Garmin streetpilot 2820 tweedehands kopen?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Garmin streetpilot 2820 tweedehands kopen?

Bericht door Joskestiller »

Met de week Oostenrijk in het vooruitzicht heb ik beslist om mij een degelijke GPS aan te schaffen. Voorlopig gebruikte ik mijn Mio C710 om me van punt A naar B te brengen maar routes vooraf uitstippelen gaat er niet op.

Nu sta ik echter voor een keuze. Ofwel koop ik een nieuwe Tomtom, of Zumo, ofwel kan ik een Garmin Streetpilot 2820 van een kennis overnemen.
De streetpilot lijkt met wel een degelijk toestel maar de kennis kan er eigenlijk niet veel over vertellen omdat hij hem gebruikte zoals ik mijn Mio gebruikte. (enkel van punt A naar B).
Op dit forum vind ik echt wel weinig informatie over de 2820.
Wie wil zijn mening aan me kwijt?
- kan ik momenteel het toestel nog steeds updaten? Wat zijn de vooruitzichten naar de toekomst? Of koop ik inderdaad een verouderd toestel?
- zijn er ook zwakke kanten aan de 2820
- wat is zo'n toestel nog waard? Van eind 2007
Ik zoek een degelijk toestel waarop ik vooraf een route kan plannen via PC en ook tijdens treffens een route kan inlezen. Bluetooth is zelfs niet echt nodig.

Alvast bedankt voor jullie meningen en tips!

Groetjes
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
KL Voranje

Re: Garmin streetpilot 2820 tweedehands kopen?

Bericht door KL Voranje »

Joske
Kijk op het forum van gps.nl
Daar staat heel veel info.
Ik heb zelf een 2610
Die heeft een 2Gb kaartje. de 2720 en 2820 hebben een vast intern geheugen en meer toeters en bellen, bv 3D presentatie.
Volgens mij is de 2820 de enige van deze serie die met NT technologie kan werken en waarvoor je bij Garmin een lifetime update voor de prijs van €125 of zoiets kan aanschaffen. Moet het toestel wel op jouw account geregistreerd staan. Krijg je 4x per jaar een kaart update, ook voor je Mapsource programma. Kan je lekker op de PC routes maken.
Als je ergens routes wil inlezen, moet de gevende kaartset dezelfde zijn als die in jou 2820 zit. Voorwaarde!Anders komen de coordinaten/kilobytes niet overeen.
Voor de 2610 is het einde verhaal, kan je nog een keer een update kopen van €110. En aangezien ons huis er meerdere heeft, toch maar ff niet. Zo snel worden de bergen niet verplaatst :wink:
Zwakke kant, groot en zwaar,(voordeel duidelijk groot scherm!) je moet deze stevig vast zetten. En werkt alleen op 12-24V. er zitten geen batterijen in! In de bossen of met regenachtig weer/hoge gebouwen is de ontvangst wat minder. Maar dat went, als je ziet dat de afstand tot volgende punt nog 9 km is op de bergpas, komt het ergens wel weer goed!
Heb zeer kort geleden gemengd gereden met Garmins en Tom Toms. Routes gemaakt in Onroute (geschikt voor directe download naar TT en Garmin) Nog nooit zo'n drama met TT meegemaakt. TT goed voor A nnar B, verder niet, Zumo geen ervaring. Zorg dat je alles erbij krijgt als je koopt. Unlockcodes, accountoverschrijving, snoeren, houders, boekjes, CD's/DVD's, voedingsapparaat, afstandbediening etc
Als je nog allerlei motorsteunen en kabels nodig hebt, zie marktplaats en de handel, reken op €50 voor steun en kabel en €25 voor een oortje. Doen. Ga niet constant op het scherm zitten turen. Laat Miep maar piepen en babbelen, is erg relaxed.
Ik vind dat een 2820 met speciale extra bedieningsknoppenkast, de Perfect Pilot, rond de €300 waard is met zeker laatste kaartupdate CN2009 erin. En let erop dat het antiglitterscherm niet loslaat, is eenvoudig te repareren, maar kost dan weer moeite.
garoetn
Roland
Nogmaals, lees het forum. superveel info, avondje aan spenderen.
Plaats reactie