Navigatie op V-strom

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Joost

Navigatie op V-strom

Bericht door Joost »

Is er iemand met een navigatie op zijn V-strom? Is alleen Garmin mogelijk? Ben benieuwd hoe de navigatie gemonteerd zit en hoe het er dus uit ziet. Heeft iemand info en een foto zoals het er uit ziet?
Robert_vd_B

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Robert_vd_B »

FastLoe

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door FastLoe »

Niet alleen op een Vstrom, maar op elke motorfiets kan je in principe welk merk navigatie gebruiken. Ikzelf heb vorig jaar een TomTom One op een Honda gezuignapt en er 2500 Km mee rond gereden. Enige waar je op moet letten is, kan ik het ding makkelijk op de motorfiets kwijt, kan ik het apparaat beschermen tegen slecht weer, anders kom je in de duurdere waterdichte uitvoeringen uit, wil je het ding onder het rijden makkelijk kunnen bedienen, of stel je hem voor je rit helemaal in en, kan je hem makkelijk op je accu aansluiten, anders worden het van die korte ritjes :)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door RvGS »

Kijk eens hier:
:arrow: GPSforumfoto'smontageopmotor
:arrow: klikerdeklik
:arrow: klikerdeklik

Maar je kunt zelf ook de Zoek functie gebruiken :arrow: rechtsbovenaan in je beeldscherm . . . :shock:
Laatst gewijzigd door RvGS op za 23-05-2009, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Iron Horse »

Zorg bij montage d.m.v. een zuignap altijd voor een zekerheidslijntje. Laat hij toch onverwachts los dan bungelt hij slechts aan de zijkant van je tank of je voorvering en rijdt de achterligger hem niet plat over het asfalt. Scheelt weer een paar centen :o)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
FastLoe

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door FastLoe »

Iron Horse schreef:Zorg bij montage d.m.v. een zuignap altijd voor een zekerheidslijntje. Laat hij toch onverwachts los dan bungelt hij slechts aan de zijkant van je tank of je voorvering en rijdt de achterligger hem niet plat over het asfalt. Scheelt weer een paar centen :o)
Het makkelijkst is een lijntje te spannen tussen je twee spiegels, het liefst met twee musketonhaken. Een derde haak kan je dan gebruiken om je Navi vast te haken aan het lijntje, mocht de zuignap losraken, vooral bij hele gebogen ruiten zou dit een probleem kunnen zijn, istie nooit heel ver weg, maar bungelt meestal ergens ter hoogt van het midden van je stuur :)
Dgr

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Dgr »

Nog nooit eerder vertoond... mijn recent geknutselde TT ONE(V3) houder. Gemaakt van 8mm dik PVC plaat. (had ik toevallig liggen, bewerkt makkelijk en is voldoende stevig)

Afbeelding

Let op het "hulplijntje"
Afbeelding

Voeding is hier niet afgebeeld, maar ik gebruik gewoon de 12V adapter en heb een 12V aansluiting gemaakt binnen de kuip (zit bevestigd aan het "koplampframe")
Jappiededeur

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Jappiededeur »

dat heb je mooi gedaan, handig hé als je handig bent :D
FrenkieNL

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door FrenkieNL »

Keurig gemaakt! Mijn eerste beugel voor de TomTom One had ik iets bewerkelijker gemaakt, maar de nieuwe die ik nu heb is supersimpel. Uit één stuk aluminium gemaakt. Aan die plaat een Louis waterdicht tasje, waar je meerdere soorten Navs in kwijt kunt. of een foto van je geliefde..... of een lipstick..... of...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ruke

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Ruke »

Hallo Strommers,

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Na ... eluxe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand deze zumo al geprobeerd?

grts,
Ruke
Remko

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Remko »

Ruke schreef:Hallo Strommers,

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Na ... eluxe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand deze zumo al geprobeerd?

grts,
Ruke
Die Zumo heb ik zelf!!

Werkt prima!!

SD kaartje erin en heel Europa ligt voor je open!!

:D
Ruke

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Ruke »

Remko schreef:
Ruke schreef:Hallo Strommers,

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Na ... eluxe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand deze zumo al geprobeerd?

grts,
Ruke
Die Zumo heb ik zelf!!

Werkt prima!!

SD kaartje erin en heel Europa ligt voor je open!!
Hallo Remko,

Heb je hem online gekocht bij blikkers.com voor 299€ of bedoel je dat je een Zumo 500 deluxe hebt?
Mijn vraag was eerder bedoeld om te vragen of er al iemand deze Zumo gekocht heeft bij deze online-verkoper.

grts,ruke
:D
Laatst gewijzigd door Stroompje op zo 24-05-2009, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast......;-)
Remko

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Remko »

Ruke schreef:
Hallo Remko,

Heb je hem online gekocht bij blikkers.com voor 299€ of bedoel je dat je een Zumo 500 deluxe hebt?
Mijn vraag was eerder bedoeld om te vragen of er al iemand deze Zumo gekocht heeft bij deze online-verkoper.

grts,ruke
:D
Quoten valt soms nog niet mee....

Ja ik heb dat ding zelf, ja ik heb hem eigenlijk wel via internet gekocht en nee, niet via deze aanbieder......

Net even de site bekeken en d'r staan bijzondere accessoires op. Maar je, ieder zijn meug!


:D :D
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door TT-Strom »

ff verplaatst naar GPS topic
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Dgr

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Dgr »

Ziet er netjes uit Frenk! Klopt het dat je het tasje aan de houder hebt bevestigd en de tomtom los in het tasje stopt?
Ik had zelf nog nooit gehoord van het bestaan van zulke tasjes, maar lijkt me ideaal!
FrenkieNL

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door FrenkieNL »

Dgr schreef:Ziet er netjes uit Frenk! Klopt het dat je het tasje aan de houder hebt bevestigd en de tomtom los in het tasje stopt?
Ik had zelf nog nooit gehoord van het bestaan van zulke tasjes, maar lijkt me ideaal!
Klopt helemaal. Gekocht bij Louis.de, ze hebben twee maten tasjes, dit is de kleine er is ook een grotere. Tasje kostte 15 eurootjes. ( UPDATE - is nu nog maar 10,- )

Bestellnr.10025497 Produktbezeichnung MEDIA-TASCHE GRÖßE S WASSERABWEISEND 9,95.

In combinatie met een TomTom One ben je net 120 euro kwijt en heb je navi op je motor. Probeer dat maar eens met een Garmin....... :bye:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Navigatie op V-strom

Bericht door Bacchus »

Helaas nog geen montagemogelijkheden zoals op de K4 etc. Ik heb het K3 model. Heb wel een idee hoe ik mijn TT one wil monteren maar wie maakt het... dus even zoeken.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Plaats reactie