Schuberth C2 Helm

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
TheQ

Schuberth C2 Helm

Bericht door TheQ »

Ik heb nogal veel last van oorsuizen, ik vermoed dat dit voornamelijk komt van het motorrijden.
Ik gebruik quasi altijd oordoppen, en toch.... :(
Nu denk ik dat de Schuberth helmen wel eens een oplossing zouden kunnen bieden, vooral de C2 staat me wel aan.
Het prijskaartje daarentegen is wel indrukwekkend.
Heeft iemand ervaring met deze helm:
- Is hij echt zoveel stiller :?:
- Waar kopen?
- ...

Thx

Q
Black Suzuki

helmen

Bericht door Black Suzuki »

Oorsuizen kan ook andere redenen hebben, maar goed.
Heb zaterdag deze helm (met leuke korting) gekocht bij mijn Black Rhino.
In mat zwart uiteraard....
Reviews op internet zijn prima. Zelf uiteraard nog nauwelijks gebruikt, moet hem nog even juist passend maken. Kinstuk etc. Maar ervaring tot nu toe is prima. pasvorm voor mijn hoof uitstekend, inderdaad stil, goede en ook voelbare ventilatie. Ingebouwde zonneklep (kwam ik achteraf pas achter :lol: ) kan ook wel eens handig zijn als het zonnetje eens doorbreekt en je geen bril bij je hebt.
Had al een systeemhelm, merk weet ik zo ff niet. Gebruik hem nog voor woon-werk om d Shubert wat te ontzien. Maar voor het toeren ga ik toch echt de Shubert gebruiken. Via werk ook ruime ervaring met BMW systeemhelm. De Shubert is zeker de stilste van de drie.
Weet niet of het hier mag, maar op deze site is ie volgens mij het goedkoopste; webshop
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Hij is stiller, maar oordoppen blijven altijd noodzakelijk!
V-Tom 650

Re: Schuberth C2 Helm

Bericht door V-Tom 650 »

TheQ schreef:Ik heb nogal veel last van oorsuizen, ik vermoed dat dit voornamelijk komt van het motorrijden.
Ik gebruik quasi altijd oordoppen, en toch.... :(
Nu denk ik dat de Schuberth helmen wel eens een oplossing zouden kunnen bieden, vooral de C2 staat me wel aan.
Het prijskaartje daarentegen is wel indrukwekkend.
Heeft iemand ervaring met deze helm:
- Is hij echt zoveel stiller :?:
- Waar kopen?
- ...

Thx

Q
Rij jij niet met een Caberg Justissimo? Ik denk dat bijna alle helmen stiller zijn. Bij RAD kan je poefrijden met helmen. Is volgens mij niet slecht voordat dat je er een koopt.
TheQ

Bericht door TheQ »

Momenteel rijd ik met een jethelm (verklaart het lawaai al voor een groot deel) van Nolan.
Thx voor de tips

Q
Suuz

Bericht door Suuz »

Of je een Schubert heel stil vind, hangt af van de heml die je er voor had. Ik vond de Schubert een verademing, zo sti. Mijn echtgenoot daar in tegen vond het verschil met zijn oude helm niet heel groot. Pasvorm is altijd iets persoonlijks, ieder hoofd is immers anders.

Wellicht niet onbelangrijk; de Schubert systeemhelm is goedgekeurd als intregraal. Dat zegt iets over de bescherming.

Succes met het maken van je keuze.
William

Bericht door William »

Hoi hoi

Als je ff de grens oversteek en in Aachen naar FC moto gaat krijg je erg goed advies en ook nog eens korting op de al veel lagere prijzen :lol:

Site http://www.fc-moto.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Suc6 William
Strommax

Bericht door Strommax »

Hey Q, ik rij met de S2 en oordoppen blijven ook hier noodzakelijk hoor, ook al wordt deze vermeld als de stilste helm op de markt :!: :? Een systeemhelm is zowiezo al luidruchtiger dus oordoppen voor de C2 zeker :!:
Bonelli

Bericht door Bonelli »

Vorig jaar ook overwogen om een Schubert te kopen maar alleen passen ze mij niet !!!

Kennelijk heb ik een te grote kop :oops:

Ja hoor, laat de opmerkingen maar komen.
Sander

c2

Bericht door Sander »

Ik rijd al een half jaar met de c2. eerst op de lesmotor (redelijk stil) en nu op de vstrom met vario scherm en ik hoor NIETS. geen windruis geen herrie. en ik rij nu zelfs zonder dopjes ik vind het een heerlijke helm zeker het zonnescherm is super! een nadeel de "kinbak" is krap. dus echt eerst even goed passen! ik zeg dus niet dat je zonder doppen moet rijden maar mijn ervaring is dat ik ze niet nodig heb. zelfs een keer een db metert gebruikt (zit in de muziek) en daar ervaren dat het "lawaai" onder de norm komt van eventueel gehoorbeschadiging. dit heeft natuurlijk temaken met lichaams lengte (ik ben zelf 178) en of je goed uit de wind zit. maar al met al een heerlijke helm met en zonder wintervoering enz enz.

succes met het maken van de keuze
TheQ

Bericht door TheQ »

Interessante tips, thx
Ik zal 'm dus ook zeker goed moeten passen en zo mogelijk testen.
'k Heb namelijk ook nen dikke kop.
(zou het van de hersenen zijn?) :lol:

De prijs bij FC-moto.de is zeer interessant (369,95€)
Thx William

CU on the road

Q
William

Bericht door William »

Nu bij LOUIS een Schuberth® Concept Klapphelm voor 199,95 http://www.louis.de/newsletter.php?id=0 ... _gr=504570" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Fred

Bericht door Fred »

william schreef:Nu bij LOUIS een Schuberth® Concept Klapphelm voor 199,95 http://www.louis.de/newsletter.php?id=0 ... _gr=504570" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Echter alleen in het wit beschikbaar. Van de andere kleuren is niet meer veel keuze. Anders kosten ze 250 eurokes.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Wat is nu het verschil tussen een "concept" en een C2? Het lijken mij verschillende helmen, aangezien de prijs nogal verschilt :? .

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
TheQ

Bericht door TheQ »

Goeie vraag heb ik me ook al afgevraagd. :? :roll:
William

Bericht door William »

TheQ schreef:Goeie vraag heb ik me ook al afgevraagd. :? :roll:
volgens mij is de c2 stiller

voor dat prijsverschil heb je hele mooie oordoppen :lol:
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

V-Stoom schreef:Wat is nu het verschil tussen een "concept" en een C2? Het lijken mij verschillende helmen, aangezien de prijs nogal verschilt :? .

Groet, Allard.
Heeft dat niet te maken met nieuw en oud model?
Sander

Bericht door Sander »

nee het verschil zit hem in het vizier,, op de c2 kan deze op de "stads stand" heges worden iets naar voren. en een zonnescherm geloof ik
TheQ

Bericht door TheQ »

Gisteren de C2 gekocht bij Hein Gericke in Hasselt.
(15% korting tijdens de open deur dagen hé :lol: )

Ik moet zeggen een wereld van verschil.
Het lijkt alsof ik de omgeving uitschakel als ik het vizier sluit.
Maar ik kwam dan ook van een jet helm.
Ik ondervind noch wat turbulentie en ben nu aan het experimenteren met het windscherm.
Ik heb nu m'n scherm op maximale hoogte geplaatst, eigenlijk noch één verdieping hoger (zonder kloontje).
D.w.z. dat het geheel nu nog maar met twee bouten gemonteerd is.
Kan dit eigenlijk kwaad, heeft iemand hier ervaring mee :?:
'k Hoop dat het morgen goed gaat tijdens mijn dagelijkse vlucht naar Brussel.
Moest iemand een windscherm vinden op de E314, gelieve me deze terug te bezorgen. :? :lol:

Q
Black Suzuki

Bericht door Black Suzuki »

Sander schreef:nee het verschil zit hem in het vizier,, op de c2 kan deze op de "stads stand" heges worden iets naar voren. en een zonnescherm geloof ik
Voor wie het nog weten wil.
Heb zelf de C2 en collega de concept. Ook bij de concept kan het scherm in "stad"stand. En heeft ook de zonneklep. Ventilatie ook ongeveer gelijk.

Verschil zit hem o.a. in gebruikt materiaal van afsluiting onderzijde. Bij de C2 is kinzijde van stof, bij concept geheel van kunsstof.
De C2 heeft in kinstuk ook nog een extra inlegstuk voor afsluiting.
Ook materiaal voor sluiting van de klep is bij C2 wat zwaarder uitgevoerd.
Binnenwerk is ook iets anders vormgegeven, mogelijk oorzaak dat de C2 stiller is.
Suuz

Bericht door Suuz »

D.w.z. dat het geheel nu nog maar met twee bouten gemonteerd is.
Kan dit eigenlijk kwaad, heeft iemand hier ervaring mee
Ja ik! Heb bijna 3 kwart jaar zo rond gereden. Alleen bij een zeer harde val blijft ie niet zitten :lol: Verder heeft ie alle weer en rij omstandigheden overleefd.
TheQ

Bericht door TheQ »

OK & Thx
Ik ben in BXL geraakt en het scherm staat er nog op :wink:
Plaats reactie