TomTom Rider

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Diffie

Bericht door Diffie »

Hahaha, geeft niets, geen probleem :D
Knut

Bericht door Knut »

3 weken geleden mijn TTR terug gebracht naar de winkel .
Hij viel tijdens rijden uit en/of gaf aan dat er geen SD kaart inzat , en dan kon ik hem niet meer uit zetten . ( bleef dan op startbeeld staan )

Gisteren belde ze op dat ik hem op kon halen .
Blijkt dat ik een splinternieuwe TTR gekregen heb .
Niks repareren ........ gewoon venieuwen .
Da's toch netjes van Tommie :D , vind ikke .

Jammer dat ze zich niet vergist hebben met de CD kaart . :wink:
Ik heb weer een BeNeLux kaartje terug gekregen , wel een nieuwe .

Ga wel binnenkort de CD's van Europa kopen .
Diffie

Bericht door Diffie »

Dat is inderdaad heel netjes van Tom-Tom.
Het zet mij wel gelijk aan het denken...... heb nu 2 keer gehad dat tijdens het rijden mijn Tom-Tom Rider ineens zichzelf uitschakelde en daarna gelijk weer aanging, waarna ik hem weer moest opstarten/activeren.
Hij deed het dan wel weer en gaf verder geen rare dingen aan ofzo, ging gewoon weer verder waar hij gebleven was.
Toch maar ff in de gaten houden.
The V

Bericht door The V »

Heb al een aardige tijd mijn TTR in gebruik en heb nog helemaal niets van dit soort klachten gehad. Apart!
Misschien na de prijsverlaging goedkopere onderdelen :?: :wink:
Diffie

Bericht door Diffie »

Zou heel goed kunnen natuurlijk, maar laten we hopen van niet :?

Ben wel blij dat Tom-Tom Home verbeterd is, kreeg het niet voor elkaar om een toerrit die op hun eigen site stond (bij de plusdiensten) in mijn Tom-Tom Rider te zetten. Maar met die vernieuwde Tom-Tom Home lukte dat gelukkig wel!!
Ben nu nog ff aan het stoeien met Google Earth voor de Tom-Tom Rider.
Maar ook dat gaat me wel een keer lukken :lol:
The V

Bericht door The V »

Diffie schreef:Zou heel goed kunnen natuurlijk, maar laten we hopen van niet :?

Ben wel blij dat Tom-Tom Home verbeterd is, kreeg het niet voor elkaar om een toerrit die op hun eigen site stond (bij de plusdiensten) in mijn Tom-Tom Rider te zetten. Maar met die vernieuwde Tom-Tom Home lukte dat gelukkig wel!!
Ben nu nog ff aan het stoeien met Google Earth voor de Tom-Tom Rider.
Maar ook dat gaat me wel een keer lukken :lol:
Ik heb wel een "manier" om .ITN bestanden om te zetten naar bestand voor Google Earth en andersom natuurlijk. Laat maar ff weten als je hier wat aan hebt.
Diffie

Bericht door Diffie »

Ben zeker geinteresseerd naar een manier om die ITN-files omtezetten naar Google en andersom.
Heb inmiddels ook een Google Earth-TomTom programma, die gemaakt is door een V-strommer, op de pc staan, maar ben er nog niet helemaal achter hoe e.e.a. werkt.
Zal ws best eenvoudig zijn als je eenmaal weet hoe het moet, maarja dat geldt eigenlijk voor bijna alles :D

Gr. Simon.
The V

Bericht door The V »

Diffie schreef:Ben zeker geinteresseerd naar een manier om die ITN-files omtezetten naar Google en andersom.
Heb inmiddels ook een Google Earth-TomTom programma, die gemaakt is door een V-strommer, op de pc staan, maar ben er nog niet helemaal achter hoe e.e.a. werkt.
Zal ws best eenvoudig zijn als je eenmaal weet hoe het moet, maarja dat geldt eigenlijk voor bijna alles :D

Gr. Simon.
Stuur me ff een pb'tje met je email dan mail ik je wel ff.
Diffie

Bericht door Diffie »

Had vandaag ff een schrikmoment.... ik rij lekker op de snelweg schiet mijn Tom-Tom Rider ineens uit zijn cradle!!! Gelukkig had ik hem voorzien van een eigengemaakt veiligheidskabeltje anders had ie gewoon op de snelweg gelekletterd.
Het is daarna nog 2 keer gebeurd en pas toen zag ik dat de beugel net onder het scharnierpunt van de zwarte kunstof borgklem, die je over de Rider klemt, bijna helemaal is afgebroken!!!!! :? :(
Heb direkt een berichtje naar Tom/Tom gestuurd en ben benieuwd wanneer en hoe ze hier op reageren. Heb de Tom/Tom nog geen 6 weken geleden gekocht!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

PFFFFF :evil: dass schrikken..... :!:

Dan wordt het nu echt tijd voor 'n gemodificeerde houder....op het http://www.jouwnav.nl" onclick="window.open(this.href);return false; forum heb ik ergens gelezen dat ze er mee bezig zijn...... :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Beta2

Bericht door Beta2 »

Mijn TTR is ook even richting TomTom geweest.
Hij viel constant uit tijdens het rijden zolang hij aan de motoraccu was aangesloten (reset).Ook als er een telefoontje binnenkwam dan resette de TTR spontaan.
Ik kon het apparaat naar de support afdeling sturen (wordt netjes opgehaald overigens) en ik kreeg vrijdag bericht binnen dat hij weer retour komt. Ben erg benieuwd.
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

Nu in de aanbieding bij http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; €399,00
Wel met kaart duitsland, volledig europa €499,00
The V

Bericht door The V »

Bij Louis staan op de site nu ook 2 soorten mounts voor o.a. de Rider. En een stylus voor als je te dikke handschoenen aan hebt voor het bedienen van het touch-screen. Grappig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Diffie

Bericht door Diffie »

Is inderdaad een heel grappig en best handig hulpmiddeltje die stylus.
Het nadeel van die montagebeugels vind ik dat ze gebaseerd zijn op montage op je stuur. Met de beugel die ik gemonteerd heb zitten (boven de tellers) heb je echt een veel beter zicht op de Rider.
The V

Bericht door The V »

Diffie schreef:Is inderdaad een heel grappig en best handig hulpmiddeltje die stylus.
Het nadeel van die montagebeugels vind ik dat ze gebaseerd zijn op montage op je stuur. Met de beugel die ik gemonteerd heb zitten (boven de tellers) heb je echt een veel beter zicht op de Rider.
Ik heb nog even in dat topic gekeken waar je de links naar suzuki.be noemt. Daar die ik alleen die Garmin mount op pag. 12
Welke heb jij nou precies?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Vanavond heeft mijn Stroom2 de opbouw versie van Beta2 http://www.connexs.nl/dl1000/list.asp?Categorie=TTRXS" onclick="window.open(this.href);return false; in elkaar gezet....en komt mijn TTR ook boven de klokken te staan.
Ik hoop dat hij daar ook minder trillingen te verduren krijgt .....aangezien de wegen in de Eifel/Lux het voor elkaar kregen dat ik regelmatig de TTR recht moest zetten :evil: :evil:
Morgen de gaatjes boren in mijn nw Strom........ :roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V2fun

Bericht door V2fun »

In de toekomst ga ik zeker een TTR op mn strom zetten.
Hopelijk zijn ze dan wat goedkoper , voorlopig doe ik het nog even met een kompas wat ook heel avontuurlijk rijden is.
De kompas heb ik dit voorjaar gekocht bij Hallfort voor ongeveer 5euro en heb door zo min mogelijk op wegwijzer borden te letten zo op veel leuke en onbekende plekken gekomen.
De kompas heb ik boven te tellers geplakt en is duidelijk af te lezen.

Dick
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Heleen,

Allereerst van harte met je nieuwe fiets en nog vele veilige kilometers. Ik heb mijn TTR gemonteerd achter de klokken met de kleinste RAM-mount.

Ook op deze plek is hij niet geheel trillingsvrij. Het ligt natuurlijk wel aan de ondergrond waar je op tuft. Het af en toe uit gaan en weer opstarten gedurende de rit stoor ik mij niet zo veel aan. De TTR is best wel weer snel op de lijn.

