TomTom Rider

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Venlo-STROM

TomTom Rider

Bericht door Venlo-STROM »

Net nieuw hier en meteen al een moeilijke vraag. Heeft er al iemand ervaring met de Tom Tom Rider (zie http://www.tomtom.nl/products/product.p ... Language=5)? Die is net op de markt geloof ik, hoewel ik hem nog nergens gezien heb. Ik gebruik al een tijdje een Tom Tom Go in de auto en ben aan het knutselen geslagen om die ook op mijn DL te kunnen gebruiken. Helaas was dit (vooral tijdens ons uitstapje door België) niet zo'n succes. Het apparaat rammelde teveel naar mijn zin heen en weer. Heb hem regelmatig met één handje even moeten ondersteunen, bang dat ik hem zou verliezen. Maar hij doet het nog steeds (in de auto dan). Wordt de Rider stabieler gemonteerd?
En stel dat ik zo'n Rider zou aanschaffen, weet iemand dan of ik de kaarten die ik nu heb van heel Europa zonder problemen ook op de Rider kan gebruiken (licentie/registratie enzo)? Of kan ik mijn SD kaartje uit de TTgo zo in de TT Rider stoppen?
Afbeelding
swintie

Bericht door swintie »

Hoi, ikzelf heb geen ervaring met de nieuwe TOMTOM maar er is deze maand een reportage over verschenen in M&T. Zijn grootste nadeel blijkt te zijn dat de Garmin-routes die je massaal op het internet vindt (nog) niet compatibel zijn met de TomTom. Ook kan je niet zelf je routes uitstippelen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:idea: er zijn 2 forumleden (Max Zeiler en The V) die er sinds kort een gebruiken........ die weten meer :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Ik heb idd net als MaxZeiler sinds kort een TTR. Als ik eerlijk ben heb ik er nog niet echt heel veel gebruik van gemaakt. Uiteraard na het monteren wel een paar keer een stukje gereden om hem uit te proberen!

De montage is zeer degelijk. Je kunt de TTR geloof ik wel op 3 manieren monteren. Ik heb 'm gewoon in het midden van mijn stuur gemonteerd. Dit zit echt als een huis. Het montagepakket bevat zelfs een strookje materiaal wat tussen het stuur en de "mount" gedaan moet worden tegen mogelijke trilling. Ook het apparaat zelf zit goed vast op de mount en is gemakkelijk erop te zetten. Zelf heb ik de meegeleverde accukabel nog niet gemonteerd. Maar ik ben wel van plan om dat later alsnog te gaan doen.

Voor dat je de TTR kunt gebruiken moet je eenmalig een "wizard" doorlopen. Dit is een kwestie van een minuut of twee. Ook dient dan eenmalig de verbinding tussen TTR, GSM en Bluetooth ontvanger te worden ingesteld zodat de apparaten elkaar herkennen en goedkeuren bij een volgend gebruik. Ook dit is zo gebeurt. Zowel de TTR als de Bluetooth-stick moeten voor gebruik wel volledig worden opgeladen. Dus heb ik wel even geduld moeten hebben voordat ik met mijn nieuwe speledingetje heb kunnen spelen. De TTR word geleverd met 1 thuislader voor zowel de TTR als de Bluetooth-stick. Dus niet nog meer verschillende laders in de lade thuis!

Zelf gebruikte ik al een tijd TomTom 5 op mijn PDA i.c.m. een Bluetooth ontvanger. Wat mij bij de TTR gelijk opviel was de snelle "verbinding" met de satelieten. Verder is de layout nagenoeg hetzelfde. Op het bellen en sms lezen en schrijven na. Voor dit laatste moet je wel een GSM hebben die dit ondersteund (http://www.tomtom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Zoals ik al in een eerder topic aan had gehaald ben ik alleen nog bezig met het setje voor in mijn systeemhelm. Het bijgeleverde setje lijkt me ideaal voor een integraalhelm maar werkt niet voor een systeemhelm omdat het draad van het speakertje vanaf je oor uit één geheel bestaat en zo naar het microfoontje wat in het kinstuk bevestigd moet worden gaat. Snappie?! Daar moet nog iets voor komen in de vorm van een steeltje.

Voor wat betreft de routes: heb ik me nog niet uitgebreid mee bezig gehouden. Wat ik wel heb gedaan is van de eerder genoemde site http://www.gpstracks.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; de route "rondje Den Haag" in mijn TTR geladen om te kijken of het werkt. En het werkt! Dus er zijn wel degelijk vantevoren uitgestippelde routes te rijden. Aangezien dit mogelijk is lijkt het mij dus ook wel mogelijk om op de één of andere manier zelf routes te maken. Al dan niet met behulp van één of andere proggie. Maar op de laatst genoemde site staan routes die zowel geschikt zijn voor Garmin als de TTR. Ook staat er een goede uitleg bij!

@ Venlo-STROM: Wat ik uit de site van TomTom opmaak is dat je idd het SD-kaartje van je TT Go kunt gebruiken op een TTR. Ook in de online-shop worden de TTR en de TT Go samen genoemd bij de specificaties van kaarten op SD. Maar voor de zekerheid kun je natuurlijk altijd een mailtje sturen naar de helpdesk van TomTom. Helaas is het voor zover ik weet (nog) niet mogelijk om op een "standalone" systeem (zoals dus de TTR of TT Go) een gekraakte versie van de maps te gebruiken :wink:

Ik had ze al eerder geplaatst, maar dan nog een keer in dit topic (aangezien er op het andere topic een slotje zit en ik toch geen genoeg kan krijgen van de foto's) de foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard houd ik u allen op de hoogte van mijn bevindingen. Mocht 'ie niet meer bevallen verschijnt 'ie vanzelf op het marktplaats gedeelte van dit forum :wink:
MaxZeiler

Recensie uit de States

Bericht door MaxZeiler »

Ik las vandaag op een andere V-strom site (http://11109.rapidforum.com/topic=109576239613" onclick="window.open(this.href);return false;) een alleraardigst verslag van een TTR gebruiker:

quote

In a fit of irrationality I passed on the Garmin 276c and went for the Tom Tom Rider. Here is my experience after a week of ownership:

The GPS is appears to be very sold and durable with NO buttons. There is a small door on the bottom which covers the SD card slot,the charger connection, and the usb connection. On the back of the GPS are four contacts which mate with the mount when on the motorcyle. That's it. No other connectors.

What finally got me to buy the Rider was the "all in the box" aspect of it as well as the advertised simplicity of use. More or less true, but when I opened the box I was very surprised at the quantity of plastic bags containing lots of wires and mounting hardware. There are five connections. Two are earphone/microphone, one is a usb to connect the Rider to a computer, and one other is to connect the bluetooth module to the helmet earphone/microphone, plus there is a connection for the motorcycle batter. The battery connection plugs into the GPS mount and does not connect directly to the Rider. The battery end is just wires so some sort of connectors will have to be installed. The mounting hardware contains four different ways to mount the GPS on the motorcycle. Two on the handlebars, one on the mirror mount, and finally one to stick on something. I ended up using none of them and instead ended up using zip ties to attach the mount onto the metal bar on my MP Cycle Designs screen. That worked perfect and the GPS is easy to install or remove from the mount and easy to see without having to look down.

The Rider makes use of bluetooth, which is a short range wireless protocol for devices to communicate with each other. So here's how it works: The Rider comes with a very small module that weighs next to nothing. This connects by wire to some headphones. The GPS transmits spoken commands to the module. The GPS can also connect via bluetooth to a bluetooth capable cell phone and can download saved phone numbers from the cell phone. The Rider uses a touch screen which works well. You choose commands by pressing on buttons. You can choose your phone and then choose a phone number entry (or enter a pone number) then hit a call button and your cell phone will call the number and you can talk on the headset. How well of it this works is very dependent on the type of cell phone you have and your service provider. I have a Motorola V551 phone though Cingular and after I make the call my voice transmission drops out after 5-10 seconds. I am trying to resolve this through Tom Tom but its too early to say anything about that yet. So at the moment it doesn't work for me!

