Ervaring met Zumo 660?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

Leville schreef:Je moet apart een lifetime update kopen. Kost rond de 90 euro.
Een eenmalige update kost 50-60 euro.
Niet zo aardig van Garmin want voor minder dan toen verkopen ze nu de 660 incl lifetime update... mmmh. Wellicht tijd voor een Tom Tom haha :lol:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Wullebolle »

Yep ...
Bij de nieuwe TTR5 zit een lifetime update inbegrepen ... :duim:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Hans Vaessen »

Klopt... dat lijkt de nieuwe standaard bij motornavigatie: zowel bij de rider 5 als bij de z350 en z660. Bij die laatste even opletten: hier en daar vind je, vooral bij de online prijsstunters, nog wat modellen zònder LMT in de typeaanduiding.
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

tja..... hoe noem je dat... :evil:

ca. 90 euro meer dan de het model nu... hadden ze ook wel iets met die lifetime prijs kunnen doen. (en niet meer direct de nieuwste gps kopen haha)

Nou ja een veroudere map versie is ook niet alles...
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Hans Vaessen »

Stromtrooper schreef: Nou ja een veroudere map versie is ook niet alles...
Ach... het is nog niet zo héél lang geleden dat een enkelvoudige update 200 euri kostte... dus wat dat betreft..

Bovendien is de prijs van de Lifetime gebaseerd op een gps 'lifecycle' van anderhalf jaar - die geldt althans voor autonavigatie. Garmin is daarmee voordeliger dan elke andere aanbieder bovendien.

Wij werken met toestellen die in de regel een veelvoud daarvan meegaan en dat maakt 'm extra voordelig. Ongeacht de perikelen bij installeren raad ik eigenlijk elke gebruiker van een Zumo aanschaf van een LTU wel aan...
Stromtrooper

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Stromtrooper »

Destijds heb ik even gewacht met LTU in de hoop dat ze wat goedkoper zouden worden.. maar dat valt wel tegen, maar goed zijn nu 10 tot 20 euro goedkoper dan toen... binnenkort maar even aanschaffen, wordt wel eens tijd :wink:
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 09-04-2013, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Gebruikersavatar
Jasperk
DL650 berijder
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09-07-2010, 11:34
Mijn motor is een: Suzuki DL-650 V-strom Adventure 2009
Woonplaats: Bemmel

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Jasperk »

Zag zojuist deze binnenkomen in de mailbox: een 660 voor € 400 http://www.ibood.com/extra-nl/nl/produc ... newsletter
't was een grijze DL 650 V-Strom Adventure uit 2009 , nu een zwarteYamaha XT 1200 Super Tenere
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Ervaring met Zumo 660?

Bericht door Hans Vaessen »

Iets minder spannend dan het lijkt:

a. het is een NOH model (= newly overhauled). Strikt genomen geen nieuw toestel, maar een toestel dat retour is gekomen, in orde en weer als nieuw is gemaakt. Hoeft volstrekt geen probleem te zijn, zeker niet als dat een stevig prijsvoordeel oplevert.
b. echter: ook dat prijsvoordeel valt wat tegen: dit type is namelijk zònder lifetimeupdate. Die kost normaal zo'n 80 euro. Tel je die mee dan kom je dus op 480
c. even kijken op bijv kieskeurig en je komt een ècht nieuwe 660 mèt Lifetime tegen voor 500 euro

Maar ook:
Vraag je even af wat de beste keuze is: als je geen behoefte hebt aan mp3, telefoneren en offroad tracks kon de 350 wel eens een betere keuze zijn; vind 'm zelf althans prettiger functioneren dan de 660. En een 350 incl LTU heb je voor ruim 400.
Plaats reactie