ZUMO 660 en Scalarider G4

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

ZUMO 660 en Scalarider G4

Bericht door PvdBogaard »

Ik overweeg om en een nieuwe Zumo 660 en een set van Scalarider G4 (bluetooth) aan te schaffen.
Blader ik op het forum van gps.nl dan zijn daar nogal wat negatieve punten gemeld over de 660.
Er zijn vast forum leden die de 660 met de G4 gebruiken. Mensen die zelf routes maken (op de PC), deze inladen, en rijden.
Ik gebruikt geen muziek, en geen radio. Primaire gebruikesdoel is routes rijden. Met onderweg de noodzaak om routes te veranderen etc.

Is er iemand die de G4 gebruikt met een Zumo 500/550? Zo ja, gaat dit "vlekkeloos?"
Strombo

Re: ZUMO 660 en Scalarider G4

Bericht door Strombo »

Ik weet het niet zeker, maar de problemen met de 660 zijn volgens mij van de vroege software versies. Ik hoor er eigenlijk weinig slechts over. Volgens testen die ik las is de 660 helemaal top voor de motor. :D Ik heb nog geen ervaring met de bluetooth verbinding helaas, maar ik zou me niet al te veel zorgen maken. De keuze tussen de 550 en 660 is bij mij uitgegaan naar de 660. De functionaliteit van de 660 is breder en het scherm scherper. Bovendien is hij (hoe is het mogelijk, zo zie je maar weer wat een (vals) sentiment doet) ook nog eens goedkoper.
Veel succes met je keuze.
:D
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: ZUMO 660 en Scalarider G4

Bericht door Hunter6 »

Hiero een Zumo 660 icm Scala G4.
Geen noemenswaardige problemen. Wel valt de verbinding tussen G4 en Zumo af en toe weg. Beide toestellen even uit, en weer aan zetten lost het op.

Het zou niet nodig moeten zijn maar er is mee te leven :wink:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: ZUMO 660 en Scalarider G4

Bericht door Frank »

Hey Paul,

Ik rij ook al een tijdje rond met een Zumo 660 en een G4 en in het begin schijnen er problemen te zijn geweest, maar ik heb ze nooit gehad. Alles werkt! Het probleem dat Martin hierboven schetst heb ik ook niet. De Zumo en G4 blijven gewoon altijd verbonden.
  • Ik gebruik hem overal voor.
  • Communicatie is perfect. Tot op zeker een kilometer (in de beschrijving staat 1,5km, maar dat is met heel veel storing, of niet) kun je kraakhelder met elkaar spreken. Tot met 4 personen, lukt dat probleemloos.
  • Mp3's afspelen. Ik heb een extra datakaartje in de Zumo gestopt, waarop ik mijn muziek zet en dat speelt zich af in hi-fi stereo! :)
  • Navigatie. Geluid gaat ook goed, maar heb ik meestal uitstaan, omdat ik het irritant vind als mijn muziek onderbroken wordt door iemand die zegt dat ik linksaf af moet. (En me dat drie keer vertelt). Navigatie op de Zumo 660 is perfect, icm Mapsource, maar dat ken je wel van je 550.
  • [Radio. Gaat tot op zekere hoogte ook goed. De ontvangst valt me enigzins tegen. En het RDS systeem (dat ie de volgende zender pakt, als de vorige wegvalt) valt ook tegen. Maar als je ontvangst hebt, is de kwaliteit goed te noemen. Op de PC kun je van te voren de frequenties instellen (6 voorkeurzenders)
  • Telefoon. Perfect. Zelfs als je 140 rijdt, kun je (of je het moet doen is een tweede) nog gewoon een telefoongesprek voeren.
Minpuntjes zijn dus de radio-ontvangst en dat als ik naar de radio luister en de telefoon gaat, via de zumo, dat ie soms niet het geluid van de telefoon doorschakelt naar de G4. Dan zie je dus op je Zumo dat je telefoon hebt, maar je hoort niks.

Verder 2 perfecte apparaten! Ik ben er heel erg blij mee!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Fons53

Re: ZUMO 660 en Scalarider G4

Bericht door Fons53 »

ZUMO660 is een prima apparaat. Het enige probleem dat ik heb in het gebruik dat de geheugenruimte toch niet voldoende is om een lange binnen door achterlangs route in één keer te laden. Na ca. 650 km was het gebeurt en moest ik rondjes bauernhof rijden!
misschien dat andere strommers daar een oplossing voor weten?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: ZUMO 660 en Scalarider G4

Bericht door RvGS »

:idea: Tip 1:
- RTFM! :mrgreen:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: ZUMO 660 en Scalarider G4

Bericht door DesertStrom »

fons53 schreef:ZUMO660 is een prima apparaat. Het enige probleem dat ik heb in het gebruik dat de geheugenruimte toch niet voldoende is om een lange binnen door achterlangs route in één keer te laden. Na ca. 650 km was het gebeurt en moest ik rondjes bauernhof rijden!
misschien dat andere strommers daar een oplossing voor weten?
TomTom gebruiken? :schater:
Plaats reactie