bivakmuts en systeemhelm

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Jappiededeur

bivakmuts en systeemhelm

Bericht door Jappiededeur »

Dag iedereen,

Ik vroeg mij af of velen van jullie een bivakmuts dragen onder de helm.
Nu heb ik zelf een systeemhelm en ik rij in de meeste gevallen met mijn helm open geklapt. (<80km/u)

Nu heb ik ondervonden dat een bivakmuts (on size fits all) de vliegjes opvangt en zo heeft het nog meer voordelen.

dit is de muts:

http://i101.twenga.com/10/tp/55/13/94785513.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar, is het geen raar gezicht om in de zomer met deze temperaturen een bivakmuts te dragen met een open helm...(kun je het een beetje voorstellen :lol: ?)

uiteraard moet je je kleden waar je je goed bij voelt.. kwa gevoel zeker (ultradunne stof!) kwa gedachte...neen!

ik hoor graag de meningen.\

groet Jasper
Killahrooster

Re: bivakmuts en systeemhelm

Bericht door Killahrooster »

jappiededeur schreef:Dag iedereen,

Ik vroeg mij af of velen van jullie een bivakmuts dragen onder de helm.
Nu heb ik zelf een systeemhelm en ik rij in de meeste gevallen met mijn helm open geklapt. (<80km/u)

Nu heb ik ondervonden dat een bivakmuts (on size fits all) de vliegjes opvangt en zo heeft het nog meer voordelen.

dit is de muts:

http://i101.twenga.com/10/tp/55/13/94785513.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar, is het geen raar gezicht om in de zomer met deze temperaturen een bivakmuts te dragen met een open helm...(kun je het een beetje voorstellen :lol: ?)

uiteraard moet je je kleden waar je je goed bij voelt.. kwa gevoel zeker (ultradunne stof!) kwa gedachte...neen!

ik hoor graag de meningen.\

groet Jasper
Niet onaardig, ik zou alleen niet gaan pinnen of tanken met helm open en muts eronder. :D :D :D :D

Peter
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

nu kan ik me herinneren dat het om de 1 of andere reden niet zo slim was om met een Systeem helm te rijden wanneer hij "open" staat....staat me iets bij van erg gevaarlijk zijn.......enig idee?
Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur »

hoi Peter,

Nee dat zullen we maar niet doen ! Nu doe ik mijn systeemhelm al af bij het tanken kwestie van 6 seconde en hij is af...komen dan wel 2 seconde bij voor de muts....dat vind ik nog wel kunnen :lol:

Eric, tja dat kun je ook zeggen over jethelmen/police helmen.
het geeft mij meer een gevoel van vrijheid dan ik de helm dicht heb met een opgesloten gevoel. ... waarvoor dient een openhelm dan vraag ik mij af? maar gevaarlijker is het natuurlijk wel daar hebbie gelijk in...
Maar dit lijkt mij een onderwerp voor een ander topic..

:wink:
greetz :D
Plaats reactie