Kleding en zijn veiligheid

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Biker

Kleding en zijn veiligheid

Bericht door Biker »

Dit lijkt me wel een leuk topic. Ik vroeg me af wat nu veiliger is een lederen broek / jas of een textile motorbroek / jas. Ook zijn er zomerjasjes / doorwaaijasjes in de handel die gemaakt zijn van een kunststofvezel. Het is erg fijn om die te dragen maar bieden ze wel meer protectie dan een t-shirt? Wie kan hier meer over vertellen??
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Biker,

er is ook een gulden middenweg................ de "Magna Air Hybride Textieljas, zie hier: http://www.de-valkenier.nl/kleding/2005 ... extiel.htm
Tot nu toe mijn fijnste textieljas!!!!!
Met elleboog, rug en schouder prottectie ook als de 'airco' aanstaat..... :wink:
Alleen als de buitentemp richting 30 graden en hoger gaat, blijft ook deze jas geen wondermiddel......... :arrow: veel drinken, blijven rijden en dan toch maar een keer extra pauzeren...... :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 11-07-2005, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Tuke

Bericht door Tuke »

per definitie biedt leer de beste bescherming. Mits het leer van voldoende kwaliteit is en het pak goed aan elkaar genaaid is. Hoor wel eens van die mooie goedkope jasjes uit verweggistan... vraag me af of het stiksel van die pakken wel goed zijn.

Promotor heeft een test van de doorwaai-zomer-jasjes. Ik neem aan dat ze veiligheid in de test hebben mee genomen. Difi schijnt een hele goede jas te hebben.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben over mijn aircojas.
Mouwen open, borststukken en achterpand eruit .Dan hou je nog uimte over om en fles drinken op je rug te bewaren.
Maar alle protectie blijft wel zitten
Ook bij 30 graden is dat goed te doen, alleen je moet er niet mee in de zon gaan zitten.... :wink: Of met de motor stil gaan staan.:P
http://www.alpinestars.com/_lp/moto_jackets_frst.htm

Groet,
Alex
helsen

Bericht door helsen »

ik heb me vandaag een textiel jas en broek aangekocht van richa

Richa airvent eagle jas en monsoon broek, denk erover om airvent eagle broek ook aan te schaffen, voor de echt warme dagen...

heb er nog niet mee gereden maar collega van me was toch wel erg overtuigend over de koelende eigenschappen van deze jas met de luchtinlaten open...
LeChef

Zomerkleiding....

Bericht door LeChef »

Hoi,

in de zomer heb ik mijn leren combi (Topskin burger-versie van het politiepak) met Odlo ondergoed tegen het plakken. Of mijn BMW endoropak (model 1) met protektoren en het nodige moderne textiel voor woonwerk verkeer. Soms combineer ik mijn leren broek met het enduro jasje.

Dit alles afgerond met een rugprotector (BMW 2, zeer comfortabel ook bij warm weer) en zomerhandschoenen merk Grid, ben ik er elke dag onderweg. BMW is nog steeds een voortrekker voor ergonomische en praktische kleding. Helaas met een prijskaartje waar je U tegen zegt.
Maar er zijn nog andere alternatieven.

Helaas proberen men nog steeds de zgn vier seizoenen pakken te verkopen. Mijn ervaring is te koud in de winter en niet te harden in de zomer.

Groet,

Gabby 8)
Biker

Bericht door Biker »

Ik ben alweer een stuk wijzer, maar laatst zag ik van Lookwel een doorwaai jas die er geperforeerd utziet met de tekst Lookwell racing. Op hun site zag ik hem niet staan maar wellicht dat iemand hier iets over kan vertellen??
Knut

Bericht door Knut »

Die doorwaai Lookwell jas heeft een collega van mij ook .
Ik dacht dat het USA import was .
Knut

Bericht door Knut »

Maar ga eens kijken bij Moto-Point in Middelbeers .
( vlak bij jou ) :D
Of check eve hun site http://www.motopoint.nl/index2motorkleding.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk bij " zomerkleding " in de colom " nieuws " rechts onderaan .
Daar staat een Bering doorwaai jas
Biker

Bericht door Biker »

Dit is die bering jas, hij is er ook in een dames uitvoering en kost €99,= en dat scheelt nogal met vele andere merken! Ik ken Bering alleen niet en ben benieuwd naar de kwaliteit ervan. Heeft iemand er ervaring mee?
Afbeelding
Biker

Bericht door Biker »

Dit is trouwens de tekst van Moto-point die ze bij de jas hebben gezet:


U kent het wel: prachtig weer, lekker warm, volop zon, kortom motorrijweer en dan moet je je in je motorpak hijsen. Puffen, steunen en zuchten: veel te warm en te benauwd.

Daar is nu een oplossing voor, namelijk de echte zomerkleding. In deze kleding zit geen wintervoering en ook geen regenmembraam. Hierdoor waait de kleding helemaal door en heeft u dus geen last meer van de hitte.

Uiteraard is deze kleding er voor dames en heren.

De zomerjassen zijn er vanaf €99 en de broeken vanaf €89.
Plaats reactie