G4 IS BINNEN

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Pebeling

G4 IS BINNEN

Bericht door Pebeling »

Zoals eerder gemeld ben ik druk geweest met de aanschaf van een intercom systeem, na veel google, forums etc. is mijn keus gevallen op een G4, en ja vandaag is die binnen gekomen, als een echte hollander heb ik de ha;ve wereld afgezocht voor de beste deal. Na interventie van een medeforum lid (waarvoor nogmaals mijn dank) gevonden op www.ojmoto.it

Scheelt echt geld met Nederland en het ziet er allemaal nieuw en netjes uit. voor het gemak had ik al een nederlandtalige handleiding gedownload (standaard ze er hier een italiaanse, duitse bij).

de installatie op de helm is echt een fluitje van een cent, daarna pairen met de Zumo, duurt echt een paar seconden, en ja werkt zoals beschreven. Vandaag gaat het niet meer lukken om hem samen met mijn meisje buiten te testen, maar dat ga ik zeker morgen even doen.

dus morgen meer over de intercom en gps kwaliteit.

Tot nu toe echt een verademing hoe makkelijk het allemaal gaat.

Peter
TenCats

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door TenCats »

Als je je registreerd op www.cardosystems.com dan kun je aldaar de laatste firmware/software update ophalen. Is ergens in de laatste 2 weken beschikbaar gekomen, dus ik denk niet dat deze al op de set is geladen. Er zit o.a. ook een feature bij om de radiozenders af te stemmen.

Wij gebruiken de G4's (overigens géén powerset maar de single versie) ook om onderling te communiceren maar da's af en toe een crime. GPS instructies krijgen voorrang boven de onderlinge communicatie dus je bent elkaar steeds weer even kwijt. Op het GPS forum (http://forum.gps.nl) is er ook al het e.e.a. geschreven, bijv. over voorkomende problemen met bluetooth koppelingen, stereo of mono en de geluidskwaliteit.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door RvGS »

Wij hebben geen problemen met de G4, 'Frank' heeft deze ook (single exemplaar) en wij hebben zowel een powersset als een single exemplaar gekocht, zo kunnen we ook met onze dochter achterop communiceren of zij alleen naar de radio/ipod luisteren.

Voorals nog hebben we meerdere malen al samen met 'Frank' routes gereden zonder noemens waardige problemen.

Peter, nu kunnen we in de Eifel dit mooi testen en koppelen met zowel jullie als met Frank en mijn wederhelft... mooie test gelegenheid toch :P .
Vindt Frank ook leuk, is een echte touringcar(klets)chauffeur :schater: .
Groet, Robert |
Pebeling

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Pebeling »

Vanaond eerst even testen en dan maar de update doen.

Ja Robbert zo langzaam ga ik je achterna, maar dat ene heb ik nog niet alhoewel ik nog steeds regelmatig mobile.de bekijk. Wil dit jaar het nog doen met de KLV1000 en dan toch langzaam maar zeker jou achterna gaan. Afgelopen weekend met de tent en het meisje achterop voor het eerst samen een toer gedaan en dit viel niet tegen. Als de boel rolt merk je er niks van, maar wil nog steeds naar minder Kilo's toe.

Maar ja een mens moet ook wat te dromen hebben.

Ja tijdens de de toer moet je toch ook een beetje kunnen kletsen, monteren ging echt very simple.

Kom nog wel kennis te kort voor de Zumo, moet maar eens snel een bakkie bij je doen om een kleine praktijk curses bij je te volgen.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door RvGS »

Afbeelding koffie hier wordt vers gemalen :o)
Of andersom... 'Deutsche Kaffee ist auch immer lekker'
Groet, Robert |
Pebeling

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Pebeling »

Eindelijk de boel getest, wel binnen met de radio aan. Lijkt allemaal goed te werken. zojuist de upgrades gedaan maar vraag mij af of dit wel goed gaat, van het weekend maar even een ritje maken dan weet ik het zeker.

P
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door TT-Strom »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:Wij hebben geen problemen met de G4, 'Frank' heeft deze ook (single exemplaar) en wij hebben zowel een powersset als een single exemplaar gekocht, zo kunnen we ook met onze dochter achterop communiceren of zij alleen naar de radio/ipod luisteren.

Voorals nog hebben we meerdere malen al samen met 'Frank' routes gereden zonder noemens waardige problemen.

