Welke steun + houder

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Marcel2

Welke steun + houder

Bericht door Marcel2 »

Ik ben op zoek naar een GPS steun voor mijn zumo 550 op mijn DL1000. Ik zie dat de meeste mensen de steun en de houder apart kopen. Ik zoek het liefst iets onder de 100 euro totaal, dus als alleen de migsel al 91 euro kost, dan gaat het niet goedkomen :P Hij moet over 4 weken mee op vakantie naar Italië!
Ik rijd weinig tot niet offroad met mijn v-strom, dus ik stel wat minder zware eisen aan het materiaal. Ik zag op de touratech site een steun staan voor 28 euro, daar moet dan alleen nog een houder op, maar die kan ik niet vinden op de touratech site, iemand tips/ideeen?
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Welke steun + houder

Bericht door Chopperbiker »

Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Marcel2

Re: Welke steun + houder

Bericht door Marcel2 »

Normaliter wel, maar dit keer is het een cadeautje van mijn vrouw wat ik zelf mag kopen :D Dus liever een nieuwe. Maar bedankt voor de zeer goede tip!
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Welke steun + houder

Bericht door Jomme Dox »

Wees erg kieskeurig. Ik heb een houder zoals op de advertentie, maar dat ding vibreert heel erg, doordat de zumo 550 blijkbaar nogal aan de zware kant is.

Ik heb het nochtans laten plaatsen door een Suzuki dealer en ik heb mijn ontevredenheid geuit. Blijkbaar was ik 'de eerste' die kloeg, wat 'dat hadden ze nog nooit gehoord'. Zoals steeds.

Het ding staat inderdaad potvast als je het zo bekijkt, maar trilt enorm bij het rijden, vooral op slechte wegen. Ik heb dat dan maar opgelost door er een 'stressballetje' achter te steken (tussen ruit en zumo), die de schokken opvangt.

Neen, ik ben er niet zo tevreden over......
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Welke steun + houder

Bericht door PDvD »

Trillen doet een zumo 550 altijd door zijn gewicht aan het armpje. ik heb zelf een smigsel gefabriekt... en dat bevalt goed op doorgaande wegen. Maarja dat kun je niet aan je vrouw vragen... of ze moet goed met een draaibank overweg kunnen....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
MacB

Re: Welke steun + houder

Bericht door MacB »

Ik heb een Touratech houder die vast op de motor staat. Je plaatst de Zumo en draait deze vast met de sleutel.
Vind dit zalig en toestel zelf vibreert niet. Houder zit op rubbers om dit op te vangen. Maar nieuwprijs gaat ook rond de 100euro's draaien + dwarsbaar tussen stuur om houder op te plaatsen.
http://www.gps.nl/accessoires_sp.html, op deze link zie je er enkele, afsluitbare gpssteun, maar niet voor de Zumo, vreemd.
Voor mij geen andere houder meer.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Welke steun + houder

Bericht door Bacchus »

Ik heb hem het liefst boven mijn klokjes zitten. Als je het K2 of K3 model hebt kan ik wel foto's posten en heb ik een link voor je.
K4 en hoger hebben een andere ruit dus aansluiting.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Welke steun + houder

Bericht door Silverstorm »

De houder van de link van marktplaats is toch de motorhouder die bij je zumo hoort,die heb je toch gehad bij je aankoop van je toestel.
Als je dan een migsel koopt zit je toch onder de 100 euro.
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=6112
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Welke steun + houder

Bericht door RedStrom »

Of de selfmade migsel :SMIGSEL
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welke steun + houder

Bericht door Sparkle Black Peter »

Marcel2 schreef:Ik ben op zoek naar een GPS steun voor mijn zumo 550 op mijn DL1000. Ik zie dat de meeste mensen de steun en de houder apart kopen. Ik zoek het liefst iets onder de 100 euro totaal, dus als alleen de migsel al 91 euro kost, dan gaat het niet goedkomen :P Hij moet over 4 weken mee op vakantie naar Italië!
Ik rijd weinig tot niet offroad met mijn v-strom, dus ik stel wat minder zware eisen aan het materiaal. Ik zag op de touratech site een steun staan voor 28 euro, daar moet dan alleen nog een houder op, maar die kan ik niet vinden op de touratech site, iemand tips/ideeen?
Kijk even bij "gezamelijke inkoopaktie' Nu een nieuwe orginele Migsel GPS Mount voor € 60,= Is ruim onder de € 100,= :D

"t is maar een idee :shock:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Welke steun + houder

Bericht door Chopperbiker »

Mijn Zumo doet alles behalve trillen. Met de kogel-aansluiting in het midden van het stuur en het gebruik van de originele houder is er geen enkele vibratie te bekennen.
De rubberen kogelverbinding elimineert tevens hoogfrequent trillingen.
Zelfs op een Harley is de Zumo trillingsvrij afleesbaar, ja, zelfs als ie rijd... :wink:

Als je je navigatie aan een stuureinde monteert, moet je niet raar opkijken dat de zaak gaat schudden en trillen.
Dat ligt niet aan het type houder of de verbinding, dat heeft dan gewoon met een ongunstig gekozen bevestigingspunt te maken.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Treg

Re: Welke steun + houder

Bericht door Treg »

Ik heb zelf iets in elkaar geknutseld :)

Werkt nog goed ook,
Gewoon een stalen plaatje zagen, gaatjes in boren en buigen.
Beetje lak erover en voilla een GPS houder.
Ik weet alleen niet of hij gaat trillen (winterstalling), anders moet ik hem aan de onderkant nog extra vastzetten.

Afbeelding
Afbeelding
Bonelli

Re: Welke steun + houder

Bericht door Bonelli »

Marcel2 schreef:Ik ben op zoek naar een GPS steun voor mijn zumo 550 op mijn DL1000. Ik zie dat de meeste mensen de steun en de houder apart kopen. Ik zoek het liefst iets onder de 100 euro totaal, dus als alleen de migsel al 91 euro kost, dan gaat het niet goedkomen :P Hij moet over 4 weken mee op vakantie naar Italië!
Ik rijd weinig tot niet offroad met mijn v-strom, dus ik stel wat minder zware eisen aan het materiaal. Ik zag op de touratech site een steun staan voor 28 euro, daar moet dan alleen nog een houder op, maar die kan ik niet vinden op de touratech site, iemand tips/ideeen?

Ik heb deze er naar volle tevredenheid opzitten en is niet duur. Kijk maar eens op hun site: http://www.navikomm.de

Hier enkele foto's: http://navikomm.de/xtcommerce/popup_ima ... 7ubdl664h2

Makkelijk en snel te monteren op bestaande gaten, je hoeft dus niets kapot te maken of te boren.

Succes.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Welke steun + houder

Bericht door Silverstorm »

Mooi gedaan Treg maar als ik het zo zie denk ik ook dat dit hard gaat trillen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Welke steun + houder

Bericht door Cplegt »

Ik heb der zelf ook 1 gemaakt van 2.3mm rvs, gebogen in een paar hoeken om de trillingen op te vangen, en het geheel nu opgehangen in rubber. Tot 195km per per uur geen vervelende trilingen.
Ook wanneer het wegdek slechter wordt, (met lagere snelheden) geen probleem.
Gr. Chiel
Treg

Re: Welke steun + houder

Bericht door Treg »

Silverstorm schreef:Mooi gedaan Treg maar als ik het zo zie denk ik ook dat dit hard gaat trillen.
Klopt, dit is inderdaad geen oplossing.
Ik ben nu bezig om hem onder ook een steunpunt te geven.

Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie