Advies navigatie budget max. 150,-

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
LHeslenfeld

Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door LHeslenfeld »

Hoi allemaal,

Voor de langere ritten en ritten in buitenland op zoek naar een navigatie voor mijn V-Strom 650 uit 2004.
Ik heb geen internet/GPS op mijn telefoon dus dat is geen optie.

Heeft iemand advies voor wat ik met mijn beperkte budget aan kan schaffen? Heb Interphone en de Gorider Biker 2 al
voorbij zien komen.

Wat is belangrijk voor mij:
-Kaarten die recent zijn
-Route vantevoren ingeven via software
-Instructies over bluetooth hoef ik niet, ik gebruik hem toch alleen om op te kijken
-Liefst waterdicht, ik rij altijd met mooi weer maar je weet maar nooit...
-Liefst geen lastige kabels solderen op de motor, behalve als instructies duidelijk zijn

Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Eikie »

voor jouw budget kom je niet veel verder dan de Gorider Biker II.
eventueel goed zoeken naar een 2e hands Garmin Zumo 210.

deze ook gevonden: http://link.marktplaats.nl/762266613
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Bacchus »

Een mooie oude Tomtom rider met SD kaart op de kop tikken via marktplaats.

Als je handig genoeg bent staat hier zo nieuwe navcore en kaarten op. Niet handig genoeg, niet aan beginnen.

Ik rij al jaren met mijn Tomtom One v1 met Tomtom rider navcore en recente kaarten :duim: Dit naar volle tevredenheid. Helaas is de One niet waterdicht.

Ben groot fan van de laatste navcore. Naast mijn huidige tomtoms nu aan het wachten op een mooie aanbieding voor de Rider V5, dit gezien het grotere scherm en de waterdichtheid.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Tulipan »

Helaas is de One niet waterdicht.

Een waterdicht hoesje kopen bij Halfords :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
LHeslenfeld

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door LHeslenfeld »

Is die Gorider Biker slecht of goed genoeg voor mijn doeleinden?
Lees er gemengde verhalen over.
LHeslenfeld

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door LHeslenfeld »

Bacchus schreef:Een mooie oude Tomtom rider met SD kaart op de kop tikken via marktplaats.

Als je handig genoeg bent staat hier zo nieuwe navcore en kaarten op. Niet handig genoeg, niet aan beginnen.

Ik rij al jaren met mijn Tomtom One v1 met Tomtom rider navcore en recente kaarten :duim: Dit naar volle tevredenheid. Helaas is de One niet waterdicht.

Ben groot fan van de laatste navcore. Naast mijn huidige tomtoms nu aan het wachten op een mooie aanbieding voor de Rider V5, dit gezien het grotere scherm en de waterdichtheid.
Hoe monteer je die TomTom One (=autonavigatie) op je motor dan?
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Bacchus »

Via marktplaats of zelfs via het forum worden vaak steunen aangeboden. Hierop monteer je een houdertje van 7 euro bij de mediamarkt.
Let wel op, geen tomtom met ronde bevestiging, deze is slap en je bent je tomtom zo kwijt!! De stroom haal je bij een One van een 12 volt aansluiting welke je aansluit op je accu. Kosten? 15 euro en erg makkelijk om te hebben. Nadeel is dat een oudere Tomtom vaak een zeer slechte batterij heeft dus de stekker heb je wel nodig.

De meest veilige is onderstaande, van de Tomtom one V1. De V2 en 3 zijn ook nog redelijk te doen. Dus belangrijk welke Tomtom je aanschaft. Met een Rider zit je altijd safe kwa bevestiging. Tweedehands blijft natuurlijk een risico.
Afbeelding

Ga niet zomaar aan de slag met andere navcores etc. Dit ligt niet helemaal voor de hand. Maar de auto Auto versie werkt prima, tot ca 70 kan ik hem nog verstaan.
Met de Rider navore koppel je hem evt aan je Scala rider.

Verder zou een tweedehands Garmin Zumo 220 wellicht een optie zijn?

Ben voorstander van een bekend merk als Tomtom of Garmin met name door het makkelijke kunnen verkrijgen van nieuwe kaarten. Na een paar jaar zijn deze zo verouderd dat je nieuwe wil. Deze zijn ten alle tijden netjes te kopen/upgraden.

Mijn bevestiging: Afbeelding
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Bacchus »

Even ter verduidelijking. Deze bevestiging wil je niet op je motor hebben. Je bent hem kwijt bij de eerste bobbel op de weg. Het is immers niet gemaakt om op een motor te zitten :?
Afbeelding

Verder blijf ik voorstander van motornavigatie op je motor. De bevestiging is beter en is waterdicht. Maarja mijn budget is er ook niet echt naar geweest gezien het matige gebruik. Wellicht ivm de komende vakantie toch een Rider V5 erbij kopen.

Je mag altijd komen kijken naar de bevestiging en hoe het werkt voordat je gaat investering in iets waar je later spijt van krijgt. Dat ik het goed vind werken geeft geen garantie :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Vvti-2007
DL1000 berijder
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 05-12-2012, 13:08
Mijn motor is een: Dl650xa
Woonplaats: Tussen Tilburg en Breda

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Vvti-2007 »

Via internet de losse ring voor een auto tomtom bestellen en deze op een beugeltje plaatsen.
Zo heb ik met de v-strom rond gereden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Supermuis »

Ik heb een waterdicht tasje gekocht waar een stuurbeugel bij in zit.
Voor ca. 40 a 50 euro.
Zelf een 12 volt aansluiting gemaakt onder het zadel.
Ik plaats mijn eigen auto tomtom xl erin en zet het menu op "geen snelwegen".
De autolader sluit ik aan onder het zadel, waar een sigarette aansluiting zit met een zekering.
Dit setje is voor weinig geld te koop.
Werkt super.

Nu wil je ook motor routes kunnen rijden natuurlijk.
Dat kan, via internet heb ik een geschreven progamma gevonden die ik via mijn thuiscomputer op de harde schijf zet van mijn tomtom.
Daarna download ik diverse routes die geschikt zijn voor een tomtom.
Deze routes zet je in je tomtom en hatzeflats, het werkt.
Er zij tomtoms die in hun menu geen routes kunnen aanmaken maar ook daar is al een programaatje voor.
Er komt dan een extra menukeuze routes inlezen op je beeldscherm.
Alles is wel afhankelijk van welke autonavigatie je hebt.

Voor weinig geld geen kaart meer lezen.
Ik ben er blij mee, en heb geen 500 euro over voor een Tomtomrider

Groeten van supermuis :-)}
Voor meer info wil ik je wel wat toe mailen.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Eikie »

Ik had een waterdicht Givi tasje en een auto navigatie. Na een voorjaarsrit met veel zon en af en toe een regenbui kreeg ik toch wat (minimale) condensvorming in het tasje en was er beduidend minder zicht op het scherm van de navigatie. De regen zorgde voor afkoeling en daardoor besloeg het plastic venster van de Givi tas. De tas hield verder alles goed droog.
Uiteindelijk het tasje door kunnen verkopen en een gebruikte Zumo 210 gekocht. Deze met een smigsel boven de tellers geplaatst.
Succes met je keuze. Ik zou even doorsparen en in één keer wat goeds kopen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Bacchus »

Lang leven SD kaartjes in je auto Tomtom. Heb 1 sd met de gewone navcore en 1 met de Rider navcore.
Even wisselen als ik de motor meeneem :duim:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Leon

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Leon »

Je kunt ook een Nuvi 510 kopen, die zijn ook waterdicht/schokvast.

Is te "bricken" naar ZUMO, met oa de mogelijkheid om herberekenen uit te schakelen.
Heb ik zelf ook gedaan, topic van redstrom staat hier op het forum.



Op MP staat er een (niet van mij of van iemand die ik ken)

http://link.marktplaats.nl/758747658
volgens opgave incl motorhouder maar die staat niet op de foto.
Laatst gewijzigd door Frank op ma 13-01-2014, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door De Graaf van Salland »

Op mijn huidige motor heb ik het zo gemaakt: http://www.stoeretassen.nl/My_NTV650/Na ... gation.htm (beetje knutselwerk).
Mijn grootste probleem is niet de regen, maar het gebrek aan helderheid van het scherm. Daarom wordt mijn volgende GPS waarschijnlijk zo'n Nuvi350.

GvS
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 13-01-2014, 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
LHeslenfeld

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door LHeslenfeld »

Allemaal bedankt voor de adviezen. Ben nu in overleg voor overname van een Garmin Streetpilot 2610. Mocht dat niet lukken
dan zal ik naar jullie suggesties gaan kijken.
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door SN0Wman »

Let even goed op of daar nog kaartmateriaal voor beschikbaar is. Ik heb er een aantal jaren geleden ook naar gekeken, maar volgens mij werd er toen gezegd dat de laaste kaarten uit 2009 kwamen en ook niet meer worden geupdate aangezien Garmin een nieuw kaartensysteem heeft...
Groeten,
Rudy
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Dyrck »

Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 15-01-2014, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Bruintje »

SN0Wman schreef:Let even goed op of daar nog kaartmateriaal voor beschikbaar is. Ik heb er een aantal jaren geleden ook naar gekeken, maar volgens mij werd er toen gezegd dat de laaste kaarten uit 2009 kwamen en ook niet meer worden geupdate aangezien Garmin een nieuw kaartensysteem heeft...
Klopt, laatste kaarten van Garmin zijn van 2009.
Echter maakt Onroute nog steeds kaarten voor dit toestel.
Ik heb er nu de laatste (2013-2014) Benelux + DACH kaarten opstaan. Er is ook een midden europa versie.
De kosten zijn wel aan de hoge kant, € 149,- voor de midden europa versie en je hebt het probleem dat de kaarten niet op een 2GB kaart passen waar de 2610 maximaal mee uit voeten kan.
Het voordeel is wel weer dat je dit allemaal via basecamp regelt dus je kan enkele delen weglaten zodat het wel past.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Eikie »

Met de up to date kaarten zit je al zowat op het budget en heb je nog steeds een verouderd model.
Voor €250 heb je een nieuwe Zumo210 met lifetime updates.
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar zou zeker even doorsparen.

http://link.marktplaats.nl/727869080
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
LHeslenfeld

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door LHeslenfeld »

Hoi,

Ik heb echt niet meer te besteden dan 150,- (moet aankomend seizoen ook nog nieuwe banden, motorlaarzen en misschien helm aanschaffen).
De Streetpilot heeft al kaarten van 2013-2014, die voor mij recent genoeg zijn. Daarnaast heb ik nog een trucje gevonden om er gratis nieuwere
kaarten op te krijgen.
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Bruintje »

Ik ben benieuwd naar je trucje want er worden immers geen kaarten meer gemaakt voor dit toestel.
Als enige kan ik nog bedenken dat je er openstreetmap op kan zetten.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 16-01-2014, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Hans Vaessen »

Da's correct: de 2610 werkt, net als de quest, nog met 'OT' kaarten en die worden al enkele jaren niet meer gemaakt.

Alternatief is danwel de onroute motorkaart (maar kan geen 'efficiente' route berekenen) danwel de Open Street Map kaarten (gratis, maar hebben soms wat routeringsissues en zoeken op adressen kan problematisch zijn.
Maar ik zie de 2610 voor prijzen van circa 75 euro en daar kun je je amper een buil aan vallen.

Echter:
ook de 2720/2820 kom ik voor dergelijke bedragen tegen; en die werken wèl met NT kaartmateriaal en zijn om die reden een stuk aantrekkelijker.
Daarnaast is de verwachting dat komend jaar een opvolger van de zumo660 op de markt komt - ik verwacht dat dat tot toename van het aanbod occasions 220/550/660 gaat leiden. De 220 zie ik nu tweedehands voor veelal 250 euro en dat is echt véél te hoog. 150 euro is dan heel redelijk.

Hou echter ook in de gaten dat je vermoedelijk met geluid wilt rijden. Een bedraad headsetje kost bijna niets, maar bij bijv de 220 kun je die niet gebruiken en moet je naar een BT set. Dat komt er dan bij.
Let er ook op dat het benodigde bevestigingsmateriaal erbij zit.

En tot slot: het gaat er ook om wat je er mee wilt. Gaat het je om het rijden van routes van de club cq die je download dan is recent CN kaartmateriaal aan te bevelen (en de 2610 daarom inmiddels minder geschikt). Ben je meer solitair en zie je het vooral als 'weten waar je bent' dan maakt het allemaal minder uit.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Bozobin † »

Het schiet me nu pas te binnen dat ik nog een complete 2610 in de kast heb liggen niksen.
Flink gebruikt en heeft wat nukken, maar wel compleet met autoset en al.

Interesse ? Prijs komen we altijd uit.

Oja, hij ligt in Delft.

Pb maar even indien.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Steef
Berichten: 15
Lid geworden op: di 23-07-2013, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Adventure (2010)
Woonplaats: Enkhuizen

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Steef »

Ik heb nog een TomTom Urban Rider liggen.
Mischien is dat nog iets voor je, is voor de motor gemaakt en voldoet (bijna) aan al je eisen...
Kaarten zijn van 2011, dus weet niet wat je recent vind.
Wat betreft kaartupdates zou ik niet weten hoe dat bij TT zit, maar daar kunnen anderen wel op antwoorden denk ik ;-)
Als je aansluiten lastig vind kan ik je daar ook wel bij helpen.
Prijs €75
Gebruikersavatar
Ate
Berichten: 436
Lid geworden op: di 31-05-2011, 18:33
Mijn motor is een: DL 650 (2004)
Woonplaats: Oosterwolde

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Ate »

Ik heb een nuvi 550. Waterdicht en met een micro-sd kaart voor de nieuwste kaarten van europa. Nuvi heeft zelf maar 2 gb geheugen en daarmee red je het niet met heel europa. (ong 3,5 gb)

Prima toestel en met een accu die ong 8 uur mee gaat. Ongeveer hetzelfde als de nuvi 510.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door Iron Horse »

Ik heb de Nüvi 510 en ooit wel eens op de accu gebruikt, maar langer dan 3,5 uur bleef hij het toch niet doen. En dat was toen hij nog pas gekocht was.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Advies navigatie budget max. 150,-

Bericht door SN0Wman »

Mijn Nüvi 510 kon het in het begin echt wel 8 uur uithouden op de accu. Tegenwoordig is daar nog zo'n 3 uur van over, maar heb em toch altijd aan de lader :P
Groeten,
Rudy
Plaats reactie