On Route-Toertochtplanner

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

On Route-Toertochtplanner

Bericht door RvGS »

Op de promotor site staat informatie betreffende een nieuwe route planner, deze kan met zowel Garmin als TomTommie 'praten' :lol: , zie link:

(http://www.promotor.nl/published/prm/co ... ht.nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ik heb 'em al besteld :P
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

.....dat is dus de NL uitvoering van de Duitse Motorrad Touren Planer.....voor heel wat meer €'s :?
:arrow: Zoek de verschillen...... :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Dat heb je goed gezien Heleen, ik heb ook de versie van onze duitse vrienden 2005/2006 voor...€9.- kon ik geen bult aanvallen...toch :P
Maar ik denk toch dat er een aantal 'features' zijn veranderd aangezien de firma Waypoint en co hierin ook zijn gemoeid...
De praktijk moet toch uitwijzen of deze route planner een fijnere, betere en of makkelijkere versie is.
:idea:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Oké......dan ben ik wel benieuwd, als jij 'm binnen hebt, wat die verschillen zijn :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Kijk ook even op deze site: :arrow: http://www.onroute.nl/html/waar_te_koop_.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Staat een mooie demo en toelichting bij...
Groet, Robert |
MarcT

Bericht door MarcT »

BlackstromNL schreef:Kijk ook even op deze site: :arrow: http://www.onroute.nl/html/waar_te_koop_.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Staat een mooie demo en toelichting bij...
http://www.onroute.nl/html/waar_te_koop_.html

(Laatste puntje even weggehaald...)
Aardbolstoffeerder

Bericht door Aardbolstoffeerder »

MarcT schreef:
BlackstromNL schreef:Kijk ook even op deze site: :arrow: http://www.onroute.nl/html/waar_te_koop_.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Staat een mooie demo en toelichting bij...
http://www.onroute.nl/html/waar_te_koop_.html

(Laatste puntje even weggehaald...)
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: LEUKE SITE, moet er nog meer af/bij :?:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: http://www.onroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voldoet.....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Verschillen OR NL en MTP

Bericht door RvGS »

Nou Heleen, vraag en antwoord... de verschillen:
(Onderstaande kan je ook op de Onroute site terug vinden)

OnRoute lijkt erg op het Duitse programma Motorrad Tourenplaner, is dat hetzelfde?
Ja en nee. OnRoute is gebaseerd op Motorrad Tourenplaner (MTP), maar uitgebreider. OnRoute is dan ook een stuk duurder. De belangrijkste verschillen:
OnRoute kent een tweemaal grotere kaartdekking: in tegenstelling tot MTP kent OnRoute ook de kaarten van Engeland, Ierland, Scandinavie en Oost-Europa. Totaal maar liefst 50 landen (MTP 24).
OnRoute biedt export naar Google Earth en Mapsource. De laatste is alleen relevant voor de Garmin-gebruikers (maar voor hen een groot pluspunt); de eerste is een geweldige feature voor elke gebruiker.
De algoritmes van Onroute zijn binnen de Benelux anders dan die van MTP. Da's een ingewikkeld verhaal, maar het komt er op neer dat MTP in de Benelux eigenlijk niet goed in staat is de mooie wegen te vinden. Dat komt doordat in MTP alleen wegen boven een bepaald 'niveau' zijn 'doorgerekend' op landschappelijke kwaliteit. De reden is dat de allerkleinste weggetjes in landen als Duitsland en oostenrijk van zodanige kwaliteit zijn dat je daar eigenlijk helemaal niet wilt komen. Het wegennet in Nederland en Belgie is echter veelal aanmerkelijk beter. Vandaar dat we de wegenkaart voor de Benelux geheel opnieuw hebben doorgerekend en OnRoute je nu wèl over de Holterbergweg en Posbank wil sturen...
En last but not least: we hebben het programma vertaald naar het Nederlands, en dat werkt toch wèl zo prettig.
Inderdaad is de kaart layout etc. idm als mtp en nog veel meer. Maar ik moet zeggen toch ook positief verrast, het is ook mogelijk om 'Mapsource' bestanden te importeren in OR. Eerlijk is eerlijk op dit moment zijn er gebruikers (BlackstromNL ook :lol: ) op het http://www.gps.nl forum druk doende de 'bug's' er uit te vissen :( . Een bijkomend voordeel is dat je snel één en ander leert. Gelukkig worden de dagen korter en is er meer tijd om 'droog' te testen en dus goed voorbereid voor het volgende seizoen.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Oké.....duidelijk ....na alles ff doorgenomen te hebben.
Heel erg lovende berichten ben ik nog niet tegen gekomen...... voorlopig redt ik me prima met MTP en mijn TTR .
Het importeren van bestaande route's heb ik tot nu toe handmatig gedaan via kaart.....dat kost wat tijd, maar het geeft je wel de nodige bekendheid met de route.
De rondrij-route's die onroute/MTP maken moet je toch altijd ff nalopen op 'heen en weertjes' na export .....en dan zijn aanpassingen vij simpel te maken met een extra of verplaatst tussenpunt.

Voor mij geen extra uitgaven.....kan ik die €'s in de tank stoppen :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Het programma Onroute heeft nog maar weinig fans als ik het forum van Notter lees.
De routes vallen vaak tegen en het uitstippelen vergt handigheid.

