last van hikkende muziek bij je zumo660

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door Hans Vaessen »

Jongens! Wat is het hier rustig!!?? Allemaal in winterslaap?

Dan maar even wat MrGPS spam: ;)

Begint je zumo 660 na een uurtje muziek spelen te hikken? Zie:

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=tduF4yLX3zE[/youtubehd]
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door Frank »

Dat van die lagere bitrate (kunnen er ook meer mp3's op je SD-kaartje) is wel interessant. Ik heb het ook wel eens. Maar ik heb de gesproken navigatie aanwijzingen altijd uitstaan. Dus denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

Tnx!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door DesertStrom »

In het verleden bij de TomTom Rider exact hetzelfde probleem gehad met afspelen van muziek.

Dat heb ik toen opgelost door de meeste POI-categorieën uit te zetten.
Standaard (bij de TomTom) wordt als je een nieuwe categorie POI's toevoegt, alles in het werk-geheugen geladen en op het scherm getoond, terwijl dit in de praktijk niet nodig is.
Bijvoorbeeld "motor-dealers" hoef ik niet altijd op het scherm te zien, maar wil ik wel graag bij de hand hebben als ik ergens in onbekend gebied met problemen sta. Mocht ik dan een dealer nodig hebben is het een kwestie van het selecteren van de dichtsbijzijnde, maar staat niet meer de hele lijst in het geheugen.

Eigenlijk de enige POI die bij mij nog aanstaat is "flits-palen", daardoor komt er een redelijk stuk werk-geheugen vrij en sindsdien nooit meer last gehad van haperende muziek.
Ik neem aan dat dit bij de Garmins ongeveer hetzelfde werkt.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door Hans Vaessen »

DesertStrom schreef:In het verleden bij de TomTom Rider exact hetzelfde probleem gehad met afspelen van muziek.
Da's knap. Althans: ik kan me vergissen, maar ik meen dat de rider noch een mp3-speler heeft, noch a2dp protocol. Ik vermoed dat je bijvoorbeeld je telefoon gebruikt voor mp3?
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door DesertStrom »

Officieel heeft de Rider geen media-speler of a2dp. Klopt.

Maar.... Onofficieel zijn er al geruime tijd aangepaste navcores beschikbaar.
Op mijn TTR2 draait de TTR3 navcore met daarin de TomTom-jukebox en a2dp zoals die in bijv de 730 zitten. Dus keurig muziek in stereo.
SD-kaartje van 32 GB erin, muziek genoeg.
Telefoon ooit wel eens via de TomTom laten lopen, maar nadat ik werd gebeld terwijl ik heel scherp door de bocht ging en er zowat uitvloog door de schrik, heb ik maar besloten om het te doen met "gemiste oproepen" als ik stil sta.

Software van de TomTom is helemaal aan te passen naar je persoonlijke wensen. Dan nog hier en daar een plugin van een enthousiaste gebruiker en je hebt de perfecte GPS.

zonder reclame te willen maken:
Navcore voorbeeldje
Plugin voorbeeldje
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door Cplegt »

Heb met eenige regelmaat last van de hikkende muziek. Bij mij staan de gesproken aanwijzingen altijd uit.
Misschiend dat de aanpassingen die in het filmpje worden aangedragen een oplossing zijn.
Mijn ervaring is echter dat het niet veel uitmaakt wanneer het voorkomt. Soms komt het al na enkele nr's voor, soms ook pas na een paar uur.

Wat ik storender vind is dat de mediaplayer soms niet eens aangaat en de zumo dan vast loopt.
Hier maakt het ook niet veel uit, of de mediaplayer aangezet wordt via mn headset of via het menu van de zumo.
Mogelijk dat dit ook beter gaat als al mn muziek aangepast wordt zoals er wordt aangegeven in het filmpje..
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door Hans Vaessen »

We hebben met een klein groepje het nodige getest en zij daarbij niet tegengekomen wat jij omschrijft. Dan gaat mijn vermoeden toch naar de 'bron' - in de zin dat mogelijk niet alle mp3-bestanden niet helemaal in orde zijn.

Wat ook zou kunnen is dat het herkennen van de SD-kaart je parten speelt.

Het goede nieuws: er is net een firmware update uitgekomen die in ieder geval dat laatste lijkt op te lossen (maar waarvan ik niet uitsluit dat er meer in zit.)

Zie
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4469 en
http://www.mrgps.nl/nieuwe-firmware-zum ... rsie-4-80/
Laatst gewijzigd door Frank op do 31-01-2013, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

RE: last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door Cplegt »

Gisteren alle tips in uitvoering gebracht, de bitrate verlagen wat overgens gemakkelijk ging via het aangeven programmatje.
De SD-kaart gedefragmenteerd, en de firmware van de zumo ge-upload.
Mn SD-kaart is van Addata, micro sd, HC, klasse 8.

Vanochtend de boel getest. Wat opviel, de zumo starte sneller op, en de link met mn headset (Cardo G9) was sneller gelegd dan normaal gesproken.
Geen bestemming aangegeven in de zumo, alleen maar muziek geluisterd. Deze via het mediaplayer menu aangezet.
Starte zonder problemen MAAR na 22 minuten 1 hapering en toen liep alles vast. Had geen zin om verder te proberen dus de radio maar aangezet.

Vanmiddag op de terugweg alles nog maar een keer geprobeerd. Mn cardo niet uitgezet sinds deze ochtend, de zumo wel.
Dus zumo aan, via de voice command muziek aan, ging goed voor 1 hele minuut, daarna begon de boel te haperen.
Motor langs de kant gezet, cardo uit, zumo uit.
Daarna zumo aan, cardo aan, via de voice command de muziek weer aan, daarna anderhalf uur geen probleem meer gehad totdat ik thuis was.

Ben er nog niet geheel van overtuigd dat dit de oplossing zou zijn, de komende tijd zal het uitwijzen.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: last van hikkende muziek bij je zumo660

Bericht door Hans Vaessen »

hmm... het met voice-command activeren van muziek is nieuw voor me.. (maar ik werk op de motor ook niet met BT). Probeer eens of handmatig starten van de muziek van invloed is..
Plaats reactie