Succes met de montage en het rijden.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Leipo

Bericht door Leipo »

Dipper schreef:Hallo Heleen,

Allereerst van harte met je nieuwe fiets en nog vele veilige kilometers. Ik heb mijn TTR gemonteerd achter de klokken met de kleinste RAM-mount.

Ook op deze plek is hij niet geheel trillingsvrij. Het ligt natuurlijk wel aan de ondergrond waar je op tuft. Het af en toe uit gaan en weer opstarten gedurende de rit stoor ik mij niet zo veel aan. De TTR is best wel weer snel op de lijn.

Succes met de montage en het rijden.

Groet,

Hans
dus de TTR valt weleens uit door de trillingen? :?
daar heb ik gelukkig totaal geen last van met mijn Garmin 2720 :)
Diffie

Bericht door Diffie »

Klopt ook dat je op de Belgische Suzuki-site alleen een beugel met een Garmin houder ziet staan. Dat is de beugel die ook heb, heb alleen de Garmin houder eraf gelaten en 4 gaatjes geboord in de plaat waar normaal de Garmin houder tegenaan gemonteerd wordt en daar dus de TomTom houder op vastgezet met de standaard boutjes die door TomTom bij de Rider geleverd wordt.

Kreeg ook net een berichtje van TomTom dat mijn nieuwe houder (docking shoe volgens TomTom) vandaag naar mij opgestuurd is.
De oude houder was gescheurd. Hopelijk niet door de trillingen, anders kan ik hem over een paar maanden weer opsturen. Nouja we zien wel.

He Stroompje, nog gefeliciteerd met de nieuwe motor!!
Gaatjes boren in je nieuwe Strom is altijd weer spannend !!
Mijn TomTom zit niet helemaal trillingsvrij en is ook 3 keer spontaan uitgeschakeld tijdens het rijden.
Succes met het sleutelen morgen en heeeel veeeel veilige kilometers met de TomTom.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Pfff het is gelukt :!:
Midden voor boven de klokken en volgens de proefrit van eega-lief, minder trillingen als rechtstreeks op het stuur.............morgen zelf testen.
Zo moeten de bochten nog makkelijker te 'spotten' zijn ....... :wink: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Aardbolstoffeerder

accukabel TTR

Bericht door Aardbolstoffeerder »

Ben op zoek naar een TTR accukabel voor op mijn tweede motor.
Tomtom kan niet leveren en de shops die er nog een hebben vragen hier veel te veel geld voor.(het is een draadje van niks !!). :shock:
De kneep zit hem natuurlijk in de aansluiting.
Zijn er V-Strom/TTR/techneuten die mij kunnen vertellen of zoiets zelf te maken is
Ben benieuwd...................

Jos.
Biker

Re: accukabel TTR

Bericht door Biker »

Aardbolstoffeerder schreef: Tomtom kan niet leveren en de shops die er nog een hebben vragen hier veel te veel geld Jos.
BELACHELIJK!! En erg klantvriendelijk!!!
Aardbolstoffeerder

Re: accukabel TTR

Bericht door Aardbolstoffeerder »

biker schreef:BELACHELIJK!! En erg klantvriendelijk!!!
Ben het met je eens, maar ik wil er ook geen groot probleem van maken.
Nu alleen die techneut nog, er zit toch "een bak expertise" onder de Stromers, of is inmiddels iedereen overgestapt naar Garmin ? :lol:

Jos
Blackstrom

Re: accukabel TTR

Bericht door Blackstrom »

Aardbolstoffeerder schreef:Ben op zoek naar een TTR accukabel voor op mijn tweede motor.
Tomtom kan niet leveren en de shops die er nog een hebben vragen hier veel te veel geld voor.(het is een draadje van niks !!). :shock:
De kneep zit hem natuurlijk in de aansluiting.
Zijn er V-Strom/TTR/techneuten die mij kunnen vertellen of zoiets zelf te maken is
Ben benieuwd...................

Jos.
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... 0356155813" onclick="window.open(this.href);return false;

EUR 9,95 is niet al te duur, toch ?? :wink:

gr.
Richard
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

en nog eentje!!

http://www2.correct.com/artikel.php?VOO ... 4eaf2b7410" onclick="window.open(this.href);return false;

ook EUR 9,95!
Aardbolstoffeerder

Bericht door Aardbolstoffeerder »

Ha Richard,

Bedankt voor de tips.

Had al besteld bij Motozoom, "konden" niet leveren.
Tomtom.......idem
Bol.com (het adres voor TTR accukabels!!!) nog ff wachten..pffff
Mediamarkt (klein zaakje !!) helaas meneer.........................
Internet motorzaken 20 tot 26 eurie.............ja daggggggggg!!!!!
9,95 is going price EN MEER DAN ZAT.
Correct was nog niet bij me opgekomen..................bedankt.
Wij zetten de "Graaltocht"voort :)
Wordt vervolgt,
Groet Jos.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

ok, succes !!
Aardbolstoffeerder

Bericht door Aardbolstoffeerder »

blackstrom schreef:ok, succes !!

Als Correct het niet heeft dan................................................ :evil:
Ze hadden er 7, toe maar !!
TTR weer onder spanning, en bij mij de spanning eraf :lol:
Bestellingen geannuleerd, was geen probleem.
Het ging dus weer over niks.
Richard, nogmaals dank.

Jos 8)
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

ok!!
was er vanmiddag ook even en heb ook een TTR aangeschaft !!
werd geleverd met gratis autohouder en Correct was de goedkoopste
aanbieder.

Morgen op de motor installeren (moet geen probleem zijn met alle
tips in dit topic!!!
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Was jou al bekend dat de TTR niet meer gemaakt wordt?
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

ja, dat weet ik, vandaar dat nu de prijs erg aantrekkelijk is!!

En mochten ze een nieuw model op de markt brengen dan is die
waarschijnlijk weer rond de EUR 800,00 en dat heb ik er echt niet voor
over.

Heb natuurlijk ook gekeken naar de Garmin SP en zumo maar die vind
ik toch echt te duur!
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Onder het topic Motor heb ik mijn crea oplossing voor de montage gepost. Succes.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

ABo schreef:Onder het topic Motor heb ik mijn crea oplossing voor de montage gepost. Succes.
is dit voor mij bedoeld ??? en zo ja waar staat het precies??
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

je bedoeld waarschijnlijk dit topic:
http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

heb een v-strom K2 en zoals je mischien weet heeft
model K2+K3 een vaste ruit en dus ziet het er daar heel anders uit
dan bij model K4 etc.

Mischien heeft er iemand nog een crea oplossing voor model K2/K3 ?

Ik heb de TTR vanmiddag op de spiegelbevestiging gemonteerd
maar heb hem liever boven het klokkenspel.
Berie

Bericht door Berie »

blackstrom schreef:je bedoeld waarschijnlijk dit topic:
http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

heb een v-strom K2 en zoals je mischien weet heeft
model K2+K3 een vaste ruit en dus ziet het er daar heel anders uit
dan bij model K4 etc.

Mischien heeft er iemand nog een crea oplossing voor model K2/K3 ?

Ik heb de TTR vanmiddag op de spiegelbevestiging gemonteerd
maar heb hem liever boven het klokkenspel.
heb ook een K3 en heb al uren gezocht op het net naar een oplossing om de TTR boven de tellers te plaatsen, zonder resultaat ...
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik heb ook nog niets gevonden, de ttr blijft dus voorlopig
aan de spiegel gemonteerd.

Ik heb wel een afsluitbare montage set incl. silentblocs bij Wunderlich
besteld.
Bij deze set word de ttr strak tegen de contactjes aangeduwd en zou
het inslijten van de contactjes moeten voorkomen.

http://www.wunderlich.de/shop.php?rubri ... ee6912c541" onclick="window.open(this.href);return false;

de set kan gebruikt worden met de originele montageset van de TTR.
Bleustrom

ttr

Bericht door Bleustrom »

Ik snap er geen kut van,klote ding .
Ik heb inmiddels een compleet nieuwe en hij laad niet op op de motor en wel inde auto en op 220 volt.

Wie kan mij vertellen hoe dat kan en dan graag serieuze reacties.

Als ik de dokking station met de 12 v motorkabel direct op de accu aansluit met de tomtomrider erin laad hij niet bij. :evil:

Maarten
DL650

Motor kabel

Bericht door DL650 »

Maarten,

Je zou eens de bedrading van de motor kabel door kunnen laten meten of hier geen breuk in zit .

Peter,
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Ook hier heb ik de oude gemeten en die was goed en heb een nieuwe gekregen en ook die is heel want vanaf de accu direct in de stekker meten en er staat overal spanning op??????????????????????????????????????????????????????????????????
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Maarten, dit is inderdaad frustie. volgend idee:
1) bluestrom woont maar 16km van je vandaan (putterhoek - heerjansdam), misschien is het een idee dat jullie eens de tom toms proberen op elkaars machines. Dan heb je in iedergeval de check of het aan je tom tom ligt of aan de bedrading.

2) Heb je de zekering al gechecked in de TomTom (houder),indien aanwezig?

Je zult toch stap voor stap een check list af moeten lopen.
suc6
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

......eeeeeh tja het lijkt mij dat de houder de boosdoener is......... :roll: dus niet je ttr ....ook al omdat de nieuwe een zelfde reactie geeft :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Het is onbegrijpelijk alles is nieuw en alles vertoont de zelfde kuren op de motor niet bij laden.

Ik denk dat het aan ´Honda¨ ligt :lol:
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Maar ik ga naar de motor beurs en hoop daar tomtom te ontmoeten en ik hoop hun antwoord kunnen geven.
Richardc

Re: ttr

Bericht door Richardc »

Bleustrom schreef:Ik snap er geen kut van,klote ding .
Ik heb inmiddels een compleet nieuwe en hij laad niet op op de motor en wel inde auto en op 220 volt.

Wie kan mij vertellen hoe dat kan en dan graag serieuze reacties.

Als ik de dokking station met de 12 v motorkabel direct op de accu aansluit met de tomtomrider erin laad hij niet bij. :evil:

Maarten
Als ik jou was zou ik de polariteit van de stekker checken. Probeer gewoon maar eens de + en de - om te draaien in de stekkerdoos. Als voor de rest niks aan de bedrading is, dan geef ik je een goede kans dat het dan wel werkt. <Ik ga er even van uit dat je gebruik maakt van een stopcontact, bijv zoals een sigarettenaansteker oid>

Groeten en suk6,

Richardc
Aardbolstoffeerder

Bericht door Aardbolstoffeerder »

2) Heb je de zekering al gechecked in de TomTom (houder),indien aanwezig?

Hallo,

Kom ik nog even met een (domme ? )vraag, :waar zit die zekering ?? :?

Jos.
DL650

oplossing

Bericht door DL650 »

Maarten,

Is het probleem van de TTR al opgelost ? Zoja wat was het probleem ?

Peter
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Peter,het probleem is nog niet opgelost en ik wil hem eens testen op een andere motor in een ander dokingstation.

Dus ik kom er nog even op terug ,ik ben nu deze en komende week aan het opleveren en dan heb ik daarna even rust om diverse dingen te kontroleren.

Ik heb een aantal mensen gesproken en ik vermoet zelf dat ik niet de juiste voltages op de dokingstation krijg.

Heb jij er een op de motor,misschien kunnen we samen testen.

Groetjes Maarten
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Bleustrom schreef:...ik wil hem eens testen op een andere motor in een ander dokingstation.
blackstromNL schreef:...misschien is het een idee dat jullie eens de tom toms proberen op elkaars machines. Dan heb je in iedergeval de check of het aan je tom tom ligt of aan de bedrading...
:!: :idea: :!: ben benieuwd.
Groet, Robert |
Aardbolstoffeerder

Bericht door Aardbolstoffeerder »

Nou, dit is lachen........................................... :?

2e motor, 2e houder, 2e kabel, en....................niet opladen dus !!! :cry:

Zondag uitgeprobeerd naar motorbeurs Utrecht, begint op terugweg de batterij indicator van TTR te knipperen !!!!! :shock:

Baal als een .............(vul maar wat in).

Op de V-Strom doet hij het prima, en die ander is ook een Soes, en dat slaat dus nergens op, maar benieuwd waar Maarten mee komt.

Wij zijn niet alleen, zucht,

Jos
Plaats reactie