The Rider is a GPS designed primarily to let you choose a destination and then get you there both by showing the turns on the screen and by voice prompts. The screen is very good with options for a different look at night as well as different color combos and brightness which is great. Most of the touch screen options work well even with gloves on with the exception of a couple which I will mention in a minute. For the voice prompts you can choose different voices and even different languages so very versatile. On the bike you hear the prompts using the supplied speaker which is attached via adhesive and velcro inside of you helmet and also has a microphone which I stuck on the inside of my full coverage helmet by my mouth. Some peope complain that the speaker is too thick and doesn't fit in the helmet. I did not have this problem. My problem is that the speaker has very poor sound quality and the max volume is too low so at 60-70 mph(with my quiet MP CD screen no less!) the voice prompts are all but inaudible and useless. Suffice it to say that there will be an increasing number of people waiting for autocomm or others to produce a decent replacement product!!!!

So far my cell phone doesn't totally work and I can't here voice prompts well.

The reception of the GPS for sat signals is really really good. The best I have ever used. There is no external antenna either. A big plus. The Rider comes pre installed with a North American map on the 1 gig sd card. Including Hawaii. So far it seems OK. It also comes with points of interest(poi) which are totally hit or miss. There is a way to add more points of interest but I have not tired that yet. You can also add favorites. This is nice. While riding if you want to add a favorite just tap the screen then tap the add favorite button and its done. You can rename the favorite later. Initially it will be given the name of the road you were on and location. The number of button choices available on the screen is reduced while the motorcycle is moving to distract the rider less. Some hate this. So far I am neutral about it. There is a way to disable this anyway by taping over a contact on the back.

A big problem for me is zooming in and out while riding. The Rider defaults to showing a small area(either in 2d or 3d-your choice) on the screen so you will see the upcoming streets but have no idea where you are in relation to other towns. Zooming out would help. Here is another problem. While riding there are small buttons in the top left and right corners of the gps screen...+ and - to zoom in or out. The buttons are too small and useless for a gloved hand to choose. To make matter worse the GPS automatically zooms back in after a short period of time. Maddening! This is terrible and HAS to be fixed but some new software from Tom Tom.

My next bad surprise is that the Rider does not have a breadcrumbs feature so you can't see where you have been! Also it does not show altitude! I did find a small freeware program that works in the background and actually generates gpx files which is very nice so it is possible to see and download a route after the fact. I'll write more later as I am late for work already. So far the Rider has some nice features and maddening features and lack of some. I am going to keep it but overall I'd have to say that for adventure touring the 276c is probably the better choice-though I have never used a 276c. More later.....one last thing. The Rider connects to a computer via a usb cable and can be backed up to a computer using either a mac or pc which is nice. But there is no computer software to plan routes and transfer them to the Rider.

unquote

Eigen bemerkingen tot zoverre:

Ik sluit me net als @The V en de maker van vorig stuk erbij aan dat de speaker in de helm, m.n. bij telefoneren vanaf 80km echt nix voorstelt. De microfoon schijnt het goed te doen, maar dat helpt weinig als degene die jou iets terug zegt niet te verstaan is. Ik gebruik een Nokia 6310i en alle functies van het bellen doen het uitstekend, inclusief downloaden van je hele telefoonboek naar de TTR.

Het in- en uitzoomen uit de een-na-laatste alinea is voor mij helemaal geen bezwaar trouwens, hoewel ik het in de stad wel handig vind om wat verder vooruit te "kijken". Uitzoomen (meestal ff gauw bij een rood verkeerslicht) is dan onhandig met handschoen aan. En je kunt inderdaad maar even kijken- dan zoomt TTR weer automatisch in.

De montage aan mijn linkerspiegel bevalt me ook niet echt goed. Het schroefdraad van je spiegel kan niet meer zo ver ingedraaid worden als in de originele toestand, zonder de de TTR beugel er tussen in. Dat betekent dat je spiegel bij snelheden vanaf 130km (en zeker met een beetje tegenwind) toch stiekum naar binnen toe gaat draaien. Heeft net te weinig grip. Misschien dat een druppie loctite helpt, maar toch niet echt ideaal.

Wat ik ook minder vind van de spiegelmontage is dat je een afwijkend beeld krijgt als je links draait op een rotonde. Stel je moet driekwart rond om links te gaan. Op de helft van de rotonde lijkt het dan (omdat je stuur naar links staat) dat je 360 graden moet draaien... Lijkt misschien nonsens maar als je 'm achter je ruitje -midden op de motor- monteert zal het beeld m.i. veel neutraler worden weergegeven.

Het stadsrijden is iig een heel stuk leuker en veiliger geworden. Je kan op je schermpje zien dat je nog drie kruisingen rechtdoor moet. Zo kan je eenvoudig voorin tussen de auto's friemelen - iets wat ik op vreemd terrein niet zo snel deed -. Zit dan namelijk toch op naambordjes op hoeken van straten te letten enzovoort. De GPS is echt heel goed. Er is nooit uitval, ook niet tussen hoge gebouwen in combinatie met smalle straten. Ook "ziet" het apparaat haarscherp op je op een parallelweggetje rijdt, zelfs als 'ie maar een meter naast de andere rijstrook ligt..

So far - So good - So long.
Venlo-STROM

Bericht door Venlo-STROM »

Iedereen bedankt voor de berichtjes. Ik heb de Rider gisteren bij de ANWB winkel gezien. Ziet er goed uit. Schermpje is volgens mij iets kleiner dan van de Tom Tom Go. Zal eerst eens uitzoeken of ik mijn huidige officiële kaarten ook op de Rider kan gebruiken voordat ik eventueel tot aanschaf overga.
Berie

Bericht door Berie »

ik heb er dus ook eentje en wat mij betreft is dit wel 1 van de meest complete gps-systeemkes voor op de moto. Heb wel nog ni echt ervaring met het rijden van routes die je zelf samenstelt of die je download, hoewel het zelf samenstellen v routes volgens M&T ni echt simpel zou zijn, maar daar zullen ze wel iets op vinden zeker? ...
BTW, mede-TTRider-eigenaars => de Car Mounting Kit voor de rider is vanaf deze week beschikbaar (prijs : 32 EUR) heb er mij alvast eentje besteld.
The V

Bericht door The V »

Berrie, waar heb je die alvast besteld?
Berie

Bericht door Berie »

http://www.avshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;

hij staat wel nog niet op de site,
stuur gewoon even een mailtje naar info@avshop.be
ze helpen u er wel verder...
MacB

Bericht door MacB »

Kan je dat in en uitzoomen niet uitschakelen en zelf de grootte van de kaart kiezen? Ik ben maar een leek maar weet wel dat dat bij garmin kan uitgeschakeld worden, missch. ook bij de TTR in 1 of ander menu?

Greetz :wink:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

berie schreef:ik heb er dus ook eentje en wat mij betreft is dit wel 1 van de meest complete gps-systeemkes voor op de moto.
Met welke systemen heb je nog meer ervaringen om dit zo te stellen? :?:
Berie

Bericht door Berie »

ik beweer toch niet dat ik ervaring heb met andere systemen ... :-)
ik bedoel gewoon dat het een zeer compleet toestelletje is,
heb er al veel op uitgeprobeerd en momenteel nog geen tekortkomingen ontdekt, tenzij dan het zelf routes samenstellen, wat bij de Garmins een piece of cake blijkt te zijn...
MaxZeiler

TomTom lijdt geheugenverlies

Bericht door MaxZeiler »

Sinds vanochtend de stroom op de TomTom. Reed tot voor kort alleen op de interne accu van het apparaat. Tussen de TomTom en de accu is ook nog een zekering geplaatst.

Plaatsing tussen de spiegel ontkoppeld en naast de linkerspiegel op het stuur gemonteerd. Spiegel blijft nu weer gewoon staan vanaf 130km.

Blij op pad met de gehele set. Helemaal naar het "Speed - evenement" in Dussen. Stelde nix voor maar je moet een doel hebben nietwaar?

Gebeurde er toch wat vreemds met de TomTom. Na een uur aangestaan werd het scherm blauw en er verscheen een pictogram dat ik vooral niet mijn SD kaart er uit moest halen. Enfin gestopt. En de TTR uitgezet. Weer aangezet. Was ik notabene mijn hele geheugen kwijt! Dat wil zeggen alle als "favoriet" opgeslagen bestemmingen weg en ook mijn routehistorie van "recente bestemmingen". Lullig! Heb al wel eens een back-up gemaakt van de TTR maar dat was alweer n tijdje terug. Zal TTR support desk vragen wat het is.

Patrick (BMW650) was er ook bij met zijn TTR, hij liet me trots zien dat 'ie een grotere SD had aangeschaft van 1 Gb (€ 58,00). Daarop had 'ie al heel veel routes gedownload van de Eifel, Dijkroutes NL en alle hoofdroutes van Europa. Gratis van de TomTom site. Heb 'm gevraagd ook zijn TTR bevindingen op onze site te spuien.

Hee @Patman hoop je hier tegen te komen!
The V

Bericht door The V »

Joop, heb je die stroomvoorziening zelf aangesloten???
MaxZeiler

Gemak of heelhouden

Bericht door MaxZeiler »

... Nee. ...Niet zelf. Valkenier...

Die jongens doen het gewoon té goed en té snel om daar zelf een halve dag mee te klungelen. Heb het wel kunnen volgen en het lijkt niet moeilijk. Ofschoon ik niet zou weten hoe ze er zo snel een zekering tussen kregen.

Hield dus wel een heerlijke middag over om een stukkie te rijden...
Pim

Bericht door Pim »

Kwam ik tegen:

http://tomtomrider.jouwsites.nl/gj_s_re ... .php?id=50" onclick="window.open(this.href);return false;

Mogelijk interessant voor toekomstige TTR gebruikers
MaxZeiler

599!

Bericht door MaxZeiler »

Jammer... hadden we 7 weken geleden een mooie aankoop met een TTR voor 699,-...

Staan ze nu op de motorbeurs Utrecht voor €599,-...

Wachters hebben snel gelijk gekregen!
The V

Re: 599!

Bericht door The V »

MaxZeiler schreef:Jammer... hadden we 7 weken geleden een mooie aankoop met een TTR voor 699,-...

Staan ze nu op de motorbeurs Utrecht voor €599,-...

Wachters hebben snel gelijk gekregen!
Had je dat niet voor je kunnen houden Joop???

Grrrr......... :wink:
MaxZeiler

pech

Bericht door MaxZeiler »

Ja - hoe "cruel" kan het leven soms zijn... !

Afbeelding
The V

Bericht door The V »

Zelfs op de site van TomTom is ie nu €599!

http://www.tomtom.nl/products/product.p ... Language=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Balen :!: :twisted: :twisted: :twisted:
Ivanhoe

Bericht door Ivanhoe »

Prijsdaling op de Rider van €799 naar €599 !
dat begint er al beter op te lijken :P
Remakil

Bericht door Remakil »

Ivanhoe schreef:Prijsdaling op de Rider van €799 naar €599 !
dat begint er al beter op te lijken :P
Tja... ze zien ook wel in dat garmin een stuk beter is... :)
Bovendien... als je een fatsoenlijke steun koopt voor op je bike... en 1 voor in de auto... zit je al bijna aan de prijs van een Gramin (volgens Motor73)... ;)
Prof

Bericht door Prof »

Ik vind het een vaag teken dat dit gps systeem nu al voor deze prijs wordt aangeboden. Ding is na eindeloos wachten pas recent op de markt gekomen. Ben benieuwd naar ervaringen van gebruikers.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ze moesten wel aangezien de Garmin 2610 bijna net zo duur was als je alle opties (bijna) hetzelfde maakt. Zo kost een Europa geheugenkaartje voor de TTR toch nog even 249,= Euro. Ze hebben het prijsverschil vergroot, maar de Garminprijzen zijn ook gezakt. Voor net onder de 1000 Euro koop je een complete auto/motorset Garmin 2610 inclusief 1 GB kaartje. Voor het prijsverschil denk ik toch nog steeds aan de Garmin 2610 aangezien die toch betere specificaties en mogelijkheden heeft.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
bjorri

Bericht door bjorri »

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Aardig om te lezen en ze zullen ongetwijfeld voor het grootste deel gelijk hebben. Maar als je dan zo'n grote mond hebt, laat je dan ook niet kennen en neem dan niet alleen omwille van de inkomsten het gewraakte toestel in je assortiment op. Dat vind ik dan weer geen stijl hebben. Heb je een zo'n uitgesproken mening, prima, maar laat je dan ook niet gek maken door toch vanwege financieel bejag het uiteindelijk toch in je leveringsprogramma opnemen.
Waypoint schreef:Wil je toch liever meer inhoudelijk advies: kom dan langs in Notter of Moordrecht.

Met voor ons als enige nadeel dat we de Mio nu toch in assortiment moeten nemen, eenvoudigweg omdat we anders de indruk wekken die niet te adviseren omdat we die niet hebben... Terwijl daar toch echt andere redenen voor waren...
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MaxZeiler

Mopperdemopper

Bericht door MaxZeiler »

Evengoed lekker dat er wat concurrentie op de markt is jongens!
The V

Bericht door The V »

Het volgende heb ik van het TTR forum http://tomtomrider.jouwsites.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor als je een TTR hebt en een mobiele telefoon die het niet ondersteund om je telefoonboek vanuit je telefoon in je TTR te importeren kun je ook heel simpel zelf een telefoonboek in je TTR aanmaken.

sluit je TTR aan op je PC en maak via "kladblok" volgend tekstbestand aan in de root directory van de TTR: contacts.txt.

In die file breng je de gegevens als volgt in:
"Naam1 Voornaam1","telefoonnummer1"
"Naam2 Voornaam2","telefoonnummer2"
"...","..." maw enzoverder ... niet vergeten te saven


Ik heb het net zelf gedaan en het werkt perfect!
The V

Bericht door The V »

Op hetzelfde forum als hierboven beschreven kwam ik nog iets leuks tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Mocht je TTR nou onverhoopt los komen van de mount als je mogelijk eens over kasseien rijdt dan ben je m in ieder geval niet kwijt :wink:
Leipo

Bericht door Leipo »

zodat hij aan je motor blijft bungelen en de lak van je tank/frame afschraapt? :?
The V

Bericht door The V »

Leipo schreef:zodat hij aan je motor blijft bungelen en de lak van je tank/frame afschraapt? :?
Nee, als je het koordje naar voren bevestigd niet.
The V

Headset TTR tbv systeemhelm

Bericht door The V »

Zoals ik al eerder had beschreven heb ik een beetje lopen stoeien om de bij de TTR geleverde headset op een normale manier in mijn Nolan systeemhelm te krijgen. Ik ben aan het experimenteren geweest met een ander setje en met zelfgemaakte verloopkabeltjes. Dit alles zonder succes. Uiteindelijk toch maar weer terug bij het originele. En met goed resultaat! Heb m nu in mijn helm bevestigd. Niet zoals het eigenlijk hoort maar uitvoerig getest en hij voldoet prima zoals ie er nu op zit. Zie fotootje;

Afbeelding
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Leipo schreef:zodat hij aan je motor blijft bungelen en de lak van je tank/frame afschraapt? :?
Als jij liever met 100km/h uur je navigatie systeem over straat ziet stuiteren laat je hem toch lekker ongezekerd :wink:
Het gaat erom dat mocht hij toch uit de klem rammelen, je niet meteen naar een andere GPS hoeft uit te zien.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Ikke ook !!!

Bericht door Stroompje »

Ja ja....ik ben overstag gegaan('t is net zeilen Joop :wink: ) het sparen voor de Garmin gestaakt en de TTR aangeschaft!!!
Een nw Garmin met Bleutooth kost voor mij toch wel een aardig vermogen.....alles op het web doorgespit wat ik kon vinden en besloten dat ik voor dat geld leuke andere dingen ga doen.

