Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ook ik ga over tot aanschaf van een Zumo 550. Zit mijn Migsel er tenminste niet voor niets op :o
Vrijdag even een ritje :-)} (340 KM) naar Heerhugowaard om 'm op te gaan halen.

Omdat ik A-technisch ben wil Suus voor mij de stroomvoorziening aansluiten :lol: TOF HÉ :o

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

abel schreef:
heb nu alleen nog de zumo 550 europa 2008, de Q2 serie van de cardo scala , de file-antenne en de screenprotector in mijn pakket.
Mag je wel je site aanpassen daar vind ik alleen nog maar de Zumo, maar ga hem wel via een "omweg"bij je bestellen" scheelt mij in ieder geval ook nog eens de BTW. Heb ik helemaal een gouwe deal.
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Invetten schroeven voor de borgmoertjes

Bericht door FransM »

Rhino VStrom schreef:Ook ik ga over tot aanschaf van een Zumo 550. Zit mijn Migsel er tenminste niet voor niets op :o
Vrijdag even een ritje :-)} (340 KM) naar Heerhugowaard om 'm op te gaan halen. Peter
Als je hem gaat monteren hier dan een Tip.

Er zitten 4 schroeven met vier zelfborgende moertjes bij.
Deze zijn om de ramkogel op de motorhouder te schroeven.
Ik heb deze een klein stukje met de hand eropgedraaid totdat het met de hand niet meer gaat. Daarna een dopsleutel op de moer en een goede kruiskopschroevedraaier verder draaien. Dit gaat zo zwaar dat ik dacht van dat gaat niet lukken zo, ze moesten nog een cm verder erop. Ik heb ze ingevet met siliconenvet, maar een beetje motorvet gaat ook. Dus een voor een het moertje er weer af en ingevet en er weer op. De laatste echter ging het moertje met dopsleutel en schr.draaier niet meer voor of achteruit. :?

Omdat hij nog een cm moest was er dus ruimte om de schroef gewoon maar simpel af te zagen. :(
Hij zit nu met 3 schroeven vast !

Ik heb dit gemeld aan Abel maar ik heb nog geen reactie gehad.
Hij zal nog wel een nieuwe sturen hoop ik.

Dus: Schroef vooraf even invetten zodat de borgmoer zwaar maar toch gemakkelijk vast kan worden gezet.

Frans
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
abel

Bericht door abel »

hallo frans,

de nieuwe schroef ( jes ) zijn naar je onderweg.

m.vr.gr.

abel
amdparts
heerhugowaard
http://www.amdparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Bericht door FransM »

Met dank Abel !

Ik zie hem tegemoet.
Met drie zat hij ook wel vast maar staat zo slordig. :shock:

groet,
Frans
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
abel

Bericht door abel »

hallo frans,

precies, het moet gewoon goed.

ik heb ze rechtstreeks naar je huisadres laten sturen.
als je het binnen hebt hoor ik het graag nog even.

abel
amdparts
heerhugowaard
http://www.amdparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Vandaag de Zumo opgehaald in Heerhugowaard. Het ziet er allemaal netjes uit. Keurig in de doos, met alle toebehoren. Nu nog even aansluiten en dan lekker gaan spelen :lol:

Thanx Abel voor de service en de ijsthee :oops:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Aii de mijne maandag besteld en betaald maar is nog niet binnen :(
abel

Bericht door abel »

hallo DutchHornet,


ik heb ze net weer binnen gekregen, mail me even op info@amdparts.nl want ik kan in jouw gebruikersnaam geen herkenning vinden.......

:roll:


abel
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Klopt de herkenning, heb je gemailed
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Zo mijn Zumo is binnen :lol: doos vol met accesoires dus een hoop te spelen.

Zag wel dat AMD parts de prijs wat aangepast heeft naar €550, was dus net op tijd.
abel

Bericht door abel »

helaas blijkt dit nodig te zijn....... :cry: inkopen voor de oude prijs was niet meer mogelijk.

kijk even op mijn site bij "voor u de ZUMO openmaakt", een paar handige dingen heb ik hier gezet die goed zijn om te weten voor het kopen en openmaken van de doos........

abel
amdparts
heerhugowaard
http://www.amdparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
06-13471735 ( staat altijd aan, maar op werkdagen alleen na 1700u )
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Inmiddels alles al gemonteerd, geregistreerd en na het eten de eerste gedownloade route volgen om het te testen. Alles is perfekt voor elkaar.
Echt een doos vol met bruikbare onderdelen.

Alleen iets te lang ermee zitten spelen op het werk, alhoewel mijn geweten begon niet te knagen noem het maar een interne snipperdag.
:lol:
abel

Bericht door abel »

hmm,

zal ik dan de regel instellen dat men de zumo alleen kan ontvangen na het vragen van een vrije dag?

:oops: :P :lol: :wink:

abel
amdparts
heerhugowaard
http://www.amdparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Maakt voor mij niet zoveel uit, uiteindelijk moet ik de volgende dag 2 keer zo hard werken en anders thuis. Maar dat zijn de consequenties van een interne snipperdag.

Vanavond de eerste voor geprogrammeerde route genomen in de Alblasserwaard van GPS tracks .nl, en dacht de dijkjes al 100 keer gereden te hebben maar kwam toch op plaatsen waar ik nog nooit geweest was.
Voxstorm

zumo 550 maar welke headset

Bericht door Voxstorm »

Ola,

Ja hoor ook bij Abel een zumo 550 besteld en net voor papa-dag mogen ontvangen. :D .
Een mooi apparaat met veel spielerij-zaken erbij
Nu wil ik niet weer gelijk in de buidel tasten en nog even wachten met de aankoop van een bluetooth headset. Dus ik wilde eigenlijk eerst maar eens proberen met 2 zgn helmspeakertjes. Dus vanaf de zumo al dan niet met een "krulsnoer" naar de helm. Nu vind ik overal headsets maar niet eentje zonder allerlei schakelaartjes in de snoertje. Wie o Wie weet daar een oplossing voor en vooral waar zijn deze aan te schaffen. :idea:

Gr. voxstorm
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Bericht door FransM »

Ik rij ook nog met een spiraaltje.. :schater:

Ben ook nog aan het wachten totdat er een Bleutooth setje is naar mijn zin.
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Nortrom

Bericht door Nortrom »

Ik heb zojuist Garmin Zumo 550 bij amdparts.nl besteld, en nu afwachten op opdrachtbevestiging :)
Savages

Re:

Bericht door Savages »

FransM schreef:Ik rij ook nog met een spiraaltje.. :schater:

Ben ook nog aan het wachten totdat er een Bleutooth setje is naar mijn zin.
Dit heb ik dus ook. De hoofdreden van een headset is voor mij de navigatie-stem en de muziek. Ermee kunnen bellen is een grote pre, maar niet perse noodzakelijk. Ik lees echter overal dat de bluetooth headsets zwaar tegenvallen met geluidskwaliteit... :evil:

Wat gebruiken jullie voor bedraadde headset!? :?: En is de geluidskwaliteit daarvan wel goed?


En Abel, zit er een kans in dat je ook de 660 gaat leveren? Ik ben nu aan het rondkijken voor een navigatiesysteem, en ben aan het twijfelen of ik niet beter voor de Zumi 660 kan kiezen...
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door FransM »

Met spiraal geen ruis en stereo.

Ik heb nu de Scala Rider Q2 gekocht.
Muziekkwaliteit wel wat minder maar draadloos en communicatie met andere motor of duo weegt hier voor mij tegenop.
Ik draag oorbescherming op maat dus ruisje neem ik niet meer waar en zeker niet met draaiende motor en windgeruis.

groet
:bye:
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door Frank »

Hee Frans,

Ik heb ook de Q2 rider XL gekocht (samen met een maat). We moeten het nog ff aansluiten. (Vanmorgen met de post gekomen)

Hoe gaat de communicatie tussen 2 motorrijders?
Werkt het echt 500 meter? Hoe lang ben je het contact kwijt als er een navigatiemededeling of telefoon komt?
En kun je radio luisteren en communiceren met je maat tegelijk? Er zat ook een kabeltje bij voor m'n Ipod, dat is ook een welkome aanvulling!
Hoe is het met de batterijduur als je het intensief gebruikt?

Ik verheug me erop om het te proberen.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door FransM »

Hallo Frank,

Ik ben 3 dagen met mijn zoon naar de Eifel geweest op 2 motorfietsen.
Kontakt gaat uitstekend, zelfs als ik mijn zoon even door de bochten niet meer zag.
Als navi wat zegt is kontakt wel even weg, hij kan niet twee dingen tegelijk.
Met radio gaat dat precies hetzelfde alleen navi gaat voor.
Soms als we aan het praten waren vergat hij de navi wel een keer dus dan scherm in de gaten blijven houden als je een route met veel links en rechtsaf moet.
Ipod nog niet geprobeerd. Wel een Cd op de Garmin gezet en dat gaat prima.
Muziekgeluid heb ik niet al te hard staan i.v.m. veiligheid !!

Accu gaat prima. Zaten uren op de motor.
Die van mijn zoon met integraalhelm deed het eind van de dag nog.
De accu van mij was leeg eeinde van de dag maar dat komt omdat ik een systemhelm hebt en de microfoon door de wind onnodig veel geactiveerd werd. Het was mooi weer en dan rij ik vaak tot +/- 70 km/hr met klep omhoog met lekker windje in het gezicht.

