POI laden en indelen

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

POI laden en indelen

Bericht door RedStrom »

Kent u dat?
Je wilt poi's inladen maar ze staan door elkaar. Je wilt ze netjes in mappen zoals jij dat wilt bij elkaar hebben staan.
Ik ga er van uit dat je POIloader van Garmin hebt. Anders downloaden op hun site.

Stel je wilt alle tankstations van Amigo, Tango, Tinq, etc. bij elkaar onder eigen nuttige punten in je gps zetten in de map ''tanken''.

Oplossing:
- maak een map met bijvoorbeeld de naam ''POI''
- hier verwijs je naar in POIloader
- in die map maak je een map ''tanken''
- in die map zet je de csv en bmp (voor de bijbehorende icoontjes) van Amigo, Tango, etc. (of gpx ipv csv)
- let op de bestandsnamen van de csv (of gpx) en van de bmp moeten exact hetzelfde zijn
- start poi loader: kies de plek waar je het resultaat wilt neerzetten (pc, gps), de map ''POI'', geef het resultaat een goede naam (bijv. ''tanken''), en ga volgt de instructies.
- je hebt nu een gpi bestand gemaakt dat afhankelijk van je keuze al op je gps staat, of op je pc. Sleep het naar de map POI op je gps en klaar.

Dit kun je doen met hotels, campings, motordealers, etc. Indelen per land, per merk, wat jij wilt.

Met GPSbabel kun de csv, gpi, gdb, etc bestanden omzetten in andere bestanden.
Met nog meer mogelijkheden. Dan kun je POI's bijvoorbeeld als waypoint in je gps laten zien.
Normaal moet je inzoomen tot 200 m of minder of POI's te zien. Als waypoint zie je ze altijd.
Kan ook te veel zijn dus.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: POI laden en indelen

Bericht door Iron Horse »

Ik doe zelf niet zoveel met de GPS als veel "profs", maar zou ik het wel doen dan is het wel een erg nuttige tip. Alleen moet je er wel redelijk "digitaal-denkend" voor zijn. Bij mij niet het probleem, maar ik denk bij heel veel medegebruikers wel het geval.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie