Slim schroefje voor de Garmin

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Slim schroefje voor de Garmin

Bericht door Chopperbiker »

Het torx-schroefje voor het vastzetten van mijn Garmin 2610, had het begeven, het fijne schroefdraad bleek dol gedraaid. :(

Na wat WEB-surfen over dit onderwerp, kwam ik bij http://www.slimschroefje.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; terecht.
Een handige oplossing, geen gepiel meer met het bekende torx-sleuteltje. De Garmin zit er zo op en is er snel weer af.

Twee dagen na het bestellen viel ie op m'n deurmat, bevalt me prima, een heuse aanrader :!:
Biker

Bericht door Biker »

Dit kan ik alleen maar bevestigen, dat geklooi met dat schroevendraaiertje hoeft niet meer!
Backdraught

Bericht door Backdraught »

ehhhh.... ok, ik ben het eens over dat geklooi met dat schroevendraaiertje, maar volgens mij was het ook een beetje diefstal-stopper.

Er lopen nie veel mensen rond met een torx op maat in hun zak zodat je het ding tenminste even alleen kunt laten zonder dat ie direct weg is.
The V

Bericht door The V »

Backdraught schreef:ehhhh.... ok, ik ben het eens over dat geklooi met dat schroevendraaiertje, maar volgens mij was het ook een beetje diefstal-stopper.

Er lopen nie veel mensen rond met een torx op maat in hun zak zodat je het ding tenminste even alleen kunt laten zonder dat ie direct weg is.
Ik denk niet dat een boef zich laat tegenhouden door één schroefje... trekt 'm gewoon met mount en al van je fiets denk je niet :?: :!: Als je 'm erop laat zitten is vragen om ellende :idea:

Oja, zelfde schroefje voor de Zumo: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=132 ... 82ffe92f0b" onclick="window.open(this.href);return false;
MacB

Bericht door MacB »

Ik heb het schroefje ook besteld omdat ik me mateloos erger aan dat schroefding :)
Maar nu mijn vraag, hoe krijg ik het orginele vijsje eruit :oops: :wink:
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

MacB schreef:Maar nu mijn vraag, hoe krijg ik het orginele vijsje eruit :oops: :wink:
Schroefje losdraaien, omhoog trekken en verder er uit draaien.


Nog ff over die antidiefstalmodus van dat schroefje:
'k Snap eigenlijk de functie van dat schroefje niet.
Als iemand m'n Zumo zou willen jatten, gaan ze toch niet zitten klooien met een klein gaatjesschroefje? Je schroeft zo de Rammount los met die grote vleugelmoer.
Heeft iemand trouwens daar als eens een oplossing voor bedacht?
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Dyrck schreef:.................... Je schroeft zo de Rammount los met die grote vleugelmoer.
Heeft iemand trouwens daar als eens een oplossing voor bedacht?
Yep, kijk maar eens op deze site http://www.gps-garmin.nl/ram_algemeen.html Rechtboven staat de afsluitbare moer voor de RAM-mount.
Als je 'm op slot draait, dan kan de knop wel draaien, maar krijg je 'm niet open.
MacB

Bericht door MacB »

Het is gelukt. Dank u wel :wink:
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Dos Nijntjes schreef: Rechtboven staat de afsluitbare moer voor de RAM-mount.
Als je 'm op slot draait, dan kan de knop wel draaien, maar krijg je 'm niet open.
Ahaaahh...... da's nou net wat ik bedoel !
Grote kans dat ik die een keertje ga bestellen.
(Waarschijnlijk ga ik in m'n nieuwe baan vaak de weg op en dan is een permanente RAM wel prettig)
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Dyrck schreef:Ahaaahh...... da's nou net wat ik bedoel !
Grote kans dat ik die een keertje ga bestellen.
(Waarschijnlijk ga ik in m'n nieuwe baan vaak de weg op en dan is een permanente RAM wel prettig)
Gefeliciteerd met je nieuwe baan :!: Vaker de weg op met de Strom is natuurlijk wel een straf :wink:

Zelf heb ik deze knop bij aanschaf er gratis bijgekregen. Bij thuiskomst alles op de motor gezet en sinds dien is de mount er niet meer af geweest. Als ik de navigatie wil gebruiken is het wat dat betreft plug-and-play :lol:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Voor het eenvoudig verwijderen van het oude schroefje :
Steek een naald of speld door het kleine gaatje aan de onderzijde van de schroef, aan de voorzijde van de mount.
Op die manier druk je eenvoudig de schroef omhoog en hup, eruit is ie. 8)
Ed Jonkmans

Re: Slim schroefje voor de Garmin

Bericht door Ed Jonkmans »

Ja inderdaad: hup eruit is het schroefje....
Mijn probleem nu, na anderhalf jaar intensief gebruiken, is dat bij het van de houder afnemen van de de Zumo het schroeje wegfloept.
Wanneer je het achterste klepje omhoog duwt dan springt het klepje dat de Zumo vastklemt omhoog: gevolg schroefje eruit en wat erger is: weg.
Is er iemand die een eenvoudig idee heeft om dat schroefje te bevestigen aan een dun touwtje of iets dergelijks?
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Slim schroefje voor de Garmin

Bericht door Chopperbiker »

Dinsdag het Zumo-borgschroefje besteld, vandaag de full-RVS uitvoering netjes verpakt in de bus. :D
Gelijk erop gezet, zit perfect. :-)}

Tis me nog onduidelijk hoe je het schroefje zou kunnen verliezen, als je het schroefje omhoog trekt blijft hij t.g.v. het schroefdraad steken achter het klepje. Lijkt me wel dat als je de naviagtie er eens niet op hebt, dat je het schroefje ook aan moet draaien om gerammel te voorkomen.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Ed Jonkmans

Re: Slim schroefje voor de Garmin

Bericht door Ed Jonkmans »

Inderdaad, vroeger bleef bij mij dat schroefje ook zitten in het klepje als ik het omhoog deed.
En ja, ik schroefde het borgschroefje ook vast als de Zumo niet in de houder zat.
Maar toch blijft dat schroefje als het niet vastgeschroefd zit en de klep open staat los hangen en kan je het zo, zonder ook maar enige weerstand, eruit halen.
Ik ken trouwens nog iemand met hetzelfde probleempje.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Slim schroefje voor de Garmin

Bericht door Chopperbiker »

Heb dan geen idee hoe je verlies kan voorkomen. Een touwtje o.i.d. lijkt me geen optie.
Enige wat rest is standaard altijd vastschroeven en goed de gaten houden als ie ff los is. :?
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Motormotor

Re: Slim schroefje voor de Garmin

Bericht door Motormotor »

hallo...
is een beetje een oud topic... en wellicht mosterd na de maaltijd.
Om te voorkomen dat je schroefje er uit kan vallen kan je een O-ring op de schroef plaatsen.........
(ik geef toe ....het is wel een heeeel klein o-ringetje, bij de Zumo zat ie er standaard op. Is me zelfs gelukt deze over te zetten.... :-)} ).


succes ermee
Plaats reactie