Dashboard mount met Madstad (Kloontje) en TTR2

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
TooTall

Dashboard mount met Madstad (Kloontje) en TTR2

Bericht door TooTall »

Eindelijk mijn Madstad binnen, dus werd het eens tijd om hem te installeren.

Ik heb een TTR2 en wilde deze boven het dashboard installeren, zo dicht mogelijk erbij. Dus dit is het geworden;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben er blij mee tot nu toe, moet wel nog uitzoeken of er vibratie is en zo ja hoeveel. de RAM mount kwam overigens met de TTR2.
Furiousz

Re: Dashboard mount met Madstad (Kloontje) en TTR2

Bericht door Furiousz »

Nette oplossing :D . Ik heb sinds kort ook een Madstad (echt perfect 8) ). Ik wil de Garmin ook nog eens boven de tellers monteren, maar de Migsel is mij toch echt te duur!
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dashboard mount met Madstad (Kloontje) en TTR2

Bericht door Aad900 »

Furiousz schreef:Nette oplossing :D . Ik heb sinds kort ook een Madstad (echt perfect 8) ). Ik wil de Garmin ook nog eens boven de tellers monteren, maar de Migsel is mij toch echt te duur!
Ik heb nog geen GPS, maar ben er wel druk mee bezig (orienteren :| ) Misschien is de oplossing die Touratech bied voor 28,- euries wat.
Afbeelding
Volgens mij zou je dan naast de GPS ook nog een Camera oid kunnen monteren.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
TooTall

Re: Dashboard mount met Madstad (Kloontje) en TTR2

Bericht door TooTall »

Daar had ik ook naar gekeken, maar om eerlijk te zijn, al de stukken die erop zitten kosten al zoveel, om dan nog eens XX€ te gaan uitgeven voor een stuk metaal, wat schroeven, lik verf, daar had ik niet echt zin in. Ik had nog wat RAM gerief liggen, dus was de beslissing snel gemaakt. Het geeft ook veel voldoening om zelf iets te knutselen, wat zweet en bloed kruipt er in, maakt het des te leuker! :D
Hopmac

Re: Dashboard mount met Madstad (Kloontje) en TTR2

Bericht door Hopmac »

Vrienden,
Ook ik ben voornemens de TT Rider 2 Europe Special Edition aan te schaffen.
Hij is momenteel in de aanbieding bij motozoom, incl autolaadkabel en automontagesteun voor 499,95 Euri. lijkt mij niet te duur.
Er zit ook een montage steun bij voro op de motor.
Is die niet goed dat jullie wat anders fabriceren/kopen??

Graag advies!!!

bij de reacties op momozoom spreekt er iemand over het feit dat de bij zijn TTR het scherm na 10 maanden bol staat!! Kennen meerdere n dit probleem?? Help a.u.b. , voordat ik iets verkeerds aanschaf.
En dank voor je ractie
:bye:
TooTall

Re: Dashboard mount met Madstad (Kloontje) en TTR2

Bericht door TooTall »

Hoi,

Het is zeker geen slechte keuze, heel gebruiksvriendelijk en robuust.

Over het bolstaan van het scherm, daar weet ik niets over. Ik weet wel dat bij het plaatsen van sommige aftermarket windschermen zoals bvb Givi windschermen, er een waarschuwing bijzit;

"als je dit product op de motor zet en deze lange tijd in de zon achterlaat kan er vervorming optreden van het dashboard"

Op een internationaal forum heb ik gelezen over iemand wiens kilometerteller-plaatje was beginnen "bubbelen" door de hitte nadat hij zijn V-Strom in de zon had laten staan. Ik dénk dat dat misschien is wat ook die ene TomTom heeft doen zwellen. Uit de zon parkeren is de boodschap denk ik?

Er zit bij de TTR2 inderdaad een RAM mount, namelijk degene te zien op deze foto van mij;

Afbeelding

Ik denk dat dat deze is van RAM;

http://products.ram-mount.com/rammount/ ... M-B-309-7U" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk niet zo'n fan van, wou hem echt zichtbaar in het midden en HOOG, niet laag op de handlebar waar bvb het slot zit, of helemaal opzij waar hij ook nog eens in de wind zit.

Ieder zijn ding natuurlijk :D
TooTall

Re: Dashboard mount met Madstad (Kloontje) en TTR2

Bericht door TooTall »

Voor de liefhebbers van zo'n over-het-dashboard mount type zoals de mijne, er is iemand die ze maakt in Amerika.

Te vinden op dit forum http://11109.rapidforum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

In deze thread http://11109.rapidforum.com/topic=106867337723" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is het product;

Afbeelding
Afbeelding

Wat het gaat kosten, geen idee. Zal goed meevallen. Deze kerel is erg handig EN betrouwbaar, nog een paar van zijn producten;

Extra dashboardje; (35€ met shipping)
Afbeelding

Mirror extenders met of zonder RAM mount (zonder RAM = 34€ met shipping)
Afbeelding

Ik heb zelf de Mirror Extenders zonder RAM mount van hem gekocht, 34€ inclusief shipping voor een setje van 2, erg mooi product! Duurde dankzij de post wel een kleine 3 weken voordat ze aankwamen.
Plaats reactie