Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Udo van Dongen

Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Udo van Dongen »

Beste strommers,
Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met de Garmin Nuvi 510? Deze GPS is niet specifiek voor de motor bedoeld maar schijnt wel prima op de motor gebruikt te kunnen worden. het voordeel is dat hij stukken goedkoper dan Zumo 550 of 660 (179 euro ipv 479 en 510 euro). (http://www.pixmania.nl/nl/nl/11096/617/ ... eresn.html). Ik begrijp date rnog wel een motorhouder met voeding bij aangeschaft moet worden a 40 euro (http://www.pixmania.nl/nl/nl/2203178/ar ... eding.html) en waarschijnlijk dan ook nog iets van een RAM mount ofzo.
Dus als iemand ervaring of advies heeft dan lees ik het graag! Alles is welkom!

groeten, Udo
FireTaz

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door FireTaz »

hoi udo,
ik rij sinds afgelopen met een 510 en die bevalt tot nu toe prima op de motor. heb zelf een steun gemaakt, voedingkabeltje zat in het setje dat ik kocht samen met een scala blue tooth set.
ik ben er nog niet aan toe gekomen om bijvoorbeeld een route in te lezen, misschien dat iemand anders dat weet. maar hij bevalt mij prima is qua prijs best interessant.
groeten,
firetaz
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door RvGS »

Welkom Udo,
Als advies voor aanschaf van navigatie, zou je de vraag voor je zelf kunnen stellen; zijn er meer gebruiks doelen mogelijk? Vb. voor in de auto, op de motor en of wandelen etc. net waar je zelf geïnteresseerd in bent. Misschien kun je het gebruik van je navi combineren met andere hobby's of activiteiten. Deze link helpt je verder op weg :arrow: ENTER
Ervaring leert dat als je door spaart voor een misschien iets duurder, maar veel geschikter model je er ook jaren plezier van hebt :-)} .
Kijk hier voor meerdere modellen :arrow: ENTER

En neen, ik heb geen aandelen bij deze firma, maar ze hebben daar een ruime ervaring en keuze, en de service is ook nog eens goed O:-)

Suc6 met je zoektocht en keuze. We lezen wel wat het geworden is :bye:
Groet, Robert |
TenCats

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door TenCats »

Laat ik ook een duit in het zakje doen:

test Nuvi 510

Op zich komt-ie er verrassend goed uit, hoewel niet alles ideaal is. Met name 2 punten, de matige leesbaarheid in zonlicht en het niet uit kunnen zetten van het fenomeen herberekenen, is voor mij reden deze Nuvi links (of rechts zo u wilt) te laten liggen. Maar als budget motor GPS is het een koopje.

Erik
Diversion

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Diversion »

BlackstromNL schreef:Welkom Udo,
Als advies voor aanschaf van navigatie, zou je de vraag voor je zelf kunnen stellen; zijn er meer gebruiks doelen mogelijk? Vb. voor in de auto, op de motor en of wandelen etc. net waar je zelf geïnteresseerd in bent. Misschien kun je het gebruik van je navi combineren met andere hobby's of activiteiten. Deze link helpt je verder op weg :arrow: ENTER
Wat een merkwaardig advies staat er op deze site. Halverwege de link valt te lezen:

Topmodellen StreetPilot 2610, StreetPilot 2720/2820, Zumo, TomTom Rider en PerfectPilot
Het topmodel van Garmin is de StreetPilot-serie. De Streetpilot is een uiterst gebruikersvriendelijk apparaat...


En vervolgens 4 alinea's over de Streetpilot serie. Streetpilots zijn echter al zeker 2 jaar niet meer te koop, ook door Waypoint niet meer! Het kan best zijn dat ze de Streetpilots beter vinden dan de huidige modellen (ik ken mensen die dat inderdaad vinden), maar het lijkt me toch een weinig bruikbaar advies. Ik zou mijn licht dus ook nog ergens anders opsteken. Overigens wordt elders op de site de Nüvi 510 wel besproken.
Ook op dit forum is hierover een draadje: http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3803
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door RvGS »


@Diversion/@Udo,
Wat betreft de info van Waypoint: blijkt dus dat deze webpagina sinds enige tijd niet meer is bijgewerkt, ik ging er vanuit dat die
wel uptodate zou zijn :frusty: of het is inderdaad zoals 'Diversion ' schreef, maar dat lijkt me sterk.

