zumo 550

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
V2fun

Bericht door V2fun »

Afgelopen zaterdag ook een Zumo aangeschaft :)
Vandaag gaat ie gemonteerd worden boven te tellers.

Bij het uitpakken zag ik op de beschrijving de datum okt 2006 :?:
Heb ik nu iets gekocht wat eigenlijk 8 maanden oud is of is normaal en bij jullie ook zo :?
Ook staat er bij mij geen recalculation mode op.

Verder lijkt het me een nuttige aanwinst waar ik veel plezier aan kan beleven :)
The V

Bericht door The V »

Je kunt gewoon de nieuwe firmware downloaden en installeren en dan heb je de up-to-fate versie. Weet niet waar je m gekocht hebt maar dat zou eigenlijk service van de zaak moeten zijn!
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Afgelopen week ook een zumo aangeschaft bij Waypoint in Moordrecht. Eén van de eerste dingen die ze deden was het updaten van de firmware.

Afgelopen weekend lekker aan het experimenteren geweest. Echt helemaal TOP :!: :!: :!: zo'n ding op je motor. Ik moet alleen nog kijken of de migsel bevestiging in combinatie met kloontje kan. Had hier: http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... &start=165 het volgende gelezen:
The V schreef:Gisteren gepoogd mijn exemplaar van Kloontje te monteren. Helaas is dit niet gelukt. De Migsel houder voor mijn Gps maakt het niet mogelijk! de bovenste gaten van de Migsel worden afgedekt door de plaat van Kloontje. Erg jammer, maar helaas!
Maar misschien dat een aanpassing aan kloontje of de Migsel afdoende moet zijn.....

:idea: Bij de weg, prima service daar in Moordrecht.
The V

Bericht door The V »

Dat bedoelde ik ook met service van de zaak!

Voor wat betreft kloontje icm Migsel. Denk dat er aan de Migsel weinig te veranderen valt. Met kloontje moet dit echter wel mogelijk zijn denk ik. Ben alleen te lui geweest om nogmaals alles eraf te halen en nu bied jij je vrijwillig aan lees ik tussen de regels door :wink:
Ik hoor/lees het graag van je!

Groetjes, een luie Marruk :wink:
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

@ The V. Ik was met de auto toen ik heb aangeschaft. Vandaar dat ik, met jouw opmerking in het achterhoofd, de Migsel nog even heb laten liggen. Binnekort nog een keer op de brommer naar Moordrecht om de te kijken hoe de bevestiging van de Migsel is en hoe kloontje / Migsel aangepast zou kunnen worden zodat ze samen op de brommer passen.

Nadat de grijze massa zijn werk heeft gedaan, besluit ik pas of ik 'm aanschaf. Maar mocht ik een oplossing hebben, dan komt deze ook op het forum te staan.
V2fun

Bericht door V2fun »

Ik heb de Zumo gekocht bij waypoint Moordrecht, ik zal woensdag ff langs gaan om te laten updaten, kom uit Woerden dus niet zo ver :wink:
The V

Bericht door The V »

Kun je ook heel makkelijk zelf doen! heb ik ook gedaan. Alleen ff zorgen dat je zumo opgeladen is! Hier is de link van de WebUpdater; http://www.garmin.nl/normal.php?id=280&cc=1351" onclick="window.open(this.href);return false;
V2fun

Bericht door V2fun »

Helaas, mijn pc is te oud [Millennium] wordt tijd dat ik een nieuwe aanschaf.
Alleen ff wachten, na de aanschaf van de Zumo een kleine rip uit mn lijf :wink:
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Ik ga vandaag ook maar eens mijn Zumo op de V-strom proberen te monteren m.b.v. het standaard meegeleverde montage materiaal. Op mijn cbr had ik hem gemonteerd op een balhoofdsteun, helaas door tijdgebrek weinig mee kunnen touren. Maar nu heb ik vakantie :D !!

De Migsel vind ik vrij prijzig :oops: , maar misschien komt die er in de toekomst ook nog wel op. Ik heb de Zumo bij Waypoint gekocht, en heb er toendertijd ook gelijk een deelbare motorkabel bij gekocht. Kan iemand mij vertellen wat de makkelijkste manier is om die vanaf de accu naar het stuur te trekken? (is een tijdelijke oplossing, ik wil nog een 12v aansluiting hebben)
MarcT

Bericht door MarcT »

Mensen, ik heb gewoon de kabel van mijn rechter stadslicht doorgeknipt, en daar de Zumo bijgeschakeld. Gaat prima hoor, en natuurlijk fijn geschakeld met het contactslot.
De kabel van de Zumo heb ik niet afgeknipt (want die is natuurlijk veel te lang bij deze oplossing), maar een paar keer om het frame gewikkeld waaraan de lampen hangen. Kom maar een dagje naar me toe, die Zumo hebben we binnen een uur erop.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

MarcT schreef:Mensen, ik heb gewoon de kabel van mijn rechter stadslicht doorgeknipt, en daar de Zumo bijgeschakeld. Gaat prima hoor, en natuurlijk fijn geschakeld met het contactslot.
De kabel van de Zumo heb ik niet afgeknipt (want die is natuurlijk veel te lang bij deze oplossing), maar een paar keer om het frame gewikkeld waaraan de lampen hangen. Kom maar een dagje naar me toe, die Zumo hebben we binnen een uur erop.
Heerlen ligt nou niet echt in de buurt bij Hoorn ;). maar bedankt voor het aanbod :!:
MarcT

Bericht door MarcT »

Mooi toertje toch ? 8)
MarcT

Bericht door MarcT »

tobo01 schreef:Voor de liefhebbers heb ik een review geschreven over de zumo. Lezen kan via deze link: http://www.pocketinfo.nl/reviews/naviga ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, leuke review, maar je mag wel iets critischer zijn op MapSource. Het is inderdaad de troef die Garmin heeft boven andere merken, maar echt een intiutieve user-interface is het nou niet bepaald. Lijkt wel een hobby-projectje van een beginnend programmeur.
Waar ik me continue aan erger is dat je tijdens het maken van een route steeds van functie moet wisselen in de knoppenbalk. Waarom hebben ze niet gemaakt:
- Muiswieltje is voor in- en uitzoomen (inverteerbaar in de opties)
- Linker muisknop is alleen om kaart te verplaatsen
- Rechter muisknop (drop-down menu) zet punten, haalt punten weg, copy/paste, enz.
Zoals ALLE geografische apps werken !
Hoe hebben jullie hem eigenlijk aangesloten op de Vstrom. Ik heb zelf voor de test gekozen, om hem rechtstreeks op de accu te koppelen. Snel en gemakkelijk. Kent de Vstrom makkelijke aansluitpunten voor externe apparaten?
Ik heb de Zumo parallel geschakeld met een stadslicht
Ik heb een Pro-Oiler op een stekkertje geprikt dat achter ergens bij m'n zadel lag. Volgens mij is dat bedoeld om de ECU uit te lezen, maar als er gewoon 12volt op geschakeld wordt door het contactslot kun je er volgens mij gerust een apparaatje op aansluiten dat verder weinig verbruikt.
Dat de Strom al een aparte aansluiting voor bijv. de handvatverwarming heeft klaarliggen is op zich wel luxe...
Laatst gewijzigd door MarcT op vr 22-08-2008, 14:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

MarcT schreef:Mooi toertje toch ? 8)
Dat zeker 8)

Maar het is al klaar :D

Afbeelding
Voorlopig zit hij er zo op, met de kabel die ik bij waypoint had besteld.
Als ik nog eens een migsel ga aanschaffen zorg ik gelijk voor een nette 12v aansluiting. (qua electra heb ik echt 2 linkerhanden :oops: )
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Afbeelding

Gewoon met de originele suzuki steun, was ik geen migsel voor nodig.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

jwaterink schreef:Gewoon met de originele suzuki steun, was ik geen migsel voor nodig.
Ja, hihi, er zitten niet voor niks een paar gaten daar :mrgreen:




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Furiousz

Bericht door Furiousz »

jwaterink schreef:Afbeelding

Gewoon met de originele suzuki steun, was ik geen migsel voor nodig.
Suzuki steun, heb ik wat gemist :oops: ?
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Frank schreef:
jwaterink schreef:Gewoon met de originele suzuki steun, was ik geen migsel voor nodig.
Ja, hihi, er zitten niet voor niks een paar gaten daar :mrgreen:




Groetjes,
Frank
Heb toen voor dat steuntje via marktplaats (nieuw in suzuki zak gesealed) 35 euro betaald, zit een beugel bij, 4 metalen busjes en 4 langere schroeven en zit dus net als Migsel tussen die 4 schroeven van de ruitsteun.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

jwaterink schreef:
Frank schreef:
jwaterink schreef:Gewoon met de originele suzuki steun, was ik geen migsel voor nodig.
Ja, hihi, er zitten niet voor niks een paar gaten daar :mrgreen:




Groetjes,
Frank
Heb toen voor dat steuntje via marktplaats (nieuw in suzuki zak gesealed) 35 euro betaald, zit een beugel bij, 4 metalen busjes en 4 langere schroeven en zit dus net als Migsel tussen die 4 schroeven van de ruitsteun.
Heb je er misschien wat meer foto`s van? Kan hem zo snel ff niet vinden op i-net :roll:
lotje

montage zumo

Bericht door lotje »

hoi gefeliciteerd met je zumo 550, ik heb afgelopen week mijn zumo gemonteerd met de orginele kogel tussen de steun van het kuipruitje en het kuipruitje zelf.het zit net boven de tellers en is super af te lezen.
groetjes lotje
Furiousz

Re: montage zumo

Bericht door Furiousz »

lotje schreef:hoi gefeliciteerd met je zumo 550, ik heb afgelopen week mijn zumo gemonteerd met de orginele kogel tussen de steun van het kuipruitje en het kuipruitje zelf.het zit net boven de tellers en is super af te lezen.
groetjes lotje
Ik heb mijn Zumo al een poosje hoor ;), heb alleen nog weinig tijd gehad om er mee te rijden. Heb je misschien een foto van hoe de zumo bij jou gemonteerd is?
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Furiousz schreef:
Heb je er misschien wat meer foto`s van? Kan hem zo snel ff niet vinden op i-net :roll:
http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/ ... oduct/5530" onclick="window.open(this.href);return false;

dat is het onderdeel, is dus een metalen beugel met een ramklem erbij voor een Streetpilot. Die heb ik eraf geschroefd en heb de zumo houder er weer opgezet.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

jwaterink schreef:
Furiousz schreef:
Heb je er misschien wat meer foto`s van? Kan hem zo snel ff niet vinden op i-net :roll:
http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/ ... oduct/5530" onclick="window.open(this.href);return false;

dat is het onderdeel, is dus een metalen beugel met een ramklem erbij voor een Streetpilot. Die heb ik eraf geschroefd en heb de zumo houder er weer opgezet.
Ok, bedankt voor de tip! weten we dat ook weer :)

Even wat anders: ik heb een bedraade headset welke ik een paar keer in mijn HJC helm heb gebruikt. Ik heb nu sinds kort een nieuwe Shoei (xr1000) helm waar ik de headset in wil gebruiken. Iemand enig idee waar ik die 2 klittebandbevestigingen voor de speakers los kan bestellen?
Geiteboer

Re: zumo 550

Bericht door Geiteboer »

Waar zit eigenlijk de aansluiting van de handvatverwarming om mijn zumo op aan te sluiten? De links die ik in deze rubriek gevonden heb werken bij mij niet.

mercikes
Marc
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: zumo 550

Bericht door RvGS »

Geiteboer schreef:Waar zit eigenlijk de aansluiting van de handvatverwarming om mijn zumo op aan te sluiten? De links die ik in deze rubriek gevonden heb werken bij mij niet.
mercikes
Marc
Marc,
In dit bericht staat al wel een verwijzing naar dit item, maar helaas is de url niet meer correct aangezien het forum een nieuwe url naam heeft gekregen. :idea: In alle url adressen moet je Vstrom.NL vervangen met V-strom.nl

:arrow: kijk even hier :arrow: aansluiting handvatverwarming
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: zumo 550

Bericht door Chopperbiker »

Voor de Zumo liefhebber:

Sinds kort is er weer een update beschikbaar voor je MapSource : versie 6.15.3 :D
Aanzienlijk verbetert ten opzichte van vesie 6.14.1

Te downloaden via
http://www8.garmin.com/support/download ... jsp?id=209
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: zumo 550

Bericht door Frank »

Chopperbiker schreef:Aanzienlijk verbetert ten opzichte van vesie 6.14.1
Ik heb het gedownload en geïnstalleerd, maar zie zo gauw geen wezenlijke verschillen, kun je wat meer vertellen over de aanzienlijke verbeteringen?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Monsterman

Re: zumo 550

Bericht door Monsterman »

Frank schreef:
Chopperbiker schreef:Aanzienlijk verbetert ten opzichte van vesie 6.14.1
Ik heb het gedownload en geïnstalleerd, maar zie zo gauw geen wezenlijke verschillen, kun je wat meer vertellen over de aanzienlijke verbeteringen?
Veranderingen gemaakt van versie 6.14.1 naar 6.15.3

* Soms bleven er witte vlakken op scherm zichtbaar, gerepareerd.
* Hertekenen van de kaart ging soms fout na wisselen zoom nivo kaart, gerepareerd
* Het verschil in tekenen tussen grotere en kleinere wegen is verbeterd.
* De mogelijkheid om de grote van symbool aan te passen is toegevoegd.
* Het tonen van ondiepe plekken in Marine kaarten is gerepareerd.
* Af en toe werden er spontaan kaartgebieden gemarkeerd/geselecteerd, dit is nu gerepareerd
* "Verplaats Waypoint", "Invoegen Route sectie" en "Uitbreiden Route" mogelijkheden van rechtermuisknop menu is gerepareerd
* Gerepareerd dat water gebieden niet meer worden afgevlakt.
* Functie "Nabije Plaatsen" gelimiteerd tot getoonde kaarten
* Overlap van copyright melding op kaarten gerepareerd
* Tonen van sommige Marine iconen in " Vind Nabije Plaatsen" dialoog gerepareerd
* Oneigelijke voorzieningen die getoond worden voor bij een "Einde Eigenschappen is gerepareerd.
* Verbeterde kleur voor dieptelijnen in het water.
* Verbeterde presentatie van de gestippelde en gestreepte lijnen.
* Verbeterde grote van sommige tekstlabels
* Verbeterde presentatie van wegnummer schildjes
* Fout bij zoeken in sommige situaties is gerepareerd
* Fout bij veranderen font en het niet meer tonen van tekstlabels daarna is gerepareerd
* Een probleem met Weg & Recreatie 2.1 Hawaii en Alaska product is gerepareerd

Extra gevonden:
* Gehele versie werkt sneller en beter, een duidelijke verbetering t.o.v. versie 6.14.1.
* Het extra puntje bij Opslaan als GPX is nu op gelost in de NL versie.
* De grote van getoonde iconen op de kaart zijn nu aan te passen.
* Instellingen - Waypoint, nu ook Image en Image&Naam.
* UnFlag 1.6 werkt niet meer met GPX bestanden uit deze versie. WinGDB 3.x werkt wel gewoon om te Ontvlaggen.
* Bij Opslaan Als GPX word soms de GDB extensie aan het bestand meegegeven. Niet echt handig.

Nog steeds niet opgelost:
* Wisselen met shortcuts tussen tools in NL versie gaat nog fout.
* Oudere kaarten zorgen nog steeds voor problemen, niet compatibele dus. Wel op te lossen door een tooltje.

Al Installeren??
Nee, wacht nog maar even, er zit nog een ernstige bug in waarbij Mapsource crashed zodra er een routepunt is wat 2x in de route gebruikt word (lus of loop). En deze route word herberekend.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: zumo 550

Bericht door RvGS »

Toch even reageren op het bericht van 'Choperbiker' en 'Monsterman':
Dit mapsource programma is niet alleen voor de ZUMO bestemd maar voor alle routable Garmin Navigatie apparatuur :!:

Mocht je echt meer willen weten hierover kijk dan even op het WayPoint forum, hier komen de echte experts aan het woord :arrow: WP Sticky Mapsoruce

Ik zelf hou het zelf bij versie 6.13.7, op dit moment nog de meest stabiele software, maar laat iedereen zelf zijn eigen keuze maken :wink:
Just have fun :-)}
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: zumo 550

Bericht door Chopperbiker »

Monsterman geeft prima weer wat er allemaal is aangepast maar voor mij is de grootste verbetering dat het elastiekje weer probleemloos werkt. Routes kunnen gelukkig weer worden aangepast.
Ook wordt nu het kaartmateriaal aanzienlijk sneller opgebouwd, hoef dus nog niet een andere PC te kopen. :)

Ja, op een paar puntjes na nog niet helemaal perfect maar ik kan er prima mee leven.

Veel informatie op het GPS-forum, http://forum.gps.nl/, alle ins en outs over GPS-zaken zijn hier te vinden.

En als je tevrreden bent met versie 6.13.7, gewoon blijven gebruiken!
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: zumo 550

Bericht door Chopperbiker »

Een passend plaatje op het WEB gevonden, voor op het opstartscherm voor de Zumo

Afbeelding


:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: zumo 550

Bericht door Frank »

Heb je hem ook in het zilvergrijs :D :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: zumo 550

Bericht door Chopperbiker »

Zoiets?

Afbeelding
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: zumo 550

Bericht door Frank »

Begint erop te lijken! Afbeelding
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Suzie

Re: zumo 550

Bericht door Suzie »

Hej Frank,

Toch liever je eigen bike op het opstartscherm? Wanneer je te lui bent om zelf de foto te maken heb ik wel een tip:

Rijdt te snel langs een flitspaal en vraag de foto op. Kost wat maar dan heb je wel een unieke foto :schater:

Een flitspaal vinden is niet zo moeilijk, dat doet ook de zumo voor je :mrgreen:
Plaats reactie