Nieuwe firmware Zumo660! versie 4.80

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Nieuwe firmware Zumo660! versie 4.80

Bericht door Hans Vaessen »

Laatst gewijzigd door Frank op do 31-01-2013, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
Gebruikersavatar
Koopman
Berichten: 37
Lid geworden op: do 13-01-2011, 20:07
Mijn motor is een: "Black Rhino K9"
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nieuwe firmware Zumo660! versie 4.80

Bericht door Koopman »

Hoi Hans,
Software update staat erop. Gewoon volgens mijn dashboard gedaan, ging prima.

Bedankt,
Hans
BLACK RHINO K8, nu een grandioze BLACK RHINO K9 met zumo 660 en cardo scalaG4 powerset, Osco, Hugger,spiegels er6n,Oxford hotgrips,extenda fenda, head light protector en givi trekking lihgts.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe firmware Zumo660! versie 4.80

Bericht door Hans Vaessen »

OK, dan heeft iemand dat poortje inmiddels opengezet. Prima!
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Nieuwe firmware Zumo660! versie 4.80

Bericht door John007 »

Hoi Hans,

Bedankt voor de melding, ik heb hem via mijn dashboard geupdate.
Wat mij gelijk opvalt is dat ik nu binnen in huis direct satelliet verbinding heb, anders moest ik eerst een tijdje naar buiten toe met de zumo om verbinding.

Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe firmware Zumo660! versie 4.80

Bericht door Hans Vaessen »

Kan zijn dat de 'almanac' bij die update meteen vernieuwd is en dat je meteen daarna daardoor een snellere fix hebt. Betekent in essentie dat het toestel dan actueler weet waar de sats staan. Eigenlijk hetzelfde effect alsof het toestel vlak ervoor ingeschakeld is geweest.

Maar ik vermoed dat, als je het toestel een paar dagen uit laat, de situatie wat dat betreft weer als voorheen zal zijn. Het licht er bovendien ook maar net aan waar de satellieten zich op dat moment bevinden (lees: of ze door het raam zichtbaar zijn). Ik verwacht niet (maar weet niet zeker!) dat er op dit punt iets is veranderd in de firmware.

In algemeen zin ter info: ook HR+++++ (of hoeveel plussen hebben we tegenwoordig?) glas is van stevige invloed op ontvangst binnenshuis: er zit dan een metaalcoating in het glas die het signaal tegenhoudt. Ik sprak ooit iemand die heel verdrietig was over dat z'n toestel niet meer goed was; uiteindelijk bleek de oorzaak dat ie net z'n huis verbouwd had ;)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe firmware Zumo660! versie 4.80

Bericht door Frank »

Ik heb de update gedaan, maar na opnieuw opstarten blijft ie zeggen dat er nog aanbevolen updates zijn.

Dat staat alleen dit bestand er nog:

zumo 66X Help Files (region file only)

En als ik dan weer update, opnieuw opstart, blijft ie staan... :shock:


//EDIT
Ik was weer eens te ongeduldig. Kreeg opeens nog een melding op de Garmin: Updatebestanden uitgepakt. Toen weer aangesloten op het Dashboard en jahoor: Uw aanbevolen software is up-to-date. :duim:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie