Ervaring met Zumo 660?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Paarse_olifant

Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Paarse_olifant »

Wie heeft er al ervaring met de 660?
Wat vind je voor en nadelen t.o.v. de 550?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door RvGS »

Paarse Olifant :roll: ,
ik zou hier beginnen met lezen. :wink:
Groet, Robert |
E-strommer

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door E-strommer »

Ik heb sinds zaterdag een zumo 660 ingebruik. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat het mijn eerste navigatiesysteem is.
Hij werkt prima voor mij ik heb er geen spijt van had ik veel eerder moeten doen een navigatie systeem :-)}

:bye: Elwin
Paul

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Paul »

E-strommer schreef:Ik heb sinds zaterdag een zumo 660 ingebruik. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat het mijn eerste navigatiesysteem is.
Hij werkt prima voor mij ik heb er geen spijt van had ik veel eerder moeten doen een navigatie systeem :-)}

:bye: Elwin
Eehh ja dat geld ook voor mij!

Ik zal wel eens een piccie schieten hoe hij op de bike staat. icm de migsel mount.

waar je wel even rekening mee moet houden is dat de bluetooth software nog niet optimaal is en dat hij de routes welke je bijv. van internet plukt soms niet helemaal goed weergeeft.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door RvGS »

Paul schreef:. . . waar je wel even rekening mee moet houden is dat de bluetooth software nog niet optimaal is en dat hij de routes welke je bijv. van internet plukt soms niet helemaal goed weergeeft . . .
:arrow: . . . De routes die je van Internet plukt kunnen met een andere versie kaartmateriaal gemaakt zijn, dat is dan ook waarschijnlijk de reden dat de routes niet helemaal correct wordt weergegeven.

Tip :idea: : indien je een route niet zelf gemaakt hebt, dus van het internet of door iemand anders toe gemaild is, moet je deze eerst 'dupliceren' en vervolgens 'herberekenen' in MapSource. Zo voorkom je al een hoop problemen.

Elwin en Paul, Suc6 met jullie 660 :bye:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Sparkle Black Peter »

In de ProMotor van deze week staat een heel stuk over de Zumo 660.
Hun conclusie;
Al met al inderdaad een uitblinker, met tal van nieuwe en oude opties die juist voor de toerrijder zo belangrijk zijn. Zou de routerol nu dan toch met uitsterven bedreigd worden?
(Bron: Promotor)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Crashdummy13

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Crashdummy13 »

Gisteren ontvangen en vandaag gemonteerd. :P
Voor mij m'n eerste navigatiesysteem, dan maar meteen één waar ik op de motor en in de auto van gebruik kan maken.
Ziet er mooi uit, werkt vrij simpel en was makkelijk te plaatsen (beugel heb ik gemonteerd op de beugel van het windscherm).
Voor 't elektrische gedeelte simpelweg parallel aan de verlichting geschakeld (is meteen netjes op het contact geschakeld).
Je kunt 'm ook aan de stuurstang bevestigen, maar dat vond ik maar niks, lijkt mij het beste als hij recht voor je zit, zodat je ook de weg in de gaten hebt als je op het scherm kijkt.

Zeg nou zelf, ziet er toch prima uit zo?
Afbeelding
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

Ja top! man
Mijne komt morgen binnen!!! (was er vandaag nie :( )
Had um nog nie op een strom gezien... maar op die positie wil ik um ook plaatsen.
Volg wel even de Waypoint forum (gps.nl) want er zijn nog wel kinderziektes in het apparaat!!
Je moet software versie 1.80 hebben en 1.81 is nog beta maar hierin wordt het herberekenen probleem opgelost

Voor diegene die er ook een willen.. levering is momenteel slecht... maar zal wel goed komen!
Goedkoopste tot nu toe in NL is Coolsound en ze hebben bij schrijven er nog 4, binnen 2 werkdagen binnen..

http://www.coolsound.nl/product/17452/g ... ie?lc_id=1

Grt

oja ging om het verschil tussen de 550 en de 660... weet ik niet...de 660 wordt de eerste..
wel overwogen om de 550 aan te schaffen.. want zijn op div sites een stuk goedkoper....
Maar ik vindt de 660 wel gelikt en kan het zelfde dan al niet meer dan de 550
Paarse_olifant

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Paarse_olifant »

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb 'm vrijdag gehaald bij Digitalstreet in Beuningen voor E 509.
Tevergeefs een paar dagen gewacht op de bestelde montagebeugel voor de strom en gisteren ' alternatief' gemonteerd (bout door een van de gaten van de ruithouder, rubberringen tegen wegdraaien, zie ook elders op het forum).
Werkt super! Max snelheid weergave, rijbaanassistent, enz.
Bergdus

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Bergdus »

dl650 zumo.JPG
Heb 'm nu een week gisteren eerste toertje gereden en ben helemaal tevreden!

bergdus
Suzie

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Suzie »

Vandaag heb ik de watermolentoertocht gereden bij de Toerenteller in Tubbergen. De route was beschikbaar voor de Garmin 550.

Slechts een enkeling had een Zumo 660. Probleem voor eigenaren van dit nieuwste systeem was de compatibiliteit met de Zumo 550, dus de route werd op de Zumo 660 niet correct - slechts gedeeltelijk - weergegeven. Uitgaande van het nieuwste systeem (dus de 660) mag je toch tenminste een neerwaartste compatibiliteit verwachten (oudere versies draaien er dan ook op), maar helaas. Dat het omgekeerde niet kan is logisch.

Omdat de Zumo 550 door veel mensen gekocht is en het apparaat qua functies goed voldoet, zal de uitwisseling van bestanden nog wel een tijdje ergenis blijven. D'r zal vast binnenkort wel een handige programmeur op inspringen en een leuk conversieprogramma schrijven. De Zumo 660 ziet er in ieder geval goed uit.

Een ander punt: De SD-kaart zit verstopt onder de batterij, dus wil je "even" je route delen met iemand anders, dan moet je de batterij verwijderen. Jammer dat SD-kaarten niet zoals bij de Zumo 550 direct achter een klepje zit.

By the way: de rit was leuk, maar liefst 10 watermolens onderweg (niet allemaal bekeken).

Groet,
André
Maassluis

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Maassluis »

Ik heb net twee weken de 660 in combinatie met de cardo scala teamset Q2. Echt helemaal super.
Wel een behoorlijk duur geintje, maar alles werkt perfect en heel makkelijk te installeren. Zeer stevige bevestiging, ook voor in de auto.
Ideaal voor niet te negeren telefoongesprekken (niet antwoorden blijft toch het veiligst), radio of mp3.
Een eerst ontdekt nadeel is de lange gespreksinterval wanneer er tijdens het gebruik van de intercom een navigatiemelding komt. De verbinding is dan soms meer dan één minuut verbroken.
Voorlopig ben ik zeer positief.
Eamelink

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Eamelink »

Ik heb sinds gisteren ook een Zumo :). Als het goed is komt morgen mijn kloontje binnen en dan ga ik eens kijken of ik hem ook zo fraai achter de ruit kan monteren. Zijn daar nog extra dingen voor nodig of kan dat met het standaardbevestigingsmateriaal?

De mensen van Waypoint hadden wel een speciale V-Strom bevestigingsunit maar die was iets van €70 en ik weet ook niet of die compatibel is met het kloontje :)
DrakeNL

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door DrakeNL »

Eamelink schreef:Ik heb sinds gisteren ook een Zumo :). Als het goed is komt morgen mijn kloontje binnen en dan ga ik eens kijken of ik hem ook zo fraai achter de ruit kan monteren. Zijn daar nog extra dingen voor nodig of kan dat met het standaardbevestigingsmateriaal?

De mensen van Waypoint hadden wel een speciale V-Strom bevestigingsunit maar die was iets van €70 en ik weet ook niet of die compatibel is met het kloontje :)
Deze bevestigingsunit is goed compatibel met het kloontje. Ik heb ze er beide opzitten :-)} maar nog geen navi :o)
Suzie

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Suzie »

De oplossing van waypoint is mooi, maar in mijn ogen ook duur. Wanneer je een beetje handig bent maak je uit een stuk rvs een passende plaat. Voorwaarde is dus dat je in staat bent de plaat op maat te maken en de juiste gaten te boren. als je op deze plaat een ram-mountkogel plaatst, ben je voor ca.€10,- klaar.
Zorg er wel voor dat de plaat dik genoeg is i.v.m. trillen en daarmee het bewegen van de zumo. Zelf heb ik de plaat mat zwart gespoten zodat ie haast niet op valt.
Wanneer het gepruts geen hobby is, maar uitsluitend ergernis, dan is €70,- natuurlijk een koopje. Voor mij was het het een leuk vakantieklusje waar ik veel plezier van heb (gehad).

Ik ben overigens benieuwd welk type zumo je nu hebt aangeschaft.
Groet,
André
Eamelink

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Eamelink »

Suzie schreef:De oplossing van waypoint is mooi, maar in mijn ogen ook duur. Wanneer je een beetje handig bent maak je uit een stuk rvs een passende plaat. Voorwaarde is dus dat je in staat bent de plaat op maat te maken en de juiste gaten te boren. als je op deze plaat een ram-mountkogel plaatst, ben je voor ca.€10,- klaar.
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om zelf een mount in elkaar te klussen op korte termijn. Aangezien ik hoop over anderhalve week naar Noorwegen te rijden denk ik dat ik toch maar zo'n mount haal bij Waypoint.
Zorg er wel voor dat de plaat dik genoeg is i.v.m. trillen en daarmee het bewegen van de zumo. Zelf heb ik de plaat mat zwart gespoten zodat ie haast niet op valt.
Ah, zwart spuiten kan ik met de grijze waypoint mount natuurlijk ook doen! Goed idee :)
Ik ben overigens benieuwd welk type zumo je nu hebt aangeschaft.
Ik heb een Zumo 660 gekocht.

Iemand nog tips voor de installatie van de bedrading? :)
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

Wat voorbeelden die ik van internet heb geplukt en goed zelf te maken zijn!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eamelink

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Eamelink »

Hmm, die geven wel wat inspiratie inderdaad! Bedankt!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hier nog een voorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding De draad loopt door Kloontje en is niet zichtbaar.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Crashdummy13

Reactie op verzoek uitleg van de montage.

Bericht door Crashdummy13 »

Ik heb een verzoek ontvangen om aan te geven hoe ik de Zumo op mijn motor heb gemonteerd. Bij deze dan nog maar even een korte uitleg van de wijze waarop ik dit heb aangepakt..
Ik heb de beugel die kan worden gebruikt om de Zumo aan het stuur te monteren, gebruikt om hem te monteren achter het windscherm.
Hiervoor heb ik eerst het windscherm losgemaakt en twee gaten geboord in de beugel van het windscherm..

Afbeelding

De bouten waarmee ik de beugel heb vastgezet, zijn de bouten die bij de Zumo werden meegeleverd. De enige extra onderdelen die ik heb gebruikt zijn een aantal sluitringen (aan de binnenkant van de winschermbeugel) en twee kabelsplitters voor het aftappen van de stroom bij de koplamp.
Maar even terug naar de montage. Na het aftekenen van de gaten heb ik de windschermbeugel even losgemaakt en de gaten geboord. Vervolgens heb ik de beugel voor de Zumo vastgezet en de windschermbeugel weer bevestigd.
Na het monteren van de beugel en de sokkel voor de computer even de computer aanklikken en recht afstellen. Vervolgens de vleugelmoer vastzetten (nu kun je er nog bij) en de computer weer verwijderen.

Vervolgens heb ik de kabel net aan de onderkant van de windschermbeugel door de opening die daar zit, naar de binnenkant van de kuip geleid.

Afbeelding

voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt van de binnenkant van de windschermbeugel, zodat goed te zien is hoe ik de ringen heb gebruikt om de druk op de beugel te verdelen (de beugel is tenslotte van kunststof) en de lengte van de bout aan de voorkant niet te groot te laten worden.

Afbeelding

De kabelboom heb ik tenslotte aan de binnenkant van de kuip weggewerkt. De aansluiting op de accu van de motor heb ik aan de koplamp afgetapt, waarmee de computer gelijk op het contact wordt afgeschakeld.

Afbeelding

Dit is het hele verhaal. De montage heeft me iets meer dan een uur gekost. De enige verbetering die ik nog in gedachten heb, is een soldeerverbinding maken van de aansluiting bij de koplamp. Dat is net iets betrouwbaarder dan zo'n klemconstructie. Het kan echter wel wachten tot de volgende keer dat de kuip eraf gaat...

Succes met de montage, en veel rijplezier!
Eamelink

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Eamelink »

Ohhh, te laat man! :evil:

Ik ben net een tijdje bezig geweest om te kijken waar ik de power vandaan kon halen. Ik heb er aardig wat kappen vanaf gehad, maar vond uiteindelijk geen goede plek. Omdat het weer donker begon te worden ben ik gestopt en heb ik de boel weer in elkaar gezet!

Met deze instructies moet het echter wel lukken als ik het opnieuw probeer! Hardstikke bedankt!

Wat ik me trouwens nog wel afvroeg bij montage aan het dimlicht is of de Zumo niet uitschakeld als je je groot licht aanzet of aan dat gele 'pass' knopje trekt (die ook het grootlicht inschakelt) omdat dan de dimlichten uitgaan?
Gebruikersavatar
Raymond
DL650 berijder
Berichten: 17
Lid geworden op: di 13-03-2007, 20:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K7
Woonplaats: 52.530600, 6.056016

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Raymond »

Als je het gele PASS knopje gebruikt brandt zowel het dimlicht als groot licht en is er niets aan de hand.
Als je de grote zwarte schakelaar op groot licht zet, gaat het dimlicht wel uit.
Een andere optie is om de Zumo te schakelen achter het stadslichtje, die doet het altijd, maar gelukkig zit er ook een batterij in de Zumo :lol:

Eamelink schreef:Ohhh, te laat man! :evil:

Ik ben net een tijdje bezig geweest om te kijken waar ik de power vandaan kon halen. Ik heb er aardig wat kappen vanaf gehad, maar vond uiteindelijk geen goede plek. Omdat het weer donker begon te worden ben ik gestopt en heb ik de boel weer in elkaar gezet!

Met deze instructies moet het echter wel lukken als ik het opnieuw probeer! Hardstikke bedankt!

Wat ik me trouwens nog wel afvroeg bij montage aan het dimlicht is of de Zumo niet uitschakeld als je je groot licht aanzet of aan dat gele 'pass' knopje trekt (die ook het grootlicht inschakelt) omdat dan de dimlichten uitgaan?
V-Strom DL-650 ABS K7 met middenbok, RVS carterbescherming, handkappen, handvatverwarming, valbeugels, witte pinkerglaasjes, V-Strom tankpad, Quicklock GS-tanktas, ARO Adventure koffers, Garmin Zümo 660
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Eamelink schreef;
Ik ben net een tijdje bezig geweest om te kijken waar ik de power vandaan kon halen. Ik heb er aardig wat kappen vanaf gehad, maar vond uiteindelijk geen goede plek
Bij een DL vanaf 2008 zit een aansluiting voor de handvatverwarming. Deze kun je ook gebruiken voor de Zumo.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Eamelink

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Eamelink »

Handig, maar de mijne is uit 2007 :)
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

Mooie uitleg Crashdummy13 .. maar dat gaat niet op als je een kloontje heb.

Tis wel een goede en zeker de goedkoopste oplossing.

Kep het ook wel eens gezien waarbij de schroeven aan de binnenkant zaten..(maar dan moet je weer wat weg vijlen/knippen)
Crashdummy13

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Crashdummy13 »

Eamelink schreef:Wat ik me trouwens nog wel afvroeg bij montage aan het dimlicht is of de Zumo niet uitschakeld als je je groot licht aanzet of aan dat gele 'pass' knopje trekt (die ook het grootlicht inschakelt) omdat dan de dimlichten uitgaan?
Het is inderdaad zo dat je het beste aan kunt sluiten op het dimlicht, omdat je dan in ieder geval altijd spanning hebt als je het contact aanzet.
De aansluiting voor dat lampje zit echter op een wat moeilijker bereikbare plaats dan de aansluiting voor de hoofdlamp.
Om eerlijk te zijn had ik geen zin om al die moeite te doen, en aangezien ik vrijwel nooit m'n groot licht echt aan heb gezet (volgens mij doe ik dat alleen bij het testen van de verlichting :roll: ) ....
Misschien dat ik het wel doe als ik de kuip er een keer helemaal af heb liggen.
Stromtrooper schreef:Mooie uitleg Crashdummy13 .. maar dat gaat niet op als je een kloontje heb.
Tis wel een goede en zeker de goedkoopste oplossing.
Kep het ook wel eens gezien waarbij de schroeven aan de binnenkant zaten..(maar dan moet je weer wat weg vijlen/knippen)
Schroeven aan de binnenkant zou behoorlijk knutselen zijn geworden. En aangezien het windscherm er netjes overheen paste heb ik het gewoon zo gedaan. Als het scherm er later overheen wordt geplaatst zie je er tenslotte toch niets meer van :wink:
Eamelink

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Eamelink »

Crashdummy13 schreef:
Eamelink schreef:Wat ik me trouwens nog wel afvroeg bij montage aan het dimlicht is of de Zumo niet uitschakeld als je je groot licht aanzet of aan dat gele 'pass' knopje trekt (die ook het grootlicht inschakelt) omdat dan de dimlichten uitgaan?
Het is inderdaad zo dat je het beste aan kunt sluiten op het dimlicht, omdat je dan in ieder geval altijd spanning hebt als je het contact aanzet.
De aansluiting voor dat lampje zit echter op een wat moeilijker bereikbare plaats dan de aansluiting voor de hoofdlamp.
Hmmm, ik bedoelde met 'dimlicht' volgens mij hetzelfde als jij nu met 'hoofdlamp'. Bedoel jij met dimlicht dat hele kleine lampje dat ook aanblijft als je parkeert met je sleutel in die stand helemaal onderin?
Om eerlijk te zijn had ik geen zin om al die moeite te doen, en aangezien ik vrijwel nooit m'n groot licht echt aan heb gezet (volgens mij doe ik dat alleen bij het testen van de verlichting :roll: ) ....
Misschien dat ik het wel doe als ik de kuip er een keer helemaal af heb liggen.
Is de zekering van dat hele kleine lampje (als die een eigen zekering heeft) voldoende zwaar om ook een Zumo erbij te hebben? :)

Ik denk dat ik hem overigens maar gewoon aan het dimlicht monteer, net als jij :) Begin van de avond ga ik eens een poging wagen :)

Voor de bevestiging heb ik die alu plaat bij Waypoint gehaald.
Eamelink

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Eamelink »

Yeah, ik heb een naked bike! Hij ligt helemaal open, en ik ga nu de Zumo bedrading eraan solderen :)

[edit]

Zo, het zit er allemaal weer op en de Zumo-mount hangt :)
Knitremmal

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Knitremmal »

IK heb sinds juni een Zumo 660 en ben er erg tevreden over. Vooral het bedieningsgemak en de snelheid van het apparaat vind ik een enorme verbetering tov mijn Streetpilot.
Vanaf woensdag krijg ik de Zumo 660 gemonteerd op mijn zojuist aangeschafte V-strom DL1000 GT (heb nu nog FJR 1300).

Ook de mogelijkheden van de zumo mbt telefoon, mp3, bluetooth, etc. geweldig!!

Groetjes,
Martin Lammertink
Suzie

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Suzie »

Hoi Martin,
Dan heb je een goede neus voor techniek, want ook van je V-strom ga je ongetwijfeld veel plezier beleven. Ik wens je veel prachtige km's op je nieuwe aanwinst :-)}

Groet,
André
Paarse_olifant

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Paarse_olifant »

Eamelink schreef:
Crashdummy13 schreef:
Eamelink schreef:Wat ik me trouwens nog wel afvroeg bij montage aan het dimlicht is of de Zumo niet uitschakeld als je je groot licht aanzet of aan dat gele 'pass' knopje trekt (die ook het grootlicht inschakelt) omdat dan de dimlichten uitgaan?
Het is inderdaad zo dat je het beste aan kunt sluiten op het dimlicht, omdat je dan in ieder geval altijd spanning hebt als je het contact aanzet.
De aansluiting voor dat lampje zit echter op een wat moeilijker bereikbare plaats dan de aansluiting voor de hoofdlamp.
Hmmm, ik bedoelde met 'dimlicht' volgens mij hetzelfde als jij nu met 'hoofdlamp'. Bedoel jij met dimlicht dat hele kleine lampje dat ook aanblijft als je parkeert met je sleutel in die stand helemaal onderin?
Om eerlijk te zijn had ik geen zin om al die moeite te doen, en aangezien ik vrijwel nooit m'n groot licht echt aan heb gezet (volgens mij doe ik dat alleen bij het testen van de verlichting :roll: ) ....
Misschien dat ik het wel doe als ik de kuip er een keer helemaal af heb liggen.
Is de zekering van dat hele kleine lampje (als die een eigen zekering heeft) voldoende zwaar om ook een Zumo erbij te hebben? :)

Ik denk dat ik hem overigens maar gewoon aan het dimlicht monteer, net als jij :) Begin van de avond ga ik eens een poging wagen :)

Voor de bevestiging heb ik die alu plaat bij Waypoint gehaald.
Ik heb 'm ook aan het stadslichtje (parkeerlichtje) vastgemaakt. Zekering is zwaar zat. 't is wel een enorm gepruts omdat de draadjes zo kort zijn waar je de zumo-draadjes aan vast moet knijpen... (na het slopen van het zijscherm).
Motorijder

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Motorijder »

wat een gepreuts om de aansluiting te maken!!! Bij mij was het 5 minuten en de bijgeleverde kabel hing aan mijn batterij. De kabel zie je ergens aan de buitenkant, want vanonder je scherm ga je in binnenkant kuip dan langs je tank tot onderaan je zadel. het enige wat ik heb losgemaakt is mijn zadel en de klemmen van mijn batterij. gelijktijdig heb ik een 12voldstekker gelegt met de aansluiting op mijn batterij lader zodat ik mijn koptelfoon ook kan laden indien nodig. of als ik een verse tas koffie wil maken.
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

Motorijder schreef:wat een gepreuts om de aansluiting te maken!!! Bij mij was het 5 minuten en de bijgeleverde kabel hing aan mijn batterij. De kabel zie je ergens aan de buitenkant, want vanonder je scherm ga je in binnenkant kuip dan langs je tank tot onderaan je zadel. het enige wat ik heb losgemaakt is mijn zadel en de klemmen van mijn batterij. gelijktijdig heb ik een 12voldstekker gelegt met de aansluiting op mijn batterij lader zodat ik mijn koptelfoon ook kan laden indien nodig. of als ik een verse tas koffie wil maken.
Niet mijn eigen ervaring.. er is iemand (gelezen hier of gps.forum) die gemeten heeft of een cradle (Zumo 660) zonder navi stroom trekt...
En naar zijn menig wel... het schijnt erg weinig te zijn. rij je regelmatig zal het geen probleem zijn denk ik.

Dus kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die dit willen omzeilen.

Bij mij gaat het net zo lopen zoals jij het heb gedaan... en mocht in de winter niet gereden worden trek ik de zekering er wel uit (maar waarschijnlijk ga ik dat vergeten)

Grt
TenCats

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door TenCats »

Ik heb deze sinds afgelopen zaterdag:

Afbeelding

Iets duurder dan de standaard 660 maar in mijn ogen ook wat fraaier en met knopjes aan de linkerzijde.
Ter vervanging van m'n 2720 die steeds minder nauwkeurig is. Op m'n BMW heb ik 'm inmiddels gemonteerd, ik moet alleen nog een tweede steun regelen voor op de V-Strom. Dat zal dan de standaard motorsteun van de zumo 660 worden. Oh ja, een steun voor in de auto zat er ook niet bij dus die heb ik ook nog in bestelling...
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

huh????? ik nie snap nie.

Maken ze een model zonder knopjes omdat knopjes hogere productie kosten heeft, kunnen ze mooi de prijs "laag" houden.
Gaat BMW er weer knopjes op maken....................... :?:

Nu snap ik waarom BMW zo duur is!!!! ze zetten er allemaal onnodige dingen op... :roll:

Ziet er wel mooi uit... in zwart ...maar zonder knoppies is mi echt strakker (lees fraaier) ach smakken verschillen.

Kortom, zie compleet de noodzaak er niet van in!!!
Remko

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Remko »

Stromtrooper schreef:
Kortom, zie compleet de noodzaak er niet van in!!!

Ik wel!!

Als ik tijdens het rijden met mijn Zumo zit te klooien gebruik ik de knopjes nog wel eens!

Fraaie oplossing van BMW zo, zal wel door Notter ontwikkeld zijn. 8)
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

Ja die ouwe meuk zumo's (jaja goed bedoeld)

maar de 660 werkt prima zonder knoppies...ff op z,n ruitje duwen...haha niks knoppie...

beetje old skool!!!!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Sparkle Black Peter »

TenCats schreef:Ik heb deze sinds afgelopen zaterdag:

Afbeelding

Iets duurder dan de standaard 660 maar in mijn ogen ook wat fraaier en met knopjes aan de linkerzijde.
Ter vervanging van m'n 2720 die steeds minder nauwkeurig is. Op m'n BMW heb ik 'm inmiddels gemonteerd, ik moet alleen nog een tweede steun regelen voor op de V-Strom. Dat zal dan de standaard motorsteun van de zumo 660 worden. Oh ja, een steun voor in de auto zat er ook niet bij dus die heb ik ook nog in bestelling...
Als je een steun bedoelt met een RAM kogel, heb ik nog een orginele Migsel-Mount liggen. Nieuw in de verpakking. Past perfect op de V-Strom.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door TT-Strom »

TenCats schreef:Ik heb deze sinds afgelopen zaterdag:

Afbeelding
Wie gaat er nu op zijn motor over The Strip rijden! :-)}
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
TenCats

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door TenCats »

BerkRod schreef:
TenCats schreef:Ik heb deze sinds afgelopen zaterdag:

plaatje BMW Zumo 660
Wie gaat er nu op zijn motor over The Strip rijden! :-)}
Is lekker weer daarzo. En posen natuurlijk.. :lol:
TenCats

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door TenCats »

Rhino VStrom schreef:
TenCats schreef:Ik heb deze sinds afgelopen zaterdag:

plaatje BMW Zumo 660

Iets duurder dan de standaard 660 maar in mijn ogen ook wat fraaier en met knopjes aan de linkerzijde.
Ter vervanging van m'n 2720 die steeds minder nauwkeurig is. Op m'n BMW heb ik 'm inmiddels gemonteerd, ik moet alleen nog een tweede steun regelen voor op de V-Strom. Dat zal dan de standaard motorsteun van de zumo 660 worden. Oh ja, een steun voor in de auto zat er ook niet bij dus die heb ik ook nog in bestelling...
Als je een steun bedoelt met een RAM kogel, heb ik nog een orginele Migsel-Mount liggen. Nieuw in de verpakking. Past perfect op de V-Strom.

Peter
Tja, wat ik nodig heb is een houder voor de 660 inclusief de contacten en stroomvoorziening voor de Zumo. Waypoint verkoopt de zgn. Motorfietsmontagesteun voor Eur 95,--. De meegeleverde BMW Navigator IV houder (en daar zitten de knopjes op) heb ik gemonteerd op de BMW i.v.m. de speciale stroomcontacten (canbus). Denk niet dat je migselmount dit probleem oplost. Daarbij, ik wil de navigator links op m'n stuur gemonteerd hebben en niet in het midden.

