zumo 550

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Lucky Luck

zumo 550

Bericht door Lucky Luck »

Ik kon het niet laten! :wink:
Ik heb gisteren op de motorbeurs utrecht een zumo 550 gekocht.
vandaag even in de auto gehangen en hier is ie in iedergeval top.
Op de strom moet ik hem nog opbouwen en aansluiten, als het zover is zal ik laten weten hoe het bevalt.
Even wat beter weer afwachten want ik moet buiten sleutelen.
In ieder geval veel leuke mogelijkheden met dit speeltje.
Verder ben ik totaal niet bekent met routes maken en en uploaden via mapsource of iets dergelijks, dus dat wordt nog een paar avondjes studeren.
Als iemand handige tips of informatie heeft is die altijd welkom.
groet Frank, :lol:
Biker

Re: zumo 550

Bericht door Biker »

LUCKY LUCK schreef:Ik kon het niet laten! :wink:
Ik heb gisteren op de motorbeurs utrecht een zumo 550 gekocht.
vandaag even in de auto gehangen en hier is ie in iedergeval top.
Op de strom moet ik hem nog opbouwen en aansluiten, als het zover is zal ik laten weten hoe het bevalt.
Even wat beter weer afwachten want ik moet buiten sleutelen.
In ieder geval veel leuke mogelijkheden met dit speeltje.
Verder ben ik totaal niet bekent met routes maken en en uploaden via mapsource of iets dergelijks, dus dat wordt nog een paar avondjes studeren.
Als iemand handige tips of informatie heeft is die altijd welkom.
groet Frank, :lol:
Veel plezier met je Zumo. En voor makkelijke beginnerstips moet je eens hier kijken
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

Thanks man :!:
Ziet er goed uit.
Nu maar puzzelen vanavond!
groet :wink:
Juke

Bericht door Juke »

Van het gps forum haal ik ook veel info.

Voor de bevestiging heb ik deze http://www.migsel.com/store/extra/prodI ... oductId=18" onclick="window.open(this.href);return false; steun.

gr Jack
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

Ziet er goed uit ,maar wel een flinke prijs :!:
Juke

Bericht door Juke »

Maar voor die € 90 , trilt het niet, verlies je het niet en zit het op een mooie zichtbare plaats. 8)
eddie007

Bericht door eddie007 »

de zumo wordt toch met een goede steun meegeleverd?
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

De steun bij de zumo ziet er prima uit, maar of ik hem op de meest perfecte plek kan monteren moet ik nog even uitzoeken.
misschien moet ik een beugeltje bijmaken zodat hij mooi in het midden boven de tellers kan.
alhoewel links op het stuur ook niet verkeert is.
Een kwestie van uitproberen ,kan altijd die migsel nog bestellen.
groet, :wink:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Gewoon op het midden van het stuur plaatsen. Iets omlaag kijken is voldoende om alles te zien.
Voordeel ten opzichte van het plaatsen boven de tellers is dat je je arm niet 20 langer hoeft te maken als je hem bedienen wilt. En je bediend hem vaker dan je verwacht. Niet zozeer om dingen te zoeken ofzo maar meer om even in, of uit te zoomen als iets niet duidelijk is ('k heb praktijkervaring :lol: )
Dit voordeel is in mijn ogen vele malen groter dan het kleine stukje dat je minder naar beneden hoeft te kijken :wink:
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

In het midden?
Is dan je contact nog wel een beetje bereikbaar.
En volgens mij heb je dan helemaal geen zicht meer op de rest van de cockpit! :(
Of heb je een fotootje?
Biker

Bericht door Biker »

Hunter6 schreef:Gewoon op het midden van het stuur plaatsen. Iets omlaag kijken is voldoende om alles te zien.
Voordeel ten opzichte van het plaatsen boven de tellers is dat je je arm niet 20 langer hoeft te maken als je hem bedienen wilt. En je bediend hem vaker dan je verwacht. Niet zozeer om dingen te zoeken ofzo maar meer om even in, of uit te zoomen als iets niet duidelijk is ('k heb praktijkervaring :lol: )
Dit voordeel is in mijn ogen vele malen groter dan het kleine stukje dat je minder naar beneden hoeft te kijken :wink:
Helemaal mee eens :!:
Biker

Bericht door Biker »

LUCKY LUCK schreef:In het midden?
Is dan je contact nog wel een beetje bereikbaar.
En volgens mij heb je dan helemaal geen zicht meer op de rest van de cockpit! :(
Of heb je een fotootje?
Je contact heb je natuurlijk maar heel weinig nodig en dat nadeel weegt niet op tegen het voordeel van een lagere plaatsing. Je kunt de GPS zo plaatsen dat de tellers nog goed af te lezen zijn dus dat is geen enkel probleem. Ik heb de 2610 en die is zelfs groter dan de Zumo.
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

Ik ga je optie zeker bekijken,maar ik ben nog niet toegekomen aan motorplezier,heb m'n hele vrije dag staan schilderen :cry: .
Ik moet ze thuis ook te vriend houden toch :?:
groet,
Juke

Bericht door Juke »

Nog niet veel praktijk met de zumo rijden, maar wel met routes op mn hoge tanktas.

Ik ben blij dat ik nu niet meer mn ogen van de weg af hoef te wenden( naar beneden dus) Hoger plaatsen is veiliger, naar mijn bescheiden mening. Nu met de Zumo hoger mij zie ik beter wat er voor mij gebeurt.

gr Jack
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Contact slot prima bereikbaar, zicht op cockpit denk ik zeer goed. Ik had hiervoor een 2610 met cradle en die was gemonteerd op een knijper van gemiddelde lengte. De Zumo wordt geleverd met korte knijper en zal dus ook iets lager komen waardoor de tellers zeer goed zichtbaar zijn.
Een foto heb ik nog niet, de brommer staat nog in de winterstalling maar daar haal ik hem morgen uit. Zal misschien zaterdag of anders zondag wel ff een fotootje maken voor je.

Echt ik ben van mening dat de Zumo beter op een goed bereikbare plaats kan zitten dan op een plaats waar je je hoofd iets minder naar beneden hoeft te kantelen. Die paar seconden dat je op het scherm kijkt ontgaat het verkeer toch wel aan je aandacht, ongeacht waar hij zit.
Biker

Bericht door Biker »

Hunter6 schreef:Contact slot prima bereikbaar, zicht op cockpit denk ik zeer goed. Ik had hiervoor een 2610 met cradle en die was gemonteerd op een knijper van gemiddelde lengte. De Zumo wordt geleverd met korte knijper en zal dus ook iets lager komen waardoor de tellers zeer goed zichtbaar zijn.
Een foto heb ik nog niet, de brommer staat nog in de winterstalling maar daar haal ik hem morgen uit. Zal misschien zaterdag of anders zondag wel ff een fotootje maken voor je.

Echt ik ben van mening dat de Zumo beter op een goed bereikbare plaats kan zitten dan op een plaats waar je je hoofd iets minder naar beneden hoeft te kantelen. Die paar seconden dat je op het scherm kijkt ontgaat het verkeer toch wel aan je aandacht, ongeacht waar hij zit.
Weer mee eens 8)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: zumo 550

Bericht door Hunter6 »

LUCKY LUCK schreef:Ik Verder ben ik totaal niet bekent met routes maken en en uploaden via mapsource of iets dergelijks, dus dat wordt nog een paar avondjes studeren.
Als iemand handige tips of informatie heeft is die altijd welkom.
groet Frank, :lol:
Eén heeele belangrijke en zinvolle tip: http://forum.gps.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je hier het antwoord niet kunt vinden ligt het toch echt aan jezelf :wink:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

En zoals beloofd een fotootje.
Genomen zittend op de motor zoals ik hem zelf ook zie.

Afbeelding
Juke

Mijn cockpit

Bericht door Juke »

http://www.mijnalbum.nl/Album=C7VKBLKP" onclick="window.open(this.href);return false;

Zumo boven de tellers
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

He Juke! en alle andere hulpverleners.

Ben er helemaal uit, vind de oplossing van Juke de mooiste.
Ik ga die migsel bestellen>
Allemaal bedankt voor de hulp en informatie :D
groet Frank,
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

Gisteren migsel mount binnengekregen,vandaag in en opbouwd.
Toch wel een perfecte plaats zo in het midden achter het ruit.
We kunnen aan het navigeren slaan! :D
groet,
The V

Bericht door The V »

Ik heb ergens gelezen dat je bij de Zumo de nog te rijden reistijd te zien krijgt. Wie kan mij vertellen of dat idd zo is?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: lijkt me logisch..... en ik heb't ook gezien op een afbeelding...... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Nu ik mijn vraag terug lees zie ik dat het heel raar staat idd. Was het woordje "NIET" vergeten. Maar ik heb het nog even opgezocht en het moet niet de resterende tijd zijn maar de resterende kilometers.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=123 ... light=zumo" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Tja.....dan toch maar een TTR :!: :!:
:lol: :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

of een 276c :!: :!:
Afbeelding
Groet, Robert |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Opvragen van te rijden kilometers en restant reistijd is vrij eenvoudig: druk bij een aktieve route op de groene balk bovenin het scherm, daarna druk je onderin het scherm op " toon kaart".
Onderin beeld staat de info.
Misschien kan je deze info met een 276 of TTR continu in beeld houden maar ja, die hebben weer andere punten waar de Zumo (veel) beter in is :lol:
De perfecte PND bestaat (nog niet) :wink:
The V

Bericht door The V »

Zit er hard over na te denken om mijn Rider in te ruilen voor een Zumo 550 met Migsel bevestiging. Ik vraag me alleen hoe de kabel dan loopt als 'ie met de Migsel boven de tellers zit.

En kan iemand een kleine vergelijking maken tussen het kaartenmateriaal de Rider en Zumo? Kwa overzichtelijkheid ben ik zeer tevreden over TomTom. Hoe is dat bij de Zumo?
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De TTR is een stuk goedkoper dan een Garmin. dat prijsverschil vindt je natuurlijk ergens terug, onder andere in de meegeleverde software. ook is de hardware van de Garmin (in dit geval de Zumo) van een betere kwaliteit.

Het kaart materiaal zal waarschijnlijk minder verschillend zijn, beiden maken gebruik van Navteq materiaal.

Wat het gebruik van de Migsel houder betreft, het lijkt er sterk op dat kopers hiervan zich met name hebben laten overtuigen door het uiterlijk.
Het is zeker een hele mooie bevestiging echter ik vind dat de bediening er niet eenvoudiger van wordt.
De navigatie is geen versiersel maar een functioneel apparaat en verdient een functionele plek op de motor. De Migsel voldoet hier in mijn ogen niet aan, hoe mooi hij ook is.

Let wel: dit is mijn persoonlijke mening, je mag het er niet mee eens zijn :lol:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Hunter6 schreef:...een 276 of TTR ..., die hebben weer andere punten waar de Zumo (veel) beter in is ...
Dat is een uitdaging, zet de voors en tegens dan maar eens op een rijtje :D vinden de andere gebruikers ook misschien interessant. :)
zal je op weg helpen, kijk hier maar eens voor de garmins, is wel in 't duits.
Groet, Robert |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

BlackstromNL schreef:Dat is een uitdaging, zet de voors en tegens dan maar eens op een rijtje :D vinden de andere gebruikers ook misschien interessant.
Dat is zeker een uitdaging. Echter de feitelijke verschillen zijn door iedereen gemakkelijk te vinden op het internet. Hoeveel gewicht je daar aan geeft is daarna weer heel persoonlijk.

Voor mij is de keus voor de Zumo met name bepaald door een nagenoeg stroingsvrije ontvangst van satelietten, ook als je door een bosrijk gebied rijdt.

Specifieke minpunten van de TTR zijn voor mij: omslachtige manier om routes te maken, Via punten MOETEN gehaald worden, staat een via punt op een afgesloten straat, zul je hem er eerst handmatig uit moeten halen anders kom je niet verder.
Motorhouder slechte kwaliteit. Voor mij is dit allen al genoeg om af te vallen. Er zijn overigens momenteel goede alternatieven te koop.

Minpunten van de 276: geen SIRFIII antenne, geheugen voor kaarten niet europa dekkend, geen Touchscreen, voor veel mensen te ingewikkeld.

Het ging mij met name om de SIRFIII antenne. Ik rij vaak voor, ook in de eiffel en daar heb je nu eenmaal veel bos. Daar liet de 2610 mij toch af en toe te ver doorrijden omdat de ontvangst even weg was.
Juke

Bericht door Juke »

The V schreef:Zit er hard over na te denken om mijn Rider in te ruilen voor een Zumo 550 met Migsel bevestiging. Ik vraag me alleen hoe de kabel dan loopt als 'ie met de Migsel boven de tellers zit.
Kabel kan heel simpel naar onderen gevoerd worden en lang de zijkappen richting accu.
Ben nog steeds op zoek naar een goed stekkertje +/- 12v om de stroomtoevoer te onderbreken, zodat ik de houder er simpel af kan halen wanneer ergens buiten gestald. ( ivm diefstal)
Tussen mn druppellader en de accu heb ik er al een , maar om er een los te kopen valt niet mee.

gr Jack
The V

Bericht door The V »

Ben nu nog even aan het twijfelen tussen de Zumo en de 2820. Uiteraard is daar het prijsverschil. Ik denk dat ik maar bij Notter langsga voor advies.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

The V schreef:Ben nog steeds op zoek naar een goed stekkertje +/- 12v om de stroomtoevoer te onderbreken, zodat ik de houder er simpel af kan halen wanneer ergens buiten gestald. ( ivm diefstal)
De zogenaamde BMW plug is hiervoor zeer geschikt. Deze wordt door Notter ook geadviseerd, echter zij leveren een rechte stekker.
Ik heb daar een haakse stekker bij gezocht, en gevonden bij Halfords superstore.
De contactdoos, met scharnierend deksel, heb ik ingebouwd in het linker zwarte paneel.
Afbeelding
The V

Bericht door The V »

Ik heb besloten dat mijn Rider vervangen word door de Zumo 550 met Migsel steun. Vanmiddag ga ik 'm halen in Moordrecht en dan gelijk ff knutselen. Dan maar hopen op mooi weer dit weekend :wink:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

The V schreef:Dan maar hopen op mooi weer dit weekend :wink:
Ik geloof dat het geluk je toe lacht :lol:
Rombert

Bericht door Rombert »

Heb gisteren ook zo'n zumo gekocht. :D
Heb alleen een 2003 model DL 1000 waar geen migsel plaat voor gemaakt wordt, geen punt verder.
Maar de aansluiting voor stroom kan toch veel beter direct onder het contact zodat de stroom er ook af is wanneer je de motor niet gebruikt. Graag een advies hieromtrend :) :)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hmmm laat jij je Zumo dan met een gerust hart op je Strom zitten als je je motor niet gebruikt :roll: :roll: Dan er wel naast gaan liggen of een waakhond nemen. :wink:

Het is onderweg of ff voor vertrek echt wel handig als je GPS het gewoon doet zonder dat je daarvoor je contact moet gebruiken.....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Rombert

Bericht door Rombert »

Nee, ik vind het geen fijn idee dat de bedrading onder stroom blijft staan als je je motor gewoon geparkeerd. Of haal jij die ook weg als je een kop koffie gaat drinken?
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Stroompje schreef:Het is onderweg of ff voor vertrek echt wel handig als je GPS het gewoon doet zonder dat je daarvoor je contact moet gebruiken.....
De Zumo heeft een accu waarme hij het het zo'n 5 uur volhoudt. Tegen die tijd heb ik m'n jasje wel dicht :wink:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Rombert schreef:Nee, ik vind het geen fijn idee dat de bedrading onder stroom blijft staan als je je motor gewoon geparkeerd. Of haal jij die ook weg als je een kop koffie gaat drinken?
:idea: Indien je 'm nog niet in gebruik hebt kun je ook de aansluiting van je handvat verwarming gebruiken, even dit topic lezenhier en je weet waar die aansluiting zit.

Suc6
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Rombert schreef:Nee, ik vind het geen fijn idee dat de bedrading onder stroom blijft staan als je je motor gewoon geparkeerd. Of haal jij die ook weg als je een kop koffie gaat drinken?
Yep, altijd eraf als ik geen oogje op mijn 'Bram' kan houden.......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Rombert

Bericht door Rombert »

BlackstromNL schreef: Indien je 'm nog niet in gebruik hebt kun je ook de aansluiting van je handvat verwarming gebruiken, even dit topic lezenhier en je weet waar die aansluiting zit.

Suc6[/color]
Ja, dat is zo'n weetje waar ik naar zocht :)
Dankje BlackstromNL
Loxos

Bericht door Loxos »

Heb mij ook een Zumo 550 aangekocht en gebruik mijn sennheiser oortjes om geluid over te brengen op de moto. Maar wat mij zeer stoort is het wapperende kabeltje van de oortjes naar de gps unit. Zijn er nog mensen met dit probleem dat eventueel al een oplossing hebben? Ik wil momenteel nog geen bluetooth gebruiken. Ik dacht aan zo'n spiraaldraad maar hoe kun je een normale draad zo spiraalachtig maken.

Alle ideeen zijn welkom. :D
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Je zou een Headset bij Notter kunnen kopen.
Als je echter wel je Sennheiser wilt blijven gebruiken zou je een krulsnoer voor een electrisch scheerpparaat kunnen kopen bij een onderdelen huis.
Deze kabel is zeer elastisch en trekt niet aan je helm. Nadeel is wel dat het dan mono geluid oplevert.
The V

Bericht door The V »

In de nieuwe Frimware 3.30 voor de Zumo hebben ze toch naar de gebruiker geluisterd! Herberekening is nu in te stellen op automatisch, uit of prompted!!!

Zie hier; http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=13849" onclick="window.open(this.href);return false;
Jado

Bericht door Jado »

OOK IK HEB VANDAAG EEN ZUMO 550 GEKOCHT,MAAR BEN NOG OP ZOEK NAAR IEMAND DIE MIJ EEN BEETJE WEGWIJS KAN MAKEN MET DIT APPARAAT ZOALS ROUTES MAKEN.
EN DIT ALLES NATUURLIJK ONDER HET GENOT VAN EEN HAPJE EN DRANKJE.
WIE O WIE WIL MIJ HELPEN????
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Routes maken doe je bij voorkeur op de PC. Dit werkt aanzienlijk beter dan op het apparaat zelf. :lol:
Snuffel eens rond op het GPS forum van Notter. Hier staat enorm veel informatie waar je zeker je voordeel mee kunt doen.
http://forum.gps.nl
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

Voor de liefhebbers heb ik een review geschreven over de zumo. Lezen kan via deze link: http://www.pocketinfo.nl/reviews/naviga ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe hebben jullie hem eigenlijk aangesloten op de Vstrom. Ik heb zelf voor de test gekozen, om hem rechtstreeks op de accu te koppelen. Snel en gemakkelijk. Kent de Vstrom makkelijke aansluitpunten voor externe apparaten?

Groeten,

Ton
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

tobo01 schreef:... Kent de Vstrom makkelijke aansluitpunten voor externe apparaten?...
Je kunt het aansluitpunt voor de handvatverwarming gebruiken, ziehier .
Groet, Robert |
Plaats reactie