Migsel + Garmin Zumo (DL650/2011)

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Dialtone
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25-03-2015, 20:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Migsel + Garmin Zumo (DL650/2011)

Bericht door Dialtone »

Beste Strommers,

Even vraagje over de Garmin montage. Klopt het dat als je gebruik maakt van een Migsel, de meegeleverde kabel van de Garmin navi eigenlijk net te kort is?
Het kan wel hoor, alleen de kabel is dan net te kort om deze netjes langs het kuipwerk weg te werken. En waar kan je het beste het voedingskastje van de navi plaatsen?
De kabel is te kort om deze in het opbergvak te plaatsen helaas. Kortom hoe hebben jullie dit gedaan?

Alvast bedankt voor de hulp/advies!
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Migsel + Garmin Zumo (DL650/2011)

Bericht door Ebrostrom »

Waarvoor is de kabel te kort? Om m helemaal naar de accu te laten gaan?
Het hele setje is bij mij aan n stuk ijzer in de kuip bevestigd en aangesloten op de bestaande bedrading. Kabels bij elkaar gebonden dus voldoende over.
De stroomdraad naar de adapter vd Garmin gaat via t gat in de kuip boven de lampen waar de standaard ruitadapter in zou moeten glijden in de laagste stand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Dialtone
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25-03-2015, 20:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Migsel + Garmin Zumo (DL650/2011)

Bericht door Dialtone »

Bedankt voor je reactie. Het gaat vooral om de kabel vanaf de adapter tot aan de migsel/navigatie.
Het gat in de kuip boven de lampen heb ik inderdaad ook gevonden. Waar heb jij de adapter geplaatst?
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Migsel + Garmin Zumo (DL650/2011)

Bericht door Motormuus »

Anders de draden verlengen. Even solderen en krimpkous eromheen. Of vulcaniserend plakband
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Migsel + Garmin Zumo (DL650/2011)

Bericht door Ebrostrom »

U vraagt wij draaien.
Vstrom bedrading garmin.JPG
De foto betreft het rechter deel in de kuip: links n deel van de stuurkolom, rechtsboven rechter voorknipperlicht, midden koplampunitstekker en daarnaast de volledige bedrading van de garmin.
M.b.t. de bedrading: bovenin beeld het vrouwelijk USB stekkertje, onderin de verdikking waar 1 draad 4 worden, rechts naast de koplampunitstekker en links van tekst 'Mad…' de jack voor de audio.

Ik hoop dat het duidelijk is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Dialtone
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25-03-2015, 20:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Migsel + Garmin Zumo (DL650/2011)

Bericht door Dialtone »

Bedankt voor de uitgebreide beschrijving en de foto :duim:
Ik wil hem bij mij vanuit de accu trekken. Dus dat verklaart waarom ik minder kabel (over) heb.
Dat wordt denk ik toch overwegen de kabel via de verlichting of dergelijke aan te sluiten of de kabel te verlengen.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Migsel + Garmin Zumo (DL650/2011)

Bericht door Sparkle Black Peter »

Mijn Garmin 350LM had genoeg kabel om naar de accu te leiden. Ligt eraan waar je 'm langs laat lopen. Ook kan ik altijd bij de zekering.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie