TomTom Rider

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
The V

Bericht door The V »

crazychris schreef:als jullie snel naar safe rotterdam gaan dan ken je m daar halen voor €799,-
Wat?
Leipo

Bericht door Leipo »

crazychris schreef:als jullie snel naar safe rotterdam gaan dan ken je m daar halen voor €799,-
Hij is tegenwoordig €599 ;)
(bij de ANWB-shop bijvoorbeeld)
The V

Bericht door The V »

Leipo schreef:
crazychris schreef:als jullie snel naar safe rotterdam gaan dan ken je m daar halen voor €799,-
Hij is tegenwoordig €599 ;)
(bij de ANWB-shop bijvoorbeeld)
Dat bedoelde ik ook met "wat?" idd
Crazychris

Bericht door Crazychris »

8)
The V

Bericht door The V »

Ik dacht net even wat gratis routes van http://www.tomtom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te gaan downloaden d.m.v. mijn tomtom promotiecode in te voeren... helaas, lukt dat niet. Staat dat ik een account aan moet maken; heb ik uiteraard al! Staat dat ik mijn productcode in moet voeren; heb ik uiteraard al gedaan! Maar het vakje blijft grijs. Is het iemand wel gelukt???
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

The V schreef:Ik dacht net even wat gratis routes van http://www.tomtom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te gaan downloaden d.m.v. mijn tomtom promotiecode in te voeren... helaas, lukt dat niet. Staat dat ik een account aan moet maken; heb ik uiteraard al! Staat dat ik mijn productcode in moet voeren; heb ik uiteraard al gedaan! Maar het vakje blijft grijs. Is het iemand wel gelukt???
Nee vorige week wel....... en of ik nu ingelogd ben of niet het lukt ff niet.... :? :?
Mischien zetten ze er nu juist meer/nieuwe routes op en zijn ze er mee bezig.........later nog maar eens proberen....en ze dan allemaal ff downloaden.......groot zijn ze niet :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

ff afw8en dus :wink: Vroeg me al af wat ik verkeerd deed :twisted:
The V

Bericht door The V »

The V schreef:Ik dacht net even wat gratis routes van http://www.tomtom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te gaan downloaden d.m.v. mijn tomtom promotiecode in te voeren... helaas, lukt dat niet. Staat dat ik een account aan moet maken; heb ik uiteraard al! Staat dat ik mijn productcode in moet voeren; heb ik uiteraard al gedaan! Maar het vakje blijft grijs. Is het iemand wel gelukt???
Hij doet het weer!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Okéééééé downloaden maar..... en dan rijden!!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
M-Strom

Bericht door M-Strom »

Hallo TTR-bezitters,

kan je de TTR ook zo bevestigen op je motor dat ie tegen diefstal beveiligd is??????

En zit er een verbindingskabeltje bij voor de PC ???
Laatst gewijzigd door M-Strom op za 06-05-2006, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Remakil

Bericht door Remakil »

M-Strom schreef:Hallo TTR-bezitters,

kan je de TTR ook zo bevestigen op je motor dat ie tegen diefstal beveiligd is??????
Yep... onder je zadel monteren, of in je topkoffer plakken... :lol:
Lijkt me niet dat je em kan laten zitten op je motor, wanneer je hem ergens parkeert... ;)
M-Strom

Bericht door M-Strom »

fijn dat je op dit forum altijd van die serieuze antwoorden krijgt . . . . .
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Nou eeeh een slot eraan hangen........ is misschien een optie.... :roll:
Ik heb in ieder geval voor onder het rijden en de stops waarbij ik mijn Strom met TTR niet uit het oog verlies, een vaste bevestiging gemaakt van de TTR aan zijn steun.

De wegen in Schotland ( De single lane tracks) zijn niet allemaal even 'gladjes'........zo blijft Bram tenminste hangen en is hij ook niet zo makkelijk mee te nemen :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Remakil

Bericht door Remakil »

M-Strom schreef:fijn dat je op dit forum altijd van die serieuze antwoorden krijgt . . . . .
Fijn dat er mensen zonder humor zijn... en direct gepikeerd zijn als een ander een dolletje post... :D

Voor alle navigatie systemen geldt dat je ze niet kunt beveiligen tegen diefstal... het is net als in je koekblik... alles van waarde moet je niet in het zicht leggen... en je hoeft geen Columbus te zijn om dat te kunnen ontdekken... :twisted:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

We zijn ook aan het kijken voor een navigatie systeem.
Die Garmin 2720 heeft wel heel veel voor, maar de prijs heeft tie tegen.
Het grote voordeel van de Garmin is volgens mij tov de TTR het 'eenvoudig' samenstellen van een route en het verslepen van de weg naar een andere weg binnne je route, tenminste op je pc.
Hoe zit dat nu met dat Duitse toerpakket?
Kan je daar nou ook zou simpel een route mee samenstellen?
Op welke kaarten werkt dat dan?
Ikke

Bericht door Ikke »

Zelf denk ik toch door te sparen voor een garmin (evt. Quest II), maar voor diegenen die nu eindelijk de knoop door willen hakken. Vanaf 9 mei t/m 22 mei is de TTR bij de makro verkrijgbaar voor de schappelijke prijs van € 534.31 (ja, incl. BTW)

Je moet alleen wel iemand weten met een makro c.q. Lukas Klamer pas)

Marco
M-Strom

Bericht door M-Strom »

Ik heb begrepen dat er voor de TTR nu ook een programma is genaamd: TOMTOMHOME, waarmee je thuis op je pc een route kan uitzetten en die op je TTR kan laden.

Die prijs van de MAKRO is wel hééééél aantrekkelijk!! Ben benieuwd of ze de vraag aan kunnen.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ja. ik heb ook van die berichten gezien, maar volgens mij is dat nog niet leverbaar.....

http://www.jouwnav.nl/forum/index.php

Dat is nou juist het probleem tussen Garmin en TTR, het invoeren en inzoomen op een (pc)kaart van een route :cry: denk ik.... :roll:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

ABo schreef: Dat is nou juist het probleem tussen Garmin en TTR, het invoeren en inzoomen op een (pc)kaart van een route :cry: denk ik.... :roll:

:arrow: Dat is het dus niet :!: :!: :!:
Met de MTP uit DE......... kan je zelf elke route maken die je maar wil op kaart en op de PC......er zit zelfs voor hele luie planners een automatische planner in......alleen het middelpunt of vertrek/eindpunt aangeven en hoeveel kilometers je wil rijden.....en MTP doet de rest.

Het *.itn bestandje exporteren naar je TTR en gaan met de banaan :lol: :lol: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Begin toch over te hellen naar de TTR samen met MTP.
Maar wie weet het volgende....
Als we samen weggaan gebruiken we portofoons (Alan 456)voor onderlinge communicatie. Hoe zit dat dan met dat Bleutooth verbinding met de TTR.
Heb ik dan straks 2 headsets in mijn helm :?:
Daar zou ik niet :cry: blij van worden.
Of is er iets zoals ik gezien heb bij http://www.gps.nl/mit-100.html??
Ik kan dan uit met 1 headset, blijf mogelijkheid houden voor communicatie via portofoon en hoor toch het gesproken bericht van de Garmin. Is (uiteraard) geen Bluetooth :?
Toch wel moeilijk :x
Remakil

Bericht door Remakil »

ABo schreef:Begin toch over te hellen naar de TTR samen met MTP.
Hoe zit dat dan met dat Bleutooth verbinding met de TTR.
Heb ik dan straks 2 headsets in mijn helm :?:
Daar zou ik niet :cry: blij van worden.
Da's nou weer het voordeel van een Garmin (2610/2720)... daar heb je niet eens geluid bij nodig, omdat er perfecte overzichtelijke aanwijzingen worden gegeven in het beeldscherm... :)

Ik heb nog nooit gereden met dat gewauwel in m'n oor... is ook absoluut niet nodig bij de Garmin. Het enige is... ze kosten iets meer... :?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Abo,
over je technische vraag kan ik je geen antwoord geven .....maar ook de TTR kan je ook gebruiken zonder een soufflerende stem in je oor, hoewel het heel gezellie is samen met Bram (hij zegt ook mooi niets terug als ik eens eigenwijs mijn zin doordrijf... :wink: )

Maar....geheel ongevaarlijk lijkt het me niet als je alleen afhankelijk bent van de info op je beeldscherm.......het 'scannen' van je rij-omgeving is belangrijker :!:

Op het beeldscherm staan heel duidelijk meerdere aanwijzingen voor het aangeven waarheen de route gaat: Een perfecte 3Dkaart van waar je je bevindt, Kompas aanwijzing, aantal meters te gaan voor afslag, richting van afslag+ evt rotonde, de nog te rijden afstand tot bestemming, resterende tijd tot bestemming, de tijd, snelheid, volgende straatnaam of wegnr. enz.

Ik denk dat je op het forum van gps.nl een grotere kans hebt op een antwoord......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Beta2

Bericht door Beta2 »

Ik overweeg ook de aanschaf van de TTR.
Heeft iemand al eens een poging ondernomen om de TTR 'bovenop' de cockpit te monteren, dus tegen het ruitje aan zeg maar.
Berie

Bericht door Berie »

blijkbaar hebben sommige mensen dit al voor mekaar gekregen, hoe ... weet ik zelf ook niet ...
(foto's komen van de TomTom-site)

Afbeelding

Afbeelding
Beta2

Bericht door Beta2 »

ziet er goed uit. Toch eens even uitzoeken hoe dat in elkaar gezet is.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

berie schreef: (foto's komen van de TomTom-site)
Mischien even een mailtje naar TomTom???

gr.
Richard
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Zie hier een oplossing op het duitse forum:

http://vforum.wireless-life.de/mkportal ... /a_458.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet echt de mooiste uitvoering.....maar het geeft een idee!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Op http://www.twistedthrottle.com" onclick="window.open(this.href);return false; kwam ik dit tegen:
Afbeelding
Afbeelding

Is een Ram-mount van SW-Motech.
Hier is de link: http://www.twistedthrottle.com/trade/pr ... /2596/203/" onclick="window.open(this.href);return false; Staan nog meer foto's.
Bleustrom

tommie

Bericht door Bleustrom »

Hallo,alles oké hier nou gelukkig met mij wel,en ik vertelde al enkele strommers tijdens het friesweekend dat ik misschien een tommi kreeg i.v.m.een nieuwe renault megane grand tour van de zaak en jawel het is me gelukt . :lol:
Ik ontvang van de dealer een tom tom rider europa.

Ik met enkele medestrommers die richting Friesland gingen hebben ervaren hoe fantastisch dat is zo´n stem die je naar het eindpunt brengt.

Groetjes Maarten
Bandit

Re: tommie

Bericht door Bandit »

Bleustrom schreef:Hallo,alles oké hier nou gelukkig met mij wel,en ik vertelde al enkele strommers tijdens het friesweekend dat ik misschien een tommi kreeg i.v.m.een nieuwe renault megane grand tour van de zaak en jawel het is me gelukt . :lol:
Ik ontvang van de dealer een tom tom rider europa.

Ik met enkele medestrommers die richting Friesland gingen hebben ervaren hoe fantastisch dat is zo´n stem die je naar het eindpunt brengt.

Groetjes Maarten
Wat ben je toch ook een "BOFKONT" he Maarten.

groetjes en tot stroms.

Toon. 8)
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Ben de link van the V even gevolgd, maar een bestelling bij Twisted Throttle levert ca 75 euro aan verzendkosten op. Inmiddels contact gehad met de orginele duitste leverancier en die gaf aan dat deze beugel over een aantal weken in Nederland leverbaar zal zijn bij Splashdesign. Even afwachten wat die qua prijs gaat doen - als het boven de 50 euro uit komt kan je het beter zelf (laten) maken. 't is volgens mij wel een van de mooiere oplossingen

Wim
The V

Bericht door The V »

Splash-design is de nederlandse importeur van SW-Motech. Via hun ben ik aan een lijst gekomen van SW-Motech dealers hier in de buurt. Waarschijnlijk zal dat wel op die manier gaan. Ik denk dat als je de site van Louis in de gaten houdt en afentoe daar zoekt op SW-Motech deze ook wel tegen zal komen binnenkort.
Beta2

Bericht door Beta2 »

ziet er goed uit die mount. Ik ben benieuwd wanneer deze verkrijgbaar is, we wachten af..
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Laatste wat ik zag dat deze beugel door Suzuki Duitsland zelfs als orgineel accesoires onderdeel voor Garmin verkoopt. Kijk maar even op de Duitse site.

Wim
Beta2

Bericht door Beta2 »

DL1K5GT schreef:Laatste wat ik zag dat deze beugel door Suzuki Duitsland zelfs als orgineel accesoires onderdeel voor Garmin verkoopt. Kijk maar even op de Duitse site.

Wim
Ik ga deze week even informeren bij mijn dealer of hij hier iets meer van weet. Misschien is het (binnenkort) via hen ook te bestellen.
Beta2

Bericht door Beta2 »

In Belgie wordt de mount ook verkocht door de suzuki dealers als accessoire voor een Garmin.
In Nederland is de mount (zoals verwacht) niet bekend, althans bij de Valkenier niet.
Toch maar even afwachten of rondneuzen in Belgie/Duitsland
Ikke

Bericht door Ikke »

Beta2 schreef:In Belgie wordt de mount ook verkocht door de suzuki dealers als accessoire voor een Garmin.
Weet een van onze Belgische vrienden, wat hij daar moet kosten?

Marco
Beta2

Bericht door Beta2 »

Als je kijkt op de site van suzuki.be in de accesoirelijst dan staat deze mount te koop voor € 89,50. Dit is wel inclusief een houder voor de Garmin 2720.
http://www.suzuki2wheels.be/shopresult. ... =12&type=E
Ik heb zojuist een dealer in Belgie gemaild met de vraag wat de mount zonder Garmin beugel moet kosten.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Heren.......voor dat je iets besteld........alleen de mount lijkt qua investering niet voldoende...... :arrow: Na 3000km rammelen in Schotland is mijn TTR behoorlijk los in zijn eigen houder gaan zitten!!!
Dus extra zekeren of een nieuwe houder die de TTR echt vastklemt is zeker een aandachtspunt :!:

Zie hier een foto van het DE forum met dezelfde waarschuwing : http://vforum.wireless-life.de/mkportal ... /a_528.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 05-06-2006, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Beta2

Bericht door Beta2 »

Stroompje schreef:...Na 3000km rammelen in Schotland is mijn TTR behoorlijk los in zijn eigen houder gaan zitten!!!
Heleen, heb jij of ga jij TomTom hierover aanspreken?
Als dat zo is ben ik erg benieuwd wat hun reactie is.
Ik ben zelf van plan om de TTR met name op de NL wegen te gebruiken (zakelijk) dus bij mij gaat de houder hopelijk langer mee, maar het is natuurlijk niet normaal dat dit al zo snel gebeurt.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Nog niet gedaan..... maar je hebt gelijk ik zal er eens een mailtje aan spenderen.

Overigens heeft Touratech er wel oplossingen voor, die zoals gebruikelijk voor T aan de prijs zijn...... http://www.touratech.de/shop/de/dept_895.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Na heel wat 'spit' werk op het www tot de conclusie gekomen dat TT de berichten over deze slijtage aan de kunstof pinnen en.......contactpuntjes in behandeling heeft en er pas iets aan doet als de boel niet meer functioneerd!! Dan mag je je TTR opsturen en hopen dat je een nw krijgt......
Gezien de toch wel vele klachten mag ik hopen dat ze dit oplossen en een betere uitvoering gaan produceren.....
Over 3 weken hoop ik toch weer zo'n 3000km te touren door de Dolo's...........als ik de weg niet meer terug vind, omdat Bram de geest heeft gegeven......stuur dan een reddings team :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Beta2

Bericht door Beta2 »

Mijn TTR is ook binnen & gelijk gemonteerd (europa versie)
Het apparaat zit tijdelijk op het stuur totdat de juiste mount verkrijgbaar is.
Ik ben erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat.
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Gefeliciteerd Beta2! Ben benieuwd of het plannen met TThome bij jouw wel goed gaat. Hou ons op de hoogte als je wil! Van het weekend ga ik weer een route in de eifel rijden. Maar wederom geknoei om die routes van Garmin om te zetten naar TT5 op m'n pda. Als TT rider europa dat nu eens oplost! Dan zijn we snel verkocht. Ik gebruik TT namelijk al 2,5 jaar in de auto! Prima systeem hiervoor.
Beta2

Bericht door Beta2 »

@ DL1K5GT:
Ik ben een typische 'van A naar B rijder' en rij vrijwel geen tochten.
(voornamelijk woon-werk)
Ik ga wel even wat klooien met de software om uit te vogelen hoe het werkt. Als ik wat ervaringen heb opgedaan zal ik het posten
Crazychris

Bericht door Crazychris »

Diffie

Bericht door Diffie »

He luitjes.

Heb de perikelen omtrend de montage van een tomtom rider gevolgd en ben op zoek gegaan of de Garmin beugel die op de Belgische Suzuki-site voor 89 euro vermeld staat ook hier in Nederland te krijgen is....... en ik heb hem gevonden!!! Hij zit er inmiddels op en ik moet zeggen hij bevalt uitstekend!! Heb nu een prima zicht recht op het display, had hem eerst ook op het stuur zitten, maar vind het niet handig om steeds naar beneden te moeten kijken. Misschien dat de bediening nu iets minder makkelijk is omdat hij nu verder weg zit, maar vind dat ruimschoots opwegen tegen het steeds naar beneden kijken.
De bijgeleverde beugel is helaas wel voor een Garmin set, dus daar heb je niets aan. Heb 4 nieuwe gaatjes moeten boren voor de Tom Tom houder. Aan de linkerkant van de beugel zit standaard een oogje waar ik een veiligheidskabeltje aan heb vast gemaakt voor het geval de tomtom uit de houder zou schieten en deze dus niet gelijk op straat ligt.
Voor de geinteresseerden: ik heb de beugel besteld bij Motoport Rockanje. Kosten zijn 69 euro en ik had hem binnen 3 dagen in huis!!! Vragen naar Richard (afd. verkoop)
Heb hem al gezegd dat er ws wel meer V-strommers zo'n beugel willen bestellen. 69 euro lijkt een hoop geld, maar ik vind het wel waard. Waarom wel een dure tom-tom aanschaffen en dan bezuinigen op de beugel? Moet gewoon goed vast zitten, en dat zit ie. Blijft alleen wel het probleem bestaan dat de tomtom uit de beugel kan loskomen, maar wie weet komt er nog wel eens een modificatie van tomtom zelf.

Nou luitjes voor diegene die er een bestellen; hoop dat jullie er net zo blij mee zullen zijn als ik :D :D

Ga vanaf morgen een heerlijk weekje sturen in de Eifel en ga de tomtom dan zeker gebruiken.

Groetjes, Simon.
The V

Bericht door The V »

Fotootje?
Diffie

Bericht door Diffie »

Fotootje?

Ziet er precies het zelfde uit als de foto's die je er zelf 1 bladzijde terug opgezet heb van; http://www.twistedthrottle.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Is nl dezelfde beugel met de zelfde montage. Het enige verschil is dat mijn tomtom iets hoger zit, maar dat ligt aan welke hoote stand je de ruit monteer. Ik heb hem nu op de middelste stand staan, maar ik heb een verhoogde Givi-ruit.
The V

Bericht door The V »

Oké, op die manier. Dat wist ik niet.
Plaats reactie