Bevestiging Tom Tom

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Peter van der Ende

Bevestiging Tom Tom

Bericht door Peter van der Ende »

Beste forummers,

Ik wil de Tom Tom (one) uit mijn auto ook graag op de motor (met droog weer) gaan gebruiken. In de auto gebruik ik de zuignap met een beugeltje waar je de Tom Tom in kan schuiven. Heeft er iemand nog een handige tip hoe ik dit beugeltje aan b.v. het stuur kan bevestigen?

Groeten Peter van der Ende
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

'K vraag me af of de TomTom One wel bestand is tegen trillingen en schokken van het stuur. Ik zou het er in ieder geval niet op wagen.

Heb in het verre verleden in Oostenrijk met een tomtom in de tanktas gereden.
In de tanktas onder het zichtvenster een foam-matje gestopt, waarin een uitholling was gemaakt waar de tommie netjes in lag. Gaatje in de tanktas gemaakt voor het 12Volt kabeltje richting accu.
Werkte perfect!
marcel1963

tomtom in tanktas

Bericht door marcel1963 »

chopperbiker schreef:'K vraag me af of de TomTom One wel bestand is tegen trillingen en schokken van het stuur. Ik zou het er in ieder geval niet op wagen.

Heb in het verre verleden in Oostenrijk met een tomtom in de tanktas gereden.
In de tanktas onder het zichtvenster een foam-matje gestopt, waarin een uitholling was gemaakt waar de tommie netjes in lag. Gaatje in de tanktas gemaakt voor het 12Volt kabeltje richting accu.
Werkte perfect!
Ik ben totaal niet technich, maar wil graag mijn Tomtom in een tanktas proberen. Maar nu hoe bevestig je de Tomtom op de accu...heb je foto's ...of anders een goede beschrijving hoe nu verder...mijn enorme V-strom-dank

Marcel
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Bij je TomTom heb je een standaard kabeltje gekregen, van de TomTom naar de sigaretenaansteker. Die heb je nodig, aanpassen hoeft niet. :)

Bij de Halfords [of zo] koop je een losse sigarettenaansteker-aansluiting, het gaat dus om de vrouwtjes-aansluiting, met een niet te korte aansluitdraad. Kost weinig.
Zie bijvoorbeeld een verlengkabeltje :
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=203009" onclick="window.open(this.href);return false;

Haal het zadel van je motor en monteer de kabel direct op je accu.
De buitenmantel van de plug op de min, de binnenste centrale pik op de plus.

De standaard geleverde TomTom kabel loopt van je tanktas naar onder je zadel alwaar hij wordt ingeplugd op de nieuw aangeschafte sigarettenaansteker-aansluiting.
Je moet dus wel aan de onderzijde van je tanktas een klein gaatje zodat het kabeltje erdoor kan.
De draad moet wel zo lopen dat ie niet klem komt te zitten tussen het zadel en de tank en pas op dat ie niet ergens gaat schuren tegen je lak. Een stukje draad fixeren dmv isolatietape is een optie.

Indien je je tanktas wilt loskoppelen kun je:
- De kabel aan je TomTom loshalen in de tanktas
- Je zadel verwijderen en daar de kabel loshalen. Dat heeft mijn voorkeur, de rest van de kabel kan zo in je tas.

In je kabeltje, in de sigarettenaanstekerplug, zit een zekering dus de aansluiting is altijd gezekerd.
Zorg er wel voor dat de plug/bedrading niet nat kan worden. Belangrijk is dus dat je onder je zadel er een mooi droog plekje voor vind.

De TomTom mag niet teveel opgesloten zijn, z'n beetje warmte moet ie wel kwijt kunnen. Doe de TomTom zo hoog mogelijk achter het tanktasvizier, dan hoef je tijdens het rijden niet zover naar beneden te kijken. Positioneer hem zodanig dat je niet teveel last hebt van reflectie/spiegeling.

Mocht je gaan hobby-en, veel succes! 8)
Laatst gewijzigd door Chopperbiker op wo 07-11-2007, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
marcel1963

tomtom in tanktas

Bericht door marcel1963 »

chopperbiker schreef:Bij je TomTom heb je een standaard kabeltje gekregen, van de TomTom naar de sigaretenaansteker. Die heb je nodig, aanpassen hoeft niet. :)

Bij de Halfords (of zo) koop je een losse sigarettenaansteker-aansluiting met een niet te korte aansluitdraad. Kost weinig. Haal het zadel van je motor en monteer de kabel direct op je accu.
De buitenmantel van de plug op de min, de binnenste centrale pik op de plus.

De standaard geleverde TomTom kabel loopt van je tanktas naar onder je zadel alwaar hij wordt ingeplugd op de nieuw aangeschafte sigarettenaansteker-aansluiting.
Je moet dus wel aan de onderzijde van je tanktas een klein gaatje zodat het kabeltje erdoor kan.
De draad moet wel zo lopen dat ie niet klem komt te zitten tussen het zadel en de tank en pas op dat ie niet ergens gaat schuren tegen je lak. Een stukje draad fixeren dmv isolatietape is een optie.

Indien je je tanktas wilt loskoppelen kun je:
- De kabel aan je TomTom loshalen in de tanktas
- Je zadel verwijderen en daar de kabel loshalen. Dat heeft mijn voorkeur, de rest van de kabel kan zo in je tas.

In je kabeltje, in de sigarettenaanstekerplug, zit een zekering dus de aansluiting is altijd gezekerd.
Zorg er wel voor dat de plug/bedrading niet nat kan worden. Belangrijk is dus dat je onder je zadel er een mooi droog plekje voor vind.

De TomTom mag niet teveel opgesloten zijn, z'n beetje warmte moet ie wel kwijt kunnen. Doe de TomTom zo hoog mogelijk achter het tanktasvizier, dan hoef je tijdens het rijden niet zover naar beneden te kijken. Positioneer hem zodanig dat je niet teveel last hebt van reflectie/spiegeling.

Mocht je gaan hobby-en, veel succes! 8)

mijn dank is groot....

marcel
erikmagna

Bericht door erikmagna »

Met een extra auto montage setje kun je de tomtom one ook bevestigen op bijvoorbeeld een PVC pijpje bevestigd aan de ruit (alleen in de hoogste stand). Lader rechtstreeks op de accu (met zwevende zekering) of geschakeld op de handvat verwarming aansluiting.

Succes!

erikmagna
Paul

Bericht door Paul »

Ik weet niet of je ONE in een Otterbox kan??

Kijk voor de montage maar eens in dit topic.

Paul
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ik ga inderdaad ook een proberen met een kleine tanktas en een tomtom te rijden. Op de motorbeurs eens kijken voor een mooie tanktas!
Fred

Bericht door Fred »

Had hem vroeger ook in de tanktas, maar daar worden ze ontzettend hot en....het is gevaarlijk als men naar beneden kijkt tijdens het rijden.
Heb me een motorhouder aangeschaft en dan met blue tooth via de Scala rider teamset, geweldig.
Nog een sigaretttenaansteker plaatsen in de kuip (Louis of Hein Gericke 12 euro)
Hier een link voor de aankoop van een motorhouder, is niet duur.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Fleetwood Mac

scala

Bericht door Fleetwood Mac »

fred schreef:Had hem vroeger ook in de tanktas, maar daar worden ze ontzettend hot en....het is gevaarlijk als men naar beneden kijkt tijdens het rijden.
Heb me een motorhouder aangeschaft en dan met blue tooth via de Scala rider teamset, geweldig.
Nog een sigaretttenaansteker plaatsen in de kuip (Louis of Hein Gericke 12 euro)
Hier een link voor de aankoop van een motorhouder, is niet duur.
" onclick="window.open(this.href);return false;
krijg je met de scala de gesproken route instruktie's te horen? of is ie alleen voor telefoon en confersatie's met mijn vrouwtje achterop?
Plaats reactie