Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Hantss

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Hantss »

Ik heb onlangs proefgereden met de Schubert C3. Deze is een stuk stiller als mijn Nolan N102.
Wat ik als groot min punt ondervond was het vizier. Bij half open vizier vervormde het beeld. Het leek net of je dan
bezopen achter het stuur zat en het kwam zeker niet door alcohol. Ik vond dit wel een reden om deze helm niet aan te schaffen.Ik heb overigens verder nog niemand over deze klacht gehoord.

Daarna nog proefgereden met de Shoei Multitec. Ook deze was stiller als de Nolan N 102, maar weer niet zo stil als de Schubert C3. Hier vervormde het beeld niet bij half open vizier. Ook de pasvorm vond ik beter dan de Schubert ,maar dat is heel persoonlijks
Brambo.650

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Brambo.650 »

Dat van die plastiekjes heb ik ook. Ik kan niet met een hand mijn kinbak dichtklappen, omdat dan die kinflap losschiet. Dus altijd met twee handen, zodat ik dat kinstuk even omlaag kan houden. Erg vervelend, want dat moet dus altijd stilstaand. Als er iemand een oplossing voor heeft, hoor ik het graag. Ik zal van de week wel eens bij de leverancier hier een balletje over opgooien.
Dev-strom

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dev-strom »

Brambo.650 schreef:Dat van die plastiekjes heb ik ook. Ik kan niet met een hand mijn kinbak dichtklappen, omdat dan die kinflap losschiet. Dus altijd met twee handen, zodat ik dat kinstuk even omlaag kan houden. Erg vervelend, want dat moet dus altijd stilstaand. Als er iemand een oplossing voor heeft, hoor ik het graag. Ik zal van de week wel eens bij de leverancier hier een balletje over opgooien.
Brambo als je enigsinds door rijdt (+/- 60 km/h) kan je wel 5 seconden je handen van het stuur halen om je helm dicht te klappen (wel even kijken of er geen autos in de buurt rijden en stoppen is wel de meest veilige optie en handsfree rijden verijst ook een recht frame en uitgelijnde banden)

Overigens ben ik de enige die geen last heeft van het loszittende kinstukje??
Dgr

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dgr »

Dat kinstukje kwam bij mij ook los in het begin. De "clipjes" waar het ding mee vast zit hebben elk een gaatje. Bij mij zat een deel van de stof over het gaatje waardoor deze niet optimaal vastklikte. Even netjes bijgewerkt en sindsdien geen last meer van.

Heb ook het leren flapje (die met klitteband vastzit) weggehaald, anders kreeg ik 'm haast niet over m'n kin :lol:
Afgezien van deze "probleempjes" rij ik al dik een jaar (18000km) naar volle tevredenheid met de C3 :-)}

@ Hantss: Waarom zou je met een half open vizier willen rijden? :| Bij mij is ie altijd helemaal dicht of helemaal open. Ook gebruik ik de "citystand" vaak, waarbij hij wel dicht is, maar net geen *klik* zegt. Dan heb je nog een beetje extra ventilatie van onderlangs het vizier.
Brambo.650

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Brambo.650 »

Dev-strom schreef: Brambo als je enigsinds door rijdt (+/- 60 km/h) kan je wel 5 seconden je handen van het stuur halen om je helm dicht te klappen (wel even kijken of er geen autos in de buurt rijden en stoppen is wel de meest veilige optie en handsfree rijden verijst ook een recht frame en uitgelijnde banden)

Overigens ben ik de enige die geen last heeft van het loszittende kinstukje??
Ben niet zo'n held om dat onder het rijden te proberen, met losse handen. Zal wel eens bekijken of ik die clipjes nog kan modificeren. Ik heb er nu al lang geen last meer van gehad dat ik ze lostrok, vooral omdat ik met twee handen die kinbak dicht doe.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Peterzeeland »

Met mijn nieuwe Shark Evolution (oude model, zo bleek) lang weekend Eiffel geweest. En ja: de Vstrom adventures tegengekomen!

Ondanks oordoppen (otoplastieken) is deze helm op de snelweg beduidend (en dan bedoel ik: heel luid en duidelijk!) lawaaiiger dan mijn oude Shuberth Concept.
Op de terugweg van Venlo naar Amersfoort en daarna terug naar Zeeland over de snelweg gereden..... Niet echt fijn.

Wat wel goed bevalt: op de secundaire weg, of door de stad: het omklappen naar achter van het kingedeelte. Dat kan bij een Shuberth niet (volledig) en dan heb je dus een luchtige jethelm op je kop.

Ga toch maar weer sparen voor kwaliteit.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

HJC FSMAX in fluo geel !!!
Valt lekker op. Mensen gaan aan de kant, langzamer rijden, remmen als ze uit een zijstraat komen en snel doorwilden.

Zit goed. Fijne zonneklep die ook nog te veravngen is door zo'n geel contrast dingetje. Echt heel prettig.
Dat geeft superzicht.
Het is vast niet de stilste, maar zeker niet de luidrustigste. Is ook zo getest. Maar ik heb geen referentie. Het is mijn eerste.

Als ik later groot ben koop ik nog weleens een superhelm, maar deze bevalt voorlopig erg goed.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Wannabee Stromer

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Wannabee Stromer »

Hèhè!! Eindelijk een nieuwe helm gekocht. Na lang twijfelen en treuzelen had ik toch maar besloten een Nolan N103 te nemen, een fluogele. Ik kwam thuis ging achter de PC zitten en bestelde een Schuberth C3 :D. Die 100 Eur meer besllot ik toch maar voor lief te nemen.

Vanmorgen voor het eerst gereden en ik vond het vizier echt verschrikkelijk wazig kijken. Bleek dat er toch nóg een beschermlaagje opzat. :schater:.
Opvallend: Er komt echt veel rijwind door je kruin, Heerlijk!
Met de klep open vangt ie (bij 80+) wel veel meer wind dan mijn vorige systeemhelm. Dat was een Airoh SV55 luxe. Maar als ik toch zo lekker toegewapperd wordt vind ik het niet erg om hem dicht te doen en alleen mijn vizier open te hebben.
Het is wel even wennen aan die strakke afsluiting rond je nek. Ik hoop dat dat na een aantal maanden toch iets soepeler wordt.

Binnenkort maar eens een stuk snelweg gaan blazen en horen hoe het met het geluid en de turbulentie zit.
P-Twin

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door P-Twin »

Ik moest en zou een stille helm. Maar een optie dus: schubert. De Schubert R1 (integraal) gekocht voor veel geld. Voorheen vele jaren een Shoei gehad. Absoluut kwaliteit! De Schubert heeft een geintegreerd zonnevizier: dat is erg fijn! Maar met mijn lengte (1.93) op een DL 1000 met origineel ruitje nog steeds een hoop lawaai van turbulentie (ongeacht stand). Misschien is ie wel stil, maar dan op een andere motor (of een korter persoon). Verwacht dus geen wonderen van de 'stilte' van een Schubert! Inmiddels een hogere ruit en altijd oordoppen voor langere ritten. Wat verder opvalt is dat de dichting van het vizier minder mooi sluit dan bij mijn ouder shoei. Wel lekkere zachte bekleding, maar al met al zijn geld toch eigenlijk niet waard is mijn indruk op dit moment.
Wannabee Stromer

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Wannabee Stromer »

Ik ervaar eigenlijk hetzelfde met mijn schuberth C3. Dat valt me ronduit tegen. Mijn el cheapo airoh SV55 presteerde beter qua geluid. Ook was die prettiger met de klep open te rijden. De schuberth vangt dan erg veel wind. De turbulentie is volgens mij ook eerder slechter dan beter. En dan heb ik alleen nog maar 80km wegen gereden. Ik heb overigens nog niet alle standen van mijn ruitje en kloontje geprobeerd. En ik heb ook nog geen gehoorbescherming in gehad.

En als ik toch aan het azijnpissen ben. De gesp van de getande riem zit bij mij een beetje irritant en de beschermflapjes die met klitteband aan elkaar kunnen zijn te kort. Dat laatste had ik misschien in de winkel moeten opmerken, maarja het was al moeilijk genoeg een passende helm te vinden.

Ik ben benieuwd of ik beter af had geweest met de nolan n103

Voor mij is de pasvorm echter beter dan van mijn oude helm, dus ik krijg geen hoofdpijn meer. Dat is ook veel waard. En het ziet er flitsend uit zo'n fluogele helm. Dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Nav aanrijding toe aan nieuwe helm. Vandaag C3 proefgereden. Ik heb nu een HJC FS-Max (fluo!).
C3 zit perfect. Minder druk op het voorhoofd. Lekker licht.
De ventilatie werkt zeer goed. Meer frisse lucht met vizier dicht.

Wat de C3 niet doet, en niet kan, is alles qua turbulentie oplossen. Het is wel stiller en de HJC is al niet echt slecht.
Ik heb wel veel standen van het ruitje getest. In alle gevallen is de C3 beter. Het prettigste is misschien wel met ruitje zo laag mogelijk (semi-naked).
Al met al een hele prettige, comfortabele helm. Je merkt niet dat je hem op hebt. Oordoppen blijven natuurlijk wel nodig.
Ondertussen de C3 al gevonden voor 425,- en 450,- (Louis in Duitsland en Jos Smit in Haarlem). Dat is 170,- meer dan een HJC.
Ik denk dat het het geld waard is.
Volgende week wil ik nog een Multitec testen.
Leville

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Leville »

Ik heb ook een C3. Hier kan je mijn ervaringen lezen: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?p=77251#p77251
Kort samengevat: een C3 is volgens mij meer gemaakt voor een wat meer voorovergebogen zitpositie, en door een windscherm verslechterd de ventilatie in de helm aanzienlijk.

Ik ben nu aan het proberen om de typische DL-turbulenties te elimineren. Als dat gebeurd is, vraag ik me wel af of oordoppen nodig zijn. Want een DL is zo onnoemelijk veel stiller dan mijn vorige moto (beide standaard uitlaat; 88 vs 94 dB).
Remko

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Remko »

Leville schreef:
Ik ben nu aan het proberen om de typische DL-turbulenties te elimineren. Als dat gebeurd is, vraag ik me wel af of oordoppen nodig zijn. Want een DL is zo onnoemelijk veel stiller dan mijn vorige moto (beide standaard uitlaat; 88 vs 94 dB).
Je draagt je oordoppen niet voor het uitlaatlawaai maar voor het wind gebulder.
Het dragen van oordoppen is, ongeacht hoe stil je helm is, boven de 100km/h gewoon noodzakelijk, tenzij je weinig waarde hecht aan je gehoor.


hier een begrijpelijk stukje over dit onderwerp
Jabee

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Jabee »

Ik lees hier enkele klachten over het loskomende kinstuk van de Schubert C3. Met mijn Schubert C3 had ik hetzelfde probleem, maar Schubert heeft daar een modificatie voor, die onder garantie wordt uitgevoerd. De motorzaak waar ik mijn helm gekocht heb heeft het kinstuk op een of andere manier vastgezet (geschroefd volgend mij). Nu kan ik gewoon met handschoenen aan, aan het kinstuk de klep sluiten.

Het beslaan van het Pinlock bij zeer vochtige omstandigheden heb ik ook. Aan de zijkanten van het pinlock-vizier zitten twee 'stelschroefjes'. Deze pinnetjes kun je er voorzichtig uitdrukken en iets verdraaien zodat het pinlock strakker tegen het vizier zit. Het heeft wel geholpen, maar niet volledig.
De ventilatieopening bij het kinstuk openzetten helpt naar mijn ervaring alleen op een motor met laag scherm. Bij mij voel ik wel veel wind op een standaard V-strom met scherm in laagste stand. Maar op mijn eigen Dl650 met hoog scherm en Madstad, waardoor ik lekker uit de wind zit, heeft deze ventilatieklep niet zoveel effect.

Dan heb ik nog een vraag. De Schubert C3 bevalt prima in herfst, winter en voorjaar, maar bij warm weer zou ik graag opener rijden. Maar dan wel veilig. Schubert en Nolan hebben jethelmen met kinbeugel. Ook las ik ergens over een Roof Rats met een losse stofbril. Heeft iemand ervaringen hiermee of andere suggesties?
Maarten

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Maarten »

Vandaag m'n C3 naar de dealer gebracht, zodat ie opgestuurd kan worden. Het vizier (niet het zonnevizier) valt erg snel dicht en moet dus strakker worden afgesteld. Daarnaast laten sommige drukkers van de voering makkelijk los, dus daar wordt ook naar gekeken. Verwachting is dat de helm met een maandje weer terug is. Ondanks deze dingetjes ben ik nog steeds tevreden met de helm en ga er vanuit dat de problemen goed worden opgelost.
Ralf

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Ralf »

shark RSI 2010 bevalt zeer goed, mijn vorige, suomy gunwind was daarintegen nog iets beter
Strombo

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Strombo »

Heeft iemand ervaringen hiermee of andere suggesties?
Omdat ik ook graag open rijd heb ik mijn Nolan Jethelm en Schuberth C3 weggedaan (verkocht) en een Schuberth J1 aangeschaft. De helm geeft een heerlijk vrij gevoel en is met het vizier dicht nog behoorlijk stil en de kinbeugel geeft extra bescherming. Ik ben er heel erg tevreden mee. Het beste van alles :!: De Nolan gaf te veel lawaai, met de C3 had ik het gevoel binnen te zitten, saai :wink: , de J1 combineert het beste van verschillende helmen en is gewoon super voor op de Strom. Kan het je vanharte aanbevelen. Trouwens bij een goede motorzaak kun je gewoon een proefrit met de helm maken, dan weet je zeker of het een goede keuze is. Dat deed ik ook en toen wist ik het zeker...
:D
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Beetje meer ervaring opgedaan vandaag.
Vandaag Tiger gereden, wiellagers achter vervangen en helmen gekeken.
Waar ik was (Eibergen) hadden ze veel maar geen Schuberth. Krijgen ze in februari.
Na veel passen (Multitec, Nolan en Shark Evoline 2) bleek dat mijn hoofd niet past bij die merken.
Overigens Shoei wel, maar de Multitec niet. Ze zijn allemaal te rond en zitten daarom niet goed.

Shoei (behalve Multitec), HJC en Schuberth (elders al eens gepast) passen beter.
Aangezien ik de HJC zelf heb, bleef er geen systeemhelm over om mee te rijden.
Systeeemhelmen zijn toch wat minder stil en zwaaarder vaak dan een integraal helm.
Waarom wil je een systeemhelm? Is wel eens makkelijk, maar het kan heel goed zonder allemaal.
Met al die onbemande tankstations tegenwoordig, is het daarvoor ook geen must.
Dus maar eens integraal helmen gepast. Shoei 1100 en Qwest en van HJC de FS11, met dat pompsysteem.
Shoei heeft geen zonnevizier. HJC wel.
Met die laatste gereden. Heerlijke helm, en een merkbaar verschil met mijn HJC FS-MAX (systeemhelm).
Rijden op de Strom met de wind van vandaag werd een stuk prettiger nog met deze helm. Ik had hem bijna gekocht.
Een nadeel vind ik wel dat het vizier niet een klein stukje open kan. Gaat meteen 4 cm open. De Shoei's hebben wel zo'n minimale stand.

Omdat ik niet perse iets wilde/moest kopen en nog wat anders doen moest, niets meer getest.
Ik ga later nog een keer met de C3 rijden. Dat lijkt de enige systeemhelm te zijn die geschikt is voor mijn hoofd.
Ondertussen ga ik nog eens nadenken of ik toch niet een integraalhelm zal nemen. Wordt de keuze iets groter.
En gemerkt dat pasvorm toch wel heel belangrijk is en er veel verschil is tussen de verschillende merken, modellen en maten.
Uitgebreid passen dus.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Laat iemand zich ook leiden door SHARP?
"THE HELMET SAFETY SCHEME
Welcome to SHARP, the Safety Helmet Assessment and Rating Programme. The SHARP rating system helps you make a more informed choice when choosing a helmet. When you think motorcycle helmet safety, think SHARP."

http://sharp.direct.gov.uk/

Is er in Nederland of Duitsland ook zo iets?
Opvallende resultaten. Schuberth niet zo goed, Shoei beter.
Nu nog een site waarop alle geluidsniveau en gewichten staan.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

RedStrom schreef: ... en van HJC de FS11 ...
Een nadeel vind ik wel dat het vizier niet een klein stukje open kan. Gaat meteen 4 cm open. De Shoei's hebben wel zo'n minimale stand.
Vandaag gezien dat er wel een minimale stand is. Vizier staat 5-8mm open, maar daarna is de volgende stand die 4 cm.

Ook gereden met de C3. Valt niet mee. Wel beter, maar gaat ook op z'n eigen wijze om met wind cq turbulentie. Als je gaat staan is het echt super.
Eerlijk gezegd toen ik met de HJC FS-Max terug reed, over het zelfde stuk als ik de C3 getest had, merkte ik wel dat de C3 alles wel beter doet cq dempt. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog.
Ik mocht niet meer rijden met andere helmen. Dus elders de XR1100 nog een keer proberen. Die zit ook goed.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Maarten

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Maarten »

Nadeel van de C3 is de reparatieduur. Op 8 januari heb ik mijn helm bij de dealer gebracht om deze onder garantie te laten repareren (vizier valt uit zichzelf dicht, voering laat snel los). De dealer had mij al gewaarschuwd voor het feit dat het lang kon duren, dus je hoort mij wat dat betreft niet klagen. Mijn helm wordt echter wel pas halverwege februari terug verwacht... :(
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Weer een C3 met reparatie. Dat hoor/lees je best veel.

Je hebt een vervangende helm gekregen?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Maarten

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Maarten »

Kon ik inderdaad krijgen, maar heb ik niet gedaan. Ik rij nu niet, maar als ik weer ga rijden kan ik zo even een leenhelm krijgen. M'n broek (revit) moest ook gerepareerd worden :roll: en ik heb maar één broek (rij nog niet zo lang motor), dus ik kon sowieso geen motor rijden. Broek is inmiddels vervangen voor een nieuwe en de helm duurt nog twee weekjes, dus die tijd kan ik nog wel even volhouden.

Desondanks vind ik het een fijne helm, maar volgende keer wordt het wel wat anders denk ik.
Fred

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Fred »

Iemand ervaring met de PROBIKER KX4 Z-LINK ?
http://www.louis.de/index.php?topic=art ... 01&lang=en
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Fred schreef:Iemand ervaring met de PROBIKER KX4 Z-LINK ?
http://www.louis.de/index.php?topic=art ... 01&lang=en
Iemand uberhaupt ervaring met PROBIKER?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Sinds donderdag (Utrecht, beurs) de C3. Ter vervanging van de HJC FS-Max nav de kleine crash.
Die gooi ik nog niet weg. Wellicht kan ik iemand nog van dienst zijn met een vizier (met en zonder pinlock) of zonneklep (donkere en gele).

De C3 toch maar weer in fluo kleur gekocht. Ik twijfelde nog tussen een witte en zilveren, maar de afgelopen tijd weer gezien en gemerkt dat het toch echt beter opvalt. Zeker als je tussen de auto's zit.
Vandaag getest. Ruitje in diverse standen.
Laag, dan bijna naked. Heel prettig met de C3. Zoef, zoef.
Ander standen ook een hele verbetering. Geen gebulder, geen herrie. Alles gelijkmatiger. En vooral stiller. Zeker bij hogere (100+) snelheden merk je veel verschil.
Allerlei gedoe met turbulentie, ruis, verschil geluid links en rechts, gaten onder ruitje (om even een paar topics te noemen), is nagenoeg verdwenen.
De C3 past voor mij goed bij de V-Strom.
Staand merk ik echt goed het verschil met mijn vorige helm. Krijg ik weer zin om te gaan skydiven :D
Voor mijn hoofd een geweldige pasvorm. Sluit overal goed aan.
Zeer goede ventilatie. Bij de HJC merkte ik niet eens dat het werkte.

Is het een superhelm? Nee. Is ie beter? Jazeker. Zou ik hem weer kopen of aanbevelen? Ja, ook al is dat na 1 middagje rijden wellicht wat vroeg te oordelen.
Maar hij bevalt gewoon, er is merkbaar verschil met de HJC (wat geen slechte helm is), en ik ben blij dat ik 'm gekocht heb.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Peter650 »

ik heb ook HJC helmen, de eerste was de HJC SYMAX, goedsluitend om je oren en wangen die droeg ik op mijn vorige motor een GTR met hoge ruit, helemaal goed geen windgruis en ander gedoe waar ik me aan stoorde. Verleden jaar kocht ik een DL, proefrit met de SYMAX gereden, bij de aflevering vd DL werd de bordeaux-rode HJC SYMAX vervangen door een zilverkleurige HJC FSMAXN want de DL is zilver/zwart. De helm ziet er goed degelijk uit en heeft als extra in vergelijking met de vorige zo'n zonnevizier, dat vind ik heel fijn want ik zet al snel een zonnebril op ivm scherp licht/lucht en een bril is toch altijd een geklooi icm met een helm en nu heb je je "zonnebril" altijd bij je.
inderdaad die lucht sleuven voor en bovenop de helm werken niet of niet goed genoeg, dus snel een beslagen scherm.
kwa comfort was het wel schrikken die DL in combinatie met de nieuwe helm, ik heb er van alles over gelezen, hoge lage ruiten/kloontjes/spiegels/turbulentie/lengte vd persoon in combinatie met voorgenoemde. ik ben 1.81 cm en ik heb een vario schermpje. Ook heb ik spiegels van een aprilia tuono erop gehad, ik merkte geen verschil in comfort, heb de orginele spiegels teruggezet die geven een beter zicht zijn hoger en groter. ook heb ik, klinkt misschien gek, een koude kin, aan de linkerkant meer dan rechts, ligt het aan de spiegels/ruit of aan de helm, ik weet het niet.
kortom het blijft een lawaaige bezigheid dat DL rijden, ik doe op de snelweg oordoppen in en ritjes binnendoor niet.
heb vd week m'n SYMAX meegenomen en onderweg gewisseld, conclusie, HJC SYMAX is een stuk stiller dan zijn opvolger de HJC FSMAXN

Peter :bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Framomile »

RedStrom schreef:De C3 toch maar weer in fluo kleur gekocht. Ik twijfelde nog tussen een witte en zilveren, maar de afgelopen tijd weer gezien en gemerkt dat het toch echt beter opvalt. Zeker als je tussen de auto's zit.
:bye: :-)}
Wat zegt die man toch een verstandige dingen he!!

Groet Fluor Franc :wink:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Framomile schreef:Wat zegt die man toch een verstandige dingen he!!

Groet Fluor Franc :wink:
Zegt het voort! Vooral tegen mijn baas :P
:-)} :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Janoost64

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Janoost64 »

Hallo v-strommers
Heeft iemand ervaring met het merk Marushin en metname het type M 409 systeemhelm?? :idea:
:-)}
Eric-v

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Eric-v »

Mijn vorige helm HJC CLMAX overgedaan aan mijn oudste zoon want die is gaan lessen, je kunt ook naar een reden zoeken, nietwaar? Over de HJC ben ik zeer tevreden geweest, zeker nadat er een pinlock vizier ingezet was. Ben nu zelf overgestapt op de C3 na enkele passessies en proefritten. Wat ik tijdens de proefrit niet heb bemerkt maar wat me nu opvalt bij langere ritten is dat de kinband van de helm die van zeer stug kunststof is gemaakt bij mij irriteert tegen mijn hals. Wellicht even wennen, ik vindt een nieuwe helm sowieso nooit prettig in het begin. Waar de C3 in uitblinkt is de bediening van het zonnescherm en zijn geluidsniveau. Al heb ik (182 cm) de beste resultaten bereikt door mijn standaardscherm terug te plaatsen in de laagste stand nadat ik er ruim 12 cm afgezaagd heb (tip elders opgepikt op het forum). Zo zit je er half naked op maar nagenoeg zonder turbulenties rondom mijn hoofd, echt een wereld van verschil. Straks in de herfst maar eens horen wat ie doet met mijn MRA flipscherm.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Heel herkenbaar dat van die kinband.
Ik heb met wat rollen en vouwen het zo gekregen dat ik er geen last meer van heb.
Moet je mee stoeien.
Als het moet kan wel een foto plaatsen wellicht.
Verder een goede helm. Ga maar eens staan in de vrije luchtstroom.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Treg

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Treg »

Ik heb een Nolan N85 Monza.
Alhoewel hij er fraai uitziet valt hij me toch een beetje tegen.
Het vizier lekt soms bij regen en het geluid is ook niet echt heel subtiel.
Voordelen zijn het ingebouwde zonnevizier, en een klein spoilertje aan de achterkant zodat ik niet omhoog vlieg :wink:
Leville

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Leville »

Nu een (Nolan) X-Lite X-551 ter vervanging van de Schuberth C3.

Waar blinkt de C3 in uit:
- geluidsniveau: stil en weinig turbulentie
- bediening zonnevizier is gemakkelijker
- bediening ventilatie is misschien klein, maar wel al rijdend in te stellen
- algemeen draagcomfort
- licht
- systeemhelm: kan opengeklapt worden om makkelijker met iemand te praten; eenvoudiger op te zetten, zeker voor brildragers
- polyvalentie (systeemhelm + weinig lawaai en turbulentie)

Hoe vergelijkt de X-551 zich met de C3:
- behoorlijk luider en zonder aangepaste windbescherming van de motorfiets heb je effectief turbulentie, zeker met klep bovenaan
- klep bovenaan vangt veel wind, maar wist sowieso al dat ik de helm zonder klep ging gebruiken
- betere ventilatie in vergelijking met de C3 (met "kinrok" gemonteerd), maar niet al rijdend in te stellen
- gewone vizier kan maar langs 1 zijde naar boven worden gedaan itt de C3. De lip om het vizier naar boven te doen is wel veel groter.
- kan gereden worden met enkel zonnevizier naar beneden met goede afscherming van de neus door het enduro-kinstuk
- draagcomfort vergelijkbaar
- gewicht vergelijkbaar
- dubbele D-sluiting: aanpassen, maar went snel
- gewone integraalhelm: opzetten is wat lastiger
- minder polyvalent, vooral door het geluidsniveau

Een helm die de voordelen van beide combineert zou perfect zijn.

(Randopmerking: Een geintegreerd (intern!) zonnevizier biedt veel gebruiksgemak. Zeker voor brildragers zoals ik, die niet snel even een zonnebril op of af kunnen zetten.)
Jkkiwi

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Jkkiwi »

een nolan n103 in fluo geel
een schubert c3 matzwart
een gpa pilot
een scorpion exo 1000
en nog een lazer

dat waren ze wel geloof ik
ze bevallen allemaal prima
woonwerkbuffel

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door woonwerkbuffel »

had eerst een uvex. Beviel prima. Heb nu sinds kort een schuberth. Op zich een fijne en stille helm. Hoor weinig omgevinggeluid, maar hoor wel best veel turbulentie en windruis. Ik heb een integraal helm. Een S1 pro. Altijd weer even wennen zoiets nieuws, maar het eerste gevoel is op zich goed.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Na HJC FS-MAX, C3 en tijdelijk weer FS-MAX, nu een System 6 van BMW.
Die letters zijn eenvoudig te verwijderen.
Stil, systeemhelm, dan heb je niet veel keus. De C3 had mijn pasvorm toch niet. De System 6 wel.
Die komt ook uit de Schuberth fabriek.

De System 6 zit mij beter. Wel een beetje geholpen met de achterkant van een lepel voor nog betere pasvorm.
Hij is stil, meer zicht dan de C3, optisch neutraal vizier (ook bij iets-open standen), kleurloze pinlock (C3 toch wat blauwig), aerodynamisch goed op mijn V-Strom (minder turbulentie), geen last van het riempje. Ik ben er erg blij mee.
Heel goed, zo niet beter (maar dat is persoonlijk) alternatief voor de C3.
Helaas alleen verkrijgbaar bij BMW-dealers. Je zult er voor op pad moeten.
:-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Leville

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Leville »

Leville schreef:Een helm die de voordelen van beide combineert zou perfect zijn.
Mocht deze goed uit tests komen, dan zou het wel eens the-best-of-both-worlds kunnen zijn: een systeemhelm met ingebouwd zonnevizier en met afdoende neusbescherming als je met je gewone vizier naar boven rijdt. Al vraag ik me af of je gemakkelijk je vizier en zonnevizier kan bedienen.
Why

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Why »

Na het 2 maanden dagelijks te hebben gereden, denk ik wel dat ik een redelijk oordeel kan vellen over mijn helm. Helaas heb ik een C-3, helaas zegt u, ja helaas, als ik dat van te voren had geweten had ik een Aldi helm gekocht. Tot nu toe het volgende:

- Intercom kraag is stuk en wordt vervangen, daar is men al 7 weken mee bezig.
- Pinlock beslaat (niet tussen het vizier en de pinlock, maar echt aan de binnenkant van de helm). oplossing van Splash; zet u de helm 's avonds weg met geopend vizier en kijk of dat helpt (hoe denk je dat hem wegzet? in een afgesloten plastikzak in de vriezer?).
- Bij regen buiten heb ik ook regen binnen, waar het vandaan komt weet ik niet, maar ik voel spetters.
- Als ik het Zonnenvizier laat zakken, kan ik maar beter stilstaan, hij valt regelmatig uit de houder en zit dan ongeveer in je oog.
- Ventilatie blinkt uit door afwezigheid. Die op de kruin doet wel iets maar dat voel je alleen als het koud is buiten en je hem niet nodig had. Bij je mond gebeurt helemaal niets.
- Vizier kent 3 standen Dicht, Open als je stilstaat en open maar automatisch dicht als je optrekt.

Je kan het wel laten fixen zegt men, maar dan moet ie terug naar Schuberth via Splash Design en dat is een drama eerste klas. Als de analyse en vervanging van een simpel onderdeel als een intercom kraag al ruim 7 weken duurt, hoe lang ben ik dan m'n helm kwijt als ik dit wil laten nakijken. Nou ga maar uit van 2 a 3 maanden was het serieuze antwoord. Nederlandse importeurs, ze zouden verboden moeten worden.

De ellende is dat ik dat ding gekocht heb omdat ik dagelijks ermee de weg op moet en dus een veilig en goed product wilde hebben. Dat kost wat en dus ben ik tot deze helm veroordeelt tot ik weer genoeg gespaard heb.

Dus wat mij betreft geen Schuberth meer en ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dit een goede helm vinden, tenzij ze alleen maar rijden als het droog is tussen de 15 en 20 graden met maar een klein beetje zon en in de binnenstad.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

Nieuwe Shoei Neotec is misschien wel iets.
De eerste Shoei met ingebouwd zonnevizier.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m7udYiu6hDk[/youtube]

Mijn C3 is ook niet meer de mijne.
Jouw klachten komen bekend voor, al ben je wellicht wat hard. Maar je verwacht het niet voor zoveel geld.
Bij mij was het de pasvorm die de doorslag gaf. Inmiddels een System6 van bmw.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Leville

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Leville »

Zonnevizier is gekend probleem. Ze hebben sinds enige tijd een verbeterd mechanisme, wat onder garantie kan geplaatst worden. Heb dat bij de mijne ook laten doen voor ik hem verkocht.
Waterinsijpeling kan je vermijden door het gewone vizier te vergrendelen (verder doorduwen als het dichtklapt). De kans op water langs de bovenste ventilatiegaten heb je bij elke helm.
Ventilatie aan de kin is inderdaad niet het beste, maar dat is volgens WebBikeWorld typisch voor alle systeemhelmen. Door de winterschort te verwijderen kan je het misschien iets verbeteren. En daarmee ook het aandampen. Op een naked is de c3 wat mij betreft geweldig. Van zodra je veel kuipwerk hebt, komt de zo al matige ventilatie verder in het gedrang. Toch heb ik er zelf met veel plezier mee gereden. Vooral de stilte is zaalig. En het zonnevizier is ook top.
Why

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Why »

Leville schreef:Zonnevizier is gekend probleem. Ze hebben sinds enige tijd een verbeterd mechanisme, wat onder garantie kan geplaatst worden. Heb dat bij de mijne ook laten doen voor ik hem verkocht.
Waterinsijpeling kan je vermijden door het gewone vizier te vergrendelen (verder doorduwen als het dichtklapt). De kans op water langs de bovenste ventilatiegaten heb je bij elke helm.
Ventilatie aan de kin is inderdaad niet het beste, maar dat is volgens WebBikeWorld typisch voor alle systeemhelmen. Door de winterschort te verwijderen kan je het misschien iets verbeteren. En daarmee ook het aandampen. Op een naked is de c3 wat mij betreft geweldig. Van zodra je veel kuipwerk hebt, komt de zo al matige ventilatie verder in het gedrang. Toch heb ik er zelf met veel plezier mee gereden. Vooral de stilte is zaalig. En het zonnevizier is ook top.
Reparatie van oa het zonnevizier gaat alleen zo idioot lang duren dat vind ik een probleem. Ik ben geen fan van leen auto's en de troep laat staan een leen helm.
Helm lekt ook bij doorgedrukt vizier dus dat is het probleem ook niet
En beslaan doet ie echt bij alles wat niet een standaard atmosfeer is, met of zonder het winterschort, schuiven open of dicht vizier op een kier of juist niet.Ik rij elke dag een half uur heen en terug naar mijn werk dus met het weer van de laatste paar weken heb ik een aardige vergelijking kunnen maken. Ik kan alleen naar buiten kijken als ik het vizier helemaal open heb en niet te hard rijd (anders klapt ie weer dicht) anders zie ik binnen 3 minuten helemaal niets meer. Begint een beetje op een Koos Spee vizier te lijken zeg maar.
Het stil zijn moet ik aannemen dit is de enige helm die ik ooit gehad heb dus heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Ik rij even goed nog met oordoppen als ik van plan ben boven de 80km/h uit te komen. Ik heb maar 1 paar oren en die doen het nog steeds prima. Dat wil ik graag zo houden.
Leville

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Leville »

Mmm, je hebt precies wel een maandaghelm. 7 weken is ook ongelooflijk lang. De mijne is 3 weken weg geweest (en ook gepasseerd via de BeLux distributeur).
Zou je het probleem niet kunnen aankaarten via de website van Schuberth om een nieuwe helm te bekomen?

Een V-strom is standaard zo turbulentiegevoelig dat een C3 ook maar het lawaai een beetje kan beperken. Geloof me, met een andere helm is het nog veel erger. Dan wordt je hoofd heen en weer geschud als een windvaan. Om turbulentie te beperken zal je sowieso aanpassingen moeten doen. Met eender welke helm.

Neemt niet weg dat de ventilatie matig blijft. Misschien ben je beter af als je hem verkoopt (na herstelling/inruil) en wat anders neemt?
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RedStrom »

De C3 is niet de super helm die velen denken dat hij is.
Regen aan de binnenkant van het vizier, turbulentie gevoelig (draai je hoofd naar beneden, meer race houding en hij doet het beter), .
Veel gevallen van garantie (duurt altijd lang).
Lijkt een beetje op de BMW motor. Ook heel goed, heel duur, maar ook veel garantie gevallen/terugroepacties.
Daarom heb ik mijn C3 verkocht en een BMW :wink: System6 gekocht.
Die bevalt beter, ook in de regen. iets goedkoper, en voor mij een betere pasvorm.
:-)} :bye:

C3 is wel heel veel in beeld. Komt ook omdat er zo veel van verkocht zijn. En aangezien we het vaak hebben over wat niet goed gaat ipv wat wel goed gaat, lijkt de C3 soms onheus beoordeeld te worden. Maar dan nog, de klachten zijn er.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Leville

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Leville »

Leville schreef:
Leville schreef:Een helm die de voordelen van beide combineert zou perfect zijn.
Mocht deze goed uit tests komen, dan zou het wel eens the-best-of-both-worlds kunnen zijn: een systeemhelm met ingebouwd zonnevizier en met afdoende neusbescherming als je met je gewone vizier naar boven rijdt. Al vraag ik me af of je gemakkelijk je vizier en zonnevizier kan bedienen.
Deze helm zou ik wel eens willen proberen. Alleen de stevige catalogusprijs is een spelbreker. En hij mocht ook wat lichter zijn. Voor de rest heeft hij alles wat ik van een helm verlang. Én het is een systeemhelm.
Why

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Why »

Die Shoei ziet er best goed uit, maar ik ga dus echt geen 500 euro meer besteden aan een helm, dat heb ik wel afgeleerd. Volgende helm word een goedkoop gevalletje dat goed zit (en waar geen Schuberth op staat :schater: )
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb op de motorbeurs 2011 deze shark helm gekocht.

Als beursactie gaven ze er een upgrade bij voor het draaimechanisme (=draaimechanisme van de shark evoline 2). De shark evoline I had namelijk ook drie standen: open, gedeeltelijk open en dicht. Op een gegeven moment was hij met handschoenen aan niet meer open en dicht te doen (vervelend bij wegrijden of stoplichten met warm weer). Met het nieuwe mechanisme zijn er 9 standen. Hierdoor kan het vizier in elke stand blijven staan en klapt niet dicht. Open en dicht doen gaat daardoor makkelijker.

Ik heb de helm vanwege de prijs (beursactie) als starthelm gekocht. De helm zit zeker lekker en de mogelijkheid om het kinstuk achter op de helm te plaatsen is n leuke extra (zeker als je rustig aan het toeren bent over landweggetjes tot zo'n 80 kmh, gekeurd tot 160 kmh maar wie rijdt dat met open helm?), lekker op een warme dag een beetje wind op het gezicht 8) (ik heb inmiddels ook al chopperrijders met deze helm gezien). Doordat het kinstuk achter op de helm kan worden geplaatst zit er geen ' afdichting' onder bij de kin. Dit is een nadeel. Er komt veel kabaal (turbulentie) onder bij de helm naar binnen en dat zit dus direct bij de oren. Tevens komt er veel kou door naar binnen. Met stortregen heb ook ik regenspetters aan de binnenkant van de helm. Dat ligt aan het type afdichting van het vizier. Hierdoor is volgens mij een pinlock ook niet mogelijk. Het vizier beslaat ook aardig snel. Daar heb ik nu toch iets op gevonden: druppeltje afwasmiddel (binnen en buiten) om de zoveel tijd en de helm in de woonkamer zetten de avond voor vertrek en niet in de garage (wss beslaat het vizier door het relatieve temperatuursverschil tussen vizier en uitgeademde lucht). Comfort is prima.

Blijkbaar vindt men in de reviews het gewicht van de helm aan de hoge kant. Ik merk hier weinig van (mss omdat ik geen referentie heb of gewoon een sterke nek :wink: ). Maar laten we wel wezen: als het zo is, is het iig een goede en gratis work-out terwijl je ontspannend bezig bent :o).

De pasvorm (heb wel in de eerste weken het schuim bij het voorhoofd moeten masseren en indrukken) en het comfort is voor mij prima en ik ga niet zitten testen (zeker niet voor het geld dat een helm kost). Over een paar jaar zien we wel weer verder. Dus zoek je een comfortabele helm dan is dit voor weinig geld een optie, maar wil je een stille kun je mss beter verder zoeken (maar wellicht ligt dat ook wel voor een deel aan de turbulentie gevoelige strom).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
woonwerkbuffel

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door woonwerkbuffel »

Heb m'n S1 omgeruild voor een C3. Die bevalt prima!
Whisper

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Whisper »

deze helm heb ik, ik wilde eigenlijk geen witte helm, maar die lui moesten er van af. dus ik kon hem mee krijgen tegen 50% korting!
van 300 voor 150, toen heb ik geen moment meer getwijfeld. ik heb tevens altijd Sharks gehad, die helmen zitten mij perfect!

Mijn vriendin heeft ook een shark, en daar zit van dat oplichtende spul in, best leuk. als we dan in 't donker rijden geeft haar helm licht!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-TWim »

Afbeelding

Ik heb inmiddels deze een tijdje (Uvex Enduro) en hij bevalt goed. Ik heb wel een pinlock in mijn heldere vizier (die ik er los bij moest bestellen omdat er standaard een lichtgetint exemplaar bij zit...) laten zetten. Dat ga ik ook nog doen bij het donkere vizier wat ik er bij heb (brildragend) want qua condensvrij houden is pinlock het beste wat ik tot nog toe heb gehad. Super spul.
Only dead fish go with the flow.
Plaats reactie