Steun voor Garmin Zumo 660

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Ik heb het hele forum door zitten spitten en niet gevonden wat ik precies in mijn hoofd heb.
Ik wil de Zumo strak boven de tellers hebben in hetzelfde vlak.

Montage ongeveer zoals in onderstaand, hier geleend, plaatje
Afbeelding
Steun voor Garmin Zumo 660

Ik heb geen Migsel, maar de plaats waar de stalen? plaat gemonteerd zit lijkt mij perfect.
Het hele rammount systeem wil ik vervangen door de plaat door te laten lopen naar de 4 montage gaten voor de bovenste kogel.
Dus de strip, waar hier de onderste kogel op zit, breder en langer maken zodat de motorgrondplaat daar direkt op geschroefd kan worden.

Zoals ik het nu voor me zie wordt het een vlakke plaat met een brede lip die gebogen moet worden.

Wat ga ik hier voor gebruiken ? 2mm rvs plaat ? Of zou aluminium ook werken ?

Deze ziet er qua plaats wel goed uit, maar waarom moet dat nou bovenlangs lopen ?
Plaats gps

Het geheel moet toch zeker te maken zijn voor heel wat minder dan de 50 tot 150 euro die er voor de diverse systemen gevraagd wordt.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Ebrostrom »

Bedoel je zoiets:

Afbeelding

Afbeelding
Ik zie nu ineens wat een stof er op de motor ligt na een mnd niet rijden :( :(
En ik maar denken dat ik m goed heb schoongemaakt......


Je hebt iig PB.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Why

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Why »

Als je wat gevonden hebt (of iets gaat fabrieken) hou me op de hoogte. Ik heb dezelfde wensen, alleen voor een 550 ipv een 660 (ik wordt gek van dat ding op m'n stuur).
Ik vind 170 euro voor zo'n migsel een beetje erg overdreven maar dat is wel de beste volgens mij (voor onze wensen dan).

Dat eerste plaatje is volgens mij een oude sw-motech oplossing en die hebben ze volgens hun eigen site niet meer. Het feit dat sw-motech via splash-design moet zorgt er ook voor dat ie af valt.
Touratech heeft een betaalbare beugel, maar die komt weer zo'n gigantisch eind naar binnen toe en je moet dan weer een tussen stuk kopen dan wel maken.

Ik zit er nu over te denken om de oude meccano set eens van zolder te halen om te kijken welke kant ik op moet gaan. Daar een prototype van maken want voor een definitieve oplossing is het denk ik niet sterk genoeg.

Het liefst zou ik van die hele "ram" oplossingen af willen. Er blijft gewoon te veel speling in zitten vind ik.

Die erbostrom oplossing past bij mij niet omdat ik geen kloontje/madstad heb
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Die Ebostroom oplossing gaat een heel eind in de richting, maar dan zonder kloontje tussen de ruitsteunen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Cplegt »

Die van ebrostrom is een fabriekaat van mij O:-)
Te koop op bestelling, en ook te gebruiken zonder kloontje maar met de orginele ruitsteun
Tenminste toen ik die in de hoogst mogelijke (ilegale) stand had te staan, denk ook wel dat het werkt in een lagere stand.
Leverbaar in alle kleuren zolang het maar zwart is :o) (iets anders kan in overleg ook hoor)
Laat het maar weten.

Mvg,

Chiel
Gr. Chiel
Why

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Why »

En wat mag zo iets gaan kosten? mag van mij ook blankmetaal zijn, ik heb een poedercoater in de buurt zitten.
En zou ie eventueel iets verlengt kunnen worden zodat ie zeker zonder kloontje moet passen?
En waarvan is ie gemaakt?
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Cplegt »

Gemaakt van rvs om en nabij de 3mm dik.
Hij hoeft opzich niet verlengt te worden, zonder kloontje past ie ook. Ik weet alleen niet hoe het dockingstation voor een 550 eruit zit, ik heb namelijk de maatgeving van de bevestigingsbouten nodig.
Richtprijs zo ongeveer €25,- inclussief verzendkosten
Gr. Chiel
Why

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Why »

Ik zal eens kijken of ik maten kan krijgen van dat ding. Maar als ik er zo snel naar kijk, gaat het niet passen zonder aanpassingen. De steun is namelijk vrij lang. Ik ga eens kijken wat ik over hou aan ruimte als ik mijn nieuwe ruit binnen heb (zal begin deze week worden. Ieder geval alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Kijk, zo komen we ergens :-).

Ik heb het idee om eerst een pasmodel je maken van simpel buigbaar alu en dan es kijken of ik een plaatje alu van 2,5mm dik op de kop kan tikken.
Helaas kan ik alleen maar buiten sleutelen dus effe wachten op een geschikt moment om de boel uit elkaar te halen.

En natuurlijk plaatjes maken !
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Vonketrekker
DL1000 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: di 12-07-2011, 07:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Vonketrekker »

Ik heb toevallig net een beugeltje gemaakt voor mijn touratech houder, maar die zou ook moeten passen voor de gewone houder.
Ik zal vanavond even een fototje maken en de maten opzoeken :)
Brambo.650

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Brambo.650 »

Afbeelding

Deze foto is mijn fabricaat. Het bevalt mij erg goed. Het geheel is voldoende stabiel, behalve op kinderkopjes oid. Het voordeel van de relatief smalle strip naar boven is dat er minder luchtstroom onder het ruitje geblokkeerd wordt, wat weer (meer) turbulentie tot gevolg kan hebben. De RAM-knijper die ik gebruik is de middelste lengte, welke ik direct bij aanschaf van de Zumo geruild heb bij Waypoint tegen de korte knijper. Dit was voor montage op mijn vorige motor. In principe zou ik nu beter de kortste variant kunnen gebruiken, zodat er wat minder ruimte voor trillingen bestaat. Het voordeel van deze de RAMknop is, dat ik de stand van de houder vrij eenvoudig is te verstellen. Als je een vaste steun maakt, dan heb je hier geen mogelijkheid voor.

Intussen heb ik de draaiknop op de ramknijper vervangen voor een RVS m8 bout, zodat deze niet zo gemakkelijk van mijn motor gehaald kan worden.

Kosten? Een uurtje prullen en uitdenken en mijn broertje die paar lasjes laten leggen (kan ik zelf niet) en een paar stukjes strip die ik nog had liggen.
Stromtrooper

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Stromtrooper »

Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Continuing story :

Vandaag nog effe nagedacht en boodschappen gedaan.
Ruit verwijderd, montage beugel (kunsstof) vewijderd.
De stalen/alu plaat gaat niet goed tussen de montage beugel en het subframe passen.
De ruitmontagebeugel ligt niet in een plat vlak maar heeft een lichte verdieping, bovendien schuift de onderkant in het kuipdeel en kan niet 3mm opgetild worden.
Tussen de montagebeugel en de ruit zelf zit ruim voldoende ruimte, dus daar moet de gpssteun dan maar komen.
De bovenste schroeven van de ruitmontagebeugel zijn borstschroeven en die ga ik verlengen/vervangen.
In plaats van die schroeven komen 2 langere rvs schroeven met afstandsbussen.
Gemonteerd gezien vanaf de kop: sluitring-alu gpssteun-sluitring-afstandsbus-dubbele sluitring-ruitmontagebeugel-afstandsbus.
Dit was een rib uit mn lijf, 2 setjes in rvs 8 euro !

Bij de lokale schrootboer een plaat alu van 3mm dik en 0,5x0,5m gescoord voor 5 euro. (da's genoeg voor een stuk of 8 beugels)

Morgen aftekenen en met de decoupeerzaag figuurzagen, met een houten hamer in de vorm kloppen en gaatjes boren.

Wordt vervolgd :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Bonelli

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bonelli »

Bozobin schreef:Ik heb het hele forum door zitten spitten en niet gevonden wat ik precies in mijn hoofd heb.
Ik wil de Zumo strak boven de tellers hebben in hetzelfde vlak.

Montage ongeveer zoals in onderstaand, hier geleend, plaatje
Afbeelding
Steun voor Garmin Zumo 660

Ik heb geen Migsel, maar de plaats waar de stalen? plaat gemonteerd zit lijkt mij perfect.
Het hele rammount systeem wil ik vervangen door de plaat door te laten lopen naar de 4 montage gaten voor de bovenste kogel.
Dus de strip, waar hier de onderste kogel op zit, breder en langer maken zodat de motorgrondplaat daar direkt op geschroefd kan worden.

Zoals ik het nu voor me zie wordt het een vlakke plaat met een brede lip die gebogen moet worden.

Wat ga ik hier voor gebruiken ? 2mm rvs plaat ? Of zou aluminium ook werken ?


Deze ziet er qua plaats wel goed uit, maar waarom moet dat nou bovenlangs lopen ?
Plaats gps

Het geheel moet toch zeker te maken zijn voor heel wat minder dan de 50 tot 150 euro die er voor de diverse systemen gevraagd wordt.

Kijk eens op de site van Navikomm. Daar heb ik de mijne ook van: goedkoop en perfect. Foto's stuur ik straks.

http://navikomm.de/
Bonelli

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bonelli »

Afbeelding
By bonelli1966 at 2012-01-23
Afbeelding
By Bonelli1966 at 2012-01-23
Afbeelding
By bonelli1966 at 2012-01-23
Leville

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Leville »

Wauw, en voor die prijs kan je moeilijk zelf beginnen. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Vonketrekker
DL1000 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: di 12-07-2011, 07:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Vonketrekker »

Tis een mooi dingetje ja, maar voor 60 euro ex verzenden kan je heel veel zelf maken :D
(foto komt eraan)
Bonelli

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bonelli »

Vonketrekker schreef:Tis een mooi dingetje ja, maar voor 60 euro ex verzenden kan je heel veel zelf maken :D
(foto komt eraan)
Afbeelding
By bonelli1966 at 2012-01-23
Afbeelding
By bonelli1966 at 2012-01-23
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Afbeelding

Vanmiddag lekker aan het knutselen geweest, hier de plaatjes:
Steun maken

Nu nog verder afwerken en zwart spuiten.

De volgende klus is het kabelwerk langs het subframe routen en netjes vastbinden/aansluiten.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Frank »

Ziet er op zich strak uit.. Hopelijk wiebelt je Zumo niet teveel als je rijdt, want het materiaal ziet er wel dun uit.. Heb je er al mee gereden?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Frank schreef:Ziet er op zich strak uit.. Hopelijk wiebelt je Zumo niet teveel als je rijdt, want het materiaal ziet er wel dun uit.. Heb je er al mee gereden?
3mm alu dun ? Ik vond het best een stevige plaat.

Nee, nog niet mee gereden. Eerst nog spuiten en de bekabeling wegleggen en aansluiten.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Frank »

Ben benieuwd hoe het rijdt...

Ik heb een Migsel en die is toch gauw 10mm dik... :?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Frank schreef:Ben benieuwd hoe het rijdt...

Ik heb een Migsel en die is toch gauw 10mm dik... :?
Yep, effe een plaatje opgezocht.
We gaan het zien.

Als ik naar het 1 na bovenste plaatje kijk is dat ook niet erg dik
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Stromtrooper

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Stromtrooper »

ziet er wel geinig uit....moet wel werken denk ik....hopelijk gaat het niet teveel tippen, dacht dat je een kloontje had gezien de 1e voorbeeld foto, vandaar de smigsel...

heb je onder het aluminium bij de bevestiging nog een bus zitten.... om iig het H-stuk (noem ik het maar) goed vast te zetten?
anders gaat dat denk wel klapperen.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Stromtrooper schreef:heb je onder het aluminium bij de bevestiging nog een bus zitten.... om iig het H-stuk (noem ik het maar) goed vast te zetten?
anders gaat dat denk wel klapperen.
Uiteraard, heb de originele schroef vervangen door een lange met grote ringen en afstandsbussen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Ebrostrom »

Ziet er zeer netjes uit.

Ik heb dus idd diegene die chiel heeft gemaakt. Dat is 2,5 mm en trilt alleen minimaal op kinderkopjes. De dikte zou dus in jouw voordeel moeten zijn.

Aangezien jij de steun in een bocht heb laten lopen kan t echter ook zomaar zo zijn dat die bocht zich gaat gedragen als n soort 'veer' (vergelijk t idee maar n beetje met gehandicapte hardlopers zonder onderbenen). Maar de test zal t uitwijzen.

Veel succes en nogmaals knap stukje werk.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Why

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Why »

Ziet er erg netjes uit. hoop dat het inderdaad niet gaat trillen, maar denk zomaar dat het wel meer moet vallen. Anders misschien een "driehoek" van maken door de top van de steun met de "onderkant" te verbinden.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

[quote="Bozobin"]Afbeelding

Vanmiddag lekker aan het knutselen geweest, hier de plaatjes:

Steun maken en afwerken

Nu nog verder afwerken en zwart spuiten.

Afbeelding
Het eindresultaat. Mooi he`:-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Ja, en dan die kabels .....

De Zumo 660 heeft een vaste kabelboom met halverwege een split naar 4 losse kabeltjes.
1. 12 V voeding met massadraad en zekering.
2. 3,5mm plug voor audio
3. 2,5mm plug voor microfoon
4. Usb aansluiting

Het is mogelijk om de hele handel in de kuip op te hangen en alleen een +draadje op te sporen en te splitten, maar ik ga niet voor simpel :-).

De kabel is net lang genoeg om onder de buddy uit te komen.
Om overal goed bij te kunnen en te zien wat ik doe heb ik het plastic gedemonteerd, meteen een goeie oefening voor een beurt.
Langs de rechterzijde onder de tank door is alleen plek langs de achterste cilinder, even geprobeerd maar ik vind de afstand te klein ivm de hitte.
Langs de linkerzijde is een betere optie omdat daar ook een originele kabelboom loopt en de aansluiting naar de 12v plug in de kuip.
Het is allemaal erg pielen om het op z'n plek te krijgen op een zodanige manier dat de kabel nergens tegenaan kan gaan schuren. Schuren geeft op termijn geheid narigheid.
Alle stekkertjes komen net achter de tank onder de buddy uit, meteen een beetje bescherming tegen water en troep.
Het krulsnoer naar mijn helm kan netjes onder het zadel vandaan komen zonder de stekkertjes aan de elementen bloot te stellen, het snoer loopt dan ook mooi langs mijn lichaam en is geen oversteek meer naar het dashboard en ik kan het simpel onder het zadel opbergen.

Maar helaas, de kabel loopt aan de verkeerde kant van de koppelingskabel langs. Morgen alles weer loshalen en opnieuw routen langs de centrale subframebuis :-(.

Maar goed, ik ben weer lekker bezig geweest vandaag :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Ebrostrom »

Daar had ik destijds dus geen zin in.
Gelijk maar tijdens een beurt het steuntje en de bekabeling laten doen.
Kostte maar n paar euro (wss ivm beurt en banden).
Zit t gelijk goed en mij zou t alleen maar tijd kosten (met kids en n hele wk v huis is me dat meer waard).

Maar de asl zit bij mij nu dus in de kuip achter t contact / lichten.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Bijna helemaal klaar !

Bedrading zit nu netjes onder de tank door naar de accu, plus direct op de accu aangesloten en de min op een nabij gelegen massapunt.
Alle aansluitplugjes bij elkaar geknoopt onder de buddysit dus lekker uit de regen en modder. Het kringelsnoertje naar mijn helm komt nu in het midden onder de buddy vandaan en aangesloten volledig buiten beeld tegen mijn jas omhoog.
Proefrijden: Het geluidsniveau op mijn oude Garmin oortjes is wat magertjes maar nog wel goed te horen.
Trillen doetie wel een beetje maar niet heel erg op normaal wegdek. Op kinderkopjes kwaliteit is het wat anders, daar gaatie toch best wel tekeer.
Ga proberen om onder de Garminvoet een stukje rubber af te steunen op de bovenkant van de klokken.
Een gehandschoende vinger er tussen scheelde al zo'n 90% van de trillingen, dus dat zou moeten lukken.

Ben dr blij mee :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Ebrostrom »

Mooi werk.

Al doende leert men en praktische oplossing vliegen zo langs, maar om nu de hele tijd jouw vinger er onder te houden........ :o)
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Ebrostrom schreef:Mooi werk.

Al doende leert men en praktische oplossing vliegen zo langs, maar om nu de hele tijd jouw vinger er onder te houden........ :o)
Ik zou natuurlijk een vinger van een ouwe handschoen af kunnen knippen en een vinger van een etalagepop er in kunnen stoppen.

Kan iedereen zich af gaan vragen waar DAT nou weer voor is :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Vonketrekker
DL1000 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: di 12-07-2011, 07:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Vonketrekker »

Hier die van mij, gemaakt van 2mm plaatstaal. Als iemand de maten wil, dan hoor ik het wel :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Vonketrekker schreef:Hier die van mij, gemaakt van 2mm plaatstaal. Als iemand de maten wil, dan hoor ik het wel :)
Deze bevestiging heb ik dik een half uur naar staan kijken, maar ik vond de steun teveel op het kunsstof steunen en de ruitsteun teveel uit z'n geleiding trekken.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Vonketrekker
DL1000 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: di 12-07-2011, 07:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Vonketrekker »

Het plastic raakt die bij mij met 2 rubbervoetjes, dus die heeft er geen last van. En problemen met de ruitsteun heb ik nog niks van gemerkt.
Misschien dat ik in een volgende versie het 3 hoekje compleet maak. Maar nu is die ook wel lekker afgeveerd voor de echt harde klappen :)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Sparkle Black Peter »

Zie hier: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=8004 voor de ideale montage van je Zumo 210, 220, 550, 660 en TTR2 en TTR3. 8)

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Rhino VStrom schreef:Zie hier: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=8004 voor de ideale montage van je Zumo 210, 220, 550, 660 en TTR2 en TTR3. 8)

Peter
Jawel, maar dat zelf knutselen is zo leuk.
Eerst weer effe naar +10 en dan ga ik weer verder :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Eric-v

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Eric-v »

Bozabin,

“EENVOUD IS DE SCHOONHEID VAN DE CONSTRUCTIE”

Ik heb net zoals jij het hele forum doorgespit op zoek naar een oplossing voor het bevestigen van navigatie. Ik wil mijn TT navigatie op de motor gaan gebruiken. Het idee is om de TT in een waterdicht tasje te bevestigen boven het instrumentenpaneel. Ik wil niet altijd met TT rijden en dan zeker niet met een lege beugel/tasje voor mijn neus. Vandaar enkele eisen: de oplossing moet goedkoop zijn, stevig en duurzaam, gemakkelijk zelf te maken en snel demontabel zonder blijvende schade.

Vandaag ben ik tegen een oplossingsrichting aangelopen die voldoet aan mijn eisen en die ik niet eerder ben tegengekomen op het forum. Ik heb eerst wat geknutseld met karton maar het bleek zo eenvoudig te zijn dat ik ook een prototype van aluminium heb gemaakt.Ik heb uit een plaatje aluminium met van 2 mm dikte, met behulp van een decoupeerzaag, een strip gemaakt van 8 cm breed en 24 cm lang. Vervolgens heb ik deze strip in de werkbank geklemd en op ongeveer 6 cm lengte haaks omgebogen en deze vervolgens met de hand verder doorgezet naar een hoek van ongeveer 45 graden. Deze strip past precies achter de het frame waar het ruitje op gemonteerd zit en rust met het omgezette deel bovenop het instrumentenpaneel. De ronde vorm van het instrumentenpaneel heb ik overgenomen in de omgezette strip.
De ruimte tussen het frame van het ruitje is net als de aluminium strip ongeveer 2 mm en de strip is er vrij eenvoudig in te drukken. Je kunt meer klemkracht krijgen door de strip in de lengte iets te buigen. Het kan werkelijk geen kant op en biedt een solide basis om het tasje met TT op te monteren. Uiteraard moet ik de steun nog verder afwerken met een rubber stripje aan de onderkant waar hij steunt op het instrumentenpaneel, gaatjes boren voor het tasje en afwerken in de juiste kleur.

Ik rij altijd met mijn ruit in de onderste stand en heb niet gekeken of deze oplossing ook mogelijk is bij andere ruitstanden. De montagestrip is gemakkelijk te verwijderen past onder de buddy.

De strip is naar eigen voorkeur ook vast te monteren of te gebruiken voor de opbouw van een ander navigatiesysteem. Een andere hoogte of diepte is mogelijk door te variëren in lengte van de strip in combinatie met andere hoeken. Ik adviseer om dat eerst uit te proberen meteen stukje karton voordat je overgaat tot het maken van een definitief model. Dat scheelt in moeite en kosten. Alhoewel, het plaatje aluminium wat ik gebruikt heb kostte me €. 6,10 en daar is nog genoeg materiaal van over om nog een strip te maken van 30 cm lengte.


Afbeelding
Het prototype en het kartonnen model.

Afbeelding
Het plaatsen van de strip in de ruimte achter de houder van het scherm.

Afbeelding
De strip geplaatst en afgesteund op bovenkant van het instrumentenpaneel.

Afbeelding
Afmetingen omgezet deel en ronding voor het instrumentenpaneel.

Afbeelding
Afmetingen van de breedte van de strip.

Deze oplossing is niet toepasbaar voor iedere situatie maar voor mij en hopelijk ook voor andere goed bruikaar.

Mvg Eric
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Bozobin † »

Dat afsteunen op de kunsstof gaat geheid krasschade opleveren. Daar zul je iets tussen moeten doen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Eric-v

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Eric-v »

Dat had ik mezeldf ook bedacht. Het plan is om daar een rubber profieltje onder te plakken. Zoals gezegd het is nog een prototype maar ik zal t.z.t. een plaatje maken als het helemaal af is. Voor de voeding van de navigatie ga ik een waterdichte USB aansluiting (incl. omvormer 12/5V) gebruiken. Besteld via website: http://burnsmoto.com/usb-power-socket-weatherproof.php, deze sluit ik aan op de bedrading van de koplampen, geschakeld achter het contact en gezekerd. Bovendien blijf ik dan binnen de kuip zodat ik geen last krijg van bewegende delen. Op die manier kan het allemaal redelijk compact blijven met een kort kabeltje naar de navigatie. Zoals eerder gezegd zal ik t.z.t. een foto plaatsen.
Why

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Why »

Je kan ook nog zo'n stripje gebruiken voor het "inbinden" van folders en rapporten. Die zijn meestal vrij makkelijk los te trekken en blijven redelijk goed zitten om metaal (druppeltje lijm doet helemaal wonderen).
Heijway

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Heijway »

Weet niet of de foto's lukken maar ben vandaag ook bezig geweest een steun te maken en hoop jullie het resultaat te kunnen laten zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mvg Heijway
Marcoz3

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Marcoz3 »

Goedemiddag heren!!

Ik heb een originele houder van zumo gebruikt in combinatie met een langere schroef.
Ik heb geen last van trillingen etc.
Kosten NUL€
Marcoz3

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Marcoz3 »

Krijg de foto`s er niet op.
Als iemand even een mail adres geeft,dan mail ik ze door.
Als die ze dan voor mij kan plaatsen dan, heeft er iemand mss iets aan!!

gr marco
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Frank »

info@v-strom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Joske »

Cplegt schreef:Gemaakt van rvs om en nabij de 3mm dik.
Hij hoeft opzich niet verlengt te worden, zonder kloontje past ie ook. Ik weet alleen niet hoe het dockingstation voor een 550 eruit zit, ik heb namelijk de maatgeving van de bevestigingsbouten nodig.
Richtprijs zo ongeveer €25,- inclussief verzendkosten

Hopelijk niet te laat...

Cplegt: u`ve got mail!
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Cplegt »

Joske, kijk in je brievenbus :o)
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Joske »

G E W E L D I G !

Voor 25,- ...helemaal van RVS, zwartgespoten EN een dag later in huis!

sorry voor de reclame...maar Hulde aan Cplegt :worship:
Heijway

Re: Steun voor Garmin Zumo 660

Bericht door Heijway »

Joske schreef:G E W E L D I G !

Voor 25,- ...helemaal van RVS, zwartgespoten EN een dag later in huis!

sorry voor de reclame...maar Hulde aan Cplegt :worship:

Ok dus ik was laat met reageren! :?
Ik zat ook tot gister in Tilburg voor het werk (verkeer regelen Tilburgse kermis)

Maar ik ben blij dat iemand je al geholpen heeft.

mvg Heijway
Plaats reactie