Ben er zeker heel blij mee !
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door Frank »

Ok, dat zijn goeie berichten... :)

Kunnen we op een forum motorrit het spul ook een pairen... :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Motorijder

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door Motorijder »

gasten koop toch een tomtom rider 479 euro en daar zit alles bij en heb je geen meerkost meer.

en als je dan toch zumo wil kopen koop dan de laatste nieuwe 660 die kost bij de 600 euro.
groeten
Stromtrooper

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door Stromtrooper »

Motorijder schreef:gasten koop toch een tomtom rider 479 euro en daar zit alles bij en heb je geen meerkost meer.

en als je dan toch zumo wil kopen koop dan de laatste nieuwe 660 die kost bij de 600 euro.
groeten
Hahaha lekker makkelijk gezegd!!!

Koop toch een Goldwing... zit alles op!! (incl. bankstel) geen kloontje nodig, hypro-vering overbodig, genoeg vermogen, bergruimte zat, navigatie onboard, radio etc. etc.

Btw, mijn 660 had ik voor !!! 539,-
Motorijder

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door Motorijder »

Stromtrooper schreef:
Motorijder schreef:gasten koop toch een tomtom rider 479 euro en daar zit alles bij en heb je geen meerkost meer.

en als je dan toch zumo wil kopen koop dan de laatste nieuwe 660 die kost bij de 600 euro.
groeten
Hahaha lekker makkelijk gezegd!!!

Koop toch een Goldwing... zit alles op!! (incl. bankstel) geen kloontje nodig, hypro-vering overbodig, genoeg vermogen, bergruimte zat, navigatie onboard, radio etc. etc.

Btw, mijn 660 had ik voor !!! 539,-
bij mijn weten is de goldwing duurder dan mijn goed geprepareerde DL. dus u vergelijk gaat niet op. ik rij al jaren met tomtom en ben voor de prijs heel tevreden. ik wacht enkel nog op een versie met een groot geheugen zodat dat afzonderlijk kaartje eruit verdwijnt.
Graag had ik nog geweten of dat er bij de 660 een communicatie systeem bijgeleverd is voor die prijs? Want bij de 550 moest men dat nog afzonderlijk kopen.
Ik zelf gebruik Cellular en dat werk goed ik heb dat in ter tijd gekocht na dat mijn zoontje vertelde dat hij in slaap aan het vallen was tijdens een motorrit.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door Silverstorm »

Bij de zumo is dan weer een automontagesteun bijgeleverd en bij de tomtom niet.
Ik heb beide toestellen gebruikt.
Tomtom vond ik goed om van punt a naar punt b te navigeren en ook de 3d beelden waren duidelijker dan op de zumo 550
Bij de zumo 660 is nu ook 3d
Bij de zumo wordt de MapSource City Navigator Europe NT DVD bijgeleverd wat een schitterend programma is om routes te maken.
Als ik opnieuw moest kiezen zou ik voor de zumo 660 gaan en vooral voor de mapsource
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Stromtrooper

Re: Aanschaffen van een Garmin Zumo 550 of TTR2

Bericht door Stromtrooper »

Motorijder schreef:
Stromtrooper schreef:
Motorijder schreef:gasten koop toch een tomtom rider 479 euro en daar zit alles bij en heb je geen meerkost meer.

en als je dan toch zumo wil kopen koop dan de laatste nieuwe 660 die kost bij de 600 euro.
groeten
Hahaha lekker makkelijk gezegd!!!

Koop toch een Goldwing... zit alles op!! (incl. bankstel) geen kloontje nodig, hypro-vering overbodig, genoeg vermogen, bergruimte zat, navigatie onboard, radio etc. etc.

Btw, mijn 660 had ik voor !!! 539,-
bij mijn weten is de goldwing duurder dan mijn goed geprepareerde DL. dus u vergelijk gaat niet op. ik rij al jaren met tomtom en ben voor de prijs heel tevreden. ik wacht enkel nog op een versie met een groot geheugen zodat dat afzonderlijk kaartje eruit verdwijnt.
Graag had ik nog geweten of dat er bij de 660 een communicatie systeem bijgeleverd is voor die prijs? Want bij de 550 moest men dat nog afzonderlijk kopen.
Ik zelf gebruik Cellular en dat werk goed ik heb dat in ter tijd gekocht na dat mijn zoontje vertelde dat hij in slaap aan het vallen was tijdens een motorrit.

Leuk!! :D wist dat je dat ging roepen....en zeg maar "je"!!

Verder gaat het natuurlijk niet altijd om de prijs of wat je erbij krijgt..(waarom koop de 1 een BMW de ander een Merceders)
Garmin is wereldmarktleider en TomTom Europees, tja de 1 kan dit en de ander weer dat, bij de ene zit dit en bij de andere weer dat.

Met de Garmin wordt je wel eens met een kluitje het riet in gestuurd en ja met de Tom Tom ook.

Persoonlijk denk ik dat je met beide goed uit bent maar mijn voorkeur ging uit voor Garmin
en de prijs...tja en er zit geen headsetje bij in welke vorm dan ook.

Grtjs :-)}
Plaats reactie