Cheers,

Erik
TenCats

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door TenCats »

De BMW uitvoering heeft ook andere firmware dan de standaard 660. Niet dat ik er op zit te wachten, maar bij deze uitvoering kun je de routes uitwisselen via bluetooth. Is een stuk handiger daar de micro-SD aardig verstopt zit onder de batterij. Of er nog meer van de speciale spullen opzitten weet ik niet want ik gebruik 'm momenteel niet overmatig.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Joske »

kon nergens het antwoord vinden...dus stel ik de vraag hier maar:
ik wil bij mijn zumo 660 (die eerdaags wordt bezorgt) m,n hoofdtelefoon aansluiten om mp3 te luisteren.
nu zag ik dat de zumobehuizing zelf (achter een afdekrubber) een jackplug aansluiting heeft.

zou dit wel waterdicht zijn als dat rubber opzij moet?

ook kan je je hoofdtelefoon kennelijk op de kabel aansluiten die naar de accu loopt, daar komen stekkers samen.

is de kabel een beetje te "ontleden" waardoor de jackplugaansluiting ergens rond de kuip geplaatst kan worden?

vroeg me af wat hier de ervaringen zijn.

gr joske
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Cplegt »

Bij het motor dockingstation voor de zumo, zit een uitgebreide kabelboom.
Hieraan zitten een usb-plug, koptelefoon aansluiting, microfoonaansluiting en nog eentje waar ik niet weet waar ie voor is.
Als je dus de kabelboom legt naar de accu, kun je de koptelefoonaansluiting ergens onder je zadel uit laten komen. Dit heb ik zelf ook een half jaar zo gedaan..
Alles wijst zich wel als je je paketje ontvangt :duim:
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Bozobin † »

Ik heb de headset met het oude kringelsnoertje van de 2610 onder het zadel met een verloopje op de Zumo aangesloten.
Let wel op dat je een beetje stevig verloopje vind, ik heb hem zelf gemaakt van een chassisdeeltje en een stekkertje.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Joske »

hier nog een vraagje;

zijn er mensen die een "topo map" gebruiken op hun zumo (660)?
M`n collega vroeg me advies, zelf heb ik alleen kijk op de standaard "gmpasup" kaarten (de standaard kaarten zeg maar)
Hij overweegt een zogenaamde Garmin Europe_Recreational_Map aan te schaffen....maar is dat hetzelfde als zo`n "topokaart"?

En...

Kan de zumo die aan qua formaat?
Is groter dan 2 gb namelijk.

De kaarten gaan door hem gebruikt worden om "off road" achtige weggetjes te kiezen binnen de Benelux.

gr
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Hans Vaessen »

De recreational map europa is helaas niet los te koop. Het is een 1: 100.000 niet-routerende topografische kaart die voor-geinstalleerd is in de outdoor-toestellen met een 't' in de type-aanduiding (bijv: gpsmap62st).

Twee alternatieven:
- de gedetailleerde topo-kaarten per land. Zijn vrij kostbaar (bijv: duitsland 200 euro) maar wel zeer gedetailleerd. Kan prima in de zumo.
- de gratis open streetmap kaarten: zie bijvoorbeeld http://www.openstreetmap.nl/content/kaartmateriaal.html en probeer de open wandel kaart en open fietskaart. Kent aanmerkelijk meer detail dan de CN wegenkaart. Zeker in de Benelux en in Duitsland. Routering heeft nog wel eens wat foutjes, maar het gaat veelal tòch meer om orientatie en dat werkt prima.
DaveDH

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door DaveDH »

Op de motor die ik afgelopen weekend heb gekocht zit een houder voor een Garmin Zumo 660. Zonde om deze niet te gebruiken en dus nieuw te kopen maar is iedereen nu nog steeds tevreden met het gebruik van de 660? Zo nee, welke vind je momenteel beter? Ik wil de navigatie graag in zowel auto als op de motor gebruiken. Thanks!
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

Misschien een stomme vraag en wellicht wishfull thinking.... maar de 660 wordt nu toch verkocht met lifetime update.
Ik heb die van een paar jaar geleden zonder lifetime update gekocht.. heb ik daar nu ook profijt van? :oops: (ik moet namelijk nodig eens updaten)
en zo ja weet iemand hoe dat dan in zijn werk gaat?
Leville

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Leville »

Je moet apart een lifetime update kopen. Kost rond de 90 euro.
Een eenmalige update kost 50-60 euro.
Plaats reactie