Gelukkig hebben we google nog. Zoek op navigatiesystemen (motoren), dan vind je heel snel veel informatie :mrgreen: .
Groet, Robert |
Udo van Dongen

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Udo van Dongen »

na van alles gelezen te hebben over de nuvi 510 vermoed ik dat deze prima voldoet voor wat we ermee willen doen, ik begrijp dat de batterij ook eens uitstekende levensduur heeft wat weer van pas komt bij wandelingen of fietstochten. Nu alleen mn meisje nog overtuigen van de noodzaak van een GPS (da's eigenlijk het grootste nadeel van een brommer met zn 2en hebben...)
Diversion

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Diversion »

Bedenk wel dat de Nüvi 510 in de standaard uitvoering alleen kaartmateriaal van de Benelux aan boord heeft. Als dat overeenkomt met je gebruiksgebied is dat natuurlijk prima, maar voor vakantie zal dat waarschijnlijk niet voldoen. Als je de rest van West-Europa erbij wilt hebben, kost dat een dikke 100 euro extra. Dan is het prijsverschil met een Zumo ineens een stuk kleiner.
FireTaz

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door FireTaz »

bij mijn aanschaf had ik ook de benelux+frankrijk versie, maar even speuren op marktplaats leverde een sd-kaartje met heel europa op voor 20 euro. en dan wordt het wel weer interessant......
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Sparkle Black Peter »

Udo van Dongen schreef;
(da's eigenlijk het grootste nadeel van een brommer met zn 2en hebben...)
Udo, zoals al aangegeven in het 'voorsteltopic'
Een V-Strom delen Komt gegarandeerd ruzie van De V-Strom heb je het liefst voor jezelf

Udo schreef;
mwoah, dat zal bij ons wel meevallen:
Hier begint het mee :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Pebeling

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Pebeling »

IK heb de hele string eens gelezen en wil je graag mijn ervaring vertellen.

Ik heb verleden jaar een constructie gemaat voor een TT XL, deze werkte perfect, echter erg veel last van de stand van de zon. De TT koste 220,- t tasje 20 en de mount nog eens 50. Dus een kleine 300,- euries.

Inmiddels heb ik een ZUmo 550 gekocht en dat is toch een heel verschil. Ik heb hiervoor 425,- betaald en dat doe ik natuurlijk niet als ik tevreden was met mijn 1ste oplossing.

maw ik had de TT gekocht voor mijn vrouw en ben blij dat zij hem heeft, het werkt gewoon net niet.

mvg

Peter
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Frank »

Ik ben ook zo blij dat ik mijn TomTom kwijt ben... (vandaag verkocht). Mijn keuze gaat naar de Zumo 660...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Stroompje »

Frank schreef:Ik ben ook zo blij dat ik mijn TomTom kwijt ben... (vandaag verkocht). Mijn keuze gaat naar de Zumo 660...
:schater: .............ja ja.......en wat dacht je hoe blij ik ben ..........maar die foto gaat eraf hoor Frank :!:
Echt geen G*****............voor mij :-)} :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Udo van Dongen

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Udo van Dongen »

Zojuist de garmin Nuvi 510 bij pixmania besteld en nu is het afwachten van mijn bestelling begonnen. Complete bestelling omvat een harde Garmin hoes, de motorhouder en natuurlijk het apparaat zelf. totaalprijs inclusief verzenden: 258 euri's. Volgens mijn motorrijdende collega was dit erg scherp geprijst en hij had er vorige week direct maar een voor zijn vriendin besteld. Zijn pakket is net binnengekomen en we hebben eea bekeken en alles valt alleszins mee, zelfs de motorhouden komt vrij degelijk over. Volgens mijn collega is het allemaal wel iets minder mooi dan zijn Zumo 660, maar dat verschil is niet zo groot dat het een prijsverschil van meer dan 300 euro rechtvaardigt.

nu moet alleen de verdomde sneeuw nog weg...

P.S.: Mocht iemand overwegen bij pixmania te gaan bestellen, let dan trouwens wel goed op dat je niet automatisch doorklikt want voor je het weet heb je voor 40 euro aan extra garanties e.d. aan je broek hangen...
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Frank »

Gefeliciteerd met je aankoop, Udo...

Dat viel mij ook al op en de garanties zijn onzin.. want je hebt sowieso recht op garantie.. aanvankelijk wou ik ook bij Pixmania bestellen, maar daar ging de prijs van de 660 alleen maar omhoog de laatste tijd...

