Advies gevraagd Tom Tom go 730

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Peerdeman17

Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Peerdeman17 »

Dag Kenners en Technici,

Een hulpvraagje van deze kantoorklerk:

Ik wil graag mijn Tom Tom Go 730 op mijn fiets monteren, een 650 uit 2010. Wie kan mij advies geven welke spullen ik hiervoor nodig heb en waar ik ze kan bestellen?
Het klopt dat ik dan de stroom kan betrekken via de kabels die naar mijn koplamp lopen?

Groetjes,
Kees

Hoorn
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Silverstorm »

Kijk eens in dit topic naar het laatste bericht.Zo had ik mijn tomtom 730 bevestigd.
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 270#p49270
Dit is een ram mount (RAM-HOL-TO6U)
Er bestaan ook van die gps tasjes voor je motor trouwens.
http://www.rad.eu/nl/x4/gps-smartphoneh ... 47/p/1/v/l
Als stroomvoorziening gewoon een 12-volt contact plaatsen en je autolader van de gps gebruiken.
Alain
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Iron Horse »

Ik zou even de zoekfunctie (rechtsboven) gebruiken. Er is over de montage en hoe het elektrisch aan te sluiten van GPS al zoveel geschreven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Hans Vaessen »

Zie wellicht ook http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_houders. Ik meen dat de 730 dezelfde maar heeft als de 740?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 21-11-2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door DesertStrom »

Hans Vaessen schreef:...Ik meen dat de 730 dezelfde maat heeft als de 740?...
Bijna goed, 730 komt qua maatvoering overeen met de 720. (en de 520,630 & 920)
Dan heb je RAM-houdertje RAM-HOL-TO6U nodig als je de RAM-richting op zou willen.
Peerdeman17

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Peerdeman17 »

Dank allen! Hier kan ik goed mee uit de voeten!!!! Kees
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Hunter6 »

De 12V stekker die je in de auto gebruikt is ongeschikt voor op de motor. Deze trilt langzaam los waardoor je geen spanning meer hebt op het toestel.
Als je een stekker wilt gaan gebruiken gebruik dan deze stekker: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/852408
Deze stekker wordt door nagenoeg elke motorrijder gebruikt om accesoires aan te sluiten. Deze stekker trilt niet los.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Bacchus »

Niet helemaal mee eens.

Ik rij al jaren met mijn tomtom one V1 (urban rider navcore). Van Hama een losse autokabel gekocht en deze zelf ingekort. (12 euro en stekkertje euro of 2)
Daarna via louis.de een mooie 12 volt aansluiting gekocht welke mooi te klemmen is aan mijn kabelgeleider (dat dunne draadje boven je stuur) voor een 18 euro.

Niet alleen ik maar ook mijn vader rijdt al enige tijd zo rond. Nooit problemen gehad.
Wellicht puur geluk, zou goed kunnen. Ben geen techneut maar probeer gewoon vanalles :lol:

Nu heb ik wel de ronde stroom aansluiting op mijn oude tomtom one ipv de mini usb. Dat kan wellicht ook uitmaken. Maar heb het idee dat de mini usb juist vaster zit, op mijn andere tomtom's. En een braampje maken op het plastic van het stekkertje kan wellicht ook wonderen doen.

foto's ed volgens mij via het topic show your strom. Ook eens nieuwe plaatsen, weer veel veranderd
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Silverstorm »

Ook nog nooit problemen gehad met de autolader op de motor en als ie eens moest los trillen dan plug je hem zo weer in toch.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Advies gevraagd Tom Tom go 730

Bericht door Hans Vaessen »

Je moet er een beetje geluk mee hebben. Met die grote 12V plug is het zo dat ie soms zelfs in de auto amper goed vast zit en regelmatig contact verliest.

Even contact verliezen is inderdaad geen probleem: kwestie van even aandrukken. Maar wat wèl een probleem is is wanneer elke x-seconden de externe voeding aan/uit gaat. Dat gaat gegarandeerd mis.

Het voordeel van de 'kleine 12V plug' (ook wel BMW-plug genoemd) is dat hij een 'bekje' rond het pluscontact heeft waardoor het contact pas verloren kan gaan als de plug er echt uit is.

Mijn advies: heb je al een 'grote' plugaansluiting op de motor: probeer die dan gewoon. Ga je het zelf aanleggen: kies dan liever voor de 'bmw-plug'.

Attentie:

- je toestel werkt op 5V. Bij een autolader zit de 12->5 V omvormer meestal is de 12V plug. Wat je dus NIET moet doen is die plug er gewoon afknippen en er een kleine aanzetten: dat gaat stinken ;)
- alternatief is een losse omvormer: hou er rekening mee dat die stroom blijft gebruiken: sluit dus aan op geschakeld contact, bijv de koplamp.
Plaats reactie