Aktie Mediamarkt Tomtom rider V2

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Aktie Mediamarkt Tomtom rider V2

Bericht door Bacchus »

http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-11604450" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zit er toch aan te denken er een te kopen.
Biker

Bericht door Biker »

Zonde van je geld als je het mij vraagt.. Als je een navi voor op de motor wil is er maar 1 goede optie en dat is de Garmin. Kost wellicht iets meer maar je hebt er echt veel meer plezier van!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

eh eh........gelukkig zijn er verschillende meningen...... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Daar kan ik Stroompje alleen maar gelijk in geven... Ik heb een Zumo 550 en ben er niet echt kapot van :( Van de TTR kan ik niks zeggen, ben er wel naar benieuwd
Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

heb ervaring met beiden.
gewoon kopen die Rider.
Fijn apparaat en V2 is met goede bevestigingbeugel.

....of je moet een paar honderd euro meer willen betalen voor een zumo
die net zo veel kan als een rider en waar je nog meer geld
aan moet uitgeven voor een helmluidsprekersetje.

...succes!
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

geld deze actie nog was er laats ff kijken voor van alles en nog wat meer ttr stond gewoon voor 599,- te koop ?????
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

De aktie stond alleen in het krantje van de Mediamarkt in de regio Roermond. Ik had destijds al gekeken op hun internetsite naar de andere krantjes.

Toto op heden nog niet gekocht gezien ik op het motor-forum mogelijkheden heb gezien een gewone Tomtom One te bevestigen op motoren. Mensen daar rijden al geruime tijd zonder problemen. Klinkt financieel een stuk interresanter gezien de Tomtom Rider geen speaker heeft en je een houder voor in de auto van bijna 80 euro erbij moet kopen.

Ik rij toch alleen met goed weer en anders gaat het apparaat gewoon mijn (gore-tex) jas in. Ook waterdicht :D
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Ik heb ervaring met beiden. TTR I beviel goed, Garmin ZUMO 550 (welke ik nu heb) bevalt ook goed. Het is maar net wat je fijn vind.

Ik denk dat e.e.a ook te maken heeft met hoe je de boel gebruikt. Op sommige punten vind ik de TTR fijner, op andere punten de Garmin.
V2fun

Bericht door V2fun »

Zelf heb ik een zumo,ik ben er niet echt tevreden mee.
Het ding stuurd me steeds de snelweg op ondanks dat ik aangeef mijd snelweg :evil:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Welke firmware heb je erop staan? en waar zet je precies het vinkje neer?
Mijn Zumo houdt me prima van de snelweg. Ik denk dat je iets verkeerd doet.
MacB

Bericht door MacB »

Hunter6 schreef: Ik denk dat je iets verkeerd doet.
Daar ben ik redelijk zeker van :wink:
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Dat denk ik ook. Je moet bijv ook Autobahn uitschakelen.
In die zin vind ik de ZUMo iets minder praktisch als de TTR. Aan de andere kant met de ZUMO kun je gedetaileerder plannen.

Ik denk dat juist door de uitgebreidheid de ZUMO wellicht wat lastiger is in het begin. TTR rij je eigenlijk zo mee weg, maar is wat beperkter.

Grootste voordeel van de ZUMO t.o.v. de TTR vind ik dat, zodra je een waypoint mist, het apparaat niet door blijft zeuren dat je moet omkeren. ZUMO planned namelijk dan gewoon door naar het volgende waypoint.

Maar goed, het is maar net wat je fijner vind.
Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur »

v2fun schreef:Zelf heb ik een zumo,ik ben er niet echt tevreden mee.
Het ding stuurd me steeds de snelweg op ondanks dat ik aangeef mijd snelweg :evil:
Je moet inderdaad ook Autobahn aanvinken om te vermijden.
Ik ondervond precies het zelfde, autoweg aanvinken maar toch werd via de autoweg de route gepland, na wat uitproberen kwam ik erachter dat autobahn de boosdoener is. UITSCHAKELEN.

Als ik trouwens via Onroute een route wil bepalen, pakt ie wel de autobaan op de pc, ongeacht welke voorkeur ik aangeef voor de wegen! strange.

@flipsen, vandaag een tochtje via Willemstad gereden, maar hij wees mij toch telkens terug naar de vorige waypoint omdat ik deze gemist had, moet ik nog iets instellen dan??

gr!
Flipsen

Bericht door Flipsen »

In mijn garmin heb ik de optie "Automatisch herberekenen" aan staan. Kan zijn dat deze optie niet in jou ZUMO zit, want het is iets wat volgens mij pas bij de laatste firmware update is meegenomen.
Het kan zijn dat deze optie nog niet in jou Zumo staat. Kwestie van de laatste firmware in je ZUMO laden, en dan staat ie er wel in.

Succes
Vant

Bericht door Vant »

Als ik trouwens via Onroute een route wil bepalen, pakt ie wel de autobaan op de pc, ongeacht welke voorkeur ik aangeef voor de wegen! strange.
Je bedoelt bij het maken van routes via de Mapsource software? Heb ik ook: ondanks dat ik aangeef geen snelweg te willen rijden moet ik dit telkens handmatig corrigeren nadat ik de route heb uitgezet.... Degene die hier een oplossing voor heeft, mag het mij altijd laten weten!

Ik denk ook niet dat de Zumo zelf herberekent zonder snelweg wanneer je een route met snelweg inlaadt (maar dat heb ik nog niet getest...).
Flipsen

Bericht door Flipsen »

In principe stel je Mapsource op dezelfde manier in als de ZUMO. Dus je moet aangeven welk soort wegen Mapsource moet vermijden of juist niet.

Heb je een route aangemaakt in Mapsource, met daarin bepaalde beperkingen (wel/geen autobanh, zandpad, u-bochten etc), dan zul je de ZUMO ook moet instellen met dezelfde beperkingen als Mapsource.

Voor de TTR is dit wat eenvoudiger, want daarin wordt bij het berekenen automatisch gevraagd waar rekening mee gehouden moet worden (snelste route, kortste route etc.)

Zoals gezegd: TTR en ZUMO verschillen, en het is een persoonlijke voorkeur wat je fijner vind.

ZUMO kan meer, terwijl TTR wat gebruiksvriendelijker is.
Plaats reactie