Vandaag is mijn DL naar de dealer voor z'n 30D beurt en enthousiast als ze in Barneveld waren zorgen ze ervoor dat ik vanmiddag Lunteren weer kan vinden via TT!!! :P :P Ik ben benieuwd.......
Heb via het web al gezien dat er zelfs via Google Earth route gemaakt kunnen worden en omgezet in .itn files.
Dus dat reisplannen is misschien wat puzzelen maar komt goed.
Ik kan niet wachten.......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
MaxZeiler

knoploos

Bericht door MaxZeiler »

dag @stroompje

zeg dat wel - overstag - ik dacht jij gaat voor ingewikkeld. toch geloof ik niet dat je snel spijt krijgt van dit knoploos concept. zo simpel te bedienen!

ben benieuwd naar hoe je de routes in TTR formaat kneedt - je zult ons er ongetwijfeld over gaan melden.

hou koers!
Remakil

Bericht door Remakil »

Ik heb op m'n Garmin die onzin aan kabels en bluetooth niet eens nodig... :)
Dat ding geeft vlak voor een afslag perfecte aanwijzingen in het scherm, dus dat geleuter heb ik niet nodig in mijn oor... ;)

Niets ten nadele van een TTR hoor... :twisted: :lol: :wink:
Crazychris

Bericht door Crazychris »

nou hoorde ik laast dat er sommige navigatie apparaten niet van die grote kaarten kunnen laden
maar hoe zit t nou met de rider ????
Black Rhino

Re: knoploos

Bericht door Black Rhino »

MaxZeiler schreef:dag @stroompje

zeg dat wel - overstag - ik dacht jij gaat voor ingewikkeld. toch geloof ik niet dat je snel spijt krijgt van dit knoploos concept. zo simpel te bedienen!

ben benieuwd naar hoe je de routes in TTR formaat kneedt - je zult ons er ongetwijfeld over gaan melden.

hou koers!
Ter informatie: het Duitse Motorrad Tourenplanner heeft met de nieuwste versie 2006/2007 een export mogelijkheid voor o.a. Tom Tom Rider.

Dit is een programma waarmee je ritjes kan plannen enz. voor op de PC.
O.a. te koop bij: http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

crazychris schreef:nou hoorde ik laast dat er sommige navigatie apparaten niet van die grote kaarten kunnen laden
maar hoe zit t nou met de rider ????
Hi Chris,
volgens TT is er nu een SD kaartje uit met heel Europa erop....past in de Rider... groot genoeg voor jou..... :?:

@ Black Rhino,
Klopt heb ik ook gelezen op het forum van TTR gebruikers, aleen nog niet vernomen of het goed werkt.......van iemand die er gebruik van maakt.


Het programmaatje wat samenwerkt met Google Earth heb ik inmiddels
hier gedownload en het lijkt te werken......na het plaatsen van een aantal waypoint wordt dit opgeslagen in een .itn file :arrow: wat weer in je TTR geladen kan worden.

Voorlopig moet het eerst warm water gaan regenen, voordat ik weer een iets kan afspreken met mijn nieuwe vriend Bram.........
Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
MaxZeiler

Europakaartje

Bericht door MaxZeiler »

Krijg één dezer dagen de CD binnen met alle TomTom kaarten van Europa. Ben niet zo'n computerheld maar je schijnt e.e.a. naar je SD kaart te kunnen downloaden. Keep you posted.

Verder schreef @berie op 25 jan 12:47pm:
"de Car Mounting Kit voor de rider is vanaf deze week beschikbaar (prijs : 32 EUR) heb er mij alvast eentje besteld"

Heb jij dit artikel al binnen @berie? Volgens mij is ' ie nog nergens te verkrijgen - of althans in gans NL niet.

@stroompje; "Bram" --- nee! Die is te streng. Khoor liever de Vlaamse met zachte G...
Berie

Bericht door Berie »

nee MaxZeiler, heb die carkit nog steeds niet ontvangen, volgens Bart van avshop.be, wachten ze nog steeds op nieuws van TomTom
patman

TT Rider

Bericht door patman »

Nou ja, even een reaktie op de tt rider. Voor mij een compleet systeem.

Ik heb ze nog niet gereden maar op de site zijn verschillende routes te downloaden, ik heb wel eerst een 1gb sd kaartje aangeschaft. Bij mooier weer ga ik testen. Intussen sinds de (achteraf veel te kostbare) aanschaf een reeks adressen bezocht, TTR weet ze allemaal te vinden.

De verkeersinformatie was een maand op proef, werkte geweldig. Ik overweeg een abonnement. Volgens mij zijn er veel meer mogelijkheden. Het is nog niet echt motorweer geweest maar zodra dat wel zo is ga ik vast nog meer ontdekken. Overigens, Sjef van Oekel doet het ook leuk als stem.
Patrick
MaxZeiler

sd europe

Bericht door MaxZeiler »

hee @patman! leuk dat je even de tomtom ervaringen post - zelfs vanaf een bmw! :wink:

de cd's met "maps of western europe" heb ik teruggestuurd. vind het toch teveel gedoe dat downloaden naar een sd kaart. bovendien kan je geheel europa niet eens kwijt op een 1Gb kaart. Je moet dan al gauw een 2Gb kaart hebben.

in plaats daarvan nu de sd met europa als totaal er op besteld en die is er morgen. voor "eigen gebruik" kan je 'm volgens de distributeur ook kopieeren. dat biedt dus perspectief!

kga slapen!
V-instructeur

Duits programma "Motorrad tourenplanner"

Bericht door V-instructeur »

Zoals Ruud aanhaalde zou het Duitse programma "motorrad Tourenplanner" die voor (slechts) 39 euro te koop is, een programma zijn waarmee je routes kunt maken en vervolgens kunt inladen op je T.T.Rider.

Heeft iemand ervering met dit programma :?: :?: Als dit goed werkt zou dit voor velen een reden kunnen zijn om toch voor een T.T.R. te kiezen :!: :!: :D :D

Gr. Eric
DL650

ttr

Bericht door DL650 »

Op http://www.ydcn.nl" onclick="window.open(this.href);return false; site staat ook iets over het progamma wat Garmin gebruikt en om dit over te zetten naar tom tom, ik weet niet of het werkt om dat ik niet in het bezit ben van navigatie apparatuur.


http://www.gpsassist.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

ff een TTR update....... vanmiddag via Flitspaal.nl mijn Tommy voorzien van flitspaal info!!!!!!
Het wordt daar zelfs voor een 'muts' als ikke zo uitgelegd dat ik het snapte en kon downloaden en installeren...... even getest met een demo toertje en ja hoor ik word keurig op tijd gewaarschuwd :lol: :lol:
Ik ben benieuwd.....of het wat opleverd :wink: :wink: :?: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
JeeBee

Google en TomTom

Bericht door JeeBee »

Software voor de TomTom Rider?

Ja, dat is er wel. Het is nog gratis ook! Altijd een leuke bijkomstigheid... :D

Ik baalde ervan dat er geen software bij mijn TomTom Rider zat, dus heb ik zelf wat gemaakt. Iedereen mag het van mijn site downloaden en gebruiken.
Te gebruiken in combinatie met Google Earth!

http://www.janboersma.nl/gett

Succes!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi JeeBee,

Klopt helemaal en nog bedankt voor de speciale mailservice!! :lol: :lol:

Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Re: Europakaartje

Bericht door The V »

MaxZeiler schreef: Verder schreef @berie op 25 jan 12:47pm:
"de Car Mounting Kit voor de rider is vanaf deze week beschikbaar (prijs : 32 EUR) heb er mij alvast eentje besteld"

Heb jij dit artikel al binnen @berie? Volgens mij is ' ie nog nergens te verkrijgen - of althans in gans NL niet.
In de nieuwe catalogus van Louis staat 'ie ook!

Zoek maar op Rider!
Crazychris

Bericht door Crazychris »

als jullie snel naar safe rotterdam gaan dan ken je m daar halen voor €799,-
Plaats reactie