat er nieuw was.... :!:
Inderdaad icoontje links van de kaart gevonden :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Wullebolle »

@ Hans,

Net geprobeerd en verhip, de ctrl toets tip werkt perfect. Exit drie popups .... :duim:
Ook geupdate naar versie 6.301, het knoppeke "popups weergeven" uitgeklikt en ... exit drie popups zonder ctrl toets. :duim: :duim:
Perfect !!!

Merci voor je moeite Hans ( en ook het Tyre team) :worship:

Ik ga overstag en schaf me dit weekend de pro versie aan ... :bye:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Fantastische nieuwe functie in Tyre-Pro! (voor gpx-->itn

Bericht door Hans Vaessen »

Wullebolle schreef:
Merci voor je moeite Hans ( en ook het Tyre team) :worship:
[/i]
99,99999% het Tyre team!

En aanschaf van de pro is ook een goede optie als blijk van waardering voor het noeste werk dat hier al jaaren in zit. Nog los van de extra's
Plaats reactie