GDB-bestanden

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
JoStrom

GDB-bestanden

Bericht door JoStrom »

Ikzelf heb geen GPS en dus uiteraard ook niet de nodige software.
Collega-motard heeft sinds kort een Garmin Zumo en stuurt mij via mail zijn gemaakte routes door onder vorm van GDB-bestanden. Deze openen lukt niet, vermoedelijk gezien hogervermelde reden.
Moet ik de nodige software ook installeren voor deze bestanden te kunnen openen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: GDB-bestanden

Bericht door Frank »

GDB bestanden zijn bestanden van een Garmin navigatiesysteem en zijn te openen in het programma Mapsource. (http://www.garmin.nl). Echter, deze software is alleen te installeren als je een product van Garmin bezit.

Je zou je collega kunnen vragen of hij de route wil opslaan als GPX bestand. Dit is een universele extentie om routes uit te wisselen (Exchange) tussen verschillende navigatiesytemen. Deze bestanden zijn ook te openen in Mapsource, maar ook in software van TomTom of met (en dat is dan een programmaatjes voor jou) Tyre! (Te downloaden via http://www.tyre.tk/, klik op download). Dit programmaatje werkt samen met Google Earth.

Als je wilt kan ik de route voor je converteren naar GPX. Dan moet je het maar even naar mij mailen...


Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: GDB-bestanden

Bericht door RvGS »

JoStrom schreef:. . .Ikzelf heb geen GPS . . .
Jostrom, zoals je al schrijft heb je géén GPS :( , dus of ik hoop dat het lukt met de Tyre tip van Frank, routes via google earth zijn leuk voor de voorbereiding of napret van een rit.

Mocht bovenstaande niet lukken dan kun je misschien de route's aan laten leveren in pdf format, diegene die de Mapsourceroute's in het bezit heeft kan ze voor jouw opslaan (printen) als .PDF en jouw deze mailen, dan heb je een kaartje van de route. Ik gebruik dit zelf ook altijd op meerdaagse touren als back-up :idea: .

Bijgaand een voorbeeld van Mapsourcekaart in PDF format, weet je in ieder geval hoe dit er dan uit komt te zien, suc6

Afbeelding
Groet, Robert |
JoStrom

Re: GDB-bestanden

Bericht door JoStrom »

Frank & Blackstrom,

Bedankt voor de info, had zoal een vermoeden.

@Frank,

Ik stuur jou het bestandje eens door en zal dan zien of ik met Tyre tip al wat verder raak.

Alvast bedankt.

Jos
JoStrom

Re: GDB-bestanden

Bericht door JoStrom »

Ik heb Tyre tip gedownload en kreeg het bestand van mijn collega inmiddels doorgestuurd als GPX-bstand.
Doch bij het openen ervan krijg ik de melding "Dit bestand heeft geen geldig formaat"

Oorzaak/oplossing?

Het versturen van een PB lukt blijkbaar ook niet?? mijn bericht blijft steeds hangen in postvak uit.
Wat doe ik hier verkeerd?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: GDB-bestanden

Bericht door Frank »

Hoi Jos,

Ik heb geen idee waarom je gpx niet wil laden, het file is misschien niet goed opgeslagen... kun je mij het gdb bestand eens mailen, eens kijken of ik 'm kan op openen?

Privéberichten blijven net zo lang in je postvak UIT staan, tot de ontvanger ze heeft ontvangen, dan worden ze verplaatst naar Verzonden items... dus zolang ie nog in UIT staat, weet je dat de ander 'm nog niet heeft ontvangen...



Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie