Rugbescherming

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
TheQ

Rugbescherming

Bericht door TheQ »

Hey stromers,

Mijn 'tripke' in Afghanenland zit er weer bijna op. :)
Mijn hoofd zit vol met V-Strom tripjes en omdat veiligheid zeer belangrijk is heb ik de volgende vraag.
Is volgens jullie rugbescherming een must?
Je weet wel, zo van die plastic gedrochten, die je omtoveren tot pseudo schildpad.
Wie gebruikt het en wat vinden jullie er van?
En hindert zo'n ding niet, vooral als je met twee op de motor zit?
Voor rest hebben mijn vriendin en ik goede, kwalitatieve kledij en uitrusting.
Nu vraag ik me alleen nog af of zo'n rugbescherming zinvol is.
En wat voor model gebruiken jullie :?:

Graag jullie meningen, ervaringen.

Thx

Grtz from sunny Kabul :worship:

Q
Van

Re: Rugbescherming

Bericht door Van »

ik heb 'm altijd om. ik moet er niet aan denken om op het asfalt te vallen zonder backprotector of zelfs te schuiven. brrr
TheQ

Re: Rugbescherming

Bericht door TheQ »

Je draagt 'm altijd, dat wil dan ook zeggen dat het comfortabel zit?
Al ervaring met een extra passagier?

Thx

Q
Van

Re: Rugbescherming

Bericht door Van »

ik heb er weinig last van. tis wel handig als je er een paar probeert/past.
ik heb vrijwel nooit iemand achterop, dus daar geen ervaring mee.
Leipo

Re: Rugbescherming

Bericht door Leipo »

ik draag altijd mijn Dainese Wave rugprotector: geeft me ook zoveel steun dat ik ook niet zonder wil rijden. zit dus zeer comfortabel bij mij.
ook met passagier (vriendin met ook een Dainese Wave) geen problemen. wel heb ik de rugbescherming uit mijn jas gehaald: dubbelop is niet lekker ;)

wel moet je goed rondshoppen en vele merken en types passen, zo vind ik de rugprotectors van alpinestar totaal niet lekker omdat ze raar bovenop mijn schouderbladen liggen. de Wave van Dainese voel ik niet eens, maar dit verschilt per persoon
MT motorfan

Re: Rugbescherming

Bericht door MT motorfan »

Heel verstandig! Op veiligheid moet je niet besparen.

Met mijn vorige motor, een Triumph, op circuit gereden en dan is de rugprotecter verplicht.
Ik ben me daardoor uitvoerig gaan verdiepen in alle verkrijgbare merken en hun geteste veiligheidskwaliteit, prijzen etc.
Ik heb toen via internet besteld bij Forcefield in Engeland, http://www.forcefieldbodyarmour.co.uk/b ... _sport.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwam als alle beste uit de tests. Ik heb toen ook gelijk de elleboog- en knie protectors en losse schouderprotectors voor in de jas gekocht. Want de protectoren die standaard in 90%
van alle motorjassen zit is van zeer matige kwaliteit.
Geweldig spul Forcefield vooral de rugprotector. Het grote voordeel is de flexibelel eigenschappen van het materiaal waardoor het zeer comfortabel is.
TooTall

Re: Rugbescherming

Bericht door TooTall »

Ik draag altijd een Büse Belluno op mijn V-Strom.

Ik heb sinds kort een zomerjas, dus mesh met beschermende stukken. Voelde me er wel erg "naakt" op. Met de Belluno is dat nu voorbij, voel me veel zekerder en doe hem altijd aan.

Bij de V-Strom zit je al héél rechtop (zeker ik met mijn 2 meter) en het stuk velcro doet hetzelfde werk als een niergordel bij mij, ontlast de rug een beetje. Héél content!

Op Ebay gekocht, bij deze verkoper; 129€ en ik dacht 9€ voor expressverzending!

http://cgi.ebay.de/40-BUSE-Protektorenw ... 286.c0.m14" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Rugbescherming

Bericht door Peterzeeland »

sinds beurs Utrecht een Spidi Airback. Had goede gebruikersrecensies, en past mij ook goed, itt de dainese die ook veel duurder was. Deze was iets van 90 euro, en dan heb je meteen een goede niergordel erbij, dat scheelt heel veel als je de hele dag op de motor zit.

Sinds ik hem heb, mocht ik hem al een keer uitproberen. zal niet in details treden, maar dankzij mijn lenige lijf, mijn keiharde judo-training (6 mnd.) en mijn protector ging dit helemaal goed. Kreeg complimenten over mijn koprol van omstanders......

Ga dus ook nooit meer zonder weg, geeft inderdaad een veilig gevoel, soort van harnas, zonder ook maar op enige manier je bewegingen te beperken.
Idee is net als een helm: hard van buiten om klappen op te vangen, zacht van binnen om druk te verdelen.
de standaard protectie in jassen is die naam niet waard in mijn ogen.

en zeg nou zelf, als je alles langs de weg ziet waar je tegenaan kunt komen, wil je dat doen met of zonder protectie??? Het zal geen wondermiddel zijn, maar alles helpt dan toch mee denk ik.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Rugbescherming

Bericht door Fogel »

Ik ga nooit op weg zonder mijn Dainese Wave protector. En veilig gevoel en heerlijke steun in de nieren. Als je in je rug gaat "hangen" voel je gelijk de niergordel, dus ga je automatisch netjes rechtop zitten. Dus als je goed zit voel je hem niet. Alleen met echt warm weer kun je een klamme streep op je rug krijgen.
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
TheQ

Re: Rugbescherming

Bericht door TheQ »

Hey Fogel,

Om welk model gaat het hier juist :?:
Kan je een foto of link plaatsen :?:

Thx :bye:

Q
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Rugbescherming

Bericht door Fogel »

Hoi,

Hier is ie. De Dainese Wave 2.

Groeten,

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Rugbescherming

Bericht door Peterzeeland »

voor mij zat die elastische niergordel te hoog, over mijn maag ongeveer! daas niet lekker...

de spidi heeft hem lager zitten.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Rugbescherming

Bericht door Fogel »

Er zijn verschillende lengtematen. Ik ben 1.92 heb een lange rug, en heb dus ook de langste maat genomen. Deze zit niet op over mijn maar netjes op de broekriem. Dus wellicht nog even checken naar de maat? Trouwens: als die andere gewoon beter past moet je die natuurlijk nemen!
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Plaats reactie