Nolan N-com troubles

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Suzie

Nolan N-com troubles

Bericht door Suzie »

Sinds kort heb ik een nolan N-com bluetooth en headset ingebouwd in m'n helm(nolan N103). Deze maakt uitstekend verbinding met m'n zumo 550.

Wanneer ik de helm op zet schakelt het systeem meestal weer uit. Het lijkt er op dat de connectie tussen bluetoothmodule en headset erg kritisch is. Ik heb al van alles geprobeert om deze connectie te verbeteren.

Door het afdichtingsrubber er tussenuit te halen is het wel iets verbeterd, maar ik vind dat je zonder nadenken die pot op je hoofd moet kunnen plempen en dan graag zonder dat m'n blauwe tand er mee stopt :evil: .

Wie heeft dergelijke problemen meegemaakt en weet een goede oplossing?

Groet, André
Paul

Bericht door Paul »

nee geen ervaring:

kijk eens op forum.gps.nl (site van Waypoint) daar is deze combinatie veel besproken!

Paul
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Hoi,

Het heeft niks met de combo te maken maar met de Nolan zelf....
Ik heb het probleem ook een tijdje gehad dat als ik mijn kaakstukken een beetje uit elkaar trok om mijn helm op te zetten dat dan de verbinding wegviel.....

Ik heb toen de connector die in mijn helm zit eruit gehaald en weer goed teruggedrukt...
Zorg er voor dat die klipjes goed klikken anders krijg je idd speling

Alles schoongemaakt en een beetje ingesmeerd/gespoten met contactspray en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad....

Groetjes Danny.
Ter Land Ter Zee en........
Suzie

Bericht door Suzie »

Thnx voor je antwoord.
Na opnieuw de zaak te hebben gemonteerd en nadrukkelijk het element in de helm geklikt te hebben gaat het sindsdien een stuk beter. Het lijkt dat het probleem is verholpen. Als dat het was, dan is de afstelling behoorlijk kritisch.

Nogmaals dank voor de tip :worship:

Groet,
André
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Anytime..... :D
Ter Land Ter Zee en........
Juke

Bericht door Juke »

Hetzelfde probleem had ik vorig jaar ook en heb toen de zelfde oplossing gevonden.....opgelost en werkt primas indsdien.

gr Jack
Plaats reactie