Ik heb gisteren de Zumo 660 besteld.. 492,50 + 7,50 verzendkosten... (voor de snelle rekenaars, da's 500 precies). Als ik verliefd op zo'n apparaat wordt, dan moet ik het gewoon hebben...
http://navi.nl/product_info.php?cPath=3 ... cts_id=331
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
TenCats

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door TenCats »

Udo van Dongen schreef:Volgens mijn collega is het allemaal wel iets minder mooi dan zijn Zumo 660, maar dat verschil is niet zo groot dat het een prijsverschil van meer dan 300 euro rechtvaardigt.
Gefeliciteerd met je aankoop, maar je collega gaat toch geen appels met peren vergelijken hè. Alle waar is tenslotte naar z'n geld en de Nuvi 510 mist gewoon een aantal items t.o.v. de Zumo's waar motorrijders doorgaans erg aan hechten zoals bijvoorbeeld het uit kunnen zetten van herberekenen. Ook zaken als de steun, de voeding, de afleesbaarheid van het scherm, de meegeleverde kaartenset, het is allemaal minder. Met name de steun zou ik goed in de gaten houden want als-ie er af vliegt is het vaak einde verhaal. Wellicht kun je 'm beter in een Touratech steun onderbrengen.

Cheers,

Erik
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Hunter6 »

Udo en Frank, allebei gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ik hoop dat jullie er veel plezier van gaan krijgen (en ben daar ook wel van overtuigd). :D
Tav Udo: het prijsverschil in valuta mag dan wel €300,- zijn, dit staat niet gelijk tot het verschil wat er geleverd wordt. Ik bedoel: bij de 510 zitten veel minder accesoires dan bij een 550 of 660. Ook krijg je alleen de Benelux en Frankrijk als kaartmatteriaal meegeleverd. Wil je een keer de eifel in dan moet je eerst geheel Europa er nog bij kopen. Kost toch ongeveer 110 euro. Komt het totaal op 360 euro, en de Zumo 550 kostte 2 weken geleden nog 399 euro bij Pixmania. :cry:
Udo van Dongen

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Udo van Dongen »

hallo allemaal,
Hij is binnen hoor, de Nüvi 510 inclusief motorhouder met RAM Mount. De stekker van het stroomkabeltje is trouwens ook uitgevoerd met een rubber afdichting en in de motorhouder is een dummy gaatje gemaakt waar het laadstekkertje precies inpas wanneer de GPS niet bevestigd zit. Zag trouwens op youtube dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=ALDiGADCl9c, dat laat zien dat zijn bijna identieke broertje (de Nüvi 550) ook onderwater zelfs een half uur door blijft werken. Waarschijnlijk is dit voor de zumo´s niet anders. Overigens kreeg ik er een gratis testupdate van 3.4 GB bij waarin alle kaarten van heel West Europa zaten inbegrepen inclusief mapsource: helaas was het merendeel (toen nog) gelocked... Ik zeg verder niets.

Maar goed, gelukkig is de sneeuw weg en kan ik vandaag gelijk naar Moordrecht voor een Migselmount zodat hij gelijk mooi op mn brommer bevestigd zit. .
Alleen moet ik strakkies het voedingkabeltje nog aan gaan sluiten op het contact. Er zijn vast wel een aantal forumleden die weten waar ik de electriciteit voor de gps moet pakken (zadel open en dan?... nooit iets met electriek gedaan op een motorfiets, maar dat zal toch zeker geen raketwetenschap zijn?) Dus al iemand iets zinvols weet dan houdt ik me aanbevolen en anders rijd ik wel ff naar groenewold hier om de hoek, daar zullen ze het me ook wel willen vertellen. Ik zal wel een plaatje uploaden als alles op de brommer bevestigd zit.

gr, Udo
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door RvGS »

Udo van Dongen schreef: . . . Alleen moet ik strakkies het voedingkabeltje nog aan gaan sluiten op het contact. Er zijn vast wel een aantal forumleden die weten waar ik de electriciteit voor de gps moet pakken . . .
Udo,
Voor het aansluiten van de GPS kun je de standaard aansluiting van de handvatverwarming gebruiken, deze bevind zich achter de radiator :!:
In het volgende bericht staat hoe en waar je de handvatverwarming kan aansluiten, de onderstaande foto's zijn de gedeeltes uit dat bericht van de stroomverzorging, met dank aan Ben en Emile ENTER :bye:
'De Suzuki verloopstekker kopen, twee platte stekkers op de rode en zwarte snoertjes (van je GPS) zetten en deze op de Suzuki verloopstekker aansluiten die dan zelf weer direct aangesloten kan worden op de stekker die achter de radiator verstopt zit.

Daarbij komen kan wat lastig zijn :evil: , de bevestigingsbout van de DL1000 radiator zit als het goed is aan de linkerkant. Dus het verwijderen van de linkerkuip en daarna de main bout van de radiator zouden voldoende moeten zijn. Nu kun je de radiator iets naar voren bewegen en ontstaat er meer ruimte tussen motorblok en radiator'


:idea: Sluit je rode draad (plus) van de GPS niet direct op je accu aan, anders kan je wel eens erg gemakkelijk vast komen te staan met een lege accu. Alhoewel een GPS niet zo veel spanning trekt is een relais niet nodig, derhalve is het wel verstandig om er een zekering tussen te zetten, hoeveel amp deze moet zijn moet je zelf even checken in de specs van je GPS, in het geval van een Garmin 276 is dat 0,5amp.

Het snoertje (bestelcode 36852-06G00) waarmee je het geheel wat makkelijker kan aansluiten, deze kun je bij elke dealer bestellen:
Afbeelding
Daar moet het Suzuki-snoertje aan gekoppeld worden:
Afbeelding
En zo ziet het er dan uit:
Afbeelding
Als je bovenstaande goed hebt uitgevoerd heb je een geschakelde voeding voor je GPS :P

Suc6
Groet, Robert |
Udo van Dongen

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Udo van Dongen »

Hoi Robert,
Bedankt voor je uitvoerige uitleg en ik ben vanmiddag aan het kijken geweest: met veel geklooi de onderkant van de kuip eraf (2 klemmetjes kapot...), maar ik zag nergens een stekker. Uiteindelijk heb ik de hele bedrading richting accu gelegd en voor nu maar even de draadjes rechtstreeks op de accu aangesloten, verdient geen schoonheidsprijs maar ja... Ik ga van de week wel ff naar de dealer om de hoek om te vragen of een van de draadjes onder het zadel een contactgeschakelde + is en wellicht kunnen ze het dan ook direct aansluiten.

Heb gisteren al wel direct de migselmount bij gps.nl in moordrecht gemonteerd en gelijk mijn eerste ritje gemaakt (op de accu van de GPS) door ff een bakkie te gaan doen bij een vriend van me die in sliedrecht woont. Snelwegen ontwijken uitgezet en gelijk een prachtroute met pontje en al: zo'n GPS maakt het brommeren nog leuker! Het feit dat ik de gesproken tekst niet versta doet er trouwens niet echt toe vind ik. Jammer was alleen dat tegen de tijd dat ik in sliedrecht was, de accu bijna leeg was (hij was niet helemaal vol en de kou doet ook geen goed aan de levensduur van de batterij). Het kabeltje dat ik erbij gekocht heb heeft trouwens een ingebouwde zekering en omvormer van 12V naar 5V. Heb al met al nu best een goedkope oplossing: 364 euro voor het hele setje (Nuvi 510 + voedingskabel + GPS motorhouder + migselmount + harde hoes), voor dat geld kan ik best leven met een gps waarvan het herberekenen niet kan worden uitgezet.

gr, Udo
Sealevel

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Sealevel »

Frank schreef:Ik ben ook zo blij dat ik mijn TomTom kwijt ben... (vandaag verkocht). Mijn keuze gaat naar de Zumo 660...
Waarom ben je blij dat de TomTom (welke?) de deur uit is?

Zelf heb 'k sinds december een Zumo 660, nog niet op de motor gebruikt, wel in de auto. Daarvoor heb 'k een aantal systemen gehad, vooral veel gereden met TomTom en Volvo (geen idee welke fabrikant dat is, zat ingebouwd in de V50).

Met de Zumo ben 'k niet super tevreden om een aantal redenen (in willekeurige volgorde):
- Accu is vrij snel leeg.
- Adres zoeken is gedoe, als je een tikfoutje maakt, snapt'ie gelijk niks meer, iets als "amsrerdam" is onoplosbaar.
- Start voor m'n gevoel langzaam op (incl waarschuwing), moet 'k nog timen.
- Heeft moeite met satelieten vinden, als 'k 'm rijdend aanzet duurt een fix zo 3-4 minuten als'ie niet uitging op de plek van vertrek.
- Kaartschermopbouw langzaam, bij uitzoomen van de kaart vaak 5-10 seconden lang witte plekken op de kaart.
- Weinig scherminfo, je moet kiezen uit twee features van de lijst snelheid, tijd tot volgende afslag, tijd tot aankomst, eta, koers.
- Vaak geen tijdaanduiding in beeld (maar soms wel, onduidelijk waarom wel/niet).
- Schokkerige en soms onlogische autozoom.
- Geen grafisch onderscheid tussen reeds gereden en nog te rijden route, alles is een roze streep.

Heb een tijdje met een TomTom One in de auto gereden, is een simpel ding met een intuitieve interface, snellere respons en meer scherminfo. Misschien een kwestie van gewenning, maar toch. Nou heb 'k nog geen ervaring met typische motoraspecten van navigatie, zoals geplande ritten, of audio via bluetooth (audio staat bij mij altijd uit). En 'k heb ook niet de illusie dat die TomTom rider nou zo fantastisch is, gezien de recensies. Maar als simpel hoe-kom-ik-zo-snel-mogelijk-van-a-naar-b ding valt de Zumo me tegen, zeker voor dat geld.

Dat Volvo-ding was overigens fantastisch. Fijne interface ondanks geen tochscreen, split screen met twee instelbare kaart-schalen (dus inzicht en overzicht tegelijk, snap niet dat niet alle breedbeeld navigatiespullen dat hebben), razendsnelle adresherkenning, up in no time (logisch, als je altijd aan staat), en "gratis" file-info.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Hunter6 »

Voor in de auto zijn er zeker makkelijkere (en goedkopere) toestellen te koop dan de Zumo 660.
Voor op de motor wordt de keus al een stuk kleiner, en juist voor die groep is de 660 bedoeld.

Ga eerst eens een aantal duizend km rijden met de 660 voordat je er een stempel op drukt. :wink:
Sealevel

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Sealevel »

Hunter6 schreef:Voor in de auto zijn er zeker makkelijkere (en goedkopere) toestellen te koop dan de Zumo 660.
Voor op de motor wordt de keus al een stuk kleiner, en juist voor die groep is de 660 bedoeld.

Ga eerst eens een aantal duizend km rijden met de 660 voordat je er een stempel op drukt. :wink:
Je hebt gelijk, zeker op de motor heb 'k nog een hoop kilometers te maken :-)}. 't Is ook zeker niet bedoeld als stempel, heb me gezien de prijs en de status van Garmin alleen verbaasd over een aantal zaken (zo werd 'k op doorreis in Spanje dwars door het niet zo heel lieflijke Jodar geleid, in plaats van netjes over de doorgaande weg er omheen) en ben benieuwd of 'k van de TomTom meer te verwachten heb.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Hunter6 »

Ik zal zeker niet zeggen dat Garmin de beste route zal maken alhoewel ook de Tomtom hier en daar steken laat vallen.

De kracht van de Garmin op de motor zit hem in het maken van toertochten, voornamenlijk met het meegeleverde programma "Mapsource"

Asl je jezelf de tijd geeft om er mee te leren werken zul je na een tijdje beseffen dat het het geld zeker waard was.
Veel nuttige informatie en tips kun je vinden op het forum van Waypoint: http://forum.gps.nl/index.php

Veel plezier :D
Bartacus

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Bartacus »

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik voor het eerst een langere rit gemaakt met de V-strom 650. Ik had eind vorig jaar al een paar korte ritjes rond huis gemaakt maar nu dan wat verder. Ook heb ik voor het eerst de Nuvi 510 gebruikt die ik enkele weken geleden heb gekocht. Ik moet zeggen dat deze me tot nu toe erg goed bevalt. Ik heb nog geen geluid in mijn helm maar zonder gaat ook prima.

Met behulp van dit topic heb ik het verloopkabeltje 36852-06G00 besteld en vanmiddag opgehaald. Zojuist heb ik het rechter kuipdeel verwijderd om het "standaard" handvat verwarmingkabeltje op te zoeken. Evenals iemand die eerder op dit onderwerp heeft gereageerd, kan ook ik het kabeltje niet vinden. Zou het kunnen zijn dat het alleen op bepaalde V-Sttroms te vinden is (650/1000, vanaf een bepaald bouwjaar)?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,

Bart
Graafie68

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Graafie68 »

ik heb me toevallig vorige week ook de #@*& lopen zoeken naar HET kabeltje.
zit bij je radiateur in het midden van het frame.
hij zit er echt. maar vinden is 1, er bij kunnen is 2 en je verloopkabeltje eraan vast maken is 3.

is mij echter ook gelukt met mijn grote klauwen.
dus succes ermee.
Bartacus

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Bartacus »

Bingo! Ik heb 'em gevonden!

Door de beschrijvingen en foto's was ik op zoek naar een loshangend wit stekkertje omdat het stekkertje van het verloopkabeltje ook wit was. Nu blijkt het een zwarte stekker is omwikkeld met zwart isolatietape aan een zwart stuk kabelboom. En als je dan in een bijna donkere garage aan het zoeken bent.... Ja, dan zie je 'em makkelijk over het hoofd. Nu heb ik het verloopkabeltje aangesloten en moet ik nog even bepalen wat + en min is. Op het verloop stekkertje heeft 1 van de aders een blauw streepje. Is dat de plus/rood van de Garmin kabel? De andere ader van het verloopkabeltje is helemaal zwart.

Moeten de stekkers/verbindingen nog beschermd worden tegen vocht? Waar hebben jullie het zwarte "doosje" van de Garmin kabel geplaatst en wat zit daar eigenlijk in?

TIP VAN DE WEEK: zoek naar een met tape omwikkeld zwart stekkertje aan een stuk zwart kabelboom achter de radiator!

Groeten,

Bart
Diversion

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Diversion »

Bartacus schreef:Hallo allemaal,
Met behulp van dit topic heb ik het verloopkabeltje 36852-06G00 besteld en vanmiddag opgehaald. Zojuist heb ik het rechter kuipdeel verwijderd om het "standaard" handvat verwarmingkabeltje op te zoeken. Evenals iemand die eerder op dit onderwerp heeft gereageerd, kan ook ik het kabeltje niet vinden. Zou het kunnen zijn dat het alleen op bepaalde V-Sttroms te vinden is (650/1000, vanaf een bepaald bouwjaar)?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,

Bart
Je moet je linker kuipdeel verwijderen. :frusty:
Dan is het nog steeds moeilijk te vinden: het is een klein stekkertje aan een (te) kort stuk snoer dat ingetaped aan de achterkant van de radiator geplakt zit. Vanaf links is het te zien. Succes! :bye:
Brambo.650

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door Brambo.650 »

Bartacus schreef:...
Moeten de stekkers/verbindingen nog beschermd worden tegen vocht? Waar hebben jullie het zwarte "doosje" van de Garmin kabel geplaatst en wat zit daar eigenlijk in?
Als ik moet gokken, zit er in dat doosje een omvormer van 12v boordspanning naar 5 volt USB spanning om je 510 mee te voeden. Dit is in ieder geval wel zo het geval bij de Zumo 220 en deze is gebaseerd op de Nuvi 510/550.
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door RichardA »

Voor zover ik begrepen heb, kun je in een Nuvi geen routes laden;
- op de Nuvi zelf kun je wel een route creëren, maar deze niet extern opslaan, of een route van een ander in je Nuvi laden
- kan zijn dat ik het fout heb; wilde zelf ook een Nuvi aanschaffen, maar ben hierop afgehaakt
Heb wel Garmin Mobile Xt in m'n PDA;
- zelfde probleem; kan wel een route aanmaken van max. 500 waypoints, maar het bestand is er met geen mogelijkheid weer uit te trekken / op te slaan

M.v.g.
Richard.
FastLoe

Re: Garmin Nuvi 510 ipv Zumo 550 of 660

Bericht door FastLoe »

Ik heb een Nuvi 510, speciaal voor gebruik op de motorfiets. Bevalt uitstekend, afgezien van de bekende Garmin ongemakken dan.
Routes laden naar de Nuvi is geen enkel probleem. Het tracklog (hoe je precies bent gereden, inclusief hoogteprofiel) binnenhalen in je PC gaat ook zonder problemen.
POI's en dergelijke overzetten naar de Nuvi, ook al mogelijk.
Het enige wat niet gaat is een track laden, vanaf de PC naar de Nuvi. Wel kan je natuurlijk een track op de PC eerst omzetten naar een route en deze dan vervolgens overzetten naar de Nuvi. Dit laatste heeft zelfs mijn voorkeur.
Een gereden track zet ik om naar Google Maps of Earth, haal dan de evt foutjes en gekke dingetjes eruit en mak er dan een route van. Vervolgens kan ik deze naar zowel mijn TomTommetje als de Nuvi 510 overzetten.
Plaats reactie