Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Flamingo

Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Flamingo »

Er is een dominee die erg handig is met computers. Deze heeft een programma geschreven om een route te maken met GoogleAerth en om die vervolgens dan simpel te downloaden naar je TT. Ik heb het inmiddels uitgeprobeert en het werkt perfect. Dus dit wou ik jullie niet onthouden en als je wilt kan je het proberen met onderstaande link.

http://www.tyre.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,

Flamingo
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

En Google Maps !

Bericht door Stroompje »

En dat niet alleen......... :arrow: .......sinds de laatste Tyre-update nu ook met Google Maps :!:
Hier kwam ik achter na het uit de winterslaap halen van mijn Tyre...... :lol:
Na een uurtje puzzelen ben ik helemaal blij :lol: :lol:
SUPER...... geen Onroute of Mortorradtourenplaner meer nodig!!
Je kan met 1 klik switchen tussen de satelietbeelden en de Map. Het is zo heel herkenbaar route's maken!!
Werk ook samen met TTHome voor de opslag en de uitgestelde download naar je TT.
Nog even afwachten of mijn TTR-Bram de aanwijzingen goed oppakt en verwerkt......maar vorig jaar al via G-Earth route's gemaakt voor GB, dus dit zal ook wel lukken!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Longjohn007

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Longjohn007 »

Via de zoekfunctie dit onderwerp gevonden, even mee gestoeid : dit is echt geweldig !

Daarom deze reactie, iedereen moet dit weten...........
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Wullebolle »

http://www.motowhere.com" onclick="window.open(this.href);return false; is ook een hele goeie.
Online en op basis van goegelmaps
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Bacchus »

Mooi programma, gebruik het nu een tijdje.
Blijkbaar zou de tt one v2 en V3 geen routes kunnen inlezen ?? Gelukkig geen last van, jammer van TT is dat hij maar tot 50 waypoints kent
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
FrenkieNL

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door FrenkieNL »

Bacchus schreef:Mooi programma, gebruik het nu een tijdje.
Blijkbaar zou de tt one v2 en V3 geen routes kunnen inlezen ?? Gelukkig geen last van, jammer van TT is dat hij maar tot 50 waypoints kent
max 48, Maar wees eerlijk; als een garmin op recht stuk weg 300 waypoints zet, is het dan beter ? :schater:
Longjohn007

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Longjohn007 »

Met 48 waipoints en de kortste route met snelweg uit kom je een heel eind, kwestie van slim plaatsen van de waypoints .... :lol:
Echter je kan de route ook in meerdere stukken opknippen, functie die ook in dit programma tyre ingebakken zit. :worship:
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Patrick8888 »

Weet iemand ook of er een programma bestaat om dit met een garmin te doen? Ik heb het geprobeerd met deze link, maar dat is alleen voor een TT :evil: . Niets is makkelijker om dat via google maps in je gps te krijgen. Op MS van garmin staan volgens mij niet de hele smalle weggetjes, die je als V strom rijder toch wilt hebben :-)}
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Stroompje »

:schater: :schater: :schater: .....sry moet ff lachen.
Laat de fervente Garmin aanbidders het maar niet horen :!:
Deze Tomtomster heeft MS wel eens gezien en ik zou zeggen zoooooooooooooom maar eens in voor kleine weggetjes.........:mrgreen:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
TenCats

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door TenCats »

Tja, er zijn bij Mapsource 2 dingen nodig voor alle info. Ter eerste dat je het kaartdetail op het "Hoogste" level zet, ten tweede dat je inzoomt tot binnen de 2000m. Dan kom je zelfs de onverharde wegen tegen.

Maarre, er moet toch een methode zijn om TomTom files om te zetten in het gpx of gpd formaat? Vooral via het gpx formaat worden de bestanden normaal uitgewisseld. Dit laatste betekent overigens in de praktijk dat ze aan een TT-bezitter worden gezonden. Die moet dan vervolgens de route in mootjes hakken omdat er een schrijnend gebrek aan waypoints is bij zo'n ding. :shock:

Nee, ik hou het bij m'n SP2720. :mrgreen:

O:-) Erik
TooTall

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door TooTall »

Ik ben een grote fan van dit programma, héél handig :) 2 versies geleden wel veel crashes gehad, maar nu lijkt hij stabiel.

Over de hele TomTom vs. Zumo kwestie, tsja. Ik had graag ook minstens 150/200 punten kunnen zetten. De TomTom heeft er extreem weinig. Maar de Zumo, geef toe, die zet er extreem VEEL :shock: Als je daar manueel iets wilt aanpassen, moet je 100-500 punten verslepen! En niet te vergeten, een TomTom route kan je in Tyre openen op 10 seconden. Een Garmin route, met al die waypoints, duurt heel wat langer...

Dus; De gebruiksvriendelijkheid van de TomTom, de weergavesnelheid van de TomTom, de kaarten van de Zumo, de hoeveelheid waypoints van de Zumo, en een automatische opsla-functie die zich een beetje inhoud. Goed idee? :mrgreen:
Olleke

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Olleke »

Kijk ook eens op de site van deze fransman.
Hij heeft diverse programma's gemaakt voor de tomtom zoals tripmaster (automatisch loggen van waypoints), skip waypoint (tijdens rijden simpel skippen van waypoint), etc.
De link is:
http://www.webazar.org/tomtom/tripmaster.php?lang=uk

Hier staat ook hoe je de tomtom rider moet "afplakken" om tijdens rijden alle menu's te behouden.
Keinu

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Keinu »

Hoi Olleke,

Ik krijg die tripmaster niet aan de gang. Nog vervelender ik krijg zelfs geen icoontje te zien.
Olleke

Re: Routeplanner GoogleEarth/Google Maps naar TT !!

Bericht door Olleke »

He Keinu,

Heb je het tomtom bestand in het mapje SdkRegistry aangepast?
Anders krijg je inderdaad geen icoontje.

Kijk hier voor het aanpassen van het menu:
http://www.webazar.org/tomtom/persomenu.php

Het lijkt ingewikkeld maar is heel simpel.
Anders google je op bijvoorbeeld aanpassen menu tomtom.

Groetjes.
Plaats reactie