Met name Garmin gebruikers kunnen het programma nog maar slecht waarderen.
Natuurlijk zijn zij een beetje verwend omdat zij routes al langer kunnen maken met het programma Mapsource.

Voor Tomtom gebruikers kan Onroute echter wel handig zijn.
Zij kunnen normaal gesproken alleen via het touchscreen een route invoeren. Onhandig en het overzicht ontbreekt gauw.
Echter voor Motorrad tourenplaner waren ook al hulpprogramma's beschikbaar om routes naar TTR te exporten, en dat programma kost aanzienlijk minder :wink:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Inderdaad met een beetje handigheid is de Tourenplaner goed te gebruiken. Alleen echt Europa staat er niet op. :x
Ik wil naar Zweden maar de wereld houdt bij Denemarken op :cry:
De contouren van Noorwegen en Zweden zie je wel, maar de wegen moeten ze nog aanleggen...... :?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Let wel Abo als je naar scandinavien wil heb je ook de kaarten in je navi nodig! Deze zijn bij TT geloof ik niet voorgeladen.

Ook het hulp programma dat je nodig hebt voor MTP kost eurie's :cry:
Al met al hebben alle systems voor- en nadelen. Eventuele ervaringen en of tips van de gebruikers zijn altijd welkom ...voor of van wie dan ook, en dat maakt 't Forum hier en bij de jongens van WP juist zo leuk.

Als je maar plezier hebt.
:bye:
Groet, Robert |
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

de TTr weet Zweden wel te vinden en het adres van mijn vriendje daar ook. :) Dus dat valt wel weer mee.
Maar ik heb er nog niet 'fanatiek'naar gekeken. Dus of de dirty rods er op staan :?: :?:
Maar ja, ik heb nog even. :roll:
Volgend voorjaar..... :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: Onroute heeft inderdaad meer landen in zijn pakket...... dat is een + ten opzichte van MTP
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Valt inderdaad wat tegen.
Blinkt niet uit in gebruiksgemak, erg weinig waypoints en de juiste standaard instellingen zijn van groot belang voor een goed eindresultaat.

Zelf erg verwend met Mapsource en de Garmin2610, misschien ligt het daar wel aan. :?
Voor mij zeker geen programma om rond de 100 euro voor neer te tellen, daarom dan maar ook via internet nieuwsgroepen 'aangeschaft'. :shock:

Ben je een routerol gewend en heb je geen gps, dan is het wellicht toch een leuk sinterklaas/kerst kadootje!
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

update!

Bericht door Chopperbiker »

Zoals gezegd viel het programma wat tegen en daarover waren de meningen niet echt verdeeld.
Dat is dan ook de reden dat sinds kort een gratis update te downloaden via http://www.onroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :o

Na de eenvoudige installatie geeft het programma nog eerder de voorkeur aan de kleine kronkelige en toeristische wegen.
Stukken beter dan daarvoor. Is nu zelfs ook geschikt voor de Zumo van Garmin.

Dus nu na de update: een heuse aanrader!! :D
Aardbolstoffeerder

Bericht door Aardbolstoffeerder »

Zijn er inmiddels al TomTom gebruikers die (zeer) tevreden zijn over het programma ONROUTE :?:

Jos
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik heb een 'trial' :wink: versie gekregen en ik moet zeggen dat hij beter is dan de Duitse versie. Die ik ook heb
Noorwegen en Zweden staan er bijvoorbeeld sowieso op, niet op de Duitse versie.
Ik heb een poosje terug ook een route zelf samengesteld en gedownload.
Het werkte allemaal wel goed.
Buiten het feit dat mijn Nederlands nog steeds beter is dan mijn Duits verschillen ze voor de rest niet zo veel. Je hebt alleen meer kaart materiaal. Dat maakt denk ik ook het veschil.... alhoewel... :?: :?:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Aardbolstoffeerder

Bericht door Aardbolstoffeerder »

ABo schreef:Ik heb een 'trial' :wink: versie gekregen en ik moet zeggen dat hij beter is dan de Duitse versie. Die ik ook heb
Noorwegen en Zweden staan er bijvoorbeeld sowieso op, niet op de Duitse versie.
Ik heb een poosje terug ook een route zelf samengesteld en gedownload.
Het werkte allemaal wel goed.
Buiten het feit dat mijn Nederlands nog steeds beter is dan mijn Duits verschillen ze voor de rest niet zo veel. Je hebt alleen meer kaart materiaal. Dat maakt denk ik ook het veschil.... alhoewel... :?: :?:
Uhhh Trial versie, hoe uhhhh............... :wink:

Jos
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Copietje van origineel ..........:roll:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: On Route-Toertochtplanner

Bericht door Chopperbiker »

Nu 'in de aanbieding' bij Waypoint:

Promotor OnRoute 2007/2008 van €135,- voor: €15,- bij een toestel. (losse verkoop nu: €20,-)
OnRoute 2008/2009 van €135,- voor: €50,- bij een toestel. (losse verkoop nu: €119,-)

Je zal in 2008 toch €139,= hebben betaald :frusty:
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Plaats reactie