Alternatieve GPS bevestiging

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Bergdus

Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bergdus »

Beste Stromers,

Het mooie van verkeerslichten is dat je tijd hebt om je dashboard is te bekijken. ik zocht naar een andere manier om de GPS te bevestigen, het liefst met weinig kosten, en dat is gelukt.
Er is een voorwaarde, je ruit dient in de hoogste stand te staan. (heb ik, vandaar.) er steken dan 2 gaatjes boven de klokken uit (geen gezicht)
hierdoor is het wel mogelijk, om gebruik makend van bij de GPS geleverde materialen een stevige bevestiging te maken.

Benodigd: 2 slotbouten ,RVS, M6x40. 2 zelfborgende moeren,2 ringen 20mm, bijgeleverde RAM beugel voor op het stuur. (zie bijevoegde link voor foto's

Werkwijze:1 slotbout ong. 15mm inkorten, bouten, moeren, ringen matzwart spuiten.
Ruit verwijderen, in een van de 2 gaten bout van achter doorsteken met ring en moer (tijdelijk) bevestigen, hierop de rambeugel plaatsen (platte kant naar zadel). zorg dat de ronde kop in het midden staat van het dashboard. . teken langs de beugel af op het plastic aan de binnenzijde. verwijder de RAMbeugel,haal met de dremel zoveel plastic weg tussen de afgestekende lijnen tot deze op gelijke hoogte is als de moer. wanneer op gelijke hoogte past hier keurig de rambeugel tussen deze vastzetten, met zelfborgende moer. In het andere gat de afgekorte bout bevestigen (ziet er niet uit anders). ruit terugplaatsen Klaar!!

succes Ron

foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=VMKQTTJI
Dgr

Bericht door Dgr »

Geniaal! Duidelijke foto's ook :)
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Is idd een mooie en ingenieuse oplossing!

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Geiteboer

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Geiteboer »

PRACHTIG GEVONDEN ,ZOU DIT OOK GAAN MET DE ZUMO550?
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Spip70 »

Geiteboer schreef:PRACHTIG GEVONDEN ,ZOU DIT OOK GAAN MET DE ZUMO550?
Volgens mij wel, de constructie van Bergdus is niet GPS afhankelijk aangezien hij gebruik maakt van de standaard onderdelen van RAM-mount. Het enige verschil zal het onderdeel zijn tussen het verlengstuk en de houder (niet op de foto's te zien).

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Bergdus

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bergdus »

Geiteboer schreef:PRACHTIG GEVONDEN ,ZOU DIT OOK GAAN MET DE ZUMO550?
klopt, gebruikte onderdeel wordt zowel bij TT als bij ZUMO meegeleverd is de RAM kop voor stuurbevestiging

Ron
Gerrit Diepeveen

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Gerrit Diepeveen »

Zijn er al gebruikers ervaringen mbt trillende Navi nav deze bevestiging.

Alvast bedankt voor de info,

Gegroet Gerrit
Remko

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Remko »

Gerrit Diepeveen schreef:Zijn er al gebruikers ervaringen mbt trillende Navi nav deze bevestiging.

Alvast bedankt voor de info,

Gegroet Gerrit


Nou, ik heb mijn Zumo op soortgelijke wijze bevestigd, alleen een gaatje geboort precies in het midden van mijn ruitbevestiging, en de RamMout neemt alle trillingen prima weg!!!!


Alleen op echte klinkerwegen trilt de boel, maar dan trilt eigenlijk alles!!!!!!!



:schater:
Hopmac

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Hopmac »

Remko schreef:
Gerrit Diepeveen schreef:Zijn er al gebruikers ervaringen mbt trillende Navi nav deze bevestiging.

Alvast bedankt voor de info,

Gegroet Gerrit


Nou, ik heb mijn Zumo op soortgelijke wijze bevestigd, alleen een gaatje geboort precies in het midden van mijn ruitbevestiging, en de RamMout neemt alle trillingen prima weg!!!!


Alleen op echte klinkerwegen trilt de boel, maar dan trilt eigenlijk alles!!!!!!!

Remko!!! foto!!!!
Alvast thx..


:schater:
Remko

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Remko »

Hopmac schreef: Remko!!! foto!!!!
Alvast thx..


:schater:
[/quote]




Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding



Zoiets dus!
Bizet

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bizet »

mooie oplossingen allebei!
Mijn nieuwe TT ligt in de doos te wachten tot het weer wat beter weer is. Dan zal ik met een vriend eens even gaan kijken hoe we de montage aan gaan pakken.
vind de plaatsing zo midden voor lijkt me heel erg handig.
Bizet

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bizet »

Zo, het heeft even geduurd, maar de tomtom zit erop. Dank voor de duidelijke foto's en de tip om hem aan je scherm te bevestigen.
Bij mijn scherm zaten er precies op de goede plek 2 gaten en daar heb ik dat staafje gewoon aan de binnenkant opgeschroefd (alleen 2 nieuwe boutjes en moertjes gekocht). Klusje van 5 minuten, werkt perfect, Tomtom zit precies op de goede hoogte.
Nu alleen de stroomvoorziening nog een keer doen. Mijn 12volts aansluiting zit ergens bij de rem ofzo aangesloten, die haal ik wel en dan doe ik het andere snoer er maar op dezelfde manier eraan. Moet lukken volgens mij (voorlopig de Tomtom maar binnen aan de prik).

Groetjes,
Karin
Hopmac

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Hopmac »

Bizet schreef:Zo, het heeft even geduurd, maar de tomtom zit erop. Dank voor de duidelijke foto's en de tip om hem aan je scherm te bevestigen.
Bij mijn scherm zaten er precies op de goede plek 2 gaten en daar heb ik dat staafje gewoon aan de binnenkant opgeschroefd (alleen 2 nieuwe boutjes en moertjes gekocht). Klusje van 5 minuten, werkt perfect, Tomtom zit precies op de goede hoogte.
Nu alleen de stroomvoorziening nog een keer doen. Mijn 12volts aansluiting zit ergens bij de rem ofzo aangesloten, die haal ik wel en dan doe ik het andere snoer er maar op dezelfde manier eraan. Moet lukken volgens mij (voorlopig de Tomtom maar binnen aan de prik).

Groetjes,
Karin
welk model V-strom heb je?
detail foto's aub.!!!!!
Alvast dank!!

gr. Hans
Bizet

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bizet »

@ Hans:

Ik heb een (rode) DL1000GT. Foto's volgen, ik kijk wel even of ik straks tijd heb om met de camera naar de garage te lopen (ben nu eigenlijk aan het werk :oops: )

Gr.Karin
Hopmac

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Hopmac »

Bizet schreef:@ Hans:

Ik heb een (rode) DL1000GT. Foto's volgen, ik kijk wel even of ik straks tijd heb om met de camera naar de garage te lopen (ben nu eigenlijk aan het werk :oops: )

Gr.Karin
oke..
dank alvast.
Geen haast een daagje later is ook goed!!
werkze...
gr. Hans
Bizet

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bizet »

@ Hans (en andere geïnteresseerden):
zijn ze dan (het lukt door de grootte niet ze op het forum te uploaden, dus maar even in een album gezet) Ik hoop dat het duidelijk is.

http://www.mijnalbum.nl/Album=GNFLPVPA" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Frank »

Bizet schreef:@ Hans (en andere geïnteresseerden):
zijn ze dan (het lukt door de grootte niet ze op het forum te uploaden, dus maar even in een album gezet) Ik hoop dat het duidelijk is.

http://www.mijnalbum.nl/Album=GNFLPVPA" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er goed uit, maar ik zou graag een foto zien met de TomTom erop!



Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Bizet

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bizet »

Frank schreef:
Bizet schreef:@ Hans (en andere geïnteresseerden):
zijn ze dan (het lukt door de grootte niet ze op het forum te uploaden, dus maar even in een album gezet) Ik hoop dat het duidelijk is.

http://www.mijnalbum.nl/Album=GNFLPVPA" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er goed uit, maar ik zou graag een foto zien met de TomTom erop!



Groetjes,
Frank
Daar was ik al bang voor, hihi. Ik stond in de garage met mijn camera en bedacht me dat ik de tomtom op mijn kantoor had laten liggen......... dan maar de foto's zonder........geen goed idee dus.
Ik ga kijken of ik vanavond nog even tijd kan maken om een extra foto te maken MET tomtom.
Ik moet zeggen dat het prima rijdt, ik heb natuurlijk meteen een proefritje gemaakt en voor mij met mijn lengte (1.74) zit ie op de goeie plek.
Bizet

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bizet »

Nou had ik gister de foto's ge-upload ...... weg :oops:
Nog een keer dan......
Herschaalde kopie van DSCN1360.jpg
Herschaalde kopie van DSCN1361.jpg
Herschaalde kopie van DSCN1364.jpg
Jeffrey

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Jeffrey »

Ik zou nog steeds niet weten welke Navigatie ik zou willen hebben, Ik hoop dat er straks op de motorbeurs misschien aanbiedingen zijn en dat het mijn keuze iets makkelijker maakt.
Waalstrom

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Waalstrom »

Hoi Bergdus, Bedankt voor je tip! Heb het idd ook zo gedaan. De basis RAM-kogel met 2 slotboutjes door het standaard kunststof van de ruitbevestiging, ff mooi zwart maken en voor nop een goed en stevige bevestiging! Ruitje terugzetten en klaar Beter als een plaat met kogel voor 90,-!!
Mirjamo

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Mirjamo »

Hoi,
Hoi Bergdus.
Een super geniaal idee van je.
Ik heb net mijn Garmin Zumo 550 zo gemonteerd als jij hebt omschreven hier op de site.
Ik vond het wel een beetje eng om meteen in mijn net nieuwe motor met een Dremel te staan hakken :shock:
maar dat is allemaal goed gekomen en mijn Garmin zit mooi in het midden ,veilig achter mijn schermpje!
Echt een prima oplossing en ook geen dure Migsel (90 euro) benodigd.

Groetjes Mirjam :-)}
Bergdus

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Bergdus »

Dag Mirjam

Veel plezier met je nieuwe strom !!

groet

Ron
Gerrit Diepeveen

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Gerrit Diepeveen »

Afbeelding

Mijn resultaat van een beetje knutselen.

Gegroet Gerrit
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Frank »

Gerrit Diepeveen schreef:Afbeelding

Mijn resultaat van een beetje knutselen.

Gegroet Gerrit
Even een fotootje erbij met de Zumo erop, Gerrit?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gerrit Diepeveen

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Gerrit Diepeveen »

Frank schreef:
Gerrit Diepeveen schreef:Afbeelding

Mijn resultaat van een beetje knutselen.

Gegroet Gerrit
Even een fotootje erbij met de Zumo erop, Gerrit?
Morgen bij daglicht even maken , en dan plaatsen.

Gegroet Gerrit
Gerrit Diepeveen

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Gerrit Diepeveen »

Zoals beloofd , Gerrit's Zumosteun met inhoud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Frank »

ziet er goed uit Gerrit, bedankt voor de moeite!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gerrit Diepeveen

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Gerrit Diepeveen »

De Tyrip is een borging voor het geval dat de rammountkogel af zou breken.
Heb dit tijdens een toerrit zien gebeuren en deze beste man was bijna zijn Zumo kwijt geweest.

Gegroet Gerrit
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Alternatieve GPS bevestiging

Bericht door Silverstorm »

Hier wat fotos van mijn knutselwerk
Als ramholder heb ik de DIAMOND ALONE RAM-B-238U gebruikt.
Totale kostprijs van dit alles was 8 euro.
grtz Silverstorm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Plaats reactie