GTM 12 TMC

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Jappiededeur

GTM 12 TMC

Bericht door Jappiededeur »

goede avond,

gisteren via de website van garmin of van way-point(de websites zijn blijkbaar aan elkaar gelinkt) de zumo 550 +amountholder en de interphone besteld.

voor een meerprijs van 50 euro kon je GTM 12 TMC erbij bestellen.
zonder eigenlijk te weten wat het is maar besteld :roll:

Ik had iets gelezen over het opvragen van files dmv dit ontvangertje?

wat is het nou precies, en heb ik er verstandig aangedaan om dit te bestellen aangezien ik dit nergens op het forum kan teruglezen.

:?:

gr Jasper
Remko

Bericht door Remko »

File informatie?? Op de Motor???


Is dat dan om expres de file op te zoeken???


:D :D :D :D :D :D :D



File is juist leuk op de motor!!!!
Paul

Bericht door Paul »

Een TMC module ontvangt verkeers info en zal wanneer je een route hebt waarop een file gemeld word de Zumo een andere route laten berekenen zonder het gedeelte waar de file staat.

Paul
Remko

Bericht door Remko »

Paul schreef:Een TMC module ontvangt verkeers info en zal wanneer je een route hebt waarop een file gemeld word de Zumo een andere route laten berekenen zonder het gedeelte waar de file staat.

Paul


Precies!! En dan mis je dus de grootste snelweg lol!!!



:D :D :D :D :D :D :D
MacB

Bericht door MacB »

Heb mij laten vertellen dat dit enkel in Duitsland naar behoren zou werken.
Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur »

MacB schreef:Heb mij laten vertellen dat dit enkel in Duitsland naar behoren zou werken.
ow? :(

nouja anders stuur ik het retour! 8)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

En anders wil ik hem wel van je overnemen voor €50,- :D
Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur »

Hunter, als het niet werkt mag jij 'm voor 50 euro kopen!
:wink:
Strommax

Bericht door Strommax »

Heb deze module ook en werkt perfect :!: Niet alleen files maar vooral wegenwerken omzeilen is poepsimpel :lol: 8)
Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur »

Strommax schreef:Heb deze module ook en werkt perfect :!: Niet alleen files maar vooral wegenwerken omzeilen is poepsimpel :lol: 8)
:lol:
Heel goed, ik heb zojuist ook even gebeld naar way-point voor de betaling, meteen maar even gevraagd of deze module goed functioneert in NL, ze zeiden juist dat het in NL goed functioneert maar in DE op sommige plekken minder!! net andersom :wink:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ik gebruik TMC al jaren en het werkt eigenlijk in alle landen.

Je bent afhankelijk van de zender die de informatie uitzendt, dus als je te weinig informatie krijgt, kun je een andere zender proberen. Maar meestal voldoet het als je het apparaat op automatisch zet en het hem zelf laat uitzoeken.




Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Heb door toeval zo'n ding op de kop kunnen tikken en het werkt uitstekend. Ik heb de antenne van links naar rechts achter de koplampen gespannen en heb uitstekende ontvangst.

Een paar tellen na het opstarten zie je op de kaart alle file meldingen staan en houdt de zumo er rekening mee. Let wel, je moet bij Instellingen>Navigatie>Vermijden wel het vinkje bij verkeersinformatie aan hebben staan. Wil je niet hebben dat hij omrekent en dus gewoon voor de lol in de file komen zet je het vinkje uit en laat hij het dus alleen maar op de kaart zien en doet hij er verder niks meer mee.

Ook bij het rijden van route's is het verstandig om dat vinkje uit te zetten, anders past hij de route volledig aan.
Die Pesto

Re: GTM 12 TMC

Bericht door Die Pesto »

Hai allen, even een draadje weer oppakken...wie heeft ervaring met de TMC op de motor...ik zit er aan te denken om zo`n ding aan te schaffen ...ook ik wil de mogelijkheid hebben om ook naar de radio te luisteren...voetbal radio 1, radio 538, en natuurlijk 100% NL :mrgreen: weet iemand of dit gaat lukken met zo`n ontvanger? thx marco... :bye:
Paul

Re: GTM 12 TMC

Bericht door Paul »

Nee dit is geen radio ontvanger!

Dit is hetzelfde als de RDS functie op je autoradio die flitpalen en file meldingen op de display laat zien.

ben je bewust van het feit dat er een NIEUWE Zumo aan komt ( Zumo 660 )
Die Pesto

Re: GTM 12 TMC

Bericht door Die Pesto »

Hoi Paul,

bedankt voor je snelle reaktie, jammer dat het alleen voor de file is...nee de nieuwe 660 is geen optie voor mij...mijn vrouw vermoord me als ik aankom met een nieuwe navigatie alleen voor fm zenders.. :?
zit alleen de site te bekijken van de zumo 660 http://www.garmin.nl/product/?pid=010-0 ... fragment-3" onclick="window.open(this.href);return false; maar deze geeft aan dat er geen fm zender op zit...

greets marco...
Paul

Re: GTM 12 TMC

Bericht door Paul »

Die Pesto schreef:Hoi Paul,

bedankt voor je snelle reaktie, jammer dat het alleen voor de file is...nee de nieuwe 660 is geen optie voor mij...mijn vrouw vermoord me als ik aankom met een nieuwe navigatie alleen voor fm zenders.. :?
zit alleen de site te bekijken van de zumo 660 http://www.garmin.nl/product/?pid=010-0 ... fragment-3" onclick="window.open(this.href);return false; maar deze geeft aan dat er geen fm zender op zit...

greets marco...

Oops, ik zie dat de laatste zin van mijn reactie voor een ander forum was bedoelt. (mijn hemel, ik ben een beetje van de wap zie ik)

Welke GPS heeft u? misschien is er een andere oplossing tot dit probleem.
Plaats reactie