Peter, nu kunnen we in de Eifel dit mooi testen en koppelen met zowel jullie als met Frank en mijn wederhelft... mooie test gelegenheid toch :P .
Vindt Frank ook leuk, is een echte touringcar(klets)chauffeur :schater: .
hej hej hej, en ik dan??? :-)}
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Pebeling

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Pebeling »

met jouw gaan we virtuele handcommunicatie doen, weet nog niet precies hoe dat werkt, maar heb nog even om te oefenen; als voorbeeld voor het alfabeet misschien het volgende:

1* zonneklep op en neer = A
1* linkerhand naar de kin is = B
2* been strekken = C
2 * met de pink wenken = D
etc.

als jij nu vast hierover nadenkt komen we er wel uit.

groetjes

Peter
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Stroompje »

TT-Strom schreef: hej hej hej, en ik dan??? :-)}
:arrow: ....wat dacht je van: als het echt nodig is, klep los en heeeeeeel hard schreeuwen.... :schater: Doen wij al jaren.... :mrgreen: ......en vooral genieten van de rust :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Pebeling

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Pebeling »

Tja tegen zoveel logica kan niemand matuurlijk op :worship:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Frank »

Denk dat Andries bedoelt dat ie met z'n Q2 wil meekletsen.

In de Eifel zou het er zou uit kunnen zien:
Lullen met z'n zessen tegelijk:
Frank <G4> A=Hendrik <Q2> - B=Thea
Robert <G4> A=Thea - B=Peter
Thea <G4> A=Robert - B=Frank
Peter <G4> A=Robert - B=Andries <Q2>

:mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door RvGS »

Wiskundeknobbel :?: :schater: :?:












Ohja, erzit ook een button
Off op, altijd handig om te weten :-)}
Groet, Robert |
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door TT-Strom »

Frank schreef:Denk dat Andries bedoelt dat ie met z'n Q2 wil meekletsen.

In de Eifel zou het er zou uit kunnen zien:
Lullen met z'n zessen tegelijk:
Frank <G4> A=Hendrik <Q2> - B=Thea
Robert <G4> A=Thea - B=Peter
Thea <G4> A=Robert - B=Frank
Peter <G4> A=Robert - B=Andries <Q2>

:mrgreen:
Precies. Dat werkt perfect mits je de juiste aanmeld volgorde hanteert.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Suzie

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Suzie »

TT-Strom schreef:
Frank schreef:Denk dat Andries bedoelt dat ie met z'n Q2 wil meekletsen.

In de Eifel zou het er zou uit kunnen zien:
Lullen met z'n zessen tegelijk:
Frank <G4> A=Hendrik <Q2> - B=Thea
Robert <G4> A=Thea - B=Peter
Thea <G4> A=Robert - B=Frank
Peter <G4> A=Robert - B=Andries <Q2>

:mrgreen:
Precies. Dat werkt perfect mits je de juiste aanmeld volgorde hanteert.
Dus voor aanvang van een rit ontvang je van nu af aan niet alleen je route voor je Garmin maar ook een verbindingsschema voor het kippenhok ?? :schater:
Pebeling

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Pebeling »

en volgens mij moeten we dan ook een X aantal handleidingen meenemen. Maar het belangrijkste is toch wel dat wij hem gekocht hebben zodat ik met Monique kan praten en die zie ik nergens meer terugkomen, had ik dus misschien toch beter die €335,- in de zak kunnen houden! :o)
Orange Girl

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Orange Girl »

Suzie schreef:
TT-Strom schreef:
Frank schreef:Denk dat Andries bedoelt dat ie met z'n Q2 wil meekletsen.
In de Eifel zou het er zou uit kunnen zien:
Lullen met z'n zessen tegelijk:
Frank <G4> A=Hendrik <Q2> - B=Thea
Robert <G4> A=Thea - B=Peter
Thea <G4> A=Robert - B=Frank
Peter <G4> A=Robert - B=Andries <Q2>
:mrgreen:

Precies. Dat werkt perfect mits je de juiste aanmeld volgorde hanteert.


Dus voor aanvang van een rit ontvang je van nu af aan niet alleen je route voor je Garmin maar ook een verbindingsschema voor het kippenhok ?? :schater:


Ik zou er niet vanuit gaan dat dit gaat lukken.... Als ik nl. Robert op A koppel dan kan Peter hem nooit op A hebben...
Peter moet dan Robert op B koppelen en dan heeft hij Monique op A. en kan Monique Andries op B. koppelen.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door RvGS »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Groet, Robert |
Pebeling

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Pebeling »

nog even en het begint te lijken op een parenclub :shock:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Frank »

Dank je Thea... zat al ff te prakkeseren hoe we Monique erbij kregen, maar het is dus toch gelukt... *LOL*:mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Orange Girl

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Orange Girl »

Frank schreef:Dank je Thea... zat al ff te prakkeseren hoe we Monique erbij kregen, maar het is dus toch gelukt... *LOL*:mrgreen:
Graag gedaan hoor Frank... (is die wiskundeknobbel toch niet zo groot bij je) O:-)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: G4 IS BINNEN

Bericht door Frank »

Is meer een wiskunde-deuk... :D

Maar ben benieuwd of het gaat werken, of dat het bij 4 ophoudt... :?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie