Goretex (betaalbaar?)

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Joske »

Hallo!

Vraagje;

Ben vandaag of morgen van plan een goretex broek aan te schaffen.
Heb hier en daar wat de zoekfunctie en google gebruikt.
Zit te denken aan een Hein gericke of zo.

nu zie ik dat zij op hun site zie: Klikkerdeklik

ook al een dergelijke broeken hebben van rond de 200,-

Gezien het bekende merk en de noemer Goretex mag ik dan toch wel verwachten dat ik op ritjes van ca 30 minuten in de regen wel droog blijf?

Heb nu namelijk een regenbroek, maar dat is echt zo`n gedoe om aan te doen. De regenjas laat ik standaard "om m`n motorjas hangen" in deze periode, dat zit wel goed.

Maar de broek die ik nu heb is na een jaar of 4 echt niet waterdicht meer.

Kortom; Kan je voor rond de 200,- een leuke Goretex broek verwachten? En..zijn er ervaringen van jullie kant?

Wellicht een mooi advies voordat ik vandaag bij ene "Arie" :wink: een waarschijnlijk veel te dure broek ga kopen :?
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Patrick8888 »

Ik heb een goretex pak van het merk Difi. Alleen noemen zij het aerotex. Het pak wat ik had daar heb ik 6 jaar met veel plezier mee rond gereden ook in de regen.(zeker langer dan 30min.) Ik heb nu een nieuw pak gekocht ook weer van Difi omdat het oude pak na 6 jaar begon door te lekken. Nu heb ik de Sierra Nevada.

Ik vind de prijs kwaliteit verhouding van dit merk zeer goed. Broek kost 190 euro en de jas 250 euro. Met dit pak hoop ik ook weer ruim 6 jaar te doen.
Wat ik wel altijd doe is het pak minimaal 4x per jaar wassen met speciaal spul voor goretex. Dat verhoogt ook de levensduur en het comfort.

Als je een broek van Hein goedkoop kan kopen, dat zou ik dan wel doen. Probeer anders een resencie te vinden van het merk. Ik weet dat er verleden jaar (nu al weer 2 jaar) in een motorblad een test stond van verschillende merken pakken. (moto78 ofzo dacht ik)
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Joske »

thx

Ga ik zeker eens wat tests van opzoeken.
Weet alleen niet of iedere dealer ook hein verkoopt, lijkt me niet zeker

Denk je dat een Dainese / Revit / .... met Goretex voor die prijs ook goed zat zijn?

(da`s het nadeel van deze winkel in midden NL, heeft met name deze merken)

wil best zo`n 300,- uitgeven, maar als het voor minder kan.

Bij voorkeur zo dat ik niet de boel hoef te wassen/sprayen met spul.

Van de zomer heb ik een lekkere doorwaaibroek aan, dus het is echt voor deze periode.


zoals gezegd...als ik alle tijd heb (niet om 05.30 uur) en ga toeren terwijl buienrader.nl aangeeft dat het gaat hozen...
Dan pak ik die broek wel voor over m`n broek


Ps

Zoiets heb jij dus?
klik

Is die broek vd winter warm zat?
Fred

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Fred »

Ik rij altijd met leder, zit veel aangenamer en als het dan gaat regenen doe ik er gewoon een plastic regenbroek overaan.
Plastic is het enige dat waterdicht is gedurende langere tijd en een plastic regenbroek schuift heel goed over leder om aan en uit te doen. Betreft Hein Gericke: hun kledij van het huis is prijs/kwaliteit van hoog niveau.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Tulipan »

Ik heb Gericke ( alle kleding ) en bevalt prima, hij heeft zin eigen versie " goretex " en is daarom goedkoper.
Op de kwaliteit valt niets af te dingen, is gewoon goed.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Dyrck »

Hein Gericke is alleen in eigen winkels te koop.
Ik heb ook een 'Goretex'broek van HG en rijd d'r al een paar jaar mee.
En na diverse hoosbuien is ie nog steeds waterdicht (ook in het kruis, waar die broeken het eerst gaan lekken).

Ik ben d'r zeer tevreden over.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Why

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Why »

Goedkoper dan menig ander voorbeeld en tot nu toe 100% waterdicht (Net als de bij passende jas), dankzij uitritsbaar membraan. Alleen als je lang tijd stilstaat bij hogere buiten temperaturen wordt het zweterig. Maar dan heb je toch meestal geen membraan nodig.

http://www.funbikersshop.nl/webwinkel/k ... ito-desert
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Patrick8888 »

Joske schreef:thx

Ps

Zoiets heb jij dus?
klik

Is die broek vd winter warm zat?
Yep, die heb ik. Verleden week nog mee gereden en ik heb het niet koud gehad, ook in de jas niet. Zit een wintervoering en ademende voering in die je er beide kan uit ritsen. En een hoop ventilatie ritsen. En die week regende het bij ons toch wel. Van de week niet gereden want toen hadden ze hier (Zeeland) gestrooit..... :(
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Joske »

Da`s ook wel wat die funbikershop...zal eens ff kijken

Dus die aerotex is wel een goede vervanger van de goretex als ik het zo lees...heb ik ieder geval een goed alternatief

Ga wel ff kijken in de Revit en Dainese hoek...maar denk dat dit wel goede en goedkopere alternatieven zijn.

Als ik voor die difi ga moet ik alleen ff kijken waar ik hem ga halen....wil wel eea goed passen

Morgen weet ik meer... thanx!
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Joske »

jeetje...zie net dit pas:

Klik

heb nog laarzen nodig ook!

Dan is deze broek wel wat ik wil, normaal 329,- maar met een paar laarzen van goretex (HG zelf) betaal ik totaal 400 ipv bijna 500

BROEK

Wel een hoop geld, maar wel mooi spul

Zijn laarzen van HG voor 169,- wat?

LAARZEN
MacB

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door MacB »

Ik heb een broek en vest van Richa C Change, is een andere prijsklasse maar het beste wat ik ooit gehad heb.
Heb een Dainese vest/goretex gehad die duurder was, maar deze kan/kon er totaal niet aan tippen. Gore tex doorgesleten aan de uiteinden van de armen en onderrug na 2 jaar dus bye bye waterdichtheid.
Met de C Change blijf je droog in stortbuien en ganse dag door de regen, de vest wordt niet zwaarder want water dringt niet in het materiaal, je koelt dus ook niet af, wat met goretex wel het geval is na langdurig in de regen. Als het 5 minuten stopt met regenen is het pak ook direct droog.
Het onwaarschijnlijkste aan dit pak is dat je het steeds aangenaam hebt qua temperatuur en dit van -5 tot 25 graden. Dit is zijn geld meer dan waard voor mij, je betaald ervoor maar krijgt ook echt wel kwaliteit in de plaats!
Leville

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Leville »

Hoe is de C Change bij +25°C.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Wullebolle »

Ik heb er ene van IXS deze: klik, geen goretex maar een ander soort 'tex' met een coatinglaag aan de binnekant, een binnenvoering van ripstop ook met coatinglaag, en ertussen nog een soort membraan, en ik draag er altijd jeans onder.
In de winter met de wintervoering erin (prima voor vele uren bij 0 a 5° .Toeren in de diepvries vraagt een lange onderbroek.
Ook in de zomer bij 30°, zonder wintervoering dan. Is hij niet te warm.De jeans slorpt het zweet op, en daardoor blijft de broek comfortabel.Warm maar niet plakkerig.
Nu 2 jaar bijna dagelijks gedragen, nooit gewassen, is ie nog steeds waterdicht. Ook dees zomer na een paar uur snelweg bij wolkbreukachtig zeiken was ie waterdicht. Ook in het kruis waar een soort grote kunststoffen naadloze lap op zit.
Bij men vorige broek moest ik bij regenweer een grote zak als een "luier" in men motorbroek dragen of ik had in men broek "gepiest". Bij felle regen wat naar achter zitten iet hoger dan het putje van het zadel helpt ook.
En ritst perfect vast aan men desertfox jas van ixs (is voor mij een must op alle ritten langer dan een kwartierke)
Voor mij volstaat ie.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Joske »

MacB schreef:Ik heb een broek en vest van Richa C Change, is een andere prijsklasse maar het beste wat ik ooit gehad heb.
Toevallig is de broek die ik nu heb ook van Richa , maar die lekt nu...

Wel kort door de bocht :lol: ....heb hem al 4 jaar dus hij heeft zich wel bewezen :wink:

Kom merken tegen die ik niet kende..leuke reactie`s~!

Er is dus genoeg alternatief spul dat eindigd op ...tex

Lees rustig verder :lol:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Bozobin † »

Als broek heb ik al jaren veel plezier van de Evolution 2.64
Ik heb er 2 omdat er 1tje lek was geraakt in het kruis (dagelijks gebruik), maar voor een paar tientjes gaat er gewoon een nieuwe waterdichte laag in.
Voordeel van deze broek is ook de erg lange rits in de pijpen, je kunt hem over je laarzen heen aantrekken.
De wintervoering heb ik nooit gebruikt omdat ik bijna altijd een spijkerbroek er onder heb.

Daytona's met Goretex zijn voor mij de ideale stiefels.

Effe sjoppen kan flink knaken besparen. (Termaat Motoren in Nijmegen heeft een heel grote kelder vol met kleding enzo)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Why

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Why »

Joske schreef:Da`s ook wel wat die funbikershop...zal eens ff kijken
Ik weet niet of het onder reclame maken valt (dan moet iemand hem maar verwijderen) maar het is mijn favoriete zaak. Ik krijg duidelijk advies en 9 van de 10 keer is ie goedkoper dan de rest.
En hij zit bij mij in de buurt dus voor mij geen verzendkosten. Vind ik ook wel aardig.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door V-Stoom »

Jé Joske,

Ik heb een pak van Dane. Was toen niet goedkoop maar bevalt erg goed. Ik heb het pak al 10 jaar en na een rit van 4 uur in de regen (met bakken :evil: ) was het enige dat nat was mijn kruis en de mouwplooi tussen boven en onderarm. Ik kan mij herinneren dat ik verschillende pakken heb gepast en wat toen voor mij het belangrijkste was, waren in willekeurige volgorde (ik vond ze alle vier even belangrijk):
*waterdichtheid
*pasvorm
*wintervoering
*en veiligheid

Nu heeft de techniek vooral op het gebeid van veiligheid de leeftijd van mijn pak wel ingehaald denk ik, maar de rest blijft overeind. Wat er voor mij bijkomt, als ik weer een nieuw pak zou kopen, is de zichtbaarheid. De rest van het lijstje blijft hetzelfde.

Mijn tip is niet per definitie te gaan voor de goedkoopste maar echt kritisch te vergelijken. Het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad waarmee je iedere keer als je op de motor stapt weer mee geconfronteerd wordt.

Succes met je keuze.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door Joske »

Ben eruit...

allereerst dank vd reacties en wat uitleg.
Heb er toch voor gekozen bij de dealer 'om de hoek" uit te kiezen...als er wat is kan ik hem ruilen en krijg ik tussentijds een leen-broek mocht dat nodig zijn.
Ik weet nu in ieder geval dat er "al" Goretex broeken zijn vanaf 200 >+ euro.

Uiteindelijk gegaan voor een Rev!t broek van 299,- :shock: (voor mij de eerste keer zo`n prijzige broek)

Maar goed....

Nu kan ik maandagochtend wegrijden met alleen m`n regenjas over m`n gewone jas en de regenbroek ligt lekker achterin voor ritten van een paar uur.

Nu dus testen......

GREETZ
MacB

Re: Goretex (betaalbaar?)

Bericht door MacB »

Leville schreef:Hoe is de C Change bij +25°C.
Dan krijg je het warm maar je begint er niet zo in te plakken zoals in mijn voorgaande pakken wel het geval was. Bij warm weer voel je effectief dat er luchtdoorstroming is.
Trouwens bij die temperaturen heb ik het ook warm zonder kleren :